مراکز خرید دزفول، سنتی تا مدرن + آدرس

پربازدیدترین ها

گردشگری 24 مهر ، 1403 7 دقیقه
بازارها و مراکز خرید دزفول - الی گشت

بازارها و مراکز خرید دزفول در این یک دهه اخیر پیشرفت زیادی کرده است و اگر به شهر دزفول سفر کنید چندین پاساژ برای خرید ساخته شده اند که می توانید از آن استفاده کنید. شهر دزفول هم  سوغات مخصوص به خودش را دارد و  معروف ترین سوغاتی آن وسایل چوبی خراطی هست. بسیاری از مسافرها وسایل خراطی را به عنوان سوغات می خرند و تعدادی هم محصولاتی چون نمد، کپوبافی و قلم سازی را می خرند و به دوستان و آشنایان خود به عنوان یادگاری می دهند. در این مقاله سفرهای پایتخت  مراکز خرید دزفول را به شما مخاطب اهل سفر معرفی می کند تا اگر به این شهر سفر کردید با مراکز خرید این شهر آشنایی داشته باشید.


بازار قدیم دزفول

یکی از مهم ترین بازارها و  مراکز خرید دزفول، بازار قدیم است که ساکنان شهر دزفول به آن بازار کهنه هم می گویند. بازار قدیم دزفول قدمتی بیش از دویست سال را دارد و جدا از خرید هم معماری بازار قابل دیدن است.. این بازار در مجاورت محله قلعه دزفول قرار دارد. و از طرفی دیگر هم دسترسی خوبی به مسجد جامع دزفول دارد. این بازار هم مانند تمام بازارهای مرکزی ایران دارای محل هاایی برای گذر است. این بازار از چهار راسته اصلی تشکیل شده است و هریک مربوط به صنف خاصی است. راسته های اصلی عبارتند از بازار آهنگران، بازار بزازان، بازار خرده فروشان، بازار خراطان و بازار زرگران است.

بازار خراطان همان طور که از نامش پیدا است بهترین مکان برای خرید وسایل چوبی خراطی در دزفول است. در بازار خرده فروشان شما می توانید ده ها صنایع دستی از جمله نمد، محصولات کپوبافی، قلم های خوشنویسی، گیوه، گلیم های بختیاری، سجاده بافی، ورشوسازی را بخرید. در کنار مسجد جامع چندین کاروانسرا بوده است که متاسفانه امروزه دو مورد از آن ها باقی مانده است که امروزه در آن داد و ستد می شود.  متاسفانه این کاروانسراها از مرمت وزارت میراث فرهنگی به دور مانده است و اوضاع مساعدی ندارند. هر چه بخواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می توانید در این بازار پیدا کنید با گذر در بازار قدیم دزفول ده ها هنر و صنایع دستی شهر دزفول را می توانید ببینید و با فرهنگ مردم شهر دزفول هم می توانید آشنا شوید.

آدرس: استان خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی شمالی، بازار قدیم دزفول

بازار قدیم دزفول - الی گشت

بازار روز دزفول – بازارها و مراکز خرید دزفول

در ایران در بسیاری از شهرها بازار روز بر پا هست و مسافرها می توانند اجناس ارزان تری را هم پیدا کنند اگر با شلوغی و جمعیت زیاد سازگار هستید می توانید به بازار روز دزفول هم بروید. این بازار در خیابان دانش دزفول واقع شده است. بسیاری از گردشگرها به این بازار سر می زنند زیرا این بازار در نزدیکی خانه تاریخی سوزنگرد واقع شده است. بازار روز معمولا مایحتاج روزانه مردم را تامین می کنند. در این بازار به خصوص در اردیبهشت شما می توانید انواع سبزی کوهی و معطر را خریداری کنید. تره بار این بازار بسیار معروف است. و میوه های با کیفیتی در آن داد و ستد می شود. اگر دوست دارید ترشی های مخصوص خوزستان را بخرید این بازار بهترین گزینه است و در آن ترشی انبه هم فروخته می شود.

 در این بازار شیرینی های مخصوص دزفول مانند عسلیه، کلوچه های دزفولی، لوز کنجدی و رنگینک در این بازار فروخته می شود. این مجموعه هم یکی از معروف ترین بازارها و مراکز خرید دزفول به شمار می رود که روزانه خریدارهای بی شماری به این بازار می روند و مایحتاج روزانه خود را می خرند.

آدرس: استان خورستان، دزفول، خیابان امام خمینی جنوبی، خیابان دانش، بازار روز دزفول

بازار شب دزفول

معمولا در شهرهای گرمسیری چون بوشهر، بندرعباس، شهرهای خوزستان بازار شب وجود دارد. بازار شب بدین معنی است که کار خود را از هشت شب آغاز می کنند و تا میانه شب هم باز است.  در فصل تابستان به خاطر گرمای بیش از حد مردم در طی روز به خرید نمی روند و در شب برای خرید از خانه خارج می شوند و همین نیاز باعث شده است که بازار شب در این شهرها رونق خوبی داشته باشد. از دیگر بازارها و مراکز خرید دزفول هم بازار شب است که در فصل تابستان مملو از خریدار ها است. در بازار شب دزفول انواع خوارکی ها، میوه و خوراکی های خوشمزه و شیرینی  متنوع به فروش می رسد.

جدا از آن هم پوشاک های مختلفی برای فروش وجود دارد که از مراکز خرید قیمت ارزان تری دارد. اگر دوست دارید تجربه خرید در شب را داشته باشید بازار شب دزفول یکی از بهترین گزینه ها است. در بازار شب دزفول بسیاری هنرمندان را می بینید که محصولات دستی خود را مانند نمد، کپوبافی و‌گلیم های کوچک را به فروش می رسانند. این هنرمندها اکثرا قشر جوان هستند که غرفه های بازار شب را اجاره می کنند تا بتوانند هنرهای صنایع دستی خود را به فروش برسانند.

آدرس: استان خوزستان، دزفول، بلوار بعثت، بازار شب دزفول

دیدنی ترین جاذبه های دزفول

بازار شب دزفول - بازارها و مراکز خرید دزفول - الی گشت

پاساژ امین در دزفول – بازارها و مراکز خرید دزفول

یکی دیگر از بازارها و مراکز خرید در دزفول، پاساژ امین است. پاساژ امین در دزفول عرضه پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه دارد از همین رو بسیاری از ساکنان شهر دزفول برای خرید به این مرکز می روند. تنوع اجناس در بازار باعث شده است که از مراکز خرید محبوب در شهر دزفول به حساب آید. این مرکز خرید دارای جای پارکینگ نیست و از همین رو برای تعداد از خریدارانی مراجعه به این مرکز کمی سخت است. این پاساژ مغازه های برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی و اکسسوری موبایل هم دارد. به خاطر تنوع کالا همواره یکی از مراکز خرید شلوغ در دزفول است.

آدرس: استان خوزستان، دزفول، خیابان شریعتی، پاساژ امین

معرفی بهترین هتل های دزفول از نگاه مسافران

پاساژ کوروش – بازارها و مراکز خرید دزفول

یکی دیگر از بازارها و مراکز خرید دزفول، پاساژ کوروش است. این پاساژ در خیابان شریعتی واقع شده است. پاساژ کوروش مخصوص طلا و جواهرات و سنگ های قیمتی است. این مرکز در سه طبقه احداث شده است که در زیر زمین آن بوتیک های لباس زنانه و مردانه هم وجود دارد. دو طبقه دیگر تمام مغازه های طلا، جواهرات و سنگ های قیمتی است که در این پاساژ فعالیت می کنند. در این پاساژ مغازه هایی برای ترمیم طلا و نقره و سنگ های قیمتی وجود دارد.

آدرس: استان خوزستان، دزفول، شریعتی، بین کوچه زرگران و امام خمینی

مجتمع تجاری ولیعصر

اگر در دزفول می خواهید وسایل جانبی کامپیوتر و تلفن همراه را بخرید بهترین مرکز مجتمع تجاری ولیعصر است. این مجتمع  به عرضه لپ تاب، تلفن همراه و تجهیزات جانبی موبایل می پردازد. مجتمع تجاری ولیعصر هم از بازارها و مراکز خرید دزفول به شمار می رود که همواره شلوغ است و بهترین مرکز برای خرید وسایل کامپیوتری و گوشی تلفن همراه است.

آدرس: خورستان، دزفول، خیابان شریعتی، مجتمع تجاری ولیعصر

مجتمع تجاری ولیعصر - الی گشت

مجتمع تجاری پاسارگاد

یکی دیگر از بازارها و مراکز خرید دزفول، مجتمع تجاری پاسارگاد است که در آن مغازه های متنوع پوشاک، وسایل چوبی، وسایل کامپیوتری وجود دارد. چندین واحد تجاری این مجتمع هنوز راه اندازی نشده است و کمی از دیگر مراکز خرید نام برده شده در این مقاله  خلوت تر است. این مرکز خرید نزدیک یکی از آثار تاریخی دزفول به نام خانه تاریخی سوزنگر است.

آدرس: خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی شمالی، خیابان عاطفی نسب، مجتمع تجاری پاسارگاد

پاساژ مهرگان دزفول

از دیگر بازارها و مراکز خرید دزفول، پاساژ مهرگان دزفول است. در این پاساژ پوشاک متنوعی وجود دارد و مغازه هایی در آن فعالیت دارند که مانتو و پوشاک زنانه به سبک سنتی را می فروشند و  طراحان این نوع لباس سبک سنتی و مدرن را    با هم ترکیب کرده اند و لباس های متنوعی را در حوزه پوشاک زنان را تولید کرده اند. مغازه هایی  هم به فروش  لباس ها و مانتو های دخترانه و جوان پسند می پردازند. از مغازه های معروف این پاساژ مانتو سرای سنتی است که کالا و اجناس با کیفیتی را دارد. پوشاک مهربانو هم یکی دیگر از مغازه های معروف این پاساژ است. در این پاساژ انواع لباس پوشاک زنانه عرض می شود و چندین مزون لباس عروس هم در آن فعالیت دارد.

آدرس: خوزستان، دزفول، خیابان شریعتی، کوچه زرگر، پاساژ مهرگان

هایپر مارکت مادر

از مدرن ترین مراکز خرید دزفول می توان هایپر مارکت مادر را نام برد. هایپر مارکت مادر در سه طبقه است و مغازه های متعددی در زمینه مزون عروس، لوازم آرایشی و بهداشی، پوشاک مردانه و زنانه، لباس بچگانه، سرویس نوزاد، تلفن همراه، اسکسوری گوشی تلفن همراه و لپ تاب و تبلت و میوه فروشی را دارد. این مرکز جدا از امکانات و مغازه های متنوع خرید چندین کافی شاپ با کیفیت هم دارد که کیفیت خوبی دارند و بعد از خرید به راحتی می توانید در این کافه ها استراحت کنید. هایپر مارکت مادر به خاطر مدرن بودن همواره شلوغ است و یکی از  لوکس ترین بازارها و مراکز خرید دزفول به حساب می آید.

آدرس: استان خوزستان، دزفول، کوی اندیشه، بلوار پیام آوران

پاساژ مهرگان دزفول - بازارها و مراکز خرید دزفول - الی گشت

جمع بندی درباره بازارها و مراکز خرید دزفول

 در این مقاله تمام مراکز خرید شهر دزفول معرفی شد. جذاب ترین مرکز خرید دزفول از نگاه کاربرها بازار قدیم و یا کهنه دزفول است که در آن مغازه های سنتی، کارگاه های سنتی صنایع دستی هنوز بر پا است.‌ اگر از هریک از مراکز خرید و بازارهای نام برده تجربه خرید داشته اید نظرتان را برای مخاطب های سفرهای پایتخت بنویسید تا افراد بیشتری با امکانات مراکز دزفول آشنا شوند.

تور های ویژه