اقامتی رویایی در لوکس ترین هتل های ایران

پربازدیدترین ها

گردشگری 31 تیر ، 1403 7 دقیقه
گران ترین هتل های ایران - الی گشت

همه ما دوست داریم برای یک شب هم که شده در هتلی لاکچری زندگی کنیم و از خدمات متنوع هتل‌ها استفاده کنیم. گرچه هزینه اقامت در این هتل‌ها زیاد است اما به تجربه زندگی شاهانه می‌ارزد. شما هم می‌توانید به شهر مورد علاقه‌تان سفر کنید و در گران ترین هتل های ایران اقامت کنید تا از گذراندن شبی با خدمات نامحدود لذت ببرید و خاطره آن را تا همیشه در ذهن خود ثبت کنید. در این مقاله از سفرهای پایتخت به سراغ گران‌ ترین هتل‌های چند شهر ایران می‌رویم تا ببینیم رویایی‌ترین اقامتگاه‌های ایران کجا هستند.


گران ترین هتل های ایران کدامند؟

اقامت در هتل‌های لوکس و گران قیمت از جمله تفریحاتی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. استفاده از بهترین سرویس‌ها و سفارش بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها انگیزه بسیاری از کسانی است که به دنبال گران ترین هتل های ایران می‌گردند. در این بخش به سراغ شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز و کیش می‌رویم تا گران ترین و لاکچری ‌ترین هتل های ایران را به شما معرفی کنیم.

۱.  تهران

تهران به عنوان پایتخت کشور، چند هتل از گران ترین هتل های ایران را در خود جای داده است که رزرو و اقامت در هر یک از آن‌ها شما را از زندگی روزمره جدا کرده و وارد دنیایی از تجملات می‌کند.

گران ترین هتل های ایران - الی گشت

  • هتل اسپیناس پالاس تهران

گران‌ترین و خاص‌ترین هتل ایران، هتل اسپیناس پالاس تهران است. این هتل در سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید و از همان سال میزبان توریست‌های ثروتمند ایران و خارجی بوده است. موقعیت مکانی هتل، اتاق‌های دل‌باز و متعدد، لوازم لوکس داخل اتاق‌ها و امکانات ویژه دیگر باعث شده است تا هتل اسپیناس به عنوان برترین هتل ایران شناخته شود. رستوران‌های مجلل، تالارهای عروسی با شکوه، مجموعه آبی و خدمات اسپا لاکچری از دیگر مزیت‌های این هتل هستند. جالب است بدانید که گران‌ترین فضای این هتل «سوئیت اسکای» نام دارد که در بالاترین طبقه هتل قرار گرفته و چشم اندازی رو به کوه و تهران دارد.

  • هتل ویستریا تهران

هتل ویستریا تهران از گران ترین هتل های ایران به حساب می‌آید. از هتل ویستریا در مرداد سال ۹۸ بهره برداری شد. این هتل ۲۰ طبقه دارد که ۹۸ اتاق مجلل در این طبقات طراحی شده است. امکانات بسیار عالی مثل مجموعه آبی، سالن تناسب اندام، تالار عروسی، پارکینگ اختصاصی سبب شده تا در مدت زمانی کوتاه این هتل به یکی از بهترین هتل‌های تهران تبدیل شود.

  • هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران، قدیمی‌ترین هتل ۵ ستاره ایران است که در سال ۱۳۴۱ افتتاح شد. نام این هتل در گذشته هتل هیلتون بود. این هتل لاکچری از ۲ برج شرقی و غربی تشکیل شده است. هتل استقلال ۱۵ طبقه و ۹ اتاق دارد که هر نوع سلیقه‌ای را از خود راضی نگه می‌دارد و توقع هر میهمانی را به بهترین شکل برآورده می‌کند. این هتل زمانی به شهرت فراوان رسید که فیلم گنج قارون، در آن فیلم‌برداری شد.

هتل استقلال تهران - الی گشت

۲. شیراز

شیراز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که هرساله گردشگران خارجی بسیاری برای بازدید از آثار باستانی ارزشمند هخامنشی به این شهر سفر می‌کنند. در ادامه با ۳ مورد از گران ترین هتل های ایران که در شیراز ساخته شده‌اند آشنا می‌شویم.

  • هتل بزرگ شیراز

هتل بزرگ شیراز برترین هتل‌های ۵ ستاره شهر دل‌انگیز شیراز است که در نزدیکی دروازه اصلی شهر، یعنی دروازه قرآن فعالیت می‌کند. این هتل توانسته با ارائه امکاناتی استثنایی، در نظرسنجی‌ها به عنوان یکی از لوکس ترین و گران ترین هتل های ایران شناخته شود. هتل بزرگ شیراز موقعیت مکانی بسیار مناسبی دارد و به باغ عفیف آباد، دروازه قرآن و باغ دلگشا دسترسی بسیار راحتی داشته که از مزیت‌های مهم این هتل محسوب می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هتل بزرگ شیراز، فضای وسیعی است که به مجموعه‌های ورزشی بانوان و آقایان اختصاص یافته است. این مجموعه شامل استخر، سونا، جکوزی، سالن ماساژ و سالن بدنسازی است. رستوران گردان و رستوران ایتالیایی هتل هم با انواع خوراکی‌های لذیذ، مزه‌ خوشی از این سفر در یادتان به جای می‌گذارند.

هتل بزرگ شیراز - الی گشت

  • هتل چمران

هتل چمران شیراز یکی دیگر از هتل‌های ۵ ستاره و گران ترین هتل های ایران است که در تمام روزهای سال آماده‌ پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی است. از جمله‌ امکانات این هتل لاکچری می‌توان به انواع ماساژهای جدید و سنتی، حمام مغربی و مجموعه‌ی کامل ورزشی (شامل استخر، سونا، سالن بدنسازی و بسیاری موارد دیگر) اشاره کرد. علاوه بر این، هتل چمران رستوران‌های حرفه‌ای و ویژه‌ای دارد، برای مثال رستوران ایتالیایی داوینچی، رستوران سنتی باربد، رستوران پانوراما و ۲ کافی‌شاپ ایتالیایی در این هتل آماده پذیرایی از مهمانان هستند.

  • هتل زندیه شیراز

هتل زندیه شیراز از دیگر هتل‌های لوکس شهر شیراز است که در نزدیکی مکان‌های تاریخی این شهر واقع شده است. این هتل ۵ ستاره امکانات رفاهی مطلوبی را در اختیار مهمانانش قرار می‌دهد تا از اقامت در این شهر نهایت لذت را ببرند. موقعیت مکانی هتل زندیه به گونه‌ای است که مهمانان تنها ۲ دقیقه با ارگ کریمخان زند، بازار وکیل شیراز و حمام وکیل شیراز فاصله دارند. در تمام فضای داخلی هتل رنگ و بوی معماری سنتی ایرانی به چشم می‌خورد. یکی دیگر از امتیازات هتل زندیه، تنوع گسترده میان اتاق‌ها و سوئیت‌هاست. با اقامت در این هتل سفر خود را به شیراز جاودانه کنید.

هتل زندیه شیراز - الی گشت

۳. اصفهان

یکی از شهرهای مهم گردشگری ایران که دارای مسافران و توریست‌های خارجی بسیاری است، اصفهان یا همان نصف جهان است که به عنوان پایتخت فرهنگی ایران معروف است. وقت آن رسیده که به سراغ گران ترین هتل های ایران در اصفهان برویم.

  • هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان در حقیقت قدیمی‌ترین هتل ایران است. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد که آن را به مادرش پیشکش کرد. هتل عباسی یا کاروانسرای عباسی از گران ترین هتل های ایران به شمار می‌رود که لقب هتل موزه را به خود اختصاص داده است. کاروانسرای عباسی ابتدا در سال ۱۳۴۴ به مهمانسرا تبدیل شد اما با توجه به استقبال گردشگران و بازسازی‌های گسترده‌تر تبدیل به هتلی ۵ ستاره شد.

مهمانسرای عباسی با ۲۲۴ اتاق، سوئیت و آپارتمان که مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند، سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی از جمله میهمانان عالی رتبه سیاسی و شخصیت‌های بین‌المللی است. جالب است بدانید هتل عباسی اصفهان با قدمت ۴۰۰ ساله یکی از آثار ملی ایران و سازمان میراث جهانی (یونسکو) است.

هتل عباسی اصفهان - الی گشت

  • هتل پارسیان کوثر اصفهان

هتل پارسیان کوثر اصفهان زیر مجموعه هتل‌های پارسیان ایران است که در زمان‌های قدیم به نام هتل شرایتون فعالیت داشته. این هتل اصفهان ۵ ستاره است و بعد از هتل عباسی، گران‌ترین هتل‌ ایران در اصفهان به حساب می‌آید. این هتل در همسایگی زاینده رود بوده و اتاق‌های آن چشم اندازی فوق‌العاده به درختان و رودخانه دارند. هتل پارسیان کوثر دارای چند رستوران است که هر کدام تحت نظر آشپزهای حرفه‌ای و معروفی اداره می‌شوند. سالن همایش، اتاق‌های مجلل، مجموعه آبی و پرورش اندام از دیگر امکانات این هتل هستند.

  • هتل پیروزی اصفهان

در هتل پیروزی اصفهان می‌توانید مطابق سلیقه خود از میان ۹۶ اتاق شامل اتاق‌های دو تخته، سه تخته و سوئیت‌های متنوع گزینه‌ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و از امکانات اتاق‌ها مانند وان، حمام، سرویس‌های بهداشتی، صندوق امانات، تلویزیون و ماهواره، یخچال و جکوزی در هر فصل استفاده کنید. همچنین هتل پیروزی به دو سالن بزرگ، رستوران‌های ایرانی و فرنگی، کافی شاپ ۲۴ ساعته، پارکینگ، سالن کنفرانس و خشکشویی مجهز است. در لابی زیبا و بزرگ هتل امکاناتی مثل دسترسی به اینترنت پرسرعت و سرو انواع نوشیدنی‌ها برای مهمانان مهیا شده است.

۴. مشهد

یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری ایران شهر مشهد است. وجود حرم مطهر امام رضا در این شهر باعث می‌شود تا سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر کنند. چنانچه قصد سفر به مشهد یا رزرو هتل در مشهد را دارید با کارشناسان سفرهای پایتخت در ارتباط باشید تا با پایین‌ترین قیمت، بهترین خدمات را دریافت کنید.

  • هتل درویشی مشهد

هتل درویشی مشهد هتلی پنج ستاره است که با داشتن امکانات متنوع به لیست گران ترین هتل های ایران راه یافته است. این هتل پنج ستاره که در مجاورت حرم امام رضا ساخته شده دارای ۲۵ طبقه است و از هتل‌های مرتفع و خاص مشهد و یکی از مرتفع‌ترین هتل‌های کشور به حساب می‌آید. نمای بسیار زیبا و شیشه‌ای که برای این هتل طراحی شده است همه گردشگران را به خود جذب می‌کند. رستوران‌های مجلل این هتل در کنار صبحانه شاهانه، دیگر وعده‌های غذایی را هم بسیار مجلل برگزار می‌کنند. علاوه بر این امکانات، در این هتل سرویس‌های رفت و برگشت از فرودگاه و راه آهن هم برای آسودگی مهمانان فراهم شده است.

هتل درویشی مشهد - الی گشت

  • هتل قصر طلایی مشهد

هتل قصر طلایی مشهد با داشتن ۲۰ طبقه یکی از لوکس‌ترین هتل‌های مشهد محسوب می‌شود. این هتل که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا واقع شده با منظره‌ای بسیار زیبا از حرم، خاطره‌ای فراموش‌‍نشدنی از زیارت حرم این امام را برای مهمانان رقم می‌زند. داشتن رستوران‌های مجلل و امکاناتی مانند سالن‌های سمینار، همایش، آمفی‌تئاتر مجلل با سیستم‌های صوتی و تصویری روز دنیا، مجموعه آبی استخر، سونا، جکوزی، حمام ترکی و انواع ماساژ ازجمله خدماتی است که مهمانان این هتل از آن بهره‌مند می‌شوند.

  • هتل الماس ۲ مشهد

اگر قصد سفر به مشهد دارید و می‌خواهید در هتلی ۵ ستاره اقامت کنید، بدون شک هتل الماس ۲ مشهد یکی از هتل‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. این هتل یکی از گران ترین هتل های ایران است که نزدیک به حرم امام رضا قرار دارد. ۲۲۰ اتاق در ۲۶ طبقه موجود در این هتل با معماری زیبا و خاص باعث شده این هتل جزو هتل‌های لوکس مشهد شناخته شود. امکانات رفاهی متنوعی همچون سالن چند منظوره، رستوران گردان، امکانات ورزشی و تفریحی کامل، ترانسفر رایگان رفت‌وبرگشت به فرودگاه، کافی‌شاپ، روف گاردن از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل هستند.

۵. تبریز

تبریز به عنوان مرکز استان آذربایجان شرقی، یکی از شهرهایی است که گردشگران زیادی را در تابستان به خود جذب می‌کند. زیبایی شهر، پاکیزگی، تمدن و تاریخ ، موسیقی و ادبیات از جاذبه‌های توریستی این شهر تاریخی به شمار می‌آید. در پایین به ۳ مورد از گران ترین هتل های ایران در تبریز اشاره می‌کنیم.

  • هتل کایا لاله پارک تبریز

هتل کایا لاله پارک تبریز از مجموعه هتل‌‌های زنجیره‌ای کایا در ترکیه است که حدود سه دهه پیش کار خود را شروع کرد. بنابراین هتل کایا یک هتل ترکی است. هتل کایا از آن هتل‌هایی است که مرکز خرید هم دارد که ۱۲۶ فروشگاه از برندهای معتبر جهان در آن فعالیت می‌کنند. در هتل کایا لاله پارک می‌توان بهترین محصولات و خدمات روز را تهیه کرد.

هتل کایا لاله پارک تبریز - الی گشت

مرکز سونا و سلامت هتل کایا با بخش‌های حمام ترکی و ماساژ از امکانات منحصربه‌فرد هتل لاله است. این هتل امکانات تفریحی پرطرفداری مانند سالن‌های ورزشی پیلاتس و یوگا دارد. اگر به تور تبریز رفتید این هتل را از دست ندهید. در این هتل مجلل می‌توانید انواع اتاق‌های یک تخته، دو تخته، سوئیت‌های جونیور و اکسکیوتیو و اتاق‌های کانکت چهار نفره را با توجه به سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

  • هتل صخره ای کندوان تبریز

هتل صخره کندوان تبریز جزو گران ترین هتل های ایران محسوب می‌شود که تمامی اتاق‌های آن سنگی است. تجربه خوابیدن در اتاقی سنگی همراه با امکانات رفاهی کامل، ارزش هزینه کردن دارد. این هتل در برخی از اتاق‌های خود جکوزی قرار داده که از سوئیت‌های ویژه این هتل به شمار می‌آید. این هتل در روستای کندوان واقع شده است و دسترسی آسانی به جنگل و کوه‌های اطراف دارد. همچنین با اقامت در این هتل می‌توانید به راحتی از خانه‌های لانه زنبوری دیدن کنید.

  • هتل پارس ائل گلی

هتل پارس ائل گلی در سال ۱۳۸۰ در بام شهر زیبای تبریز افتتاح شد. برج اصلی هتل با نمای زیبای شیشه‌ای در ۱۷ طبقه طراحی شده و دارای ۱۷۸ باب اتاق و سوئیت اقامتی مدرن و مجهز به امکانات رفاهی مدرن است. این مجموعه پنج ستاره در عین دور بودن از هیاهوی شهر و داشتن محیطی آرام و دلنشین، با مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری همچون باغ وحش ائل گلی، سورتمه و پارک آبی هلیا فاصله زیادی ندارد.

۶. کیش

کیش با داشتن آب و هوایی معتدل در دل فصل‌های پاییز و زمستان، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای زمستانی محسوب می‌شود. در این بخش به معرفی ۳ مورد از گران ترین هتل های ایران در جزیره زیبای کیش می‌پردازیم.

  • هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش را می‌توان خاص‌ترین هتل ایران و تنها هتل دریایی خاورمیانه نام‌گذاری کرد که مشابه آن را می‌توان تنها در جزایر مالدیو پیدا کرد. این هتل ۵ ستاره معماری بی‌نظیری دارد که گردشگران سراسر دنیا را متعجب می‌کند. در تمامی سوئیت‌های این هتل امکانات لوکس و پیشرفته‌ای فراهم شده است که همین امر موجب شده تا یکی از گران ترین هتل های ایران باشد. جالب است بدانید این هتل در سوئیت‌های امپریال خود امکاناتی مانند وان جکوزی در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

هتل ترنج کیش - الی گشت

  • هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش هتلی ۵ ستاره است که با الهام از تخت جمشید و به صورت نمادین، بیانگر افتخار و عظمت ایران باستان در دوران هخامنشیان است که در سال ۸۴ به بهره‌برداری رسید. هتل داریوش کیش با سرمایه ای معادل ۱۲۵ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۱۲۱ هزار و ۳۳۰ متر توسط مهندس ثابت ساخته شد. این هتل امکاناتی مانند سالن بیلیارد، پینگ پنگ، ماساژورهای تایلندی و قایق سواری را گرد هم آورده و با بالاترین کیفیت خدمات خود را ارائه می‌دهد.

  • هتل مارینا پارک کیش

اگر زیاد به کیش سفر می‌کنید حتما نام این هتل به گوش‌تان خورده است. هتل مارینا پارک کیش بخاطر داشتن یک نوار ساحلی اختصاصی به طول ۷۵۰ متر و تفریحات آبی متنوع نظیر قایق‌های تندرو، شاتل سواری، پدل بورد، غواصی و ماهیگیری شهرت فراوانی دارد. همچنین پارک آبی بادی هتل که مخصوص آقایان است، در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است و از امکانات ویژه و منحصربه‌فرد این هتل به شمار می‌آید.

نتیجه گیری درمورد گران ترین هتل های ایران

بیشتر ما هنگام برنامه‌ریزی سفر به تفریحات شهری یا گردش در طبیعت فکر می‌کنیم، در حالی که می‌توان محل اقامت را به عنوان مکانی تفریحی در سفر انتخاب کرد. با اقامت در گران ترین هتل های ایران از خدماتی استفاده کنید که آرامش و نشاط را برای شما به ارمغان می‌آورند. در این مطلب مجلل‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های ایران را معرفی کردیم تا هنگام سفر انتخاب‌های بهتری داشته باشید. سفرهای پایتخت در کنار شماست تا سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

گران ترین هتل های ایران - الی گشت

سوالات متداول درباره گران ترین هتل های ایران

۱. گران‌ترین هتل ایران چه هتلی است؟

هتل اسپیناس پالاس در تهران به عنوان گران‌ترین هتل ایران شناخته می‌شود.

۲. گران‌ترین هتل‌های کیش چه هتل‌هایی هستند؟

هتل ترنج، داریوش و مارینا از گران‌ترین هتل‌های کیش محسوب می‌شوند.

۳.  قدیمی‌ترین هتل ایران کدام هتل است؟

هتل عباسی اصفهان قدیمی‌ترین هتل ایران است و به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد.

۴.  کدام یک از گران‌ترین هتل‌های مشهد به حرم امام رضا نزدیک است؟

هتل درویشی، قصر طلایی و الماس ۲ از گران‌ترین هتل‌های مشهد هستند که با حرم فاصله چندانی ندارند.

۵.  کدام یک از هتل‌های لوکس ایران مرکز خرید دارد؟

هتل کایا در تبریز از هتل‌هایی است که مرکز خرید دارد که ۱۲۶ فروشگاه از برندهای معتبر جهان در آن فعالیت می‌کنند.

تور های ویژه