راهنمای شرکت در فستیوال گیمینگ دبی

پربازدیدترین ها

گردشگری 20 اسفند ، 1402 5 دقیقه
فستیوال گیمینگ

فستیوال ورزش‌ها و بازی‌های دبی که اولین بار در سال ۲۰۲۲ افتتاح شد، در واقع یک فستیوال گیمینگ با محوریت بازی‌های ویدئویی و ورزش‌های الکترونیک است که تاکنون دو دوره از آن برگزار شده و دوره سوم آن نیز، در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. ازآنجایی‌که دبی شهر شگفتی‌هاست و همیشه فستیوال‌های هیجان‌انگیزی در آن برگزار می‌شود، در این مقاله از سفرهای پایتخت قصد داریم تا به معرفی یکی دیگر از رویداد‌های پر هیجان و جالب این شهر، یعنی فستیوال و جشنواره گیم دبی بپردازیم.

جشنواره گیم دبی؛ منحصر به فرد و جذاب!

دبی شهری در کشور امارات است که در یک دهه اخیر، با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته، به یکی از شهر‌های محبوب و شناخته شده جهان تبدیل شده است. در شهر دبی سالانه فستیوال‌ها و جشنواره‌های متنوع زیادی برگزار می‌شوند که گردشگران و علاقه‌مندان زیادی را از سراسر جهان به این شهر جذب می‌کنند.

یکی از این جشنواره‌ها در واقع یک فستیوال گیمینگ است که فستیوال ورزش‌ها و بازی‌های دبی (Dubai Exports And Games  Festival) نامیده می‌شود. تاکنون دو دوره از این جشنواره در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برگزار شده است و دور سوم آن نیز در ماه‌های آوریل و می سال ۲۰۲۴ در شهر دبی برگزار خواهد شد.

در این جشنواره، بهترین بازی‌های ویدئویی و طراحان آن‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و همچنین علاقه‌مندان این حوزه نیز با جدیدترین و هیجان‌انگیزترین گیم‌ها و همچنین طراحان و ستارگان بازی‌های منطقه‌ای و جهانی این حوزه آشنا می‌شوند. این جشنواره هدفش تبدیل شدن به یک رویداد ثابت در مدار بین‌المللی است و با تدارک دیدن ایونت‌ها و اتفاقات جذاب، قصد جذب حداکثری علاقه‌مندان و فعالین حوزه گیمینگ را دارد. 

معرفی فستیوال ورزش ها و بازی های دبی

دبی به عنوان یک شهر نوآور و خلاق در زمینه‌های مختلف، کاملاً آمادگی این را دارد تا قطب پیشرو در حوزه ورزش‌های الکترونیکی و گیمینگ در خاورمیانه باشد. این شهر در تلاش است تا با ایجاد فناوری و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در صنعت گیمینگ، علاقه‌مندان این حوزه را همه ساله به این جشنواره کشانده و جامعه‌ای پر رونق و به روز داشته باشد. جشنواره گیمینگ دبی، اولین بار تحت حمایت شیخ احمد بن محمد بن راشد آل مکتوم، رئیس شورای رسانه دبی، در این شهر برگزار شد و شامل مجموعه‌ای هیجان انگیز از رویدادها و فعالیت‌های زنده مختلف است که گیمرها، کارشناسان صنعت، توسعه دهندگان و علاقه‌مندان به فرهنگ گیمینگ را از سراسر جهان برای ارتقا و معرفی بازی‌های جدید گرد هم می‌آورد.

علاقه‌مندان با شرکت در این جشنواره، با جدیدترین گیم‌ها، طراحان و توسعه دهندگان و همچنین گیمرهای مطرح و حرفه‌ای آشنا می‌شوند و حتی می‌توانند با شرکت در برخی ایونت‌هایی که در جشنواره برگزار می‌شود، به آموزش و بازی به طور هم‌زمان بپردازند.

چه رویدادهایی در طول جشنواره ورزش‌ ها و بازی های دبی ۲۰۲۳ رخ داد؟

DEF 2023 که سال گذشته برگزار شد، هیجان‌انگیزترین رویداد ورزش‌های الکترونیکی و گیمینگ در خاورمیانه بود که موقعیت دبی را به عنوان یک مرکز نوآوری در جهان تثبیت کرد. این جشنواره رویدادها و فعالیت‌های زنده را برای پنج روز پر از هیجان به نمایش گذاشت و رویدادهایی مانند مسابقات اینفلوئنسری، چالش‌های آموزشی Minecraft، GameExpo، مسابقات اینفلوئنسری Play Beyond، و Game Expo Summit در آن به اجرا درآمد. همچنین تبلیغات گسترده‌ای برای بازی‌ها و توسعه دهندگان نیز در سراسر محل برگزاری جشنواره انجام شد که آخرین بازی‌ها و کالاها در آن به نمایش گذاشته می‌شدند و علاقه‌مندان می‌توانستند جلسات ملاقات و احوالپرسی با افراد مشهور حوزه گیمینگ هم داشته باشند.فستیوال گیمینگ

جشنواره ورزش‌ها و بازی‌های دبی کجا برگزار می شود؟

محل برگزاری جشنواره DEF، در شهر دبی کشور امارات متحده عربی، و در سالن‌های جنوبی مرکز نمایشگاه دبی در اکسپو سیتی دبی است. اکسپو سیتی دبی یک بستر مناسب برای فعالیت‌های خلاقانه، فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های پایدار هوشمند است که همین موضوع باعث می‌شود تا مکان مناسبی برای میزبانی از یک رویداد در مقیاس بزرگ و محبوب باشد. چیدمان خیره کننده DEF در مرکز نمایشگاهی دبی، توانست نظر گیمرها و طرفداران این صنعت را در سطح داخلی و جهانی جلب کرده و آن را به یک رویداد تماشایی و بین‌المللی تبدیل کند.

جشنواره بعدی ورزش‌ ها و بازی‌ های دبی چه زمانی برگزار می شود؟

از آنجایی که هدف برگزار کنندگان جشنواره گیمینگ دبی، تبدیل آن به یک فستیوال عادی و سالانه است، بنابراین این جشنواره مطمئناً در سال ۲۰۲۴ نیز بازخواهد گشت. کما اینکه در سال ۲۰۲۴ و در ماه‌های آینده، این جشنواره مانند دو سال گذشته، بسیار قدرتمند و باشکوه برگزار خواهد شد. همان طور که از سوی برگزار کنندگان جشنواره اعلام شده است نیز، در دور جدید این جشنواره باید منتظر مجموعه‌ای هیجان انگیز از رویدادهای برتر و جذاب در جشنواره ۲۰۲۴ باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با زمان و مکان برگزاری جشنواره امسال و همچنین اطلاعات تکمیلی آن، می‌توانید به وب‌سایت رسمی جشنواره به آدرس https://www.dubaiesportsfestival.com/en/home و شبکه‌های اجتماعی آن مراجعه کنید و یا با شماره تماس (۹۷۱) ۶۰۰ ۵۵ ۵۵۵۹ یا آدرس ایمیل info@dubaitourism.ae در ارتباط باشید.

جشنواره گیمینگ دبی ۲۰۲۴

اگر به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید، جشنواره ورزش‌ها و بازی‌های دبی (DEF 2024) از جمعه ۱۹ آوریل تا یکشنبه ۵ می تحت حمایت شیخ احمد بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون دوم حاکم دبی و رئیس شورای رسانه‌ ای دبی برگزار خواهد شد. ایده این رویداد که اکنون در سومین سال برگزاری خود قرار دارد، تثبیت موقعیت دبی به عنوان یک مرکز بازی جهانی است. یکی از اتفاقات هیجان انگیزی که در طول این جشنواره رخ خواهد داد، نمایشگاه بازی است که از جمعه  تا یکشنبه (۳تا۵ می) در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه محصولات بازی‌های پیشرفته، عناوین جدید منتشر شده، ستارگان بازی‌های منطقه‌ای و جهانی و مسابقات بازی‌های کامپیوتری حضور خواهند داشت.

پس از موفقیت خارق‌العاده DEF 2023 که بیش از ۲۶۰۰۰ بازدیدکننده و ۷۵۰۰۰ علاقه‌مند به بازی‌ها را به خود جذب کرد، جشنواره امسال نیز آماده ارائه ماجراجویی فراموش‌ نشدنی‌تری است. با شرکت در این فستیوال، می توانید به کارشناسان صنعت بپیوندید، با فعالین حوزه آشنا شوید، با گیمر‌های معروف دیدار کنید، انواع بازی‌های جدید و آینده آن‌ها و مجموعه‌ای از شگفتی‌های هیجان‌ انگیز صنعت را کشف کنید.

همچنین می‌توانید بازی‌های حرفه‌ای مورد علاقه‌ خود را نیز در ایونت Play Beyond در تاریخ ۴ تا ۵ می، به طور زنده تماشا کنید. فستیوال گیمینگ و بازی‌های دبی ۲۰۲۴ فقط یک رویداد نیست، بلکه نقطه عطفی در دنیای بازی‌های کامپیوتری است که استانداردهای جدیدی را در زمینه سرگرمی و گیمینگ تعیین می‌کند. احمد آل خواجه، مدیرعامل فستیوال‌ های دبی، با ابراز هیجان و امیدواری از برگزاری سومین دوره این جشنواره گفت: «جشنواره بازی‌های ورزشی و گیمینگ دبی ۲۰۲۴ قرار است پیشرو صنعت بازی‌های منطقه باشد و جایگاه دبی را به‌عنوان یک جشنواره تثبیت کند.»فستیوال گیمینگ

چه کسانی در فستیوال گیمینگ دبی شرکت می کنند؟

تمام علاقه‌مندان و فعالین صنعت گیمینگ می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. این فستیوال سالانه بیش از ۱۸۰۰ بازدیدکننده از سراسر جهان دارد که شامل آژانس‌های گیمینگ پیشرو، تیم‌ها، سازمان‌ دهندگان مسابقات، طراحان و توسعه دهندگان بازی‌ها، پلتفرم‌ها و ناشران است. در این جشنواره کارشناسان صنعت از سراسر جهان ایده‌ها و بینش‌هایی را که دارند به اشتراک می‌گذارند که این، آینده صنعت گیمینگ در منطقه را تعریف می‌کند.

راهنمای شرکت در فستیوال گیمینگ دبی

در ادامه این بخش، بخش‌های مختلف جشنواره را معرفی می‌کنیم که راهنمای کاملی را برای شرکت در فستیوال ارائه می‌دهد.

  • Gaming District: اینجا جایی است که آخرین نسخه‌های منتشر شده بازی و پیش‌نمایش آن‌ها در انتظار شما هستند.
  • Future Zone: در این بخش، تمامی فناوری‌های جدید و به‌روز را می‌توانید کشف کنید و با آن‌ها آشنا شوید.
  • Retro Zone: در این بخش می‌توانید سفری نوستالژیک به بازی‌های گذشته و قدیمی داشته باشید.
  • The Narrows: این بخش یک قسمت برای خریدکردن دارد که در آن، هنرمندان آثار خود را به نمایش می‌گذارند.
  • Family Zone: در این بخش، تمام اعضای یک خانواده می‌توانند در مسابقات مختلف شرکت کرده و با یکدیگر به رقابت بپردازند.
  • علاوه بر این، Game Expo 2024 دارای فعالیت‌هایی مانند مسابقات ورزشی الکترونیکی، کارگاه‌های آموزشی کدنویسی و چالش‌های آموزشی Minecraft نیز خواهد بود.

ایونت های فستیوال گیمینگ دبی

  • دوره های آموزشی

علاوه بر تفریح و سرگرمی، در جشنواره گیمینگ دبی، یک رویداد و ایونت آموزشی نیز برگزار می‌شود که در آن ۳۲۰۰ متقاضی جهت یادگیری می‌شوند تا در یک برنامه آموزشی هیجان انگیز حول محور آموزش ورزش‌های الکترونیکی و گیمینگ شرکت کنند. علاقه‌مندان حوزه گیمینگ می‌توانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی، به پرورش و افزایش مهارت‌های خود پرداخته و از آن برای مسیر شغلی آینده خود استفاده کنند.

در دوره قبلی، این ایونت با گفتگوهای شغلی از متخصصان صنعت، بازدید از افراد تأثیرگذار صنعت و شرکت در کارگاه‌های آموزشی برگزار شد. به علاوه، بیش از ۵۸۰۰ دانش‌آموز ابتدایی و متوسطه نیز در چالش آموزشی Minecraft شرکت کردند، خود را با شرکت در مسابقه مایکروسافت Makecode به چالش کشیدند و در مسابقات منطقه‌ای Brawlhalla با جوایز شگفت‌ انگیز به رقابت پرداختند.

در دوره جدید نیز تمامی مدارس و دانشگاه‌های از پیش ثبت نام شده، می‌توانند در روزهای برگزاری جشنواره در اکسپو سیتی به صورت رایگان در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

  • GAMEEXPO SUMMIT

GameExpo Summit یک کنفرانس انحصاری B2B پیرامون بازی‌های کامپیوتری و گیمینگ است که توسط PG Connects پشتیبانی می‌شود و در آن، ۳۸ سرمایه‌ گذار و توسعه‌ دهنده در Investor Connector برای ارتقای بخش فناوری بازی‌ها در امارات متحده عربی به بحث و گفتگو می‌پردازند.

  • Play Beyond

Play Beyond که جدیدترین قسمت اضافه شده به فستیوال است، این جشنواره را با یک تحول عظیم مواجه می‌کند. چرا که اسطوره‌های بازی از جمله Miniminter، AboFlah، Granthinds، Demisux، Basharkk، Saeed Wolf، Bashayer و Jukeyz را برای یک تورنمنت گیمینگ بین‌المللی در مقابل هم قرار می‌دهد و مسابقاتی جذاب و تماشایی را فراهم می‌کند. این تیم‌های گیمر-اینفلوئنسر که در یک نبرد رقابتی هیجان‌انگیز مجازی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. طرف‌داران هر یک از این تیم‌ها، می‌توانند به‌صورت آنلاین بازی‌ها را تماشا کنند، از اینفلوئنسرهای محلی و بین‌المللی موردعلاقه خود بیاموزند و حتی از ملاقات حضوری با آنها نیز لذت ببرند.

  • جلسات با کارشناسان صنعت

در این ایونت، دانش آموزان می‌توانند مهارت‌های خود را با مسابقه مایکروسافت MakeCode و آموزش Minecraft به چالش بکشند. آن‌ها همچنین می‌توانند از دانش و تخصص متخصصین صنعت که در مدارس و دانشگاه‌ها به آموزش می‌پردازند نیز اطلاعات سودمند و مهارت‌های کاربردی صنعت بازی و ورزش‌های الکترونیکی را کسب کنند. تورنمنت‌های درون مدرسه‌ای با عناوینی مانند Rocket League و Fortnite نیز برنامه‌ریزی‌شده است که دانشجویان دانشگاه می‌توانند دربازی‌های ویدئویی EAFC 24 و Valorant شرکت کنند.

  • روز گیمرهای DEF

در طول روز برگزاری DEF Gamers، دانش‌آموزان مدارس شرکت‌کننده در فستیوال می‌توانند در مدرسه مانند شخصیت‌های بازی موردعلاقه خود لباس بپوشند. این برنامه آموزشی به صورت رایگان برای همه مدارس و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.جشنواره گیم دبی

سخن پایانی

دبی شهری پر از تنوع و شور و هیجان است که این را مدیون جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف و متنوعی که در طول سال در آن برگزار می‌شوند، است. جشنواره گیمینگ دبی نیز یکی این جشنواره‌های جذاب است که در سه سال اخیر، با محوریت صنعت گیمینگ و ورزش‌های کامپیوتری در دبی برگزار می‌شود. در ماه آوریل و می امسال نیز، سومین دوره از این جشنواره با تحولات و تغییرات مثبت زیادی برگزار شده و علاقه‌مندان و فعالین صنعت بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب خواهد کرد.

 

سؤالات متداول

۱- فستیوال گیمینگ دبی چیست؟

فستیوال گیمینگ دبی، یک فستیوال در حوزه گیمینگ و ورزش‌های الکترونیکی است که در سه سال اخیر در شهر دبی برگزار می‌شود.

۲- تاریخ برگزاری فستیوال گیمینگ دبی در سال ۲۰۲۴ چه زمانی است؟

تاریخ برگزاری فستیوال گیمینگ دبی از روز جمعه ۱۹ آوریل تا روز یکشنبه ۵ می است.

۳- چه کسانی در فستیوال بازی های دبی شرکت می کنند؟

در این فستیوال، علاقه‌مندان و فعالین صنعت گیمینگ اعم از طراحان و توسعه دهندگان، گیمرها، کارشناسان صنعت و … شرکت می‌کنند.

۴- آیا دو دوره قبلی فستیوال گیمینگ با استقبال خوبی مواجه شد؟

بله در دو دوره قبلی و به‌ویژه دوره ۲۰۲۳، علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان زیادی در این جشنواره حاضر شدند.

۵- برنامه و هدف برگزار کنندگان جشنواره دبی چیست؟

برنامه این جشنواره متمرکز بر ایجاد ۳۰۰۰۰ شغل جدید در بخش بازی‌ها در دهه‌های آینده است.

تور های ویژه