استانبول،یکی از بهترین مقاصد سفر در نورزو۱۴۰۳

پربازدیدترین ها

گردشگری 23 اسفند ، 1402 5 دقیقه
نوروز در استانبول

نوروز در استانبول می‌تواند تبدیل به یکی از خاطره‌انگیزترین، رؤیایی‌ترین و هیجان‌انگیزترین سفرهای نوروزی برای تمامی اعضای خانواده شود. افرادی که می‌خواهند یک سفر لوکس و در عین حال مقرون به صرفه داشته باشند، بی شک باید استانبول را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. اگر دوست دارید که درباره نوروز در استانبول و تورهای نوروزی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت قصد داریم تا شما را با استانبول، یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز ۱۴۰۳ آشنا کنیم.

فصل بهار و نوروز در استانبول

فصل بهار بی شک یکی از بهترین فصل‌های بازدید از استانبول بوده و به همین دلیل هم بسیاری از افراد علاقه دارند تا برای نوروز در استانبول باشند. در این فصل آب و هوای استانبول معتدل و خنک بوده و افراد را اذیت نمی‌کند. در آب و هوای بهاری استانبول می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن کنید.

ناگفته نماند که بسیاری از این جاذبه‌های طبیعی مانند تنگه بسفر، سواحل استانبول و بسیاری از جاهای طبیعی دیگر هم زیبایی خاصی به خود گرفته و تبدیل به یک سوژه عالی برای عکاسی می‌شوند.

علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوای بسیار عالی استانبول در فصل بهار، باید به این موضوع هم اشاره کرد که در این فصل در استانبول جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره فیلم و موسیقی استانبول برگزار می‌شود. اما این نکته فراموش نشود که سفر به استانبول در بهار علاوه بر مزایا، معایب بسیاری هم دارد. برخی از مهم‌ترین این معایب شلوغی شهر و همچنین قیمت‌های زیاد اجناس است. با زیاد شدن توریست در این فصل، قیمت بسیاری از اجناس، هتل‌ها و رستوران‌ها هم زیاد می‌شود.

بهترین جاذبه های بهاری استانبول

جاذبه‌های مختلفی در استانبول وجود داشته که مسافران می‌توانند در سفرهای نوروزی خود به استانبول ترکیه از آن‌ها بازدید کنند. جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی استانبول در تمامی طول سال قابل بازدید بوده و آب و هوا چندان تأثیر خاصی روی تجربه شما در بازدید از این جاذبه‌ها نخواهد گذاشت. برخی از این جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری شامل موارد زیر می‌شوند.

  • قصر توپ کاپی
  • مسجد آیا صوفیه
  • مسجد آبی
  • آب انبار باسیلیکا
  • موزه تاریخ راه آهن استانبول
  • بازارهای سنتی استانبول

اما در کنار این مکان‌های دیدنی، جاذبه‌های طبیعی بسیاری هم در استانبول وجود داشته که در فصل بهار و ایام نوروز در بهترین حالت خود قرار داشته و به همین دلیل هم مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند. برخی از بهترین جاذبه‌های بهاری برای نوروز در استانبول شامل موارد زیر می‌شوند.

  • جزایر پرنس
  • دریاچه بویوکچکمجه
  • جنگل بلغارکوی
  • پارک بله دره
  • دره بله دره
  • پارک آتاتورک

این مکان‌ها از جمله بهترین جاذبه‌های طبیعی استانبول هستند که می‌توانید در بهار از آن‌ها بازدید کرده و از طراوت طبیعت آن‌ها لذت ببرید. این مکان‌ها در نوروز و ایام عید بسیار زیبا شده و تبدیل به یکی از بهترین سوژه‌های عکاسی می‌شوند.نوروز در استانبول

تفریحات نوروزی استانبول

اگر می‌خواهید امسال نوروز را در استانبول بگذرانید، باید با بهترین تفریحات نوروزی در این شهر هم آشنایی داشته باشید. استانبول یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که در تمامی طول سال گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. به همین دلیل هم تفریحات بسیاری در این شهر برای گردشگران فراهم شده است. در ادامه این بخش برخی از بهترین و مهم‌ترین تفریحات نوروزی استانبول را برای شما معرفی کرده‌ایم.

بازارگردی در استانبول و خرید سوغات

استانبول بازارهای محلی و سنتی بسیاری داشته که می‌توانند بهترین محل برای خرید سوغاتی با قیمتی مناسب باشند. گردش در این بازارها، علاوه بر خرید، می‌تواند به شما کمک کند که با فرهنگ مردم ترکیه هم بیشتر آشنایی پیدا کنید. در استانبول می‌توانید مراکز خرید لوکس هم پیدا کنید، اما توجه داشته باشید که این مراکز خرید قیمت بسیار زیادی داشته و در فصل‌هایی که توریست در استانبول زیاد است، از حالت عادی هم گران‌تر می‌شوند.

شکم گردی در استانبول

غذاهای سنتی و دسرهای ترکیه‌ای می‌توانند دلیل بسیار خوبی برای سپری کردن نوروز در استانبول باشند. می‌توانید در رستوران‌های سنتی و بین‌المللی، کافه‌ها و دکه‌های غذاهای خیابانی این شهر رفته از تمامی غذاهای خوشمزه استانبول و دسرهای مختلف آن مانند بستنی سنتی و باقلوای ترکیه‌ای لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با غذاهای استانبول از این مطلب بازدید کنید.

محله گردی نوروز در استانبول

نوروز در استانبول در فصل بهار، فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با محله‌های مختلف استانبول و همچنین آشنایی با فرهنگ مردم محلی این شهر است. در آب و هوای متعادل بهاری می‌توانید از این محله‌ها دیدن کرده و به عکاسی از آن‌ها مشغول شوید.

نوروز در استانبول

بهترین هتل ها برای نوروز در استانبول

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند یک سفر رؤیایی و بی نظیر را برای شما رقم بزند، هتل محل اقامت شما در استانبول است. با توجه به بودجه و شرایط شما، انتخاب‌های زیادی در بین هتل‌ها و اقامتگاه‌های استانبول وجود داشته که می‌توانید بهترین آن را برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید. فاکتورهای مهمی برای انتخاب یک هتل عالی در استانبول وجود داشته که برخی از آن‌ها شامل ستاره بندی، فاصله هتل تا فرودگاه یا مرکز شهر، امکانات هتل، هزینه اقامت در هتل و بسیاری موارد دیگر می‌شوند. اگر می‌خواهید که بهترین هتل استانبول را برای سفر نوروزی خود به ترکیه انتخاب کنید، این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را از دست ندهید.

تور استانبول سفرهای پایتخت

تا این بخش از این مطلب با نکات زیادی درباره سفر نوروزی به استانبول آشنا شدیم. اما شاید اکنون برای شما تصمیم گیری برای این که در تعطیلات خود به کدام هتل رفته، از کدام جاذبه ها دیدن کرده یا این که با کدام روش سفر کنید کمی سر درگم کننده و دشوار باشد. اگر اولین بار است که می خواهید به استانبول سفر کنید یا این که در کل فرصت کافی برای برنامه ریزی سفر را ندارید، سفر با تورهای استانبول سفرهای پایتخت می تواند یکی از بهترین روش های سفر برای شما باشد.

کارشناسان سفرهای پایتخت صفر تا صد برنامه ریزی سفر شما را انجام داده، بلیط هواپیما استانبول را خریداری کرده، رزرو هتل را انجام داده و کارهای مربوط به بیمه‌های مسافرتی را انجام می‌دهد. همچنین با سفرهای پایتخت دیگر لازم نیست تا نگران گردشگری در شهر و عدم آشنایی با زبان ترکی باشید. در این تور یک راهنمای گردشگری مسلط به زبان فارسی و ترکی همراه شما خواهد بود. تنها کافی است که چمدان خود را بسته و باقی کارهای سفر را به کارشناسان ما بسپرید.

کلام آخر

برای سپری کردن نوروز در استانبول، باید با نکات زیادی مانند بهترین مراکز خرید در استانبول، بهترین اقامتگاه‌های استانبول، بهترین رستوران‌های استانبول و همچنین جاذبه‌های گردشگری این شهر به خوبی آشنایی داشته باشید. یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های سفر به استانبول، استفاده از تورهای گردشگری سفرهای پایتخت است. کارشناسان ما بهترین‌های استانبول را در یک پکیج به شما ارائه داده و مطمئن خواهند شد که بهترین و رؤیایی‌ترین تور نوروزی استانبول را تجربه خواهید کرد. اما اگر همچنان قصد دارید تا به‌صورت شخصی برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید از سایر مطالب سفرهای پایتخت دیدن کرده تا با استانبول بیشتر آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای نوروز در استانبول با کارشناسان سفرهای پایتخت تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا برای نوروز به استانبول برویم؟

استانبول در فصل بهار تبدیل به یکی از بهترین مقاصد سفر شده و به دلیل آب و هوای متعادل بهاری خود، یک محیط طبیعی زیبا را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بهترین جاذبه های گردشگری استانبول کدام اند؟

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری در استانبول مانند مسجد آیا صوفیه، کاخ توپکاپی، جزایر پرنس و بسیاری مکان‌های گردشگری دیگر وجود داشته که می‌توانید در سفر نوروزی به استانبول از آنها دیدن کنید.

هزینه تور نوروز در استانبول چقدر است؟

هزینه تورهای نوروزی استانبول به موارد و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای آشنایی بیشتر با هزینه سفر عید به استانبول با کارشناسان سفرهای پایتخت تماس بگیرید.

تور های ویژه