تجربه ای متفاوت از اسکی در دل کویر

پربازدیدترین ها

گردشگری 25 فروردین ، 1403 5 دقیقه

در دبی همه چیز امکان‌پذیر است و امکانات و تفریحات این شهر زیبا همیشه گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. شاید برایتان عجیب باشد؛ اما در این شهر کویری و گرم حتی می‌توانید از اسکی روی برف‌ها هم لذت ببرید. پیست اسکی دبی بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده‌ی دنیا محسوب می‌شود. در این پیست حدود ۶ هزار تن برف سفید خالص وجود دارد که دستگاه‌های خنک‌کننده بسیار پیشرفته از آب‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. 

پیست اسکی دبی کجاست؟

پیست اسکی دبی کجاست و چگونه می‌توان به این مرکز تفریحی دسترسی پیدا کرد؟ پیست اسکی دبی در مرکز خرید امارات مال قرار دارد. درصورتی‌که در هتل‌های منطقه‌ی داون تاون دبی مانند هتل جمیرا امارات تاورز دبی، هتل د اچ، هتل آرمانی و هتل جی دبلیو ماریوت مارکوئیز اقامت داشته باشید، می‌توانید به صورت پیاده خودتان را به پیست اسکی دبی برسانید.

اگر فاصله‌ی محل اقامت شما تا پیست اسکی زیاد است برای دسترسی به این پیست می‌توانید از مترو خط قرمز استفاده کنید. همچنین در صورت انتخاب گزینه‌ی ترانسفر در هتل، برای رسیدن به مقصد امکان استفاده از سرویس ترانسفر هتل را خواهید داشت.

آدرس پیست اسکی دبی: امارات، دبی، اتوبان شیخ زاید (E11)، مرکز خرید امارات مال

ساعات کاری: جمعه‌ها ۱۰ صبح الی ۲۴

دوشنبه تا پنج‌شنبه از ۱۰ صبح الی ۲۳

شنبه و یکشنبه از ۹ صبح الی ۲۴

پیست اسکی دبی، بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده ‌ی جهان

پیست اسکی دبی، بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده‌ ی جهان است که در نوامبر سال ۲۰۰۵ توسط گروه «مید آل فتائیم» افتتاح شد. با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای گرم دبی معمولاً این شهر در تابستان‌ها گرمای ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را هم تجربه می‌کند؛ بنابراین خبری از بارش برف و تفریحات زمستانی و برفی در دبی نیست. اما این شرایط نتوانسته از ساخت یکی از هیجان‌انگیزترین مراکز تفریحی و ورزشی، یعنی «پیست اسکی» در دبی جلوگیری کند.

پیست اسکی دبی با بخش‌های جذاب و مختلف خود در زمینی به مساحت ۲۲.۵۰۰ مترمربع ساخته شده است. در این پیست یک کوه عظیم تشکیل شده از برف به ارتفاع ۸۵ متر(معادل یک ساختمان ۲۵ طبقه) با ۵ شیب مختلف وجود دارد و علاقه‌مندان به اسکی با توجه به توانایی خود می‌توانند در هر یک از شیب‌ها اسکی کنند.

دمای هوا

در پیست اسکی دبی دمای هوا همیشه بین ۱ تا ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر است و برف‌پاش‌هایی که روی سقف تعبیه شده‌اند، قطرات ریز آب را در هوا پخش می‌کنند و ذرات ریز یخ را به پایین می‌ریزند. این ذرات آنقدر کوچک هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند. در نهایت، ذرات یخ و قطرات آب به هم جذب شده و باعث تشکیل بلورهای برف می‌شوند و یک فضای مصنوعی برفی را به وجود می‌آورند.

در پیست اسکی دبی افراد مختلف از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای می‌توانند از اسکی لذت ببرند و یا در صورت نیاز آموزش‌های لازم را در این زمینه دریافت کنند. این آموزش‌ها به دو صورت خصوصی و عمومی در دسترس همگان است. اگر برای ورود به این مجموعه لباس و تجهیزات مناسب همراه نداشته باشید می‌توانید لوازم موردنیاز خود مانند لباس، عینک، چوب اسکی و موارد مشابه را هنگام ورود به پیست اجاره یا خریداری کنید. در این پیست امکانات مختلفی مانند کمدهای دیجیتالی برای لباس، فروشگاه‌های خرید لباس، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و کافی‌شاپ هم وجود دارد.

پیست اسکی دبی

بخش‌های مختلف پیست اسکی مصنوعی دبی

بخش‌های مختلف پیست اسکی مصنوعی دبی برای فعالیت‌های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد و برف‌بازی مناسب هستند. این پیست بزرگ به طور همزمان امکان پذیرایی از ۱۵۰۰ نفر را دارد. ورزشکاران حرفه‌ای می‌توانند در بزرگ‌ترین مسیر اسکی این پیست با ارتفاع ۸۰ متر و طول ۴۰۰ متر اسکی کنند و افرادی مبتدی هم امکان استفاده از مسیرهای ساده‌تر را دارند. در ادامه با مهم‌ترین بخش‌های پیست اسکی دبی آشنا می‌شویم.

  • پیست اسکی با ۵ مسیر مجزا

اصلی‌ترین بخش پیست اسکی دبی، پیست اسکی این مرکز تفریحی با ۵ مسیر مجزا با میزان سختی متفاوت است. این بخش با ارتفاع ۸۵ متر از دور مانند کوه‌های پوشیده از برف به نظر می‌رسد.

  • بوستان برفی

بوستان برفی پیست اسکی دبی جذاب‌ترین بخش این مرکز تفریحی برای افرادی است که تمایلی به اسکی کردن ندارند. از تفریحات این بخش می‌توان به باب اسلید میدود، تله‌کابین، زورب بال، تپه و گلوله‌ی برفی، تماشای عبور صف‌های پنگوئن‌های قطبی و دیوار صعود سپرهای برفی اشاره کرد. در این پارک محدودیتی برای بازی و تفریح افراد بالای ۱۴ سال وجود ندارد؛ اما افراد زیر ۱۴ سال باید تحت نظر یک فرد بالای ۱۶ سال مشغول بازی شوند. اگر چه بوستانی برفی کاملاً محیط امن و بدون خطری دارد؛ اما در این بخش امکانات پزشکی هم مهیا شده و در صورت بروز حادثه، در کمترین زمان به مصدوم رسیدگی می‌شود.

  • بخش نگهداری پنگوئن‌های قطبی

بخش نگهداری پنگوئن‌های قطبی در پیست اسکی دبی، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این پیست مصنوعی است. در این بخش پنگوئن‌های جنتو و پنگوئن‌های شاه نگهداری می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند رژه‌ی این موجودات زیبا و دوست‌داشتنی را در ساعت‌های ۱۴ عصر، ۱۶ عصر، ۱۸ عصر و ۲۰ شب تماشا کنند. در این بخش اطلاعات جالبی درباره زندگی پنگوئن‌ها و نحوه محافظت از آن‌ها ارائه می‌شود.

در بخش نگهداری پنگوئن‌ها افراد زیر ۱۴ سال باید با یک شخص بالای ۱۶ سال حضور داشته باشند. همچنین در این بخش هیچ کس حق ندارد از دوربین یا تلفن همراه استفاده کند.

  • سینما ووکس

سینما ووکس یکی دیگر از بخش‌های جذاب پیست اسکی مصنوعی دبی است. اگر بعد از تفریحات زمستانی، هوس تماشای فیلم کرده باشید می‌توانید سری به محیط گرم سینما ووکس بزنید. این سینما جزو سینماهای زنجیره‌ای جهان است و به‌روزترین فیلم‌های دنیا با پیشرفته‌ترین تجهیزات در آن به نمایش درمی‌آیند. همچنین هنگام تماشای فیلم مورد علاقه‌ی خود می‌توانید غذاهای دلخواهتان را سفارش داده و نوش جان کنید.

پیست اسکی دبی

قوانین پیست اسکی مصنوعی دبی

از مهم‌ترین قوانین پیست اسکی مصنوعی دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورود کودکان زیر ۲ سال به این مجموعه ممنوع است.
  • کودکان ۲ تا ۸ سال باید همراه با بزرگسالان وارد این مجموعه شوند.
  • افراد زیر ۲۱ سال فقط در صورت پر کردن فرم رضایت والدین می‌توانند وارد پیست اسکی دبی شوند.
  • کودکان ۹ تا ۱۲ سال فقط در صورت حضورت والدین در مرکز خرید امارات مال می‌توانند وارد پیست اسکی شوند.

هزینه‌های پیست اسکی دبی

هزینه‌های پیست اسکی دبی نسبتاً گران هستند. در این مجموعه برای هر بخش باید هزینه‌ی جداگانه‌ای پرداخت کنید. حدود قیمت‌ها به شرح زیر است:

  • بلیط پیست اسکی برای دو ساعت تقریباً ۲۱۰ درهم و برای یک روز کامل تقریباً ۳۱۰ درهم است.
  • هزینه‌ی پارک برفی برای یک روز کامل ۲۵۰ درهم و هزینه بیمه‌ی این بخش حداقل ۴۹۰ درهم است.
  • هزینه‌ی بازدید از پنگوئن‌های پیست تقریباً ۲۳۰ درهم است.
  • هزینه‌ی بلیط این مجموعه برای تمام سنین یکسان است و هیچ تخفیفی برای کودکان وجود ندارد.

برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت‌ها می‌توانید به سایت پیست اسکی دبی به آدرس https://www.skidxb.com مراجعه کنید.

جمع‌بندی درباره پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات دبی است. این مجموعه جذاب به گردشگران و ساکنان دبی اجازه می‌دهد در یک شهر گرم، از ورزش‌ها و تفریحات زمستانی و برفی لذت ببرند. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به دبی، حتماً سری به این مجموعه‌ی بی‌نظیر و مجهز بزنید و لحظات لذت‌بخشی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید.

تور های ویژه