بهترین زمان سفر به برزیل از نظر آب‌وهوا چه فصلی است؟

پربازدیدترین ها

گردشگری 27 تیر ، 1403 7 دقیقه
بهترین زمان سفر به برزیل

چنانچه اهل سفر و گشت‌وگذار در کشورهای مختلف دنیا باشید حتماً می‌دانید که یکی از کشورهای اعجاب‌انگیز دنیا که در آمریکای جنوبی واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند کشور برزیل است. این کشور بافرهنگ پویا و جذاب و جاذبه‌های دیدنی رنگارنگ خود مقصد توریستی بسیار محبوبی میان مردم دنیاست. اما یکی از نکات مهمی که قبل از سفر به هر کشوری ذهن ما را به خود مشغول می‌کند این است که چه فصلی بهترین موقع برای سفر به آن کشور است؟ اگر شما به دنبال جواب این سؤال هستید در این مقاله با سفرهای پایتخت همراه باشید تا به بررسی بهترین زمان سفر به برزیل بپردازیم.

کمی درباره برزیل

شاید بهتر باشد قبل از این که به مسئله‌ی بهترین زمان سفر به برزیل بپردازیم قدری درباره خود این کشور دیدنی بدانیم. کشور برزیل در آمریکای جنوبی واقع شده و پنجمین کشور بزرگ و هفتمین کشور پرجمعیت در جهان به شمار می‌رود. پایتخت این کشور برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل در واقع شرقی‌ترین کشور قاره آمریکا بوده و با کشور‌های آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم مرز است. باید اضافه کرد این کشور، سرزمینی چندملیتی است که جمعیت آن را نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقا و آسیا تشکیل می‌دهند.

کشور برزیل به طور خلاصه معروف است به اعجوبه‌های فوتبال دنیا، جنگل‌های سرسبز آمازون، شهر‌های دیدنی، کارناوال‌های رنگی، مردمی شاد و رقصان و عطر خوش قهوه. کشوری با فرهنگی غنی و هنری استثنایی که یکی از عجایب هفت‌گانه جهان مدرن، یعنی مجسمه حضرت مسیح را در خود جای‌داده است.

بررسی بهترین زمان سفر به برزیل

حالا که کمی با کشور برزیل آشنا شدیم می‌توانیم برویم به سراغ سؤال اصلی موردبحث این مقاله: بهترین زمان سفر به برزیل چه موقعی است؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید به چند نکته اشاره کنیم. این بهترین زمان برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. برای برخی بهترین زمان به معنی ارزان‌ترین زمان برای بعضی به معنی خوش‌آب‌وهواترین موقع، برای برخی دیگر به معنی خلوت‌ترین فصل و برای بعضی دیگر به معنی بهترین موقع برای بازدید از دیدنی‌ها و رویدادهای متفاوت است.

در ادامه سعی می‌کنیم برای این تعارف مختلف جوابی مناسب ارائه کنیم. پس با سفرهای پایتخت همراه باشید.

بهترین زمان سفر به برزیل از نظر آب‌وهوا

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین سفر به یک منطقه، وضعیت آب‌وهوایی آن منطقه است. در ادامه به بررسی بهترین زمان سفر به برزیل از نظر آب‌وهوایی در فصول مختلف می‌پردازیم.

معرفی کلی آب‌وهوای برزیل

بهتر است بدانید که برزیل به علت موقعیت مکانی مناسبی که دارد، دارای آب‌وهوایی عالی در چهارفصل سال است. جالب‌تر آن که این کشور در نیمکره جنوبی واقع شده و گردش فصل‌های آن دقیقاً برعکس کشورهایی است که در نیمکره شمالی قرار گرفته‌اند. به این صورت که از سپتامبر تا نوامبر بهار، از دسامبر تا فوریه تابستان، از مارچ تا می پاییز و از جون تا آگوست زمستان را شامل می‌شود.بهترین زمان سفر به برزیل

در مجموع باید گفت هر کدام از این چهارفصل را که برای سفر انتخاب کنید می‌توانید، از گردش در طبیعت، قایق‌سواری، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و همچنین تفریحات ساحلی لذت ببرید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت تمامی فصل‌های سال را می‌توان بهترین زمان سفر به برزیل دانست.

فصل بهار در برزیل

شاید فکر کنید بهترین زمان سفر به برزیل همچون بسیاری مناطق دیگر فصل بهار باشد. گفتنی است بهارهای برزیل از ماه سپتامبر شروع شده و تا نوامبر ادامه پیدا می‌کند. این فصل بهترین زمان برای پیاده‌روی در جنگل‌های آمازون و طبیعت سحرانگیز برزیل است. در این فصل می‌توانید علاوه بر بازدید از شهرهای ریودوژانیرو و سائوپائولو، اقامت در ایگواسو را هم به برنامه سفر خود اضافه کنید و لذت ببرید.

با سفر به برزیل در این فصل می‌توانید بدون دغدغه بارش باران و در بهترین شرایط آب‌وهوایی از سافاری جنگل و بازدید از حیوانات کمیاب دنیا لذت ببرید. اگر هم بخت یارتان باشد امکان این را خواهید داشت که در یکی از فستیوال‌های مهیج ارکیده‌ها در بهار (سپتامبر)، روز استقلال (۷ سپتامبر)، جشنواره فیلم ریو (نوامبر) و مسابقه فرمول یک جایزه بزرگ برزیل (نوامبر) حضور پیدا کنید.

فصل تابستان در برزیل

بسیاری از گردشگران به‌خصوص آنهایی که به بازدید از سواحل و ورزش‌های آبی علاقه دارند معتقدند بهترین زمان سفر به برزیل فصل تابستان است. چرا که هوای ۳۰ درجه سانتی‌گراد تمام شرایط را برای لذت‌بردن از تفریحات آبی در فصل تابستان مهیا می‌کند. خوب است بدانید این کشور هر ساله با ورود به ماه دسامبر میزبان بیشتر از ۲ میلیون گردشگر از مناطق مختلف دنیا است.بهترین زمان سفر به برزیل

گفتنی است تابستان‎های برزیل که به باور بعضی بهترین زمان سفر به برزیل است، تا ماه فوریه ادامه پیدا می‌کند و شگفت‌انگیزترین رویدادها را در بر می‌گیرد. چنانچه این فصل را برای سفر به برزیل انتخاب کرده‌اید به دلیل مرطوب بودن هوا و تابش آفتاب فراموش نکنید که حتماً چتر آفتابی به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است فستیوال رتیلون در ۳۱ دسامبر و کارناوال ریو در فوریه از معروف‌ترین فستیوال‌های تابستان‌های ریو به شمار می‌روند.

فصل پاییز در برزیل

عده‌ای هم هستند که معتقدند بهترین زمان سفر به برزیل فصل پاییز است. باید بدانید روزهای گرم و شب‌های کمی مرطوب ویژگی اصلی پاییزهای برزیل به حساب می‌رود. همچنین باید اضافه کرد که پاییز فصل برداشت قهوه و کاکائو در برزیل است و در این زمان می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از طبیعت زیبای برزیل، قهوه تازه خوش‌عطر برزیلی را هم به عنوان سوغات خریداری کنید.

گفتنی است پاییز برزیل ماه‌های مارچ تا می را شامل می‌شود و دمای این فصل حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. آب‌وهوای عالی و برگزاری فستیوال‌های معروف از جمله‌نمایش قایق ریو و جمعه‌ی خوب در ماه آپریل باعث شده تا بسیاری پاییز را بهترین زمان سفر به برزیل بدانند. لازم به ذکر است قیمت تورهای برزیل در این فصل کمی ارزان‌تر از فصل بهار و تابستان است.

فصل زمستان در برزیل

کسانی که عاشق هوای خنک و سرد هستند شاید معتقد باشند که بهترین زمان سفر به برزیل فصل زمستان است. جالب است بدانید برزیل با زمستان‌های کاملاً متفاوت پذیرای گردشگران می‌شود. چرا که در این فصل نه‌تنها هوا اصلاً سرد نیست بلکه با ۲۴ درجه سانتی‌گراد در معتدل‌ترین حالت خود قرار دارد. وزش باد هم دریا را مواج‌تر کرده و طرف‌داران موج‌سواری را هم به سواحل برزیل می‌کشاند.

همچنین باید اضافه کرد در این فصل که به باور بسیاری بهترین زمان سفر به برزیل است، رطوبت هوا کمتر می‌شود و گردشگران می‌توانند در صحنه‌ای فوق‌العاده بی‌نظیر مجسمه غول‌پیکر مسیح مقدس را شفاف و بدون مه ببینند. همچنین جشن‌های جشنواره بن فایر در ماه ژوئن و آرت دپورتاس آبرتاس در ماه جولای از معروف‌ترین فستیوال‌های برزیل در پاییز هستند که گردشگران هم اجازه حضور در آن‌ها را دارند.

بهترین زمان سفر به برزیل از نظر قیمت

اما همان‌طور که اشاره کردیم برای بسیاری بهترین زمان سفر به ناحیه‌ای خاص زمانی است که بتوانند با کمترین بودجه بیشترین لذت را از سفرشان ببرند. درباره بهترین زمان سفر به برزیل با بودجه پایین باید گفت از ژوئن تا آگوست که در برزیل فصل زمستان است مقرون‌به‌صرفه‌ترین زمان برای سفر به این کشور به حساب می‌رود. پیش‌تر گفتیم که به لطف آب‌وهوای گرمسیری و نیمه‌گرمسیری در این کشور، در فصل زمستان، دما بسیار ملایم است و ابداً سرد و غیرقابل‌تحمل نیست.بهترین زمان سفر به برزیل

چرا در زمستان سفر به برزیل مقرون‌به‌صرفه است؟

در حقیقت در فصل زمستان پایین‌ترین قیمت‌ها را برای پروازهای برزیل و اتاق‌های هتل‌ها پیدا خواهید کرد. چرا که در این زمان رویدادهای کمتری در برزیل برگزار می‌شوند و گردشگری در برزیل دچار افتی بسیار محسوس می‌شود. اما این نکته حائز اهمیت است که برای بسیاری این فصل بهترین زمان سفر به برزیل است چرا که با بودجه کمتری می‌توانید سفر کنید و مادامی که در برزیل هستید با آب‌وهوای زمستانی سروکار نخواهید داشت.

بهترین زمان سفر به برزیل از نظر خلوت بودن

اما اگر از آن دسته افرادی باشید که بهترین زمان سفر برای رفتن به منطقه‌ای برایتان به معنای خلوت‌ترین زمان به حساب می‌رود، لازم است بدانید بهترین موقع رفتن به برزیل از این نظر آگوست تا اکتبر است. گفتنی است در طول این ماه‌ها قیمت‌ها پایین‌تر هستند و هوای خشک و گرم در اغلب مناطق کشور حاکم می‌شود. در واقع باید گفت این فصل بهترین زمان سفر به برزیل برای دوری از ازدحام جمعیت و راکد‌ترین فصل گردشگری در کشور برزیل به شمار می‌رود.

در طول این فصل، زمستان جایش را به بهار می‌دهد و دمای ملایم هوا شرایط را برای تفریح در فضای باز راحت‌تر می‌کند زمانی ایده‌آل برای بازدید از برزیل بدون دردسر تحمل جمعیت زیاد، صف‌های طولانی و افزایش زمان انتظار در رستوران‌ها و فعالیت‌های مختلف به شمار می‌رود.

چرا فصل بهار خلوت‌ترین زمان سفر به برزیل است؟

در بهار آب‌وهوای برزیل خشک بوده و با بارندگی کم و آسمان، آفتابی است. این زمان در واقع دوره آرامش قبل از ورود گردشگران به برزیل در تابستان یعنی از دسامبر تا مارس است. این فصل که به باور بعضی بهترین زمان سفر به برزیل به شمار می‌رود، برای گذراندن تعطیلاتی آرام در سواحل تقریباً خالی فوق‌العاده است.

همچنین به علت وجود گردشگران کمتر در فصل بهار در برزیل، هتل‌ها و پروازهایی با قیمتی مناسب در دسترستان خواهند بود و همچنین چنانچه زودتر بلیط پرواز و محل اقامتتان را رزرو کنید، می‌توانید بسته‌های اقتصادی مناسبی برای سفر به برزیل پیدا کنید. علاوه بر این در بسیاری موارد رزرو لحظه آخری هم در این فصل امکان‌پذیر است. خطوط هوایی و هتل‌ها هم اغلب برای مسافران لحظه آخری قیمت‌های ویژه ارائه در نظر می‌گیرند. پس چنانچه به دنبال بهترین زمان سفر به برزیل از منظر خلوت بودن هستید فصل بهار را برای سفرتان انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به برزیل از منظر شرکت‌کردن در رویدادهای مختلف

همان‌طور که می‌دانید کارناوال‌های رنگارنگ مختلفی در برزیل برگزار می‌شود. اگر شما هم عاشق حضور در این رویدادها هستید حتماً بهترین زمان سفر به برزیل برایتان با زمان برگزاری این رویدادها گره‌خورده است. در ادامه با سفرهای پایتخت همراه باشید تا قدری درباره این کارناوال‌ها و زمان برگزاری هرکدام صحبت کنیم.

جشنواره کارناوال ریو دو ژانیرو

کارناوال ریودوژانیرو یکی از دلایل اصلی بعضی برای سفر به برزیل است. این جشنواره بزرگ، شامل مسابقات رقص، موسیقی و پاراد رنگارنگ است. گفتنی است اگر تمایل دارید در این جشنواره شرکت کنید بهترین زمان سفر به برزیل برای شما در ماه فوریه (فصل تابستان در برزیل) و زمان برگزاری این جشنواره است.

جشنواره فلوریپونسا در شهر پاراتی

این جشنواره شهرت زیادی در برزیل دارد و در آن زیباترین پرندگان و گل‌ها به نمایش گذاشته می‌شوند. همچنین، مسابقات رقص و موسیقی محلی هم در این کارناوال در ماه مارس برگزار می‌شود.بهترین زمان سفر به برزیل

جشن ساوجیو

گفتنی است جشن ساوجیو جشنی مذهبی در برزیل است که به مناسبت روز سنت یوحنا (یوحنا پیامبر) برگزار می‌شود. در این جشن، آتش‌سوزی بزرگ و آتش‌بازی‌های هیجان‌انگیز به همراه موسیقی و رقص‌های محلی صورت می‌گیرد. اگر دوست دارید در این جشن شرکت کنید لازم است بدانید این جشنواره در ۲۳ ژوئن (برابر با تابستان در نیمکره شمالی) برگزار می‌شود.

جشنواره لولاپالوزا

این جشنواره موسیقی بزرگ در شهر سائوپائولو برگزار می‌شود و به مدت چند روز ادامه پیدا می‌کند. هنرمندان برجسته‌ی بین‌المللی در این جشنواره به روی صحنه می‌روند و می‌توان از کنسرت‌های زنده و نمایش‌های هنری آنها لذت برد. این جشنواره معمولاً در ماه مارس یا آوریل برگزار می‌شود و برای عاشقان شرکت در آن این زمان بهترین زمان سفر به برزیل به حساب می‌رود.

بهترین زمان سفر به آمازون و تالاب پانتانال

بهترین زمان سفر به آمازون و پانتانال، حوالی ماه جولای و آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) است. در مورد پانتانال هم باید بدانید این منطقه در سراسر سال گرم است و بیشتر بارش‌ها در دسامبر تا مارس (اواسط آذر تا اواسط فروردین) اتفاق می‌افتد. همچنین بهترین زمان سفر به آمازون و پانتانال برای دیدن حیوانات، فصل خشک آمازون یعنی حوالی ماه‌های آوریل تا اکتبر (اواسط فروردین تا اواسط آبان) است.

جمع‌بندی

در این مقاله از سفرهای پایتخت سعی کردیم به این سؤال پاسخ دهیم که بهترین زمان سفر به برزیل چه موقعی است. در این راستا به معرفی بهترین زمان سفر به این منطقه به لحاظ آب‌وهوایی، مقرون‌به‌صرفه بودن، خلوت بودن و شرکت در رویدادهای مهم پرداختیم. امیدواریم توانسته باشیم در یافتن جواب برای پاسخ به سؤال شما درباره بهترین زمان رفتن به برزیل کمک کرده باشیم.

تور های ویژه