آبشار بیشه، جلوه‌ای از طبیعت مسحورکننده لرستان

پربازدیدترین ها

گردشگری 30 تیر ، 1403 7 دقیقه
آبشار بیشه

آبشار بیشه یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان لرستان است که در نزدیکی شهر خرم‌آباد قرار داشته و در بین مسافران محلی و توریست‌هایی از سراسر ایران و جهان محبوب است. این آبشار زیبا به یکی از چشم‌نوازترین رودخانه‌های لرستان، رودخانه سزار ریخته و بهشتی زیبا در اطراف آن پدیدآمده است. اگر شما هم دوست دارید تا بیشتر با این جاذبه طبیعی و زیبای لرستان آشنا شوید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را در سفری به آبشار بیشه، جلوه‌ای از طبیعت مسحورکننده لرستان همراهی کنیم.

آبشار بیشه کجاست؟

آبشار بیشه، یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری بکر استان لرستان در نزدیکی شهر خرم‌آباد و شهر کوچک درود است. این آبشار در روستایی با همین نام قرار گرفته و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی استان لرستان محسوب می‌شود. آبشار بیشه در واقع ترکیبی از چندین آبشار کوچک است که از کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و به رودخانه زیبای سزار می‌ریزد. طول آبشار بیشه لرستان حدوداً ۴۸ متر بوده و عرض آن در بالاترین نقطه یا تاج آبشار به ۲۰ متر می‌رسد. جالب است بدانید که این آبشار زیبا، به عنوان چهل و هشتمین اثر ملی طبیعی در سال ۱۳۸۷ به ثبت رسیده و این خود نشانی از اهمیت زیاد این آبشار برای استان لرستان و کل ایران است.

چگونه به آبشار بیشه برویم؟

برای رسیدن به آبشار بیشه، باید ابتدا باتوجه‌به مبدأ سفر خود، خود را به استان لرستان برسانید. سپس می‌توانید از شهر خرم‌آباد یا درود به سمت آبشار بیشه راهی شوید. فاصله آبشار بیشه تا شهر خرم‌آباد ۶۶ و تا شهر درود ۸۷ کیلومتر است. با استفاده از جاده مخصوص این آبشار می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. پس از رسیدن به پارکینگ آبشار بیشه یک محوطه خاکی است، باید خودروی خود را پارک کرده و یک مسیر حدوداً ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای را پیاده بروید تا به خود آبشار و فضای سبز آن برسید.

اما این نکته را فراموش نکنید این مسیر پر پیچ‌وخم و خطرناک بوده و برای عبور از آن به یک راننده حرفه‌ای نیاز خواهید داشت. یک روش دیگر برای دسترسی به آبشار بیشه لرستان، با استفاده از خط راه‌آهن تهران – جنوب یا تهران – اهواز است. خط قطار تهران اهواز از این مسیر عبور کرده و درصورتی‌که در ایستگاه بیشه پیاده شوید، می‌توانید از ایستگاه بیشه به سمت آبشار بروید.

بهترین زمان بازدید از آبشار بیشه

بهترین زمان بازدید از آبشار بیشه لرستان، فصل بهار و تابستان است. در این دو فصل آب رودخانه سزار کاملاً پرآب و طبیعت اطراف آن بسیار زیبا و سرسبز است. می‌توانید برای فرار از گرمای هوا در تابستان، به آبشار بیشه و خنکی اطراف آن پناه ببرید. در فصل بهار هم طبیعت زیبای اطراف کاملاً سبز شده و منظره زیبا و شگفت‌انگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. در فصل های سردتر سال و هر چه به زمستان نزدیک تر شویم، آب و هوای اطراف آبشار بیشه رو به سرمای شدیدی رفته و سفر به آن پیشنهاد نمی شود.آبشار بیشه

امکانات رفاهی و گردشگری آبشار بیشه

در اطراف خود آبشار بیشه نمی‌توانید امکانات رفاهی و گردشگری چندانی پیدا کنید. این جاذبه گردشگری یکی از مکان‌های بکر استان لرستان بوده و به همین دلیل هم شناخته می‌شود. اما اگر از آبشار کمی فاصله بگیرید، می‌توانید در نزدیکی آن یا در روستای بیشه، از امکاناتی مانند فروشگاه‌های اغذیه‌فروشی، بازارچه‌های محلی برای خرید سوغاتی، پلاژهای اقامتی و امکاناتی این‌چنینی استفاده کرد. در ضمن در ورودی آبشار بیشه هم یک محوطه به عنوان پارکینگ برای گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند در نظر گرفته شده است.

تفریحات آبشار بیشه لرستان

مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در آبشار بیشه لرستان داشته باشید، طبیعت گردی و لذت‌بردن از زیبایی‌های این مکان بکر است. بسیاری از افرادی که به این آبشار می‌آیند، وسایل پیک‌نیک به همراه خود داشته و برای پیک‌نیک به طبیعت سرسبز اطراف آن می‌آیند. از جمله دیگر تفریحاتی که در این مکان طرف‌دار زیادی دارد، عکاسی و ثبت تصاویر زیبا از طبیعت زیبای آبشار است. آبشار بیشه لرستان یک منظره بسیار عالی و زیبا را برای مسافران به وجود آورده است و به همین دلیل عکاسان حرفه‌ای بسیاری تصاویر زیبا و خارق‌العاده از این جاذبه گردشگری ثبت می‌کنند. همچنین می‌توانید پس از بازدید از آبشار، برای سپری‌کردن باقی روز خود به روستای بیشه بروید. در اطراف این روستا هم می‌توانید از جنگل‌های بلوط دیدن کرده و برای سواری در طبیعت اسب کرایه کنید.

روستای بیشه لرستان

روستای بیشه لرستان یکی از زیباترین روستاهای این استان است که ۶۵ کیلومتری خرم‌آباد واقع شده است. مردم این روستا بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند و به همین دلیل هم تعداد زیادی از مسافرانی که به آبشار بیشه می‌روند، سری به روستای بیشه هم می‌زنند. در این روستا می‌توانید از بازارچه‌های محلی دیدن کرده، سری به طبیعت زیبای روستا زده و در صورت تمایل از محصولات محلی آن‌ها مانند کشک، لبنیات، عسل و گیاهان دارویی تازه‌ای که از اطراف  چیده‌اند تهیه کنید.آبشار بیشه

نکات مهم برای بازدید از آبشار بیشه

برای بازدید از آبشار بیشه باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. اولین نکته بسیار مهم این است که جاده این آبشار پرپیچ‌وخم و خطرناک بوده و باید حتماً یک راننده باتجربه پشت فرمان باشد. برای رفتن به این آبشار یا برگشت از آن هم تا جای ممکن در روشنایی روز حرکت کرده و برای حفظ امنیت خود در تاریکی حرکت نکنید. نکته ایمنی مهم دیگری که درباره این آبشار وجود دارد، ممنوعیت شنا در آن است.

رودخانه سزار یکی از رودخانه‌های دائمی و خروشان کشور بوده و شنا در آن بسیار خطرناک است. هر ساله تعداد زیادی از مسافران، تنها به دلیل عدم توجه به توصیه‌های ایمنی و شنا در این رودخانه غرق و حتی مفقود شده و جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین هرچه هم که شناگر ماهری باشید، باید از شنا در رودخانه سزار پرهیز کنید. در نهایت به یاد داشته باشید که هنگام بازدید از آبشار بیشه، مهمان طبیعت هستید و نباید به هیچ عنوان در خانه میزبان خود زباله ریخته یا به آن آسیب بزنید.

اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار بیشه 

در اطراف خود آبشار بیشه اقامتگاهی وجود نداشته و افرادی که می‌خواهند در نزدیکی آن اقامت داشته باشند، می‌توانند در یک منطقه امن چادر یا کمپ زده و شب را در طبیعت سپری کنند. اما افرادی که ترجیح می‌دهند به یک هتل یا اقامتگاه در نزدیکی آبشار بیشه بروند، می‌توانند به شهرستان درود، روستای بیشه یا شهر خرم‌آباد بروند. در روستای بیشه اقامتگاه‌های لوکس و بزرگی وجود ندارد. اما افراد می‌توانند در بوم‌گردی‌های سنتی اقامت داشته یا این که از مردم محلی برای یک شب خانه اجاره کنند. در شهرهای درود و خرم‌آباد هتل‌ها و اقامتگاه‌های بزرگ‌تری وجود داشته که مسافران می‌توانند از قبل اتاقی را در آن‌ها رزرو کرده و سپس برای اقامت در نزدیکی آبشار بیشه به آن‌ها مراجعه کنند.آبشار بیشه

ایران گردی با سفرهای پایتخت

آبشار بیشه لرستان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی و بکر این استان زیباست. در استان لرستان می‌توانید جاذبه‌های گردشگری بسیاری از مکان‌های طبیعی گرفته تا بناهای باستانی و تاریخی پیدا کنید و آبشار بیشه یکی از معروف‌ترین و بهترین این جاذبه‌هاست. اگر می‌خواهید که در بهترین شرایط آب‌وهوایی و زیباترین حالت طبیعت اطراف این آبشار از آن دیدن کنید، پیشنهاد ما به شما سفر در فصل بهار و تابستان است. در اطراف آبشار بیشه امکانات گردشگری و اقامتگاه چندانی وجود نداشته و این مکان یک جاذبه بکر است. اما برای اقامت یا خرید می‌توانید به شهرستان درود، خرم‌آباد و روستای بیشه بروید. برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری استان لرستان و سایر شهرهای ایران، از دیگر مطالب سفرهای پایتخت هم دیدن کنید.

سؤالات متداول

۱- آبشار بیشه کجاست؟

آبشار بیشه یکی از مکان‌های گردشگری و بکر استان لرستان در نزدیکی روستای بیشه در شهرستان درود است.

۲- بهترین زمان بازدید از آبشار بیشه کی است؟

بهترین زمان بازدید از آبشار بیشه از نظر آب‌وهوایی و زیبایی طبیعت، فصل بهار و تابستان است.

۳- هزینه بازدید از آبشار بیشه چقدر است؟

بازدید از آبشار بیشه هزینه‌ای نداشته و افراد می‌توانند به‌صورت رایگان از این جاذبه طبیعی دیدن کنند.

۴- چگونه به آبشار بیشه برویم؟

برای سفر به آبشار بیشه، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کرده، یا این که سوار قطار تهران – جنوب شده و در ایستگاه بیشه پیاده شوید و به سمت آبشار پیاده‌روی کنید.

تور های ویژه