جاذبه ی شگفت انگیز در بانکوک | کوه طلایی

پربازدیدترین ها

گردشگری 09 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه
کوه طلایی بانکوک

بانکوک یکی از شهرهای عجیب و منحصربه‌فرد تایلند محسوب می‌شود که علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی دارای تفریحات متفاوتی است. با توجه به موقعیت قرارگیری تایلند در قسمت جنوب‌شرقی قاره آسیا، شهر بانکوک نیز، دارای ساختار و سبک زندگی شرقی است. تاریخچه شهر بانکوک از اوایل قرن پانزدهم آغاز می‌شود. این شهر در کنار رودخانه چائو فرایا گسترش یافت و به علت موقعیت خود از نظر پادشاهان بسیار حائز اهمیت بوده است.

براساس تحقیقات شهر بانکوک حدود ده و نیم میلیون نفر را در خود جای داده است. فرهنگ و آداب در بانکوک تایلند با آیین بودایی و فرهنگ شرقی ادغام شده است. همه مردم تایلند در انتخاب دین خود آزاد هستند و دین جدا از سیاست و اقتصاد است. بانکوک یکی از پرهیجان‌ترین و محبوب‌ترین شهرهای تایلند است که در آن جاذبه‌های تاریخی و مدرن در کنار هم مجموعه جذابی را برای توریست‌ها و گردشگران فراهم کرده است. این شهر به داشتن معابد فراوان مشهور است، کوه طلایی بانکوک جاذبه‌ای شگفت انگیز در بانکوک و یکی از معابد مشهور این شهر است که در ادامه می‌خواهیم درباره کوه طلایی بانکوک مطالبی را برای شما بیان کنیم تا انتها با سفرهای پایتخت همراه باشید.

تاریخچه کوه طلایی بانکوک

کوه طلایی بانکوک معبدی باستانی است که قدمت آن به دوره آیوتایا می‌رسد. اسم این معبد قبلاً وات ساکه بوده است که در زمان پادشاه راما اول به وات ساکت تغییر نام یافت. معبد کوه طلایی به معبد ساکت نیز معروف است. پادشاه رامای سوم در زمان حکومت خود تصمیم گرفت داخل معبد یک گنبد بزرگ ایجاد کند؛ اما حین ساختن گنبد، به دلیل نرم بودن خاک بانکوک سازه فرو ریخت. از آن زمان به بعد شکلی شبیه به یک تپه طبیعی به خود گرفت؛ از آن‌جا که این مکان به صورت کاملاً طبیعی با گذر زمان ایجاد شده بود، مردم محلی آن را «فو خائو» نامیدند.

در زمان پادشاهی رامای چهارم، دستور ساخت سازه‌ای گنبدی شکل با ابعاد کوچک روی تپه فو خائو صادر شد. و در نهایت کوه طلایی بانکوک، توسط پادشاه راما پنجم تکمیل شد. به گردشگران تایلند پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از این معبد را به هیچ عنوان از دست ندهند، خوب است این نکته را بدانید که بازدید از این معبد رایگان است.  

معبد کوه طلایی بانکوک کجاست؟

معبد کوه طلایی بانکوک بر روی یک تپه مصنوعی به ارتفاع ۸۰ متر ساخته شده است و یکی از مکان‌های مقدس بودا به شمار می‌آید. این معبد در بالای کوه و توسط گنبدی طلایی رنگ پوشیده شده است و یکی از شگفت‌انگیزترین معابد بودایی جهان محسوب می‌شود. جالب است بدانید که یک یادگاری باستانی مربوط به بودا از کشور سریلانکا به تایلند آورده شد و داخل معبد کوه طلایی نگهداری می‌شود، علاوه‌بر این در بالای معبد آثار بودایی بسیاری وجود دارد. معبد کوه طلایی در تمام طول سال پذیرای گردشگران است اما شلوغ‌ترین زمان بازدید از این معبد ماه نوامبر در زمان نمایشگاه سالانه معبد است، در زمان برگزاری نمایشگاه در اطراف تپه فو خائو شمع روشن می‌شود. معبد کوه طلایی جاذبه ای شگفت انگیز در بانکوک است.

جاذبه های معبد کوه طلایی بانکوک

در گوشه وکنار محوطه معبد، درختان بزرگ و مجسمه‌های مختلف بودا به چشم می‌خورد. سالن مراسم، کتابخانه، گلدن مونت و قبرستان از دیگر بخش‌های این معبد است. برای رسیدن به معبد کوه طلایی بانکوک یا وات ساکت بازدیدکنندگان باید بیش از ۳۰۰ پله با شیب نسبتاً کمی بالا بروند. دیوارهای اطراف معبد از ناقوس احاطه شده است و زمانی که گردشگران به بالای کوه طلایی بانکوک می‌رسند، منظره‌ای ۳۶۰ درجه‌ای از بافت قدیم بانکوک را در جلوی چشمان خود خواهند دید.

سال‌ها بعد برای جلوگیری از فرسایش تپه، دیوارهای بتنی اطراف آن ایجاد شد و با وجود قدمت بالای معبد کوه طلایی بانکوک و متعلق بودن به فرمانروایی آیوتایا، نسخه مدرن آن در ابتدای قرن ۲۰ ساخته شد.

کوه طلایی بانکوک

بهترین زمان بازدید از معبد کوه طلایی بانکوک

بهترین زمان برای بازدید از این معبد اواخر نوامبر تا ژانویه است، در این زمان هم هوا خنک است و همچنین درختان یاسمن در اطراف مسیر شکوفه دارند و باعث می‌شود بوی دلپذیر و مطبوعی در محیط پخش شود. بازدیدکنندگان می‌توانند طی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی با به صدا در آوردن ناقوس‌ها و زنگ‌هایی که در طول مسیر است به کوه طلایی برسند. نیمکت‌هایی برای استراحت و همچنین کافه کوچکی در طول مسیر وجود دارد که گردشگران می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. این معبد با لایه‌هایی از طلا که توسط بوداپرستان در بیش از ۱۰۰ سال اهدا شده پوشانده شده است.

سخن نهایی

بانکوک شهر فرشتگان، مکانی است که لذت دیدن اماکن و جاذبه‌های آن به هیچ عنوان از خاطر گردشگران نخواهد رفت. بانکوک یکی از شهرهای محبوب و دوست‌داشتنی تایلند است که گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می‌کنند. امکانات رفاهی، مراکز خرید جذاب، مکان‌های تاریخی و تفریحی و آب و هوای مطبوع از دلایلی است که گردشگران کشور تایلند و شهر بانکوک را برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. در این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره کوه طلایی بانکوک برای شما بیان کنیم امیدواریم که این مطالب برای شما مفید باشد.

تور های ویژه