بهترین فستیوال های روسیه

پربازدیدترین ها

گردشگری 14 بهمن ، 1402 10 دقیقه

فستیوال های روسیه بخشی از جاذبه های گردشگری این کشور هستند که فرهنگ غنی آن را به نمایش می‌گذارند. کشور روسیه در طول تاریخ به داشتن فستیوال های رنگارنگ و شاد خود مشهور بوده است. این فستیوال ها از گذشته تا به امروز توریست‌ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کردند و باعث رونق این صنعت در روسیه می‌شدند. اکنون شاید برای شما هم این سؤال به میان آمده باشد که دلیل محبوبیت فستیوال های روسیه چیست و چرا گردشگران بسیاری هر ساله برای پیوستن به آن‌ها به روسیه می‌روند؟ اگر به دنبال پیداکردن پاسخ این سؤال هستید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا برخی از بهترین فستیوال های روسیه را به شما معرفی کنیم.

بهترین فستیوال های روسیه

 فستیوال سال نو در روسیه

یکی از اولین و مهم‌ترین فستیوال های روسیه، فستیوال سال نو در این کشور است. این فستیوال به‌صورت ملی و سالیانه در سال برگزار می‌شود. افرادی که در سال نو به روسیه سفر می‌کنند، باید حتماً به فستیوال سال نو در میدان سرخ بپیوندند. در طول این فستیوال می‌توانید از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و لذیذ لذت برده، نمایش‌های رقص و شادی را تماشا کرده و از مراسم آتش‌بازی با شکوهی که تا ساعت‌ها ادامه دارد لذت ببرید. فستیوال سال نو بی شک یکی از زیباترین فستیوال‌هایی است که توریست‌ها می‌توانند از آن بازدید کنند.

تاریخ برگزاری

هر ساله از ۳۱ دسامبر تا ۱ ژانویه

بهترین فستیوال های روسیه

فستیوال کریسمس اورتودکس، یکی از مهم ترین فستیوال های روسیه

 سال نو در روسیه، برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، پایان مراسم‌ها و فستیوال های روسیه در هر سال نیست. بلکه این مراسم شروعی دوباره برای جشن و مراسم‌های مختلف در این کشور است. تاریخ کریسمس در روسیه با سایر کشورها کمی متفاوت بوده و در ۷ ژانویه برگزار می‌شود. به همین دلیل هم به آن کریسمس ارتودکس می‌گویند. زمان برگزاری این فستیوال، شهرهای روسیه به طور بسیار زیبایی تزیین خواهند شد. تمامی پارک‌ها، پل ها و در کل معابر عمومی با تزیینات کریسمی پوشانده و شهر نورانی می‌شود. بسیاری از افرادی که قصد دارند تا از روسیه بازدید کنند، بعد از سال نو به این کشور سفر می‌کنند تا بتوانند دوباره در حال و هوای کریسمس قرار بگیرند.

زمان برگزاری

هر ساله ۷ ژانویه

بهترین فستیوال های روسیه

فستیوال ماسلنیستا، یکی از جالب‌ترین فستیوال های روسیه

این فستیوال که با نام فستیوال پنکیک هم شناخته می‌شود، به مدت یک هفته کامل برگزار شده و تمامی شهر را پر از پنکیک‌های خوشمزه می‌کند. در واقع این فستیوال یکی از فستیوال های روسیه برای خداحافظی با زمستان و شروع بهار است. در این زمان کارناوال های بسیاری در روسیه برگزار شده و مردم در همه جای کشور شروع به خوردن پنکیک‌های خوشمزه می‌کنند. همچنین یکی از نمادهای این مراسم، یک نماد عروسکی یا مجسمه‌ای به نام لیدی ماسلنیستاست. ناگفته نماند که در این مراسم، مردم به یکدیگر کیک‌های دوستی هم می‌دهند. خوردن کیک و پنکیک در زمان برگزاری این مراسم، یک سنت بسیار مهم است.

بهترین فستیوال های روسیه

زمان برگزاری

هر ساله از ۲۸ فوریه تا ۶ مارس

بهترین فستیوال های روسیه

فستیوال گله گوزن‌ها، یکی از هیجان انگیزترین فستیوال های روسیه

از الان باید به این نکته اشاره کنیم که برای پیوستن به مراسم بعدی در لیست فستیوال های روسیه، باید از شهر فاصله گرفته و به حومه و جاهای بکرتر سفر کنید. در این سفر خود به نقاط که از زندگی مدرن کمی فاصله داشته و هنوز پایبند سنت‌های خود هستند، می‌توانید از فستیوال گوزن‌ها لذت ببرید. در طی این مراسم مسابقات گوزن رانی و اسکی با گوزن بسیاری برگزار می‌شود. تعداد زیادی از جوان‌ها و دانش‌آموزانی که به روسیه سفر می‌کنند، عاشق فستیوال گوزن رانی در این کشور می‌شوند. در این مراسم می‌توانید تماشاچی بوده، در برخی از فعالیت‌های شرکت کرده، به‌صورت داوطلبانه برای کمک به افراد ثبت‌نام کرده یا این که از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که در فستیوال ارائه می‌شوند لذت ببرید.

زمان برگزاری

اواخر ماه مارس

بهترین فستیوال های روسیه

هفته عید پاک ارتودکس در فستیوال های روسیه

درست مانند کریسمس که تاریخ آن در روسیه با سایر نقاط دنیا متفاوت بود، هفته عید پاک هم تفاوت دارد. زمانی که فستیوال عید پاک در روسیه شروع می‌شود، بیشتر مردم به کارناوال های خیابانی پیوسته و خوراکی و دسرهای خوشمزه‌ای به همراه دوستان و عزیزان خود میل می‌کنند. اگر توریست‌ها هم در زمان برگزاری این فستیوال در روسیه حضور داشته باشند، می‌توانند در کنار مردم محلی از این خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرند.

زمان برگزاری

هر ساله ۲۴ آوریل

بهترین فستیوال های روسیه

فستیوال ماسک طلایی مسکو، یکی از فستیوال های روسیه

این مراسم، یکی از طولانی‌ترین و تاریخی ترین فستیوال های روسیه محسوب می‌شود. زمانی که این فستیوال شروع می‌شود، تئاترها و نمایش‌های مختلفی در سطح شهر برگزار می‌شوند. این تئاترها با تئاتر و نمایش‌های معمولی که افراد از آن‌ها بازدید می‌کنند تفاوت داشته و بیشتر روی زنده کردن هنر تئاتر و نمایش در تاریخ روسیه تمرکز دارد. به دلیل ماهیت این فستیوال و نوع نمایشی که افراد برگزار می‌کنند، نام آن را فستیوال ماسک طلایی نامیده‌اند. تمام توریست‌هایی که به تئاترهای تاریخی و قدیمی علاقه داشته و بخواهند تا درباره فرهنگ روسیه نکات بیشتری را بدانند، می‌توانند در این زمان از این کشور دیدن کنند.

زمان برگزاری

بیشتر در ماه‌های مارس و آوریل

بهترین فستیوال های روسیه

فستیوال روز پیروزی یکی از فستیوال ها ملی روسیه

فستیوال روز پیروزی یک مراسم ملی مهم برای جشن‌گرفتن پیروزی ارتش سرخ در مقابل ارتش نازی‌های آلمان است. در طول برگزاری این فستیوال از فستیوال های روسیه، افراد مهم ارتشی و نیروهای ارتش رژه رفته و به‌افتخار آن‌ها موسیقی نواخته شده و آتش‌بازی شروع می‌شود. ارتش برای این روز به‌درستی و دقت برنامه‌ریزی کرده و جدیت خود را برای تربیت نیروهای حافظ وطن نمایش می دهد. این فستیوال برای مردم روسیه یکی از مهم‌ترین و پرافتخارترین مراسم‌های ممکن است. فستیوال روز پیروزی در میدان سرخ برگزار شده و تمامی افراد از جمله توریست‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند.

زمان برگزاری

هر ساله ۹ می

بهترین فستیوال های روسیه

شب‌های سفید سن‌پترزبورگ، یکی از مشهورترین فستیوال های روسیه

اگر قصد دارید تا هنگام سفر به روسیه در سن‌پترزبورگ اقامت داشته باشید، بین ماه‌های می و جولای بهترین زمان برای سفر به این کشور است. این فستیوال که یکی از جادویی‌ترین و شگفت‌انگیزترین فستیوال های روسیه است، تمامی افراد و به‌ویژه توریست‌ها می‌توانند اوقات بسیار خوبی را سپری کنند. طی برگزاری مراسم، شاهد اجراهای افراد در تمامی شهر سن‌پترزبورگ، برگزاری کنسرت‌ها و تئاترهای مختلف و بسیاری موارد دیگر خواهید بود. در هر گوشه از شهر می‌توانید بخشی از تلاش مردم برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ رقص و موسیقی را در روسیه تماشا کنید. برای آشنایی با پدیده شب‌های سفید، این مطلب را از دست ندهید.

زمان برگزاری

هر ساله از ۱۲ ژوئن تا ۲ جولای

بهترین فستیوال های روسیه

سفر به روسیه با سفرهای پایتخت

در این مطلب با برخی از بهترین و جذاب‌ترین فستیوال های روسیه آشنا شدیم. در روسیه فستیوال ها و مراسم‌های بسیاری برگزار می‌شود. این مراسم‌ها نه تنها برای سرگرمی مردم بومی و شاد نگه‌داشتن آن‌ها بسیار مفید است، بلکه باعث جذب توریست‌های بیشتر هم می‌شود. در همین راستا به‌تمامی افرادی که قصد سفر به روسیه را دارند، پیشنهاد می‌شود که ابتدا حتماً تاریخ برگزاری فستیوال های روسیه را بررسی کرده و سپس برنامه سفر خود را جوری بچینند که فستیوال های موردعلاقه خود را از دست ندهند. درصورتی‌که می خواهید بیشتر با روسیه، شهرها و جاذبه های گردشگری آن آشنا شوید، سایر مطالب سفرهای پایتخت را از دست ندهید. برای انجام کارهای سفر مانند رزرو بلیت، ثبت‌نام در تورهای روسیه و رزرو هتل، می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سؤالات متداول

۱- بهترین فستیوال های روسیه کدام‌اند؟

در روسیه فستیوال های بسیاری برگزار شده که هر کدام از آن‌ها طرفداران خود را داشته و توریست‌های بسیاری را جذب می‌کنند. برخی از این فستیوال ها شامل شب‌های سفید، کریسمی ارتودکس، فستیوال پنکیک و بسیاری مراسم دیگر می‌شوند.

۲- مهم‌ترین فستیوال روسیه برای مردم بومی چیست؟

مهم‌ترین فستیوال روسیه در بین مردم محلی، فستیوال روز پیروزی ارتش سرخ در برابر ارتش نازی آلمان است که به زیبایی در این کشور جشن گرفته می‌شود.

۳- مشهورترین مراسم روسیه کدام است؟

مراسم شب‌های سفید سن‌پترزبورگ یکی از مشهورترین و شناخته‌شده‌ترین مراسم‌هایی است که در روسیه برگزار می‌شوند.

تور های ویژه