نکات سفر به برزیل

پربازدیدترین ها

گردشگری 30 تیر ، 1403 7 دقیقه
نکات سفر به برزیل

زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم کشورها و سرزمین‌های گوناگون و رنگارنگی را شامل می‌شود. چنانچه به سفرکردن و بازدید از مناطق و فرهنگ‌های مختلف علاقه داشته باشید متعاقباً به تحقیق پیرامون توریستی‌ترین این مناطق خواهید پرداخت. یکی از کشورهای بسیار گردشگرپذیر با فرهنگی پویا و جذاب و دیدنی‌های مختلف برزیل در آمریکای جنوبی است. این کشور که از مهم‌ترین کشورهای قاره آمریکا به حساب می‌رود هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. اما اگر قصد سفر به این کشور را داشته باشید باید مهم‌ترین نکات سفر به برزیل را بدانید. در این مقاله با سفرهای پایتخت همراه باشید تا به برخی نکات سفر به برزیل بپردازیم.

معرفی برزیل

اما پیش از آن که به نکات سفر به برزیل اشاره کنیم بهتر است قدری درباره خود برزیل بدانیم. گفتنی است کشور برزیل در آمریکای جنوبی واقع شده و پنجمین کشور بزرگ و هفتمین کشور پرجمعیت در جهان به شمار می‌رود. پایتخت این کشور برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است. برزیل در واقع شرقی‌ترین کشور قاره آمریکا بوده و با کشور‌های آرژانتین، اروگوئه، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم مرز است. باید اضافه کرد این کشور، سرزمینی چندملیتی است که جمعیت آن را نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقا و آسیا تشکیل می‌دهند.

کشور برزیل معروف است به اعجوبه‌های فوتبال دنیا، جنگل‌های سرسبز آمازون، شهر‌های دیدنی، کارناوال‌های رنگی، مردمی شاد و رقصان و عطر خوش قهوه. کشوری با فرهنگی غنی و هنری استثنایی که یکی از عجایب هفت‌گانه جهان مدرن، یعنی مجسمه حضرت مسیح را در خود جای‌داده. گرچه این را هم باید اضافه کرد که میزان جرم و جنایت هم در این کشور بالاست.

نکات سفر به برزیل

چنانچه اهل زیاد سفرکردن به‌خصوص به اقصی‌نقاط دنیا باشید حتماً این را می‌دانید که پیش از سفر به هر جایی عاقلانه‌تر این است که قدری درباره آن شهر و کشور به‌خصوص اطلاعات کسب کنید. چرا که بدون این اطلاعات ممکن است خود را در معرض خطر قرار بدهید. در ادامه با سفرهای پایتخت همراه باشید تا با هم برخی نکات سفر به برزیل را مورد بررسی قرار بدهیم.

شرایط سفر به برزیل چیست؟

یکی از مهم‌ترین نکات سفر به برزیل که باید بدانید این است که در مرحله اول سفر به این کشور چه شرایطی دارد. لازم به ذکر است مهم‌ترین چیزی که برای سفر به برزیل نیاز دارید، ویزای توریستی این کشور است که معمولاً به‌صورت انفرادی صادر نمی‌شود و افراد باید در قالب تور‌های گروهی از برزیل بازدید کنند و درخواست ویزا دهند.

رزرو تور برزیل، تمکن مالی و تکمیل و ارسال مدارک ویزا، از مهم‌ترین شرایط سفر به برزیل است که چنانچه روحیه ماجراجویی هم داشته باشید، سفری رؤیایی انتظارتان را خواهد کشید. دریافت ویزای سفر به برزیل شرایط خاصی دارد و تنها برای افرادی ممکن است که سوابق مالی و سفری (ویزاهای متعدد در پاسپورت) داشته باشند. گرچه در صورت کامل‌بودن مدارک، مراحل دریافت آن به‌راحتی و در عرض حدوداً یک هفته طی می‌شود. علاوه بر این ویزای توریستی برزیل، ۳ ماه اعتبار دارد و با این ویزا اجازه کار یا اقامت دائم نخواهید داشت.

هزینه سفر به برزیل چقدر است؟

از مهم‌ترین نکات سفر به برزیل برای هر گردشگری برآورد هزینه‌هاست. گفتنی است هزینه سفر به برزیل از ایران به عوامل مختلفی همچون زمان سفر، طول اقامت، نوع اقامتگاه و هزینه بازدید از جاذبه‌ها، بستگی دارد. هزینه سفر به برزیل با هواپیما در حال حاضر حدود ۷۱ میلیون تومان است و باید ۱۲۰ دلار برای دریافت ویزای توریستی برزیل داشته باشید. اقامت در  برزیل هم از شبی ۴۰ دلار در هاستل‌ها یا هتل‌های ارزان‌قیمت شروع می‌شود و به شبی ۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار در هتل‌های لوکس می‌رسد.نکات سفر به برزیل

با استفاده از حمل‌ونقل هم می‌توان از هزینه‌ها کاست. هزینه بلیط یک‌طرفه مترو یا قطار در برزیل بین ۱ تا ۳ دلار است. متوسط هزینه غذا در سفر به برزیل هم، ۱۹ دلار در روز بوده و برای غذاخوردن در رستوران‌های لوکس حداقل ۳۰ دلار لازم است. علاوه بر این فصل تابستان، ماه‌های دسامبر تا مارس گران‌ترین فصل و زمستان، ژوئن تا آگوست ارزان‌ترین فصل سفر به برزیل است.

بهترین زمان سفر به برزیل چه موقعی است؟

تابستان

یکی از ضروری‌ترین نکات سفر به برزیل دانستن وضعیت آب‌وهوایی آن است. چرا که تنها از این طریق خواهید دانست چه زمانی برای سفر به برزیل مناسب‌تر است. گفتنی است از دسامبر تا مارس (آذر تا اسفند)، یعنی تابستان، بهترین زمان سفر به برزیل است. در این فصل هوا گرم و تابستانی، روزها آفتابی، باران کم و بهترین زمان برای شرکت در کارناوال‌ها یا آفتاب‌گرفتن در سواحل است. برزیل در تابستان سرسبزتر از همیشه است و کریسمس،Reveillon  (روز سال نو) و جشن‌های تعطیلات عید پاک، مهم‌ترین رویداد‌هایی هستند که می‌توان در آن‌ها شرکت کرد.

بهار

در بهار اما آب‌وهوای برزیل خشک، با بارندگی کم و آسمان آفتابی است. در این فصل که از سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) ادامه دارد، خبری از شلوغی و صف‌های طولانی توریست‌ها نیست و با آرامش بیشتری می‌توان از دیدنی‌های بریل دیدن کرد. 

پاییز و زمستان

پاییز برزیل هم‌زمان با ماه مارس (اسفند) شروع و بارانی‌ترین فصل سال محسوب می‌شود. زمستان برزیل هم از ژوئن (خرداد) تا آگوست (مرداد) ادامه دارد و یکی از فصل‌های ارزان برای سفر به برزیل به شمار می‌رود.

قدری با زبان مردم برزیل آشنا شوید!

از دیگر نکات مهمی که هر گردشگری به هنگام سفر به کشوری بیگانه باید بداند زبان آن کشور است. پس نمی‌توان از نکات سفر به برزیل حرف زد و چیزی از زبان مردم آن نگفت. گفتنی است زبان رسمی مردم برزیل، پرتغالی است و تنها برخی از مردم عادی در شهر‌های توریستی مانند سائوپائولو و ریودوژانیرو به زبان انگلیسی مسلط هستند. پس چنانچه می‌‌خواهید با مردم برزیل ارتباط برقرار کنید، بهتر است چندکلمه‌ای به زبان پرتغالی بلد باشید!

درباره واحد پول برزیل اطلاعات کسب کنید!

واحد پول هم از مهم‌ترین نکات سفر به برزیل است که باید حتماً درباره آن بدانید. لازم به ذکر است که واحد پول کشور برزیل «رئال» نام دارد و به دلیل کم‌بودن تعداد صرافی‌ها در برزیل، بهتر است پیش از سفر به برزیل مقداری ارز موردنیاز خود را تهیه کنید. همچنین، به یاد داشته باشید بعد از ساعت ۱۰ شب، امکان برداشت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز این کشور وجود ندارد و در ساعت‌های مجاز بهتر است در مکان‌های امن مانند هتل‌ها یا بانک‌‌ها درخواست پول نقد کنید.نکات سفر به برزیل

مواظب اموال خود باشید!

شاید مهم‌ترین مورد از نکات سفر به برزیل دانستن درباره مسائل امنیتی در این کشور باشد. امنیت برزیل، همواره یکی از نگرانی‌های گردشگران در سفر به این کشور است. در حقیقت جرم‌های خطرناکی توسط گروه‌هایی خاص در مناطق خاصی از برزیل اتفاق می‌افتد. اما این را هم باید اضافه کرد که شهر‌ها و مکان‌های توریستی این کشور از امنیت قابل‌قبولی برخوردارند.

همچنین گزارش‌های بین‌المللی نشان می‌دهد، برازیلیا، فلوریانوپلیس، سائوپائولو و ریودوژانیرو، از امن‌ترین شهر‌های برزیل هستند. بااین‌وجود توصیه می‌کنیم از همراه‌داشتن جواهرات گران‌قیمت و داشتن مقدار زیادی پول نقد در سفر خودداری کنید و بعد از تاریکی هوا، به‌تنهایی در شهر‌ها گشت نزنید!

بدون راهنما به جنگل آمازون نروید!

از دیگر نکات سفر به برزیل که حتماً باید به آن آگاه باشید این است که به هیچ عنوان نباید به‌تنهایی و بدون راهنما از جنگل آمازون دیدن کنید. آمازون، جنگلی انبوه با رودخانه‌های پر پیچ‌وخم و حیوانات بومی متنوع است که اگر با افراد راه‌بلد و لیدر‌های محلی همراه نشوید، خطرهای بی‌شماری در کمینتان خواهد بود!

از داروهای دافع حشرات استفاده کنید!

نمی‌توان درباره نکات سفر به برزیل حرف زد و چیزی از حشرات آنجا نگفت! حشرات در برخی از نقاط برزیل بسیار زیاد هستند و برخی از آن‌ها بیماری‌های ناخواسته‌ای چون تب استخوان‌شکن، زیکا و چیکونگونیا (chikungunya) را برایتان به ارمغان می‌آورند. متأسفانه مورد آخر در حال حاضر در ریودوژانیرو همه‌گیر شده. اثرات این ویروس‌ها می‌تواند بسیار مهلک باشد و موجب نقص‌های مادرزادی جدی و حتی مرگ افراد آسیب‌پذیر شود. لازم به ذکر است با استفاده از داروهای دفع‌کننده‌ی حشرات در طول روز و همچنین قبل از خواب، می‌توان از این حوادث خطرناک جلوگیری کرد.

با دیدن چراغ‌قرمز حرکت کنید!

از عجیب‌ترین نکات سفر به برزیل باید به این مورد اشاره کرد که برخلاف آنچه که در کلاس‌های آموزش رانندگی آموخته‌ایم، چراغ‌قرمز راهنمایی‌ورانندگی در ساعات پایانی روز در شهرهای بزرگ برزیل به معنی عدم توقف است. چرا که توقف در پشت چراغ‌قرمز در خیابانی خلوت می‌تواند خطر حمله‌ی مسلحانه به شما از طرف گروه‌های تبهکار را در پی داشته باشد. به همین خاطر رانندگی در حین مشاهده‌ی چراغ‌قرمز در برزیل روشی پیشگیرانه برای پرهیز از این اتفاق به شمار می‌رود.نکات سفر به برزیل

واکسن‌های ضروری را بزنید!

شاید دانستن هیچ‌کدام از نکات سفر به برزیل به اندازه این یکی مهم نباشد. گرچه سفر به برزیل به این معنا نیست که حتماً باید واکسن بزنید، به‌خصوص اگر قصد سفر به شهرهایی چون ریو و سالوادور یا مناطق جنوبی این کشور را داشته باشید. بااین‌وجود اگر سفر شما شامل تور بازدید از جنگل بارانی آمازون هم می‌شود، حتماً باید واکسن بزنید. هپاتیت آ، تیفوئید و تب زرد ازجمله واکسن‌های ضروری برای سفر به این مناطق هستند. واکسن مالاریا هم برای این سفر توصیه می‌شود.

وارد متروی مخصوص بانوان نشوید!

یکی از جالب‌ترین نکات سفر به برزیل هم این نکته است که مترو در شهرهای بزرگ این کشور در ساعات اوج ترافیک و در روزهای دوشنبه تا جمعه، کابین مخصوص بانوان دارد و اگر مردی وارد کابین بانوان شود، حدود ۱۰۰۰ دلار جریمه می‌شود و نگهبانان هیچ بهانه‌ای را قبول نمی‌کنند، چرا که این کابین‌ها با رنگ صورتی و علامت مخصوص بانوان در سرتاسر کابین مشخص شده‌اند. بااین‌وجود در خارج از ساعت‌های اوج ترافیک استفاده از کابین‌ها برای همه آزاد است.

از بحث‌های سیاسی و مذهبی بپرهیزید!

از دیگر نکات سفر به برزیل که خیلی مهم است بدانید این نکته است که به هیچ عنوان نباید با برزیلی‌ها بحث‌های سیاسی و مذهبی کنید! برزیل کشوری چندملیتی است و از هر فرهنگ و مذهبی که فکرش را بکنید در برزیل پیدا می‌شود. به همین خاطر، از بحث در مورد مسائل مذهبی، سیاسی و حتی اجتماعی در بین مردم بومی یا با افراد غریبه تا جای ممکن، بپرهیزید.

در خوردن غذاهای خیابانی محتاط باشید!

نمی‌توان از نکات سفر به برزیل حرف زد و درباره غذاهای خیابانی این کشور هشدار نداد! تنوع رستوران و غذاخوری‌ها در برزیل بسیار زیاد است و معمولاً غذاخوری‌های خیابانی، با قیمت بسیار کمتری به گردشگران سرویس می‌دهند. با وجود این که داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه آرزوی همه مسافران است، اما برای سلامتی خودتان هم که شده، باید مراقب غذاها و نوشیدنی‌های خیابانی باشید. غذاهای بسیار ارزان‌ گزینه‌های خوبی برای امتحان‌کردن نیستند و ممکن است به‌سختی بیمارتان کنند!

جاذبه‌های دیدنی برزیل 

حال که این‌همه درباره نکات سفر به برزیل گفتیم بد نیست نگاهی هم به جاذبه‌های دیدنی این کشور پرجاذبه داشته باشیم. در زیر به معرفی برخی از این جاذبه‌ها می‌پردازیم.

۱- کارناوال ریو

کارناوال ریو از مشهورترین کارناوال‌های دنیا است. در جریان این کارناوال هزاران نفر در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی مشغول می‌شوند.

۲- ریودوژانیرو

ریو، پنجمین شهر بزرگ دنیا، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که برای سرزدن به آن‌ها باید هفته‌ها وقت بگذارید. همچنین می‌توانید برای تماشای چشم‌انداز زیبایی از شهر از کوه کورکووادو (Corcovado) بالا بروید و از تندیس مسیح دیدن کنید.

۳- برازیلیا

این شهر که پایتخت برزیل است با اینکه به‌اندازه‌ ریودوژانیرو مشهور نیست اما در سال ۱۹۶۰ پایه‌گذاری شده و شاهکاری در زمینه‌ معماری مدرن است و هنردوستان دنیا را به سوی خود می‌خواند.نکات سفر به برزیل

۴- فلوریانوپلیس

این شهر در جنوب برزیل به‌اختصار فلوریپا نامیده می‌شود و سال‌های متمادی است که میزبان علاقه‌مندان به موج‌سواری و آفتاب‌گرفتن در ساحل است و از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی دنیاست.

۵- فرناندو دی نوروها

این مجمع‌الجزایر آتشفشانی اولین پارک دریایی برزیل است که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده. ۷۰ درصد از وسعت این جزیره حفاظت‌شده است و سواحل آن بسیار دیدنی و خلوت است چرا که درآن‌واحد تنها ۴۲۰ نفر اجازه‌ حضور در این جزیره را دارند.

۶- پانتانال

پانتانال دربردارنده‌ بزرگ‌ترین تالاب‌های دنیا است و در غرب برزیل واقع شده‌ و بخش‌هایی از بولیوی و پاراگوئه را هم در بر می‌گیرد. گفتنی است ۱۱ هزار گونه‌ حیوانی مختلف و کمیاب، در این تالاب‌ها زندگی می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله از سفرهای پایتخت به بررسی مهم‌ترین نکات سفر به برزیل پرداختیم و درباره هرکدام از این نکات قدری توضیح دادیم. در آخر هم چند مورد از جاذبه‌های محبوب این کشور را معرفی کردیم. اگر شما هم قصد سفر به برزیل را دارید حتماً نکاتی که گفتیم را در ذهن داشته باشید!

تور های ویژه