در سفر به پوکت بازدید ازین جزایر را فراموش نکنید

پربازدیدترین ها

گردشگری 08 آذر ، 1402 7 دقیقه
سفر به پوکت

تایلند کشوری با هزاران جزیره کوچک و بزرگ در جنوب شرقی قاره آسیا است. سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر از این کشور زیبا دیدن می‌کنند. پوکت یکی از شهرهای تایلند است که در بین مسافران از محبوبیت بالایی برخوردار است و افراد زیادی سفر به پوکت را در برنامه تفریحی خود قرار می‌دهند. داشتن سواحل زیبا و اقامتگاه‌های بی‌نظیر این جزیره سالانه توریست‌های زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این شهر زیبا در غرب تایلند قرار گرفته است و جالب است بدانید که پوکت جزو گران‌ترین بخش‌های تایلند به شمار می‌آید.

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند محسوب می‌شود و از ۳۲ جزیره کوچکتر تشکیل شده است. این شهر توسط یک پل به کشور تایلند متصل می‌شود. این جزیره یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در جنوب‌شرقی آسیا به شمار می‌آید و به مروارید دریای آندمان معروف شده است. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعاتی درباره سفر به پوکت به دست بیاورید تا انتها با مجله گردشگری سفرهای پایتخت همراه باشید.

برای رزرو تور پوکت، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در پوکت به سفرهای پایتخت مراجعه کنید

جزیره فی‌فی پوکت

یکی از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین جزایر اطراف پوکت که در کنار رشته‌کوه مالاکا قرار گرفته است، جزیره فی‌فی است. این جزیره جزو مکان‌های موردعلاقه مسافران است و همیشه در جزیره فی‌فی تعداد زیادی گردشگر وجود دارند که با قایق‌های مسافری در این جزیره رفت‌وآمد می‌کنند.

جزیره فی‌فی در ۴۸ کیلومتری پوکت قرار گرفته و از ۶ جزیره کوچک‌تر ساخته شده است. دو جزیره از جزیره‌های فی‌فی به نام‌های فی‌فی بزرگ و فی‌فی کوچک نام دارند که جزیره فی‌فی بزرگ دارای سکنه و جزیره فی‌فی کوچک خالی از سکنه است. شکل این جزیره بسیار بی‌نظیر است و در دنیا جزیره پوکت را با جزیره فی‌فی می‌شناسند. مسافران این جزیره فوق‌العاده علاوه بر گذراندن لحظات آرامش‌بخش در سواحل مرجانی به صخره‌نوردی، غواصی، شنا، بازدید از خلیج مایا و میمون‌های وحشی می‌پردازند.

جزیره کورال پوکت

جزیره مرجانی کورال، از جنوب شرقی پوکت ۳ کیلومتر فاصله دارد و دو ساحل اصلی به نام ساحل بزرگ و ساحل موز دارد. در سواحل زیبای موز و در آب‌های زلال و شفاف آن اغلب مسافران به غواصی مشغول هستند. سواحل لانگ نیز با مرجان‌های زیبایی که دارد منظره خارق‌العاده‌ای را برای گردشگران به تصویر می‌کشد. این جزیره روزهای شلوغی دارد و بسیاری از مسافران برای گردش و آفتاب‌گرفتن به این منطقه می‌آیند.

خوب است این نکته را بدانید که اگر گردشگران در اقامتگاه‌های ساحلی کورال ساکن باشند صندلی‌های کنار ساحل برای آن‌ها رایگان است، در غیر این صورت مسافران باید برای استفاده از صندلی‌ها هزینه پرداخت کنند. شب‌های این جزیره بسیار آرام است و برای عاشقان آرامش مقصد عالی به‌حساب می‌آید. دیدن این جزیره زیبا را در سفر به پوکت از دست ندهید.  

سفر به پوکت

جزیره سیمیلان پوکت

جزیره سیمیلان الماس آبی دریای آندمان، خالی از سکنه است و این ساحل مکانی مناسب برای غواصی به شمار می‌آید. مسافران با قایق‌های موتوری بعد از یک ساعت به این جزیره می‌رسند و از سکوت سواحل نرم و سفیدرنگ سیمیلان نهایت لذت را می‌برند. در این ساحل در صورت داشتن مجوز می‌توانید کمپ و چادر برپا کنید و در ساحل زیبا استراحت کنید.  

جزیره راچا پوکت

در سفر به پوکت حتماً از دیدن جزیره راچا غافل نشوید، زیرا این جزیره مکانی مناسبی جهت غواصی و ماجراجویی در زیر آب (اسنورکلینگ) محسوب می‌شود. جزیره راچا در ۱۲ کیلومتری جنوب پوکت قرار گرفته و سواحل بسیار زیبایی دارد که معروف‌ترین آن در خلیج U مانندی به نام «آئو تاوان توک» قرار دارد. آب‌های زلال و شفاف سواحل این جزیره، مکان مناسبی برای شنا و مشاهده دنیای درون آب است. اقامت یک‌روزه در راچا آرامشی لذت‌بخش برای گردشگران به همراه دارد.

جزیره کوه خای پوکت

جزیره دیدنی و زیبای کوه خای تنها ۱۵ دقیقه با ساحل شرقی پوکت فاصله دارد و مجموعاً از سه جزیره کوچک تشکیل شده است. آب‌های زلال و شفاف این ساحل پر است از ماهیان عجیب‌وغریب که از انسان‌ها نمی‌ترسند و در هنگام شنا در کنار شما پرسه می‌زنند. برای علاقه‌مندان به غواصی در جزیره کوه خای، چند مغازه وجود دارد که می‌توانید لوازم غواصی را با قیمت‌های مناسبی تهیه کنید. همچنین اگر می‌خواهید در کنار ساحل استراحت کنید می‌توانید روی صندلی‌های مخصوص کنار ساحل و زیر چترهای آن بنشینید و از آرامش ساحل لذت ببرید. این جزیره زیبا را در سفر به پوکت از دست ندهید.

جزیره میتون پوکت

جزیره میتون یک جزیره کوچک و دیدنی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت حتماً از آن دیدن کنید. این جزیره کوچک مانند یک جزیره خصوصی است و با زیبایی غیرمنتظره‌ای شما را شگفت‌زده می‌کند. جزیره میتون ساحلی بزرگ و تپه‌ای سرسبز دارد و برای فرار از شلوغی و هیاهوی شهر پوکت و استراحتی دلپذیر مقصد مناسبی محسوب می‌شود. این جزیره یک هتل و چند خانه ییلاقی دارد که می‌توانید از امکانات رستوران و ماساژ این هتل استفاده کنید.

سفر به پوکت

جزیره کوه پانی پوکت

جزیره کوه پانی یک دهکده غافلگیرکننده و فوق‌العاده زیبا است که در آن تمام خانه‌ها و ساختمان‌ها روی پایه‌های چوبی در قسمت کم‌عمق دریا و روی آب ساخته شده است. این جزیره کوچک به‌وسیله صخره‌های سنگی بزرگ و عمودی پوشیده شده است. جالب است بدانید در بین ساکنین این جزیره گروهی مسلمان زندگی می‌کنند و به همین دلیل در این جزیره یک مسجد نیز مشاهده خواهید کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت دیدن این جزیره زیبا را از دست ندهید.

جزیره جیمز باند پوکت

جزیره فانگ انگا به دلیل فیلمبرداری یکی از فیلم‌های جیمز باند، به جزیره جیمز باند معروف شده است و سالانه گردشگران زیادی از این جزیره دیدن می‌کنند. بدون شک وجود سنگ‌های آهکی در طرح‌های مختلف که از دل دریا بیرون زده‌اند، غارهای زیبا، تالاب‌های دیدنی، آسمان صاف و سواحل بکر و فوق‌العاده این جزیره نیز در محبوبیت جزیره جیمز باند تاثیر گذار بوده است. علاقمندان به قایق‌سواری، ماهیگیری و غواصی لحظات لذت‌بخشی را در سفر به این جزیره زیبا و دیدنی تجربه نمایند.

جزیره کوه مافراو پوکت

جزیره مافراو به جزیره کوکونات نیز معروف است و در ۵۰۰ متری از ساحل شرقی پوکت قرار گرفته است. این جزیره دارای رستوران‌های شناوری است که گردشگران می‌توانند تجربه‌ای تکرارنشدنی در سفر به پوکت و این جزیره زیبا را تجربه کنند. جزیره نارگیل، منطقه‌ای آرام و دوست‌داشتنی برای افرادی است که به دنبال استراحت هستند و از مکان‌های شلوغ می‌خواهند دور شوند. این جزیره در بین مسافرانی که به ماهیگیری علاقه دارند نیز بسیار محبوبت دارد. بسیاری از این افراد صبح زود در کنار تالاب یا ساحل نشسته‌اند و با صبر و حوصله مشغول صید ماهی‌های مختلف هستند. علاوه بر ماهیگیری گردشگران با کرایه دوچرخه یا قایق پارویی به تفریح و گردش می‌پردازند و همچنین مسافران این جزیره می‌توانند در استخر آب گرم جزیره، خستگی را از تن دور کنند.

جزیره کوه هونگ پوکت

این جزیره زیبا از دیگر نقاط تایلند است که در سفر به پوکت آن را خواهید دید. جزیره کوه هونگ با مناظر فوق‌العاده و دیدنی یکی از جزایر پارک ملی تان بوک خورانی است. این جزیره از نظر وسعت، جزیره کوچکی است در بخش حفاظت شده کوه هونگ و چشم‌اندازی بی‌نهایت زیبا دارد. ساحل کوچک جزیره که حدوداً ۴۰۰ متر است از ماسه‌های سفید، ریز و گیاهان سرسبز گرمسیری پوشیده شده است. در اعماق جزیره کوه هونگ تالابی وجود دارد که از اطراف با صخره‌های بلند احاطه شده است.

سفر به پوکت

جزیره کوتائو پوکت

یکی دیگر از جزایر فوق‌العاده زیبا با چشم‌انداز جذاب ساحل که در سفر به پوکت پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن دیدن کنید، جزیره کوتائو است. این جزیره زیبا به دلیل جذابیت‌هایی که در عمق آب دارد بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. جزیره کوتائو به بهشت غواصی معروف است. در اطراف ساحل این جزیره لوازم مربوط به غواصی با قیمت مناسب و استانداردهای بالا برای افراد عرضه می‌شود. علاوه بر غواصی در این جزیره علاقه‌مندان به صخره‌نوردی و پیاده‌روی می‌توانند در کوه‌های سر به فلک کشیده کوتائو به تفریح بپردازند. دیواره‌های کوهستانی و صخره‌های ساحلی این جزیره همچون تصویری پانوراما شما را در بر می‌گیرد.

یکی دیگر از تفریحات بسیار جذاب جزیره کوتائو، گشت‌وگذار در آب‌های مرجانی جزیره و غروب زیبای آن با پاراگلایدینگ است. اسنورکلینگ، واکبردینگ و قایق‌سواری از دیگر ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز این جزیره محسوب می‌شود. اگر شما از افرادی هستید که عاشق هیجان هستید می‌توانید تجربه پرش از صخره‌های ۱۲ متری کوتائو را در برنامه سفر خود بگنجانید. همچنین شما می‌توانید تجربه مهیج پرواز با تریپز را امتحان کنید و این جزیره زیبا را از بالا تماشا کنید.

جزیره کوه یائو پوکت

جزیره کوه یائو از دو جزیره بزرگ نزدیک به هم تشکیل شده است که بین پوکت و کرابی قرار دارد. این جزیره با سواحل ماسه‌ای سفید و آرام بسیار چشم‌نواز است. در این جزیره اقامتگاه‌های لوکس و مناسبی برای گذراندن تعطیلات مفرح و آرامش‌بخش در اختیار مسافران خواهد بود. در جزیره زیبای کوه یائو طبیعتی بکر و زیبا همراه با دوچرخه‌سواری کوهستان و گشت‌وگذار در مزارع برنج را می‌توانید تجربه کنید.

جزیره رانگ‌یا پوکت

از دیگر نقاطی که در سفر به پوکت از دیدن آن ضرر نمی‌کنید جزیره زیبای رانگ‌یا است. جزیره‌ای خصوصی در حدود ۵ کیلومتری شرق تالاب واقع گردیده است. در این جزیره ساعاتی را می‌توانید به ماجراجویی بپردازید و اگر به قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری علاقه داشته باشید می‌توانید لحظات لذت‌بخشی را پشت سر بگذارید.

سفر به پوکت

جزیره کو کائو پوکت

گردشگران از تاکوئاپا برای شنا و غواصی پس از ۱۰ دقیقه قایق‌سواری، خود را به جزیره کو کائو می‌رسانند. این جزیره که به نام کوخو خائو نیز شناخته شده است مناظر بکر زیبا و طبیعت بسیار جذابی دارد. ساکنین این جزیره اغلب بودایی هستند و به همین علت جزیره کوکائو ۳ معبد دارد که اغلب مسافران از آن دیدن می‌کنند.

در فصل پاییز و زمستان این سرزمین بارانی است و اغلب مسافران این فصل را برای استراحت در جزیره و تماشای زیبایی‌های آن انتخاب می‌کنند. همچنین در این فصل هزینه‌های هتل‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند. سفر به پوکت و دیدن جزیره کو کائو همیشه در ذهن گردشگران تایلند ثبت خواهد شد.   

جزیره کوه سیری پوکت

این جزیره هم از جزایری است که به گردشگران توصیه می‌کنیم در سفر به پوکت از آن دیدن کنند. جزیره کوه سیری در ضلع شرقی پوکت مانند یک شنل کوچک به مساحت ۲۰ کیلومتر با جاده‌ای در امتداد ساحل بسیار جذاب و دیدنی است و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. جزیره کوه سیری آرام با طبیعتی زیبا و بکر مکان مناسبی برای استراحت و آرامش مسافران به حساب می‌آید. خوب است بدانید این منطقه دارای معبد، رستوران دریایی و پارک جنگلی است که گردشگران از آن‌ها دیدن می‌کنند. در این جزیره کولی‌هایی می‌بینید که با زندگی آن‌ها می‌توانید آشنا شوید. جزیره کوه سیری برای شنا کردن و آفتاب گرفتن مکانی ندارد اما مجسمه بودا در این جزیره قرار دارد و شما می‌توانید از آن دیدن کنید.

سخن نهایی

اگر به دنبال گذراندن تعطیلاتی آرامش‌بخش، مهیج، فوق‌العاده و جذاب هستید سفر به پوکت بازدید از ین جزایر را فراموش نکنید. این جزایر هر کدام برای سلیقه‌های متفاوت مناسب هستند و شما در تمام جزایر پوکت می‌توانید غواصی، شنا، ماهیگیری و قایق‌سواری را تجربه کنید. در این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت سعی کردیم مطالبی درباره سفر به پوکت و جزایر آن برای شما بیان کنیم امیدواریم که این مطالب برای شما مفید باشد.

تور های ویژه