همه چیز درباره موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو

پربازدیدترین ها

گردشگری 03 مهر ، 1403 7 دقیقه
موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو

موزه دیرینه‌شناسی اورلاف یکی از مجموعه‌های تحت کنترل مؤسسه دیرینه‌شناسی و آکادمی علمی روسیه است که به افتخار دانشمند دیرینه‌شناس معروف روسی یعنی یوری الکساندرویچ اورلاف نام‌گذاری شده است. این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های مسکو و کل روسیه بوده و از زمان ساخت آن تا به امروز، توانسته کمک بسیار زیادی به گسترش علم دیرینه شناسی و آشنایی با زندگی ماقبل تاریخ بر روی کره زمین بکند. علاوه بر اهمیتی که موزه دیرینه شناسی اورلاف برای علم و دانش و آکادمی‌های باستان شناسی و دیرینه شناسی روسیه دارد، این موزه یکی از دیدنی‌های مسکو هم محسوب شده و در صنعت توریسم و گردشگری این کشور هم تأثیر به سزایی گذاشته است. در صورتی که می‌خواهید در سفر به روسیه از این موزه هیجان‌انگیز و دیدنی بازدید کنید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تاریخچه موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو

موزه دیرینه شناسی اورلاف در سال ۱۹۳۷ و تحت نظارت آکادمی علمی روسیه ساخته شد. طی نشستی که هیئت‌مدیره این آکادمی داشتند، تصمیم گرفته شد تا نام این موزه را به افتخار دیرینه شناس معروف روسیه، یوری الکساندرویچ اورلاف، موزه دیرینه شناسی اورلاف بگذارند. یوری الکساندرویچ اورلاف به نوعی پدر دیرینه شناسی در روسیه محسوب شده و با کارها و خدماتی که انجام داده است، به گسترش این علم و پا گرفتن بیشتر و بهتر آن در روسیه کمک بسیاری کرده است. علاوه بر این که برای بخش‌های مختلف این موزه و هدف ساخت آن برنامه‌ریزی دقیقی شده بود، برای معماری آن هم وسواس بسیاری خرج داده شد و ساختمان این موزه به همراه تمامی تزییناتی که داشت، تبدیل به یکی از زیباترین موزه‌های روسیه شد.

امروزه موزه دیرینه شناسی اورلاف یکی از بزرگ‌ترین و بهترین موزه‌های مسکو و کل روسیه است. بسیاری از مردم محلی، دانشجویان، دانش آموزان و حتی گردشگران از سراسر دنیا به این موزه می‌آیند تا بیشتر درباره دیرینه شناسی و نکات مربوط به آن آشنا شوند. این موزه یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌ها یا مجموعه‌های مربوط به دیرینه شناسی؛ مانند فسیل‌ها و حیوانات بازسازی شده مختلف را دارد. در کل دنیا موزه‌هایی که چنین مجموعه و آرشیو بزرگی از موضوعات مربوط به دیرینه شناسی داشته باشند کم پیدا می‌شوند. طبق آخرین آمار، هر ساله حدود ۲۰۰ هزار نفر از موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو در روسیه دیدن می‌کنند که برای یک موزه آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو

بخش های مختلف و دیدنی های موزه دیرینه شناسی اورلاف

موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو حدود ۵۰۰۰ وسیله مربوط به دیرینه شناسی را در بخش‌های مختلف، در شش سالن اصلی به نمایش گذاشته است. این وسایل به‌گونه‌ای چیده شده‌اند تا به شما اجازه بدهند که در زمان سفر کرده، با حیوانات و موجودات مربوط به عصرهای مختلف آشنا شده و چیزهای زیادی درباره ماقبل تاریخ یاد بگیرید. در ادامه مهم‌ترین بخش‌های موزه دیرینه شناسی اورلاف را برای شما معرفی کرده‌ایم.

موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو

سالن معارفه

اولین بخش موزه دیرینه شناسی اورلاف در همان ابتدای ورود و از لابی موزه شروع می‌شود. این بخش سالن معارفه نام داشته و اطلاعات کلی درباره دیرینه شناسی و فسیل‌ها می‌دهد. در این سالن تابلوهایی قرار داشته که به افراد می‌گوید فسیل‌ها چگونه به وجود آمده، چگونه کشف شده و چگونه مطالعه بر روی آن‌ها می‌تواند به درک ما از زندگی موجودات ماقبل تاریخی کمک کند. با گذر از این سالن، بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات بسیاری درباره موزه و نحوه کار آن پیدا کرده و همچنین از فسیل‌های غول‌پیکر ماموت‌ها، خزندگان و کرگدن‌های ماقبل تاریخی هم دیدن کنند. در این سالن از تزیینات بسیار زیبایی مانند درخت حیات و نیلوفرهای دریایی استفاده شده است. تمامی این آثار، آثار هنرمندان معروف روسیه هستند.

موزه اورلاف مسکو

سالن پرکامبرین و اوایل پالئوزوئیک

سالن دوم مربوط موزه دیرینه شناسی اورلاف مربوط به دوران پرکامبرین و سال‌های ابتدایی دوره پالئوزوئیک است. این بخش درباره پیدایش زمین از ۴.۵ میلیارد سال پیش تا اوایل پالئوزوئیک تا ۵۴۲ میلیون سال پیش می‌گوید. دوره پرکامبرین دوره اصلی شکل‌گیری حیات در زمین است. بیشتر اطلاعاتی که درباره این دوره به دست آمده، از طریق باکتری‌های فسیلی بوده است. در این دوره بیشتر جانورانی که در زمین زندگی می‌کردند، نرم‌تن بوده و اسکلتی برای فسیل شدن نداشتند. در اوایل پالئوزوئیک بالاخره تعدادی جانور مهره‌دار به وجود آمد و به همین دلیل از این دوره مدارک و شواهد بیشتری در دست داریم. اما در این دوره هم بیشتر زندگی در دریا بوده و مهره‌داران چندانی روی خشکی وجود نداشتند که از خود رد یا فسیلی به‌جای بگذارند.

موزه مسکو

سالن نمایشگاه موقت

سالن نمایشگاه موقت یکی از بخش‌های موقتی موزه دیرینه شناسی اورلاف بوده و در آن آثاری مانند نقاشی‌های مربوط به دیرینه شناسی، نمودار جانوران و همچنین نمودارهایی که چرخه حیات را نشان می‌دهند وجود دارد. این سالن کوچک بوده  فسیل‌های چندانی در خود ندارد، بیشتر مردم می‌توانند خیلی سریع از آثار داخلی آن دیدن کرده و به سالن بعدی بروند.

موزه مسکو

سالن اواخر دوره پالئوزوئیک و اوایل دوره مسوزوئیک

در سالن ۴ موزه دیرینه شناسی اورلاف درباره به وجود آمدن نخستین نسخه از گونه‌های جانوری مختلفی مانند سخت‌پوستان و آبزیان اسکلت دار صحبت می‌شود. تعداد زیادی از گونه‌های جانوری که فسیل‌های ارزشمندی از خود به‌جای گذاشته و به شناخت بهتر ما درباره زندگی ماقبل تاریخ کمک کرده‌اند، در اواخر دوره پالئوزوئیک یعنی از ۴۱۹ تا ۲۰۰ میلیون سال پیش مشاهده می‌شوند. در اواخر این دوره بود که اولین جنگل‌های زمین به وجود آمدند و طولی نکشید که این دوره با انقراض دسته‌جمعی بسیاری از جانداران زمین به پایان رسید. در سالن ۴ موزه دیرینه شناسی اورلاف می‌توانید سیر به وجود آمدن و تکامل این جانوران را مشاهده کرده و با استفاده از اسکلت‌های بازسازی شده، فسیل‌های کمیاب، تابلوهایی که به دست هنرمندان روسی ساخته شده و سایر وسایل مشاهده کنید.

موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو

سالن مزوزوئیک

در سالن پنجم موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو، به ۲۰۰ تا ۶۵ میلیون سال پیش رفته و خزندگان تبدیل به ستاره داستان می‌شوند. چرا که پلکان بزرگ این سالن، شما را به عصر دایناسورها یعنی دوره ژوراسیک و کرتاسه عصر مزوزوئیک می‌برد. در این سالن می‌توانید با دایناسورهای غول‌پیکر آشنا شده، از اسکلت‌های آن‌ها دیدن کرده و درباره چرخه زندگی تا انقراض آن‌ها اطلاعات بیشتری پیدا کنید. در این سالن به خوبی نحوه پیدایش دایناسورهای گیاهخوار، دایناسورهای گوشت‌خوار، خزندگانی مانند مار و مارمولک و بسیاری موجودات دیگر توضیح داده شده است. این بخش از موزه دیرینه شناسی اورلاف می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های سفر برای کودکان باشد.

موزه  اورلاف

سالن سنوزوئیک

عصر سنوزوئیک از ۶۵ میلیون سال پیش شروع شد و تا زمان ما ادامه دارد. در قبل از پیدایش دایناسورها می‌توانستیم گونه‌هایی شبیه به پستانداران، کیسه‌داران و بسیاری گونه‌های دیگر مشاهده کنیم. اما در عصر سنوزوئیک و پس از انقراض دایناسورها، این‌گونه از موجودات به شکل نیمه تکامل یافته‌ای پیدا شدند. بیشتر فسیل‌هایی که از عصرهای مختلف برای دیرینه شناسان به‌جای‌مانده است، مربوط به همین دوره می‌شود؛ بنابراین جای تعجب ندارد که بیشتر مجموعه و کلکسیون طبیعی موزه دیرینه شناسی اورلاف هم در سال ششم آن واقع شده است. در این بخش از سالن می‌توانید به راحتی با اجداد گونه‌های جانوری مختلف مانند انسان‌ها آشنا شده و درباره سیر تکامل آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

موزه دیرینه شناسی

نحوه دسترسی به موزه دیرینه شناسی اورلاف

موزه دیرینه شناسی اورلاف در بخش جنوب غربی مسکو قرار دارد. تمامی افراد می‌توانند با سیستم حمل و نقل عمومی مسکو یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی به این موزه بروند. برای این که بتوانید با مترو به موزه دیرینه شناسی اورلاف بروید، می‌توانید با توجه به مبدأ خود، سوار خط ۶ مترو شده و به ایستگاه Kaluzhskaya بروید. از این ایستگاه تا خود موزه حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه باید پیاده‌روی کنید. در صورتی که ترجیح می‌دهید تا با اتوبوس به موزه بروید، می‌توانید سوار یکی از خطوط ۱۱۹، ۱۳۵، ۱۸۷، ۲۶۰، ۲۶۱، ۲۶۳، ۲۶۹ و ۳۳۰ اتوبوس‌رانی مسکو شوید. تمامی این خطوط در ایستگاه Orlov Paleontological Museum توقف خواهند داشت.

موزه

اطلاعات کلی موزه دیرینه شناسی

موزه دیرینه شناسی اورلاف از چهارشنبه تا یک شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ بعد از ظهر باز بوده و مسافران می‌توانند از آن بازدید کنند. به یاد داشته باشید که آخرین سانس فروش بلیت موزه در ساعت ۱۷:۱۵ بعد از ظهر بوده و پس از آن درب‌ها بسته شده و تنها به بازدیدکنندگانی که داخل موزه هستند اجازه خروج داده می‌شود. بازدید از کل موزه و کلکسیون بی‌نظیر آن حدود ۱ الی ۲ ساعت وقت نیاز دارد. در صورتی که بخواهید از تمامی بخش‌ها به دقت دیدن کرده و نکات مختلفی بیاموزید، این زمان بیشتر خواهد شد. برای اطلاع از هزینه بلیت موزه دیرینه شناسی اورلاف، باید همان روز بازدید از گیشه فروش بلیت سؤال کرده یا به صورت آنلاین از سایت مجموعه بررسی کنید. چرا که هزینه‌ها در روزهای مختلف، متفاوت خواهد بود.

موزه دیرینه شناسی اورلاف

تور مسکو با سفرهای پایتخت

مسکو پایتخت روسیه و یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای این کشور است. بسیاری از بهترین تورهای روسیه، تورهای سفر به مسکو هستند. در این شهر می‌توانید از بناهای تاریخی با معماری‌های اصیل روسی، باغ‌های زیبا و سرسبز، دیدنی‌های طبیعی و موزه‌های مختلف بازدید کنید. یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین موزه‌های مسکو، موزه دیرینه شناسی اورلاف است. این موزه یک مجموعه ۵۰۰۰ تکه‌ای از فسیل‌ها و آثار هنری مربوط به دوران ماقبل تاریخ بر روی زمین داشته و درباره شکل‌گیری حیات، انقراض نسل‌های مختلف گونه‌های جانوری، پیدایش گونه‌های جدید و همچنین تکامل آن‌ها اطلاعات خوبی به شما می‌دهد. در این موزه می‌توانید در زمان سفر کرده و در امنیت کامل از ماموت‌های عصر یخی گرفته تا دایناسورهای بزرگ و شگفت‌انگیز دیدن کنید. در صورتی که قصد سفر به مسکو را داشته و می‌خواهید تا با دیدنی‌های این شهر بیشتر آشنا شوید، سایر مطالب سفرهای پایتخت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

موزه دیرینه شناسی اورلاف مسکو

سؤالات متداول

موزه دیرینه شناسی اورلاف کجاست؟

موزه دیرینه شناسی اورلاف یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های مسکو در جنوب غربی این شهر است.

چگونه به موزه دیرینه شناسی اورلاف برویم؟

پس از سفر به مسکو، تمامی افراد می‌توانند به راحتی با مترو یا اتوبوس‌های سیستم حمل و نقل عمومی مسکو به این موزه بروند.

علت نام گذاری موزه دیرینه شناسی اورلاف چیست؟

این موزه به افتخار یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان علم دیرینه شناسی روسیه به نام یوری الکساندرویچ اورلاف این نام را گرفته است.

تور های ویژه