چند نمونه از زیباترین آبشار های تایلند

پربازدیدترین ها

گردشگری 25 مهر ، 1403 5 دقیقه
آبشارهای تایلند

یکی از دیدنی‌ترین کشورهای دنیا کشور تایلند است که جاذبه‌های طبیعی بسیاری را در خود جای داده و هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا از این دیدنی‌های منحصر به فرد بازدید می‌کنند. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور باید به آبشارهای تایلند اشاره کرد. با سفرهای پایتخت همراه باشید تا با هم نگاهی داشته باشیم به این آبشار‌های شگفت‌انگیز. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو تور های تایلند می‌توانید از سایت سفرهای پایتخت اقدام به خرید کنید.


آشنایی با تایلند

خوب است پیش از آن که با آبشارهای تایلند آشنا شویم قدری درباره خود این کشور بدانیم. تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام پیشین سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته.

 تایلند از شمال غربی و غرب با میانمار و از شمال شرقی و شرق با لائوس و از جنوب شرقی با کامبوج و از جنوب با مالزی هم‌مرز است. زبان رسمی آن تایلندی است و پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم آن بودایی است.

نام تایلند در زبان مردم محلی از دو لغت Thai و Land تشکیل شده که به معنای سرزمین مردمان آزاد یا همان قوم تای است. این کشور جمعیتی بالغ بر ۶۹٬۷۷۸٬۰۰۰ نفر دارد.

تایلند یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیاست و سواحل خلیج تایلند و دریای آندامان آن را به هشتمین کشور در رتبه‌بندی گردشگری جهان تبدیل کرده. گرچه کارگران جنسی  هم در این رتبه‌بندی بی‌تأثیر نیستند.

آبشار های تایلند

معرفی آبشارهای تایلند

حالا که قدری با کشور تایلند آشنا شدیم بهتر است برویم به سراغ بحث اصلی این مقاله یعنی معرفی آبشارهای تایلند. همان‌طور که گفتیم این کشور از طبیعت زیبا و بکری برخوردار است و گردشگران برای دیدن این جاذبه های طبیعی از تایلند بازدید می‌کنند.

آبشارهای تایلند از جمله مهم‌ترین این جاذبه‌ها هستند و اگر به این کشور دیدنی سفر می‌کنید نباید بازدید از آنها را از دست بدهید. با سفرهای پایتخت همراه باشید تا به معرفی برخی از زیباترین این آبشارها بپردازیم.

آبشارهای تایلند

۱. آبشار تای لو سو

آبشار تای لو سو (Thi Lo Su) از جمله زیباترین آبشارهای تایلند است که در دنیا به عنوان مرتفع‌ترین و حجیم‌ترین آبشار تایلند شناخته می‌شود. منظره زیبای این آبشار بسیار دیدنی است. همچنین حیات وحش آمفنگ (Umphang) هم ارزش بازدید کردن را دارد.

آبشار تای لو سو که از رودخانه‌ی مای کلونگ (Mae klong) سرچشمه می‌گیرد از ارتفاعی بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ متر و عرضی معادل با ۴۵۰ متر برخوردار است. از جمله تفریحات محبوبی که گردشگران در این مکان انجام می‌دهند باید به آب تنی در زیر استخر طبیعی تای لو سو اشاره کرد.

آبشار تای لو سو

۲. آبشار اراوان

آبشار اراوان از دیگر آبشارهای تایلند است که اگر راهتان به شهر کانچانابوری (kanchanaburi) تایلند افتاد علاوه بر بازدید از راه آهن مرگ، نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این آبشار ۷ طبقه به صورت پله پله‌ در طول جنگل امتداد دارد و در ارتفاعات و عرض کم سرازیر می‌شود.

طول آبشار اراوان حدوداً ۱۵۰۰ متر است و گردشگرانی که علاقه‌مند به عکاسی هستند می‌توانند با بازدید از این آبشار عکس‌های زیبایی بگیرند. بسیاری از این آبشار تحت عنوان زیباترین آبشار تایلند یاد می‌کنند.

۳. آبشار فا چاروئن

آبشار فا چاروئن هم از جمله آبشارهای تایلند است که حتماً باید از آن بازدید کرد. آبشاری به عظمت و زیبایی فا چاروئن بسیار در دنیا نایاب است. این آبشار حتی در تایلندی که پر از آبشارهای خروشان است هم کم‌نظیر است.

این آبشار ۹۷ پله‌ دارد و چشمان گردشگران را مبهوت و خیره می‌کند. در واقع تنها با نگاه به طبقات آبشار و دیدن ابتدا و انتهای آن زمان را از دست خواهید داد. آبشار فا چاروئن در میان کوهستان‌های پارک ملی فا چاروئن قرار گرفته.

رسیدن به این آبشار بسیار آسان است و یک مسیر جاده‌ای در نزدیک آن وجود دارد. پس از جاده تنها با چند دقیقه پیاده روی به آبشار خواهید رسید. جالب است بدانید بومی‌های این منطقه از این آبشار تحت عنوان پلکان مرگ یاد می‌کنند!

آبشار فا چاروئن

۴. آبشار بوآ تانگ

یکی دیگر از آبشارهای تایلند آبشار بوآ تانگ است که شاید بزرگ‌ترین آبشار تایلند نباشد اما می‌توان گفت هیچ آبشاری هم مشابه آن پیدا نخواهید کرد.

خوب است بدانید بوآ تانگ به آبشار چسبناک معروف است و در مسیری جریان دارد که سطح آن با سنگ‌های آهکی بزرگ پوشیده شده و منظره‌ی خاصی به‌ آب‌ آبشار می‌بخشد. این آبشار دیدنی و باشکوه در ۵ طبقه جاری می‌‌شود و متأسفانه در آن جایی برای شنا یا آب‌تنی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که این آبشار از میان درختان می‌گذرد و فقط یک ساعت و نیم تا شمال چیانگ فاصله دارد و با یک محیط جنگلی بسیار زیبا احاطه شده است.

۵. آبشار مای سورین

آبشار مای سورین هم از دیگر موارد در لیست آبشارهای تایلند است که در پارک ملی نامتوک مای سوررین با طبیعت چشم‌نوازش واقع شده و هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. این آبشار ۱۰۰ متری از لابه لای درختان، بدون این که بتوان دید که ابتدای مسیرش کجاست در حال جاری شدن است.

این آبشار همچون الماسی بر روی یک حلقه طلایی کانون نظر افراد را به خود جلب می‌کند و می‌درخشد. آبشار مای سورین به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای تایلند در دنیا معروف است. درختان انبوه و متراکم و کوهستان‌های سبز پیرامون آن هم نقش مهمی در شهرت و محبوبیت این آبشار داشته‌اند.

آبشار مای سورین

۶. آبشار هائِو سووات

یکی دیگر از زیباترین آبشارهای تایلند آبشار هائو سووات است که در خائو یای (Khao Yai) سومین پارک ملی بزرگ در تایلند واقع شده. دسترسی به این آبشار آسان است و جالب آن که فیلم سینمایی The Beach با بازی لئوناردو دیکاپریو هم در این محل فیلم‌برداری شده است.

 زیبایی بی‌نظیر این آبشار باعث شده تا هائِو سووات  آبشاری بسیار شلوغ و محبوب در تایلند باشد. در نظر داشته باشید که این آبشار به قدری دیدنی است که گردشگران میان انبوهی از گزینه‌ها آن را برای بازدید انتخاب می‌کنند.

باید اضافه کرد که استخر طبیعی این آبشار مکانی مناسب برای آبتنی و ریلکس کردن و مدیتیشن به حساب می‌رود. این آبشار ارتفاعی کمتر از ۲۰ متر دارد و می‌توانید در آبگیر بزرگ آن به آب‌تنی بپردازید.

۷. آبشار پی تو گرو

آبشار پی تو گرو هم از دیگر آبشارهای تایلند است که شاید رمانتیک‌ترین جای تایلند نباشد، اما به دلیل شکل قلب مانند خود نمادی از عشق و عاشقی به حساب می‌رود.

 برای دسترسی به این آبشار نیاز به کمی کوهنوردی خواهید داشت. به همین خاطر است که این آبشار نسبت به باقی آبشارهای تایلند خلوت‌تر و دنج‌تر است. آبشار پی تو گرو در جنگل آمفنگ و نزدیک به مرز میانمار قرار گرفته است.

آبشار پی تو گرو

۸. آبشار هائو ناروک

پارک ملی خائو یای میزبان یکی دیگر از جالب‌توجه‌ترین آبشارهای تایلند یعنی هائو ناروک است. این آبشار در مجموع ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و در طبقات مختلف جاری می‌شود.

 محیط سرسبز و آرامش‌بخش پیرامون این آبشار و البته استخر طبیعی بزرگش، آن را به یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین آبشارهای تایلند تبدیل کرده است.

۹. آبشار خان کورن

در شمال تایلند و شرق شهر چیانگ رای یکی دیگر از آبشارهای تایلند واقع شده که برای دسترسی به آن می‌توانید به پارک جنگلی خان کورن رفته و با دنبال کردن صدای ریزش آب از ارتفاعات به آبشار خروشان خان کورن برسید.

گفتنی است که در نزدیکی این آبشار باشکوه جنگلی پر از درخت‌های بامبو به چشم می‌خورد که بازدید از آن در امتداد مسیر خالی از لطف نیست.

آبشار خان کورن

۱۰. آبشار بنگ پائی

شهر جنوبی پوکت در تایلند دارای جاذبه‌های فراوانی است. از سواحل دیدنی گرفته تا بازارهای رنگارنگ شبانه. آبشار بنگ پائی یکی دیگر از جاهای دیدنی پوکت است. این آبشار در خارج از شهر واقع شده و حدود یک ساعت با آن فاصله دارد.

این آبشار نسبت به سایر آبشارهای تایلند آبشاری کوچک به شمار می‌رود؛ اما فضایی فوق‌العاده دلچسب و زیبا دارد و اگر به این شهر سفر می‌کنید نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

۱۱. آبشار خلونگ لان

آبشار خلونگ لان از دیگر آبشارهای تایلند است که به دلیل ابعادش یکی از آبشارهای متفاوت تایلند به شمار می‌رود. طول این آبشار ۱۰۰ متر و عرض آن ۴۰ متر است و می‌توان گفت یکی از عظیم‌‌ترین آبشارها در کشور تایلند است.

برای بازدید از این آبشار تماشایی باید به ایالت کامفائنگ پت (Kamphaeng Phet) که در پنج ساعتی شمال بانکوک واقع‌ است، بروید.

آبشار خلونگ لان

۱۲. آبشار سریدیت

در شش ساعتی شمال بانکوک، در شهر دیدنی پچابون (Phetchabun) یکی دیگر از آبشارهای تایلند به نام آبشار سریدیت (Sridit) وجود دارد. این آبشار گرچه کوچک است؛ اما با ویژگی‌های منحصر به فردش نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

سریدیت جایی ایده‌آل برای یک روز شنا و لذت بردن از گرمای استوایی تایلند است. لازم به ذکر است که همچون دیگر آبشارهای این کشور، بهترین زمان برای بازدید از آن موسم بارانی است.

۱۳. آبشار خونگ چاک

آبشار خونگ چاک (Khlong Chak) در جزیره کولانتا (Koh Lanta) یکی دیگر از زیباترین آبشارهای تایلند است. برای دسترسی به این آبشار،  ابتدا باید از مسیری بلند و باریک عبور کنید.

در طول طی کردن این مسیر می‌توانید به تماشای فیل‌‌ها و میمون‌ها بپردازید و لذت ببرید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این آبشار متأسفانه در طول فصول خشک کاملاً بی آب می‌شود.

آبشار خونگ چاک

جمع بندی

در این مقاله از سفرهای پایتخت به معرفی ۱۳ مورد از زیباترین و برجسته‌ترین آبشارهای تایلند پرداختیم. آبشارهای طبیعی که از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند به شمار می‌روند. اگر قصد سفر به این کشور دیدنی و توریستی را دارید بازدید از این آبشارهای تماشایی را از دست ندهید.

سؤالات متداول

تایلند کجاست و به چه معروف است؟

تایلند کشوری در شبه‌جزیره هندوچین است که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و به جاذبه‌های طبیعی‌اش در دنیا معروف است.

مهم ترین آبشارهای تایلند کدام ند؟

از جمله مهم‌ترین آبشارهای تایلند باید از آبشار تای لوسو، آبشار اراوان، آبشار فا چاروئن و آبشار مای سورین نام برد.

آیا می توان از آبشارهای تایلند بازدید کرد؟

بله به راحتی می‌توانید از این آبشارها دیدن کنید.

آیا برای بازدید از آبشارهای تایلند باید هزینه‌ پرداخت؟

بازدید از اغلب این آبشارها رایگان است.

تور های ویژه