باید به این شهرهای دیدنی سفر کرد

پربازدیدترین ها

گردشگری 29 مهر ، 1403 6 دقیقه
بهترین مقاصد سفر

اگر اهل سفر باشید قطعاً دوست دارید بدانید بهترین مقاصد سفر امسال کدام شهرها و کشورها هستند؟ در این مقاله قصد داریم مکان‌های پربازدید جهان از نقاط دیدنی مشهور گرفته تا جواهرات پنهان کمتر شناخته را معرفی کنیم. با سفرهای پایتخت همراه باشید تا نگاهی به فهرست مقاصد پرطرف‌دار سال را بیندازیم.

پاریس، در رتبه اول بهترین مقاصد سفر امسال

پاریس در رتبه اول بهترین مقاصد سفر امسال قرار دارد. این شهر با مساحت بیش از ۱۰۵ کیلومترمربع از سده هفدهم میلادی یکی از مراکز مهم دیپلماسی، مالی، علمی، مد، آشپزی و هنر در اروپا بوده است.

در حال حاضر پاریس به خاطر زیبایی‌های طبیعی و تاریخی، مجموعه‌های هنری جذاب، کافه‌های دنج و فضای عاشقانه‌اش در بین گردشگران بسیار محبوب است.

بهترین مقاصد سفر پاریس

استانبول، ترکیبی عالی از هنر و تاریخ

استانبول، ترکیبی عالی از هنر و تاریخ را به نمایش می‌گذارد. شهری که به عنوان دروازه بهشت شناخته می‌شود و در رتبه دوم لیست بهترین مقاصد سفر امسال قرار دارد. این شهر در کنار تنگه بسفر، دریای سیاه و دریای مرمره واقع شده و با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان از گردشگران استقبال می‌کند.

تنگه بسفر استانبول، دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا کرده و همچنین شهر استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند. از بهترین جاذبه های استانبول می‌توان به موزه هنر مدرن، اولین ترمینال کشتی‌های کروز زیرزمینی جهان، آب انبار باسیلیکا و مسجد ایاصوفیه اشاره کرد.

استانبول بهترین مقاصد سفر

تایلند، یکی از بهترین مقاصد سفر سال

تایلند یکی از بهترین مقاصد سفر امسال است. فرهنگ پرجنب و جوش، معابد پرزرق و برق، غذاهای محلی و تفریحات شبانه این کشور تجربیات جدیدی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

در تایلند امکانات تفریحی و رفاهی متعددی برای گردشگران فراهم شده است و اگر در این کشور به دنبال جاذبه‌های گردشگری متمایز باشید می‌توانید به بازارهای شناور، رودخانه‌های خروشان، کانال‌های متعدد و معابد تایلند سر بزنید.

از شهرهای مهم و توریستی تایلند می‌توان به بانکوک، پاتایا، آیوتایا، هوآ هین، سوراتانی، پوکت، چیانگ مای، سوخوتای، چیانگ رای، ناکون راتچاسیما و کانچانابوری اشاره کرد.

تایلند بهترین مقاصد سفر

جزیره بورا بورا، با زیبایی‌ های وصف‌ ناپذیر

جزیره بورا بورا، با زیبایی‌های وصف‌ناپذیر خود یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر امسال است که در جنوب اقیانوس آرام قرار دارد. این جزیره جزو مناطق فرا دریایی جمهوری فرانسه محسوب می‌شود.

جزیره بورا بورا با مساحت ۳۰.۵۵ کیلومترمربع توسط صخره‌های مرجانی احاطه شده و سراسر آن پر از سواحل بکر و استراحتگاه‌های مجلل است. این جزیره مقصد بسیار گرانی به شمار می‌رود.

بورا بورا بهترین مقاصد سفر

یونان، یکی از بهترین مقاصد سفر برای دوستداران تاریخ و طبیعت

یونان، یکی از بهترین مقاصد سفر برای دوستداران تاریخ و طبیعت است. پیشینه تاریخی این کشور باعث شده بناهای متعددی با معماری تماشایی در یونان ساخته شوند. همچنین جزایر مختلف این کشور گزینه‌های تفریحی متعددی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی یونان یعنی خانه‌ای برای موج‌سواران در جزیره Lefkada در حال ساخت است. همچنین جزیره اسکیاتوس محل مناسبی برای تعطیلات خانوادگی به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان به هنر می‌توانند در سفرشان به یونان از جزیره هیدرا بازدید کنند. اما گردشگرانی که به دنبال فضاهای شلوغ و پرجنب و جوش هستند باید به جزیره‌های سریفوس و آمورگوس سر بزنند.

یونان

اندونزی، مجموعه ‌ای از جزایر فریبنده

اندونزی، مجموعه‌ای از جزایر فریبنده و فرهنگ‌های مختلف را در خود جای داده است. این کشور با گزینه‌های تفریحی متعدد در لیست بهترین مقاصد سفر سال قرار دارد.

یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری اندونزی، جزیره بالی است. جزیره‌ای که سواحل آن برای پذیرایی از شما در فضای گرمسیری آماده شده‌اند. همچنین به عقیده بسیاری، زندگی شبانه در جزیره بالی یک تجربه متفاوت و جدید برای هر گردشگری است.

اندونزی

شهر جادویی رم، از بهترین مقاصد سفر برای شیفتگان معماری کلاسیک

شهر جادویی رم، از بهترین مقاصد سفر برای شیفتگان معماری کلاسیک است. در این شهر معماران تمام تلاش خود را برای آراستن ساختمان‌ها و بناها به کار برده‌اند. بنابراین به هر طرف که نگاه کنید می‌توانید سازه‌ای برجسته با معماری بسیار چشم‌نواز را مشاهده کنید.

به جز معماری، غذاهای ایتالیایی هم در پایتخت این کشور یعنی رم، برای گردشگران جذابیت خاصی دارند. در این شهر سرآشپزهای ایتالیایی از شما دعوت می‌کنند تا از کشف طعم‌های جدید لذت ببرید.

شهر رم به خاطر سابقه تاریخی و غنی خود در سطح جهان مشهور است و سالانه بین ۷ تا ۱۰ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. همچنین این شهر، یک کشور مجزا به نام واتیکان را در خود جای داده است.

جزایر مالدیو در رتبه هشتم بهترین مقاصد سفر سال

جزایر مالدیو در رتبه هشتم بهترین مقاصد سفر سال قرار دارد. این مجمع‌الجزایر تماشایی با شن‌های سفید، آب‌های زلال و شفاف، دنیای زیرآب باشکوه و تفریحات متعدد خود هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند.

در مالدیو می‌توانید در ساحل دراز بکشید و از تماشای رنگ‌های عمیق غروب خورشید لذت ببرید. این مجمع‌الجزایر زیبا در اقیانوس هند واقع شده و یک مقصد گردشگری فوق‌العاده جذاب به شمار می‌رود.

بهترین مقاصد سفر

توکیو یا شهر انیمه ‌ها غرق در هیجان گردشگری

امسال توکیو یا شهر انیمه‌ها غرق در هیجان گردشگری بوده و به عنوان نهمین مقصد پرگردشگر جهان شناخته شده است. این شهر در شرق مرکزی هونشو قرار دارد و در آن می‌توانید ترکیبی از سنت و مدرنیته را تماشا کنید.

شهر توکیو به‌خاطرداشتن کاخ امپراتوری، موزه‌های غنی، جشنواره‌های جذاب، هتل‌های مجلل، رستوران‌های ستاره‌دار میشلین، مراکز خرید لوکس و شبکه‌های ریلی و متروی فوق‌العاده‌ سریع در بین گردشگران بسیار محبوب است.

توکیو یا شهر انیمه ‌ها

لندن، محل هم‌ زیستی مسالمت ‌آمیز سنت و مدرنیته

لندن، محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز سنت و مدرنیته بوده و یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر امسال است. این شهر علاوه بر سازه‌های مدرن، کاخ‌ها و باغ‌های سلطنتی فراوانی را هم در خود جای داده است.

از جاذبه‌های شهر زیبای لندن می‌توان به کاخ باکینگهام، موزه بریتیش، کاخ همپتون کورت، کاخ کنزینگتون، باغ‌ گیاه‌شناسی کیو، کاخ وست مینستر، کلیسای جامع سنت پائول، چرخ و فلک چشم لندن، ساختمان  د شارد و تاور بریج اشاره کرد.

لندن

سخن پایانی درباره معرفی بهترین مقاصد سفر امسال

در این مقاله ۱۰ تا از بهترین مقاصد سفر سال را معرفی کردیم. در صورتی که به دنبال مقاصد جذاب و پرطرفدار برای سفر هستید نگاهی به این فهرست بیندازید. اما اگر ترجیح می‌دهید مقصد خلوتی را انتخاب کنید بهتر است به سراغ مکان‌های کمترشناخته شده بروید.

سؤالات متداول

کدام شهر ترکیه در لیست بهترین مقاصد سفر امسال قرار دارد؟

شهر زیبای استانبول در این لیست قرار دارد و امسال توانسته جایگاه دوم را کسب کند.

مقصد کمترشناخته شده در لیست بهترین مقاصد سفر امسال کدام است؟

جزیره بورا بورا یکی از مقاصد کمتر شناخته شده‌ای است که در لیست بهترین مقاصد سفر سال قرار دارد.

تور های ویژه