بهترین شهرهای چین برای سفر کدام ها هستند؟

پربازدیدترین ها

گردشگری 28 فروردین ، 1403 5 دقیقه


بهترین شهرهای چین برای سفر - الی گشت

چین کشور پهناوری است و یکی از اولین سوالاتی که هنگام سفر به این کشور برای مسافران به وجود می آید، این است که بهترین شهرهای چین برای سفر کدام اند؟ در جواب به این سوال باید به طور خلاصه گفت که بهترین شهر چین برای سفر کردن، تا حدودی زیادی به علایق و ترجیحات شما بستگی خواهد داشت. برای این که بتوانید بهترین شهر چین برای سفر را انتخاب کنید، باید یک آشنایی کلی با این شهرها و تفریحات آن ها داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین شهر را برای سفر خود به چین انتخاب کنید. در ادامه این مقاله از سفرهای پایتخت، برخی از محبوب ترین و بهترین شهرهای چین برای سفر به همراه ویژگی های آن ها معرفی شده اند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا گشتی سریع در بهترین شهرهای چین برای سفر بزنیم

پکن، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر

یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر، پایتخت مدرن و در عین حال با قدمت چین است. پکن یکی از محبوب ترین شهرهای چین بوده و مسافران زیادی هر ساله از این شهر دیدن می کنند تا با فرهنگ باستانی و مدرن چین آشنا بشوند. پکن یکی از بهترین شهرهای چین برای آشنایی با فرهنگ ها و جوامع مختلف در این کشور است. در این شهر تقریبا از هر فرهنگ و دین و قبیله ای چند نماینده وجود داشته و افراد می توانند با آن ها آشنا شوند.

در پکن بناها و عمارت های باستانی بسیار زیادی وجود داشته و افرادی که دوست دارند تا با معماری باستانی و تاریخی چین آشنا بشوند، می توانند به این شهر سفر کرده و از بناهای تاریخی مانند کاخ تابستانی، شهر ممنوعه، معبد بهشت و بسیاری بناهای دیگر دیدن کنند. هم چنین یکی از محبوب ترین و پر بازدیدترین بخش های دیوار چین هم در شهر پکن قرار دارد. از آن جایی که پکن پایتخت چین است، در این شهر اقامتگاه ها و رستوران های لوکس زیادی هم پیدا می شود. در یک نگاه کلی می توان گفت که برای افرادی که می خواهند از تاریخ و مدرنیت چین یک جا دیدن کنند، پکن یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است.

پکن چین - الی گشت

شانگهای چین برای سفری لاکچری

اگر به دنبال این هستید که به یکی از لوکس ترین شهرهای چین سفر کنید، باید بگوییم که شانگهای و بناهای شگفت انگیز آن بهترین گزینه برای شما هستند. شانگهای که به پاریس شرقی هم معروف است، یکی از بهترین نمونه های تلفیق معماری چینی با معماری اروپایی است. در ساخت بناها و معابد شانگهای، از سبک اروپایی استفاده شده اما هم چنان این شهر توانسته عناصر شرقی خود را حفظ کند. همین موضوع باعث شده تا ظاهر شانگهای بسیار لوکس و رویایی به نظر برسد.

در شانگهای می توانید با قدم زدن در جاده نانجینگ و بازدید از بهترین مراکز خرید این شهر شروع کرده و رفته رفته به جاهای خلوت تر و آرامش بخش تری مانند باغ یویوآن بروید. در نزدیکی این باغ هم می توانید از بازارهای چنگ هوانگ میاو دیدن کرده و بسیاری از کالاهای سنتی چینی را مشاهده کنید. اگر هم دوست داشتید با معماری های جدیدتر چین آشنا بشوید، می توانید از خیابان دونگ پینگ یا جاده سینان دیدن کنید. با بازدید از این خیابان ها و همچنین بناهایی مانند برج و موزه شانگهای، متوجه خواهید شد که چرا شانگهای یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است.

شهر باستانی شیان در چین 

با وجود این که شیان هم یک شهر شلوغ و پر جمعیت در چین است، اما آن هیاهو و ازدحام پکن را ندارد. در واقع شما زمانی که به شهر باستانی شیان قدم بگذارید، می توانید بدون این که از شلوغی زیاد کلافه شوید، از جریان زندگی که در تمامی ساعات در شهر وجود دارد لذت ببرید. این شهر یکی از شهرهای شب زنده دار چین بوده و برای افرادی که به تفریحات شبانه علاقه دارند، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر است.  اما شب زنده داری و تفریحات مدرن، تنها چیزی نیست که شهر شیان به مسافران خود هدیه می دهد.

دیوار شیان یکی از جاهای دیدنی چین در این شهر است که حتما باید از آن دیدن کنید. منظره ای که دیوار شیان در اختیار شما قرار می دهد، از پنجره هیچ پنت هاوسی قابل رویت نیست. اگر قصد رفتن به این شهر و بازدید از این دیوار را دارید، می توانید به تفریحات خود هیجان بیشتری هم بخشیده و در طول دیوار به دوچرخه سواری مشغول شوید. اگر قصد دارید تا تنها مدت زمان کمی را در شیان اقامت داشته باشید، چند مورد از جاذبه های چین هستند که به هیچ عنوان نباید آن ها را از دست بدهید. یکی از این جاذبه ها در شهر شیان، ارتش تراکوتاست. این بنا یکی از قدیمی ترین سازه های باستانی چین است. در سفر خود به شیان چین، می توانید از محله مسلمان ها هم دیدن کنید.

شهر باستانی شیان در چین  - الی گشت

چنگدو شهری برای دوست داران پانداها

بهترین جاذبه گردشگری که در چنگدو قرار دارد، گنجینه ملی چین، یعنی پانداهای دوست داشتنی هستند. همان طور که می دانید برای دیدن پانداها تنها باید به چین سفر کنید. بنابراین می توان گفت که مهم ترین جاذبه گردشگری شهر چنگدو هم پانداهای بانمک و دوست داشتنی هستند. برای بازدید از این حیوانات، می توانید از مرکز تحقیقات و حفاظت از پانداها وقت گرفته و به این مرکز مراجعه کنید. در برخی ساعات از روز، بازدید کنندگان می توانند حتی به پانداها غذا داده و در مراقبت از آن ها سهمی داشته باشند. به دلیل وجود پانداها در این شهر، چنگدو یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر برای کودکان است.

اما تنها نکته مثبت درباره شهر چنگدو، حضور پانداها در این شهر نیست. در واقع این شهر را می توان یکی از بهترین شهرهای چین برای تست کردن غذاهای سنتی چینی دانست. در این شهر رستوران های سنتی بسیار باکیفیتی وجود داشته که غذاهایی مانند هات پات چینی را با دستورهای تاریخی و اصیل تهیه می کنند. اگر به دنبال خرید دمنوش های اصل چینی که خواص درمانی زیادی هم دارند هستید، چنگدو می تواند یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر شما باشد.

سفر به گویلین  برای طبیعت دوستان

برخی از بهترین جاذبه های طبیعی چین که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کنند در شهر گویلین هستند. این شهر یک شهر تقریبا بکر بوده و آلودگی زیادی در آن وارد نشده است. بسیاری از مردمان این شهر به سبک قدیمی زندگی کرده و طبیعت را برای ساخت خانه های مدرن قربانی نکرده اند. با وجود این که این شهر نزدیک به ۵ میلیون جمعیت داشته و بسیاری از بخش های مدرن شده اند، اما هم چنان این شهر یکی از بهترین و بکرترین مناطق طبیعی را برای گردشگران دارد.

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چین در شهر گویلین، روخانه لی است. این رودخانه منظره بسیاری زیبایی داشته و می تواند یکی از رمانتیک ترین تجربه های سفر در چین برای زوج ها را رقم بزند. مزارع برنج لونگجی در حدود ۱۰۰ کیلومتری گویلین هم می توانند یکی از بهترین مناظر برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت باشند. در کل می توان گفت که مناطق معروف و شناخته شده شهر گویلین انگشت شمار هستند. اما با این وجود می توانید تا ساعت ها از طبیعت این شهر لذت ببرید.

سفر به گویلین برای طبیعت دوستان - الی گشت

لاسا چین برای سفر در زمان

لاسا که به شهر مقدس لاسا هم معروف است، بیشتر به خاطر تبتی ها و افرادی که از قبایل باستانی در این شهر زندگی می کنند شناخته شده است. در سفر خود به شهر لاسا می توانید با فرهنگ های تاریخی زیادی آشنا شوید. چرا که در این شهر بیشتر قبایل زندگی سنتی و باستانی خود را کنار نگذاشته اند. اقوام تبت که در این شهر سکونت دارند، بیشتر آداب و رسوم خود را حفظ کرده و لاسا را به پنجره ای رو به تبت قدیم تبدیل کرده اند.

برخی از مهم ترین و شناخته شده ترین بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری که در شهر لاسا واقع شده اند شامل کاخ پوتالا و معبد جوکانگ می شوند. کاخ پوتالا یکی از بناهایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. زیبایی و شگفتی این کاخ به قدری زیاد است که توانسته راه این کاخ را به لیست میراث ملی یونسکو باز کند. پس از بازدید از بناهای تاریخی، می توانید به مراسم های سنتی مردم محلی پیوسته و مراسم هایی مانند کورا را تمرین کنید. توصیه می کنیم که در سفر خود به چین، حتما از چایخانه شهر لاسا دیدن کنید.

هونگ کونگ، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر

مناظر زیبا، بناهایی با معماری شگفت انگیز، تفریحات شبانه و تاریخ غنی تنها بخشی از چیزهایی است که در هونگ کونگ مشاهده خواهید کرد. این شهر با تمامی شهرهایی که تا این جا معرفی کردیم متفاوت بوده و بی شک می تواند شما را به دنیایی دیگر ببرد. در این شهر حتی بازارهای شبانه و خیابانی برای افرادی که ترجیح می دهند تا به شب گردی در چین بپردازند وجود دارد. می توانید پس از غروب آفتاب به بازارهای خیابانی شبانه هونگ کونگ رفته و بسیاری از صنایع دستی و سوغاتی های چین را در این بازارها با قیمت مناسب پیدا کنید.

یکی از بهترین جاذبه های هونگ کونگ، بی شک قله ویکتوریا یا ویکتوریا پیک است. به کمک یک واگن می توانید در کمال امنیت به بالای این مکان رفته و تمامی شهر و جزیره های اطراف آن را تماشا کنید. اگر به تفریحات آبی علاقه داشته باشید، هونگ کونگ می تواند یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر برای شما باشد. یکی از بهترین تفریحات آبی این شهر، کروز استار فری بوده که در آن می توانید از هیجان کشتی سواری با سرعت زیاد لذت ببرید. از بناهای دیدنی هونگ کونگ می توان به معبد ونگ تای سین و مسجمه بودای بزرگ اشاره کرد. در این شهر می توانید از محله های دیدنی زیادی مانند دهکده ماهیگیری تای او و محله سیم شا سویی هم دیدن کنید.

هونگ کونگ، یکی از بهترین شهرهای چین برای سفر - الی گشت

کلام آخر درباره بهترین شهرهای چین برای سفر

چین کشور بزرگ و پهناوری است و بی شک تمامی شهرهای آن را نمی توان در یک مطلب معرفی کرد. اما شهرهای معرفی شده در این مقاله، برخی از بهترین شهرهای چین برای سفر از نظر مسافران هستند. انتخاب بهترین شهر چین به ترجیحات شما بستگی خواهد داشت. در صورتی که به دنبال یک سفر آرام و لذت بردن از طبیعت زیبای چین هستید، شهرهایی مانند گویلین می تواند بهترین گزینه برای شما باشند. اما اگر به دنبال یک سفر هیجان انگیز باشید، هیچ شهری نمی تواند بهتر از هونگ کونگ برای شما باشد. تنها کافی است تا جاذبه های گردشگری و تفریحات هر شهر را شناخته و مقصد خود را با توجه به آن ها انتخاب کنید. اگر شما هم تجربه سفر به یکی از شهرهای چین را داشته اید، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره بهترین شهرهای چین برای سفر

بهترین شهر برای بازدید از طبیعت چین کدام است؟

شهر گویلین می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید از طبیعت کشور چین باشد.

بهترین شهر چین برای تفریحات شبانه کدام است؟

شهر شیان یکی از شب زنده دار ترین شهرهای چین و مناسب افرادی است که به تفریحات شبانه چین علاقه دارند.

بهترین شهر چین برای یک سفر هیجان انگیز کدام است؟

هونگ کونگ یکی از بهترین شهرهای چین برای یک سفر پر هیجان و خاطره انگیز است.

تور های ویژه