هزار و یک دلیل برای سفر به سریلانکا!

پربازدیدترین ها

گردشگری 18 بهمن ، 1402 5 دقیقه
دلایل سفر به سریلانکا

دلایل سفر به سریلانکا به قدری زیاد هستند که هر ساله باعث می شوند تعداد زیادی از مسافران، این مروارید اقیانوس هند را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. آمار گردشگران در سریلانکا به قدری بالاست که درصد بسیار زیادی از درآمد مردم و دولت این کشور را تامین می کند. اگر شما هم قصد دارید تا در سفر بعدی خود به یکی از کشورهای آسیایی سفر کنید و نمی دانید کدام کشور را انتخاب کنید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. پس از خواندن دلایل سفر به سریلانکا که در ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت ارائه شده اند، به احتمال زیاد تصمیم خود را برای سفر به سریلانکا نهایی خواهید کرد. پس کمربندهای خود را بسته و آماده یک سفر کوتاه به زیباترین جزیره اقیانوس هند شوید.

فرهنگ غنی و قدمت بالا، یکی از دلایل سفر به سریلانکا

یکی از مهم ترین دلایل سفر به سریلانکا، قدمت بالای این کشور است. این کشور شهرهای باستانی زیادی داشته و در گذشته در آن تمدن های بسیاری زندگی می کرده اند. فرهنگ مردم بومی سریلانکا بسیار غنی بوده و ریشه در زمان های باستانی دارد. به همین دلیل هم خیلی از مسافران تنها برای آشنایی با این فرهنگ و بازدید از شهرهای باستانی سریلانکا به این کشور می آیند.

دلایل سفر به سریلانکا

با وجود این که ادیان مختلفی در سریلانکا وجود دارند، اما یکی از اصلی ترین ادیان در این کشور، دین بوداییسم است. از گذشته تا کنون در سریلانکا تعداد زیادی معابد پرستش بودا ساخته شده است. قدمت برخی از این معابد هم به دوران باستان برگشته و در آن ها می توان با معماری های دیرینه سریلانکا و فرهنگ بودایی آشنا شد. در شهرهای قدیمی تر این کشور هم مکان های باستان شناسی وجود دارد. بنابراین اگر به گشت و گذار در گذشته و تاریخ علاقه داشته باشید، سریلانکا و فرهنگ غنی آن بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

طبیعت زیبا از جمله دلایل سفر به سریلانکا

یکی دیگر از دلایل سفر به سریلانکا، بی شک طبیعت زیبا و نفس گیر این کشور است. بخش بزرگی از صنعت این کشور را صنعت چای تشکیل می دهد. به همین دلیل هم بدیهی است که در جای جای سریلانکا تعداد زیادی مزارع چای به چشم بخورد. مسافران بسیاری از سراسر دنیا در طول سال به این کشور سفر کرده و از مزارع چای سریلانکا دیدن می کنند. علاوه بر مزارع چای، در این کشور جنگل های بسیار زیبا و شگفت انگیزی هم وجود دارد. بخش بزرگی از جنگل های سریلانکا محافظت شده اند و از تغییراتی که به دست انسان پدید می آید دور مانده اند. به همین دلیل هم می توانید از طبیعت بکر این جنگل ها دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید. در کنار جنگل ها و پوشش سبز مزارع در سریلانکا، می توانید از کوه های مه آلود، آبشارهای حیرت انگیز و رودخانه های زیبای این کشور هم بازدید کنید. اگر دوست دارید با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان از بیشتر طبیعت سریلانکا دیدن کنید، حتما این مطلب را مطالعه کرده تا با قطار معروف سریلانکا و مسیر سرسبز آن بیشتر آشنا شوید.

دلایل سفر به سریلانکا

بازدید از حیات وحش طبیعی در لیست دلایل سفر به سریلانکا

اکنون که سفر خود را به طبیعت زیبای سریلانکا کشانده ایم، بد نیست که سری به ساکنین اصلی این طبیعت هم بزنیم. در سریلانکا گونه های جانوری بسیاری وجود دارند که توسط دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست از آن ها حفاظت می شود. به همین دلیل هم زمینه ای فراهم شده تا تمامی این حیوانات بتوانند در محیط زیست مخصوص به خود زندگی کنند. این کار دولت سریلانکا هم باعث شده تا طبیعت و گونه های طبیعی این کشور حفظ بشوند، هم باعث به وجود آمدن یکی دیگر از دلایل سفر به سریلانکا شده است. تعداد بسیار زیادی از مسافرانی که هر ساله به این کشور سفر می کنند، برای بازدید از حیوانات به پارک های ملی و مناطق حفاظت شده می روند. در این بخش ها سافاری های طبیعت گردی وجود داشته که به شما اجازه می دهند تا در کوتاه ترین زمان و در امنیت، از حیوانات در محل زندگی آن ها دیدن کنید.

از جمله حیواناتی که می توانید در این سافاری تماشا کنید، فیل ها، لئوپاردها و بسیاری گونه های جانوری دیگر هستند. این سافاری ها و بازدید از حیوانات وحشی در سریلانکا می تواند سفری هیجان انگیز و خاطره ساز برای فرزندان شما به ارمغان آورد. بازدید از این بخش ها به هیچ عنوان مانند بازدید از باغ وحش نبوده و هیچ حیوانی در شرایط سخت به اسارت گرفته نشده است.

شکم گردی یک دلیل خوب برای سفر به سریلانکا

وقتی اسم سفر می آید، یکی از اولین تفریحاتی که به ذهن بیشتر افراد خطور می کند، چشیدن طعم غذاهای محلی و خوشمزه کشور یا شهر مقصد است. غذاهای خوشمزه، متنوع و رنگارنگ سریلانکا هم یکی دیگر از دلایل سفر به سریلانکا هستند. اگر به غذاهای مختلف علاقه داشته باشید، سریلانکا می تواند به نوبه خود بهشتی برای شما باشد. در بسیاری از خیابان های اصلی شهرهای سریلانکا می توانید دکه های فروش غذاهای خیابانی خوشمزه پیدا کنید. قیمت غذاها در این دکه ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه بوده و طعم آن ها هم شباهت بیشتری به طعم غذاهای محلی و اصیل سریلانکا دارد.

البته اگر به غذای تند علاقه ندارید، زمانی که در این دکه ها غذا سفارش می دهید، باید بگویید که برای شما فلفل کمتری استفاده شود. در صورتی که به دنبال یک فعالیت رمانتیک و عالی در سریلانکا باشید هم می توانید به کلاس های یک روزه آشپزی در این کشور رفته و با قوانین ابتدایی پخت غذاهای سریلانکا آشنا شوید.

دلایل سفر به سریلانکا

سواحل زیبا و ماجراجویی در اقیانوس هند از جمله دلایل سفر به سریلانکا

سفر خود را در این جزیره زیبا، به کنار آب های اقیانوس هند برده و سری به سواحل سریلانکا می زنیم. تفریحاتی که در سواحل سریلانکا برای مسافران فراهم شده است، می توانند یکی از اصلی ترین دلایل سفر به سریلانکا باشند. مهم نیست که چند سال دارید، هدف شما از سفر چیست و چه سلیقه ای دارید. در هر صورت می توانید یک روز خاطره انگیز را در سواحل سریلانکا سپری کنید.

اگر به دنبال یک سفر آرام و کسب آرامش بیشتر هستید، می توانید در کنار صندلی های آفتاب گیر در سواحل سریلانکا نشسته و از نوشیدنی و خوراکی های خود لذت ببرید. اگر به دنبال هیجان هستید هم می توانید از تفریحات آبی مانند موج سواری، قایق سواری، جت اسکی، واتر اسلاید و بسیاری تفریحات آبی دیگر هم لذت ببرید. در این سواحل امکان غواصی، شنا با لاکپشت های عظیم الجثه و تماشای نهنگ های اقیانوس هند هم برای مسافران وجود دارد.

آب و هوای استوایی یکی از بهترین دلایل سفر به سریلانکا

همه می دانیم که با وجود مشغله های کاری، همیشه امکان برنامه ریختن برای سفر وجود ندارد. ممکن است برخی از ما تنها در فصل های خاصی از سال امکان سفر را داشته باشیم. به همین دلیل هم ترجیح می دهیم که کشوری را انتخاب کنیم که در تمامی طول سال آب و هوای خوبی داشته باشد. آب و هوای استوایی و متعادل سریلانکا هم یکی از دلایل سفر به این کشور است. در این کشور در بیشتر طول سال هوا مناسب بوده و می توانید از بیشتر تفریحاتی که در سریلانکا وجود دارند لذت ببرید. به همین دلیل است که آب  و هوا را یکی از مهم ترین دلایل سفر به سریلانکا می دانیم. به ویژه اگر دوست داشته باشید تا از تفریحات آبی لذت ببرید یا از طبیعت زیبای این کشور بازدید کنید، آب و هوا می تواند در کیفیت سفر شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

دلایل سفر به سریلانکا

سریلانکا، بهترین مقصد برای ماه عسل

اگر به تازگی ازدواج کرده اید یا قصد ازدواج دارید، حتما به دنبال یک مقصد عالی برای ماه عسل خود هستید. باید بگوییم که یکی از رمانتیک ترین و بهترین کشورهای آسیایی برای سفر ماه عسل، می تواند سریلانکا باشد. در این کشور هتل های لوکس و اقامتگاه های رویایی بسیاری وجود دارد. برخی از این اقامتگاه ها امکانات بسیار مجللی مانند استخر بی نهایت و ساحل خصوصی دارند. تنها کافی است تا یک بار به معماری رویایی هتل های سریلانکا نگاه انداخته تا متوجه شوید که چرا این کشور تا این اندازه برای ماه عسل مناسب است. علاوه بر هتل ها، فضای کشور و تفریحاتی که در آن وجود دارند هم بسیار رمانتیک و خاطره انگیز بوده و می تواند یکی از دلایل سفر به سریلانکا برای زوج های جوان باشد.

مراکز خرید مختلف، یکی از دلایل سفر به سریلانکا

بیشتر ما دوست داریم که در سفر خود، به ویژه در خارج از کشور، به خرید رفته و سوغاتی های زیادی برای خود و عزیزان خود تهیه کنیم. اما همان طور که می دانید، در بسیاری از کشورها به دلیل بالا بودن هزینه ها امکان این که مسافران به خوبی خرید کنند وجود ندارد. اما سریلانکا مراکز خرید لوکس و در عین حال مقرون به صرفه بسیاری داشته و همین موضوع هم یکی از دلایل سفر به سریلانکا محسوب می شود.

اگر می خواهیم صنایع دستی و وسایل محلی سریلانکا را خریداری کنید، می توانید به این مراکز خرید رفته و این وسایل را با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تهیه کنید. در صورتی هم که به دنبال تخفیف در برندهای جهانی و مطرح باشید، می توانید به فروشگاه های اوت لت رفته و وسایل و لباس های با کیفیت و برند را با کمترین قیمت ممکن تهیه کنید. فراموش نشود که در سریلانکا بازارهای محلی بسیاری هم وجود داشته که خرید کردن را برای مسافران آسان تر و مقرون به صرفه تر می کنند.

بازدید از فستیوال های شاد و مفرح در سریلانکا

یکی دیگر از مهم ترین دلایل سفر به سریلانکا، پیوستن به فستیوال های شاد و مفرح این کشور است. مردم سریلانکا از اقوام، فرهنگ ها و ادیان مختلفی هستند. هر قومی هم می تواند فستیوال های مخصوص به خود را در طول سال برگزار کند. بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به سریلانکا می روند، با اشتیاق بازدید از این فستیوال ها سفر خود را آغاز می کنند. اگر شما هم به حال و هوای بی نظیر و شاد این فستیوال ها علاقه دارید و نمی خواهید آن ها را از دست بدهید، می توانید جدول برگزاری فستیوال و جشنواره ها را بررسی کرده و سپس برنامه سفر خود را طوری بچینید که در زمان برگزاری یکی از این جشنواره ها در سریلانکا حضور داشته باشید.

دلایل سفر به سریلانکا

سفر به سریلانکا با سفرهای پایتخت

در این سفر به سریلانکا تنها توانستیم ۹ دلیل از هزار و یک دلیل برای سفر به سریلانکا را بررسی کنیم. دلایل بسیار زیادی برای سفر به این کشور وجود دارد. طبیعت زیبا، گونه های جانوری حیرت انگیز، مراکز خرید مختلف، سواحل بسیار هیجان انگیز، آب و هوای متعادل و بسیاری دلایل دیگر، می توانند سفر شما را تبدیل به بهترین سفر ممکن کنند. در صورتی که لیست دلایل سفر به سریلانکا شما را به وجد آورده است و می خواهید که بیشتر با این کشور آشنا شوید، سایر مطالب مجله گردشگری سفرهای پایتخت را از دست ندهید. برای انجام کارهای سفر خود مانند خرید بلیت، رزرو هتل، تهیه بیمه مسافرتی، اطلاع از تورهای مسافرتی و بسیاری خدمات دیگر، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. از این که در یک سفر کوتاه دیگر ما را همراهی کردید، از شما سپاس گزاریم.

سوالات متداول

چرا باید به سریلانکا سفر کرد؟

سریلانکا طبیعت زیبا، تاریخ و فرهنگ غنی، آثار باستانی متنوع و آب و هوای بسیار خوبی دارد. مسافران می توانند در سفر خود به سریلانکا هیجانات بسیاری را تجربه کرده و ماجراجویی های زیادی داشته باشند.

آیا سریلانکا برای سفر ماه عسل مناسب است؟

در واقع می توان گفت که هتل های لوکس، طبیعت زیبا و سواحل رویایی سریلانکا، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد سفر ماه عسل تبدیل کرده است.

بهترین تفریحات در سریلانکا برای کودکان چیست؟

بازدید از حیوانات حیات وحش سریلانکا و تماشای از تخم درآمدن لاکپشت ها می توانند سفر را برای بچه های شما بسیار خاطره انگیز و رویایی کنند.

تور های ویژه