چگونه از استانبول به آلانیا برویم؟

پربازدیدترین ها

گردشگری 25 فروردین ، 1403 4 دقیقه

استانبول یک مقصد گردشگری بسیار زیبا و بزرگ‌ترین شهر در ترکیه است. مکانی که با سبک زندگی سریع و کسب و کارهای بزرگ سروکار دارد.  استانبول به دلیل غنی بودن از فرهنگ‌های مختلف و جمعیت بالایش شناخته می‌شود. این نوع سبک زندگی برای همه مناسب نیست و برخی ممکن است روش زندگی آرام‌تری را ترجیح  دهند، بنابراین آلانیا برای این افراد گزینه گردشگری بهتری خواهد بود. روش‌های حمل و نقل زیادی برای  به آلانیا وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با راهنمای مجله گردشگری همراه باشید.

 روش های سفر از استانبول به آلانیا

.برای رسیدن به آلانیا از استانبول روش های حمل و نقل مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد

سفر از استانبول به آلانیا با هواپیما

هواپیما راحت‌ترین و کارآمدترین راه حمل و نقل  است. شما به راحتی در هواپیما می‌نشینید و از خدمات شامل غذا و نوشیدنی استفاده می‌کنید تا به آلانیا برسید.

فرودگاه استانبول

دو فرودگاه در استانبول وجود دارد. بستگی به محل اقامتتان، می‌توانید از فرودگاه آتاتورک یا صبیحا گوکچن برای رسیدن به آلانیا استفاده کنید هنگامی که پرواز خودتان را از فرودگاه رزرو می‌کنید، می‌توانید زمان بندی های موجود که برای شما راحت‌تر است را انتخاب کنید.

سفر از استانبول به آلانیا

پروازها از استانبول به آلانیا

برای پرواز از استانبول به آلانیا  معمولاً باید از هواپیمایی پگاسوس یا ترکیش ایرلاینز استفاده کنید. اگر بخواهیم هر دو ایرلاین را با هم مقایسه کنیم، قیمت بلیط ترکیش ایرلاینز گران‌تر از هواپیمایی پگاسوس است.

البته ترکیش ایرلاینز وزن چمدان بیشتری را بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی در نظر می‌گیرد. همچنین اگر می‌خواهید راحت پرواز کنید، هواپیماهای ترکیش ایرلاینز معمولاً بزرگ‌تر از پگاسوس هستند.

از طرفی هواپیمایی پگاسوس ارزان‌تر و کارآمدتر است و اگر فقط می‌خواهید به مقصد خودتان برسید و امکانات و سرویس‌ها در سفر از استانبول به آلانیا برای شما اهمیت چندانی ندارد، می‌توانید پرواز با پگاسوس را انتخاب کنید.

مدت زمان این سفر  با هواپیما یک ساعت و پنج دقیقه است. بعد از فرود در فرودگاه آنتالیا تا آلانیا دو ساعت با ماشین راه خواهید داشت. مگر اینکه بلیط تان را برای فرودگاه گازی پاشا را رزرو کرده باشید، که با آلانیا نزدیک‌تر است.

سفر از استانبول به آلانیا با اتوبوس

اگر با گروهی از دوستان یا خانواده سفر می‌کنید، اتوبوس‌های استانبول به آلانیا می‌توانند شلوغ و پرجمعیت باشند و یک سفر جاده‌ای سرگرم کننده به آلانیا را رقم بزنند.

اگرچه مسیر طولانی است، اما قیمت بلیط در شرکت های اتوبوسرانی برای ارزان ترین گزینه در بین تمام وسایل حمل و نقل است. افرادی که سوار اتوبوس می‌شوند معمولاً گردشگر هستند و معمولاً از مشاهده مناظر در سفر جاده‌ای به آلانیا  لذت می‌برند.

مسیر اتوبوس ها برای سفر از استانبول به آلانیا

صندلی‌ های اتوبوس‌ها بسیار راحت و جادار هستند، تلویزیون در حین رانندگی در دسترس است، بنابراین می‌توانید آنچه را که در دسترس است  در سفر از استانبول به آلانیا تماشا کنید.

مسیر سفر به آلانیا با اتوبوس از ایستگاه اتوبوس بایرامپاشا استانبول شروع می‌شود. این ایستگاه اتوبوس تا فرودگاه آتاتورک ۱۵ کیلومتر و تا فرودگاه صابیحا گوکچن ۵۴ کیلومتر فاصله دارد. مسیر سفر از  کوتاهیا، بوردور، آنتالیا و ماناوگات می‌گذرد و در نهایت رسیدن به ایستگاه اتوبوس آلانیا می‌رسد.

معمولاً دو ساعت انتظار در ایستگاه اتوبوس وجود دارد و مدت زمان رانندگی  سیزده ساعت است. این نوع حمل و نقل برای کسانی که بچه کوچک ندارند یا چمدان بزرگ دارند مناسب است. این در حالی است که برای اکثر کودکان نشستن در اتوبوس قابل تحمل  نیست زیرا زمان سفر طولانی است.

سفر از استانبول به آلانیا با تاکسی و ماشین

سفر  با تاکسی بدون شک راحت‌تر از سفر با اتوبوس است، اما سفر با ماشین و رانندگی می‌تواند برای شما بسیار خسته کننده باشد، توجه داشته باشید که ده ساعت رانندگی پیش رو خواهید داشت. اگر به رانندگی برای مدت طولانی عادت ندارید، ممکن است شرایط برای شما کنی پیچیده شود و روز بعد با دست درد یا درد در ناحیه گردن از خواب بیدار شوید.

هزینه سفر با تاکسی بسیار بیشتر از اتوبوس و حتی بیشتر از هزینه بلیط هواپیما است. بنابراین افرادی که برای این سفر سوار تاکسی می‌شوند یا از پرواز می‌ترسند یا اینکه می‌خواهند تجربه سفر جاده‌ای بین این دو مقصد را داشته باشند. این نوع سواری برای خانواده‌ها یا زوج‌ها مناسب است. مزیت استفاده از تاکسی به جای اتوبوس شلوغ نبودن آن است.

سفر از استانبول به آلانیا

سفر از استانبول به آلانیا با قطار

قطارهای استانبول به آنتالیا از Kadikoy حرکت می‌کنند و به Sandikli می‌رسند. بلیط قطار معمولاً به صورت آنلاین در سایت راه آهن ترکیه رزرو می‌شود. طول زمان سفر حدود ۱۴ ساعت است.

سوالات متداول

ارزان ترین راه برای سفر از استانبول به آلانیا چیست؟

ارزان‌ترین راه  اتوبوس است که ۱۳ تا ۲۲ یورو هزینه دارد و حدود ۱۴ ساعت طول می کشد.

سریع ترین راه سفر از استانبول به آلانیا کدام است؟

سریع ترین راه برای  پرواز است که ۵۰ تا ۱۷۰ یورو هزینه دارد و ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه طول می‌کشد.

آیا اتوبوس مستقیم از استانبول به آلانیا وجود دارد؟

بله، اتوبوس مستقیم از استانبول حرکت می‌کند و به آلانیا می‌رسد. این خدمات هر روز ارائه می‌شوند.

فاصله استانبول تا آلانیا چقدر است؟

فاصله استانبول تا آلانیا ۵۶۳ کیلومتر است. مسافت جاده ۸۰۱.۱ کیلومتر است.

چگونه بدون ماشین از استانبول به آلانیا سفر کنم؟

بهترین راه  استفاده از هواپیما یا اتوبوس است.

آیا می توانم از استانبول به آلانیا رانندگی کنم؟

بله، فاصله بین استانبول تا آلانیا ۸۰۱ کیلومتر است. رانندگی  تقریباً ۹ ساعت و ۵۶ متر طول می‌کشد.

کدام خطوط هوایی از فرودگاه استانبول به فرودگاه گازی پاشا پرواز می کنند؟

ترکیش ایرلاینز از فرودگاه استانبول به فرودگاه گازی پاشا پرواز می‌کند.

تور های ویژه