غار زئوس در کوش آداسی، جاذبه ای دیدنی در ترکیه

پربازدیدترین ها

گردشگری 28 فروردین ، 1403 5 دقیقه

غار زئوس در کوش آداسی ترکیه

زمانی که اسم تور کوش آداسی به میان می آید، خیلی ها ذهن شان به سمت ساحل و تفریحات ساحلی که در این جزیره زیبا به چشم می خورد سوق پیدا می کند. با این حال این جزیره منحصر به فرد و دنج جاذبه های گردشگری دیگری نیز در خود دارد و بازدید از آن ها می تواند تجربه های بی نظیری برایتان رقم بزند.

یکی از همین جاذبه ها غار زئوس است که شهرت زیادی در میان مسافران دارد و سالانه افراد زیادی را برای گردش به سمت خود می کشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این غار بپردازیم. پس همراه ما باشید.

غار زئوس در ترکیه

همه چیز درباره غار زئوس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید غار زئوس یک غار نمایشگاهی است که در منطقه غرب کشور ترکیه، جزیره کوش آداسی، ایالت آیدین و پارک ملی دلتا قرار گرفته است. ورودی این غار که به سمت پارک ملی باز می شود حدود ۲۰۰ متر است که با درختان و گیاهان مختلفی پوشانده شده است و همین امر موجب می شود از دید مسافرانی که به این ناحیه منحصر به فرد سفر می کنند دور بماند.

از محوطه پارک که به غار زئوس نگاه کنید، درون آن را مشاهده نخواهید کرد. باید دلتان را به دریا بزنید و خودتان را به  ورودی غار برسانید و سری به بخش های داخلی آن بزنید. مسیر ورودی غار بسیار لغزنده و حدود ۲۰ متر است.

پس زمانی که وارد غار زئوس می شوید احتیاط کنید و مراقب باشید تا پایتان لیز نخورد. بعد از اینکه جرات کردید و وارد غار شدید باید ۲۰ متر به سمت جلو حرکت کنید تا گودال بسیار بزرگی که پر از آب است را مشاهده کنید. آب این گودال ترکیبی از  نمک های چسبیده به دیواره های غار و کوهستان و آب های شور و معدنی است.

نکته مهمی که باید درباره غار زئوس بدانید این است که عمق آن ۱۰ تا ۱۵ متر است و عرض آن نیز به ۱۰ الی ۱۳ متر می رسد. درون غار را که خوب تماشا کنید ستون هایی را مشاهده خواهید کرد که به صورت عمود کنار هم قرار گرفته اند و نمای یک سالن خالی را در ذهن تان تداعی می کنند.

دیدنی های غار زئوساز غار زئوس به عنوان استخر نیز استفاده می شود و بیشتر گردشگران و مسافران برای شنا کردن به این منطقه بی نظیر سفر می کنند. آب و هوای این غار در فصل تابستان گرم و در فصل زمستان سرد است.

برخی از افراد بر این باورند که آب های روان در غار زئوس برای سلامتی و زیبایی پوست خانم ها بسیار مفید است و می تواند چهره شان را شاداب تر و زیباتر از آن چه که هست نشان دهد. در ورودی غار نیز درختی بزرگ جا خوش کرده است که خیلی ها برای برآورده شدن آرزوهایشان تکه ای پارچه به آن می بندند.

 چه داستان هایی درباره این غار وجود دارد؟

جاذبه های کوش آداسی ترکیهداستان های اساطیری زیادی درباره غار زئوس وجود دارد که در میان محلی ها نقل می شود. برخی ها این غار را یک غار رویایی و شگفت انگیز می دانند و افسانه های زیادی درباره اش نقل می کنند. بر اساس داستان ها و افسانه هایی که وجود دارد زئوس به خدای رعد و برادرش پوزیدن به خدای دریاها مشهور بودند.

زئوس که خدای خدایان به حساب می آمد، با آزار و اذیت های خود برادرش را خشمگین می کند، او نیز دست به مبارزه می زند و با ساخت امواج غول آسا به سرزمین های برادرش می تازد. زئوس که خود را در میان مهلکه ای بزرگ می بیند، برای حفظ جان خود به غار شخصی اش پناه می برد. برخی ها معتقدند غار زئوس همان غار اساطیری است که زئوس به آن پناه برده است.

 چگونه به غار زئوس دسترسی پیدا کنیم؟

خوب اگر تصمیم گرفته اید سری به غار زئوس بزنید، باید خودتان را به ۲۷ کیلومتری مرکز شهر کوش آداسی برسانید. در ۲۰۰ متری پارک ملی از هر کس که بپرسید آدرس غار را نشان تان می دهد. اگر دوست دارید راحت تر به این غار برسید و از جاذبه هایش دیدن کنید بهترین کار این است که با تور ترکیه یا تور کوش آداسی همراه شوید و از تجربه آن ها کمک بگیرید.

غار کوش آداسی ترکیه حرف آخر

همه ما خیلی خوب می دانیم که غارهای مختلفی در سرتاسر جهان وجود دارد. یکی از همین غارهای منحصر به فرد در کشور ترکیه و نزدیکی کوش آداسی جا خوش کرده است. اگر سفری به ترکیه داشتید حتما سری به غار زئوس بزنید و شگفتی هایش را از نزدیک تماشا کنید.

تور های ویژه