خیابان های صورتی در دنیا کجا هستند؟

پربازدیدترین ها

گردشگری 28 اسفند ، 1402 5 دقیقه
خیابان های صورتی در دنیا - الی گشت

خیابان های صورتی در دنیا جز جاذبه‌های گردشگری مشهور برخی کشورهای جهان است، تعداد این خیابان‌ها در دنیا محدود بوده و دلیل نامگذاری آنها با این عنوان در هر کشوری متفاوت می‌باشد. اولین تصویری که هر یک از ما پس از شنیدن نام خیابان‌های صورتی در ذهن خود متصور می‌شویم، خیابانی مملو از گل‌ها و یا ساختمان‌های صورتی رنگ است. اما این بار داستان کمی با تصورات ما تفاوت دارد و خیابان های صورتی در دنیا فراتر از این تصویر ذهنی ما هستند، در واقع این خیابان‌ها به دلیل رنگ صورتی آسفالت مورد استفاده به عنوان کفپوش خیابان با این نام در جهان شهرت پیدا کرده‌اند.

به طور معمول در بسیاری از کشورهای جهان از آسفالتی که رنگ سیاه دارد و یا سنگ و بتن برای پوشش کف خیابان‌ها استفاده می‌کنند، اما در برخی از شهرهای جهان خیابان‌هایی را می‌توان مشاهده کرد که از پوشش‌های مخصوص با رنگ صورتی برای کف آنها استفاده شده و گردشگران از دیدن این تمایز معمولا شگفت زده می‌شوند. اگر دوست دارید با خیابان های صورتی در دنیا بیشتر آشنا شوید، حتما این مقاله از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را تا انتها دنبال کنید تا اطلاعات جالبی در مورد این خیابان‌های شگفت انگیز در اختیار شما بگذاریم.

مشهورترین خیابان های صورتی در دنیا

خیابان‌های خاص بسیاری در کشورهای مختلف جهان وجود دارد که به دلیل وجود بناهای تاریخی و یا مناظر شگفت انگیز در جهان شهرت یافته‌اند، شهرت برخی از این خیابان‌های به اندازه‌ای است که گردشگران در زمان سفر حتما به این خیابان‌ها سر می‌زنند. اما ما این بار به سراغ خیابان‌هایی در جهان رفته‌ایم که رنگ خاص کفپوش این خیابان‌ها باعث شهرت آنها شده است! مشهورترین خیابان های صورتی در دنیا تعدادشان خیلی زیاد نیست، اما در اغلب روزهای سال این خیابان‌ها مملو از گردشگران خارجی است که برای دیدن این منظره عجیب و خاص راهی کشورهای مختلف جهان شده‌اند.

خیابان های صورتی در دنیا - الی گشت

یکی از مشهورترین خیابان های صورتی در دنیا در شهر سن پترزبورگ در ایالت فلوریدا کشور آمریکا واقع شده و یکی از زیباترین خیابان‌های جهان به لحاظ چشم انداز است. خانه‌های این خیابان چشم انداز بسیار زیبایی مشرف به دریا دارند و قیمت خانه‌ها در این منطقه از شهر سنت پترزبورگ گران است. در ادامه قصد داریم، برخی از صورتی ترین خیابان‌های معروف جهان را به شما معرفی کنیم، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

۱. خیابان صورتی لیسبون در پرتغال

خیابان صورتی لیسبون در کشور پرتغال در واقع یکی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی این کشور اروپایی است و اغلب گردشگران در زمان سفر به شهر لیسبون از این خیابان عریض و طویل بازدید می‌کنند. عبور خودروها از این خیابان در شهر لیسبون ممنوع است و عابرین به صورت پیاده می‌توانند در این خیابان قدم بزنند و یا برای رفع خستگی پس از پیاده روی در یکی از کافه‌های مشهور این خیابان یک نوشیدنی خنک نوش جان کنند. اگر دوست دارید در این خیابان عکاس‌های یادگاری جذاب و حرفه‌ای بگیرید، ساعت‌های ابتدایی روز برای پیاده در یکی از زیباترین خیابان های صورتی در دنیا در شهر لیسبون انتخاب کنید.

سالانه گردشگران بسیاری برای تماشا زیبایی این خیابان حیرت انگیز از کشورهای مختلف جهان به شهر لیسبون سفر می‌کنند و این خیابان به نوعی پاتوق گردشگران خارجی در لیسبون هم است، زیرا سرتاسر این خیابان پر از کافه‌ها و رستوران‌های خاص می‌باشد. این خیابان تاریخچه سیاهی دارد و در گذشته بسیاری از مراکز قمار در این محله دایر بوده است، اما از سال ۲۰۱۱ حال و هوای خیابانی صورتی لیسبون تغییر کرده و به یکی از مناطق توریستی این شهر تبدیل شده است. کفپوش این خیابان به رنگ صورتی می‌باشد و این موضوع را می‌توانید به صورت ملموس در عکس‌های یادگاری موجود از این خیابان ببینید.

  • نحوه دسترسی به خیابان صورتی لیسبون

دسترسی به خیابان صورتی لیسبون بسیار راحت است. فقط کافیست عنوان “Pink Street” یا “Rua Nova do Carvalho” را در گوگل مپ جستجو کنید و به راحتی در یکی از نقاط معروف لیسبون قدم بزنید.

خیابان صورتی لیسبون - الی گشت

۲. خیابان صورتی سن پترزبورگ در آمریکا

سن پترزبورگ یک شهر ساحلی نسبتاً بزرگ در ایالت فلوریدا کشور آمریکا است. سن پترزبورگ به دلیل خانه‌های بزرگ و اشرافی که در خود جای داده، یکی از شهرهای گرانقیمت در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. تاریخچه خیابان صورتی سن پترزبورگ در آمریکا به سال ۱۹۴۰ بر می‌گردد، زمانی که این منطقه دور افتاده و ناشناخته بود و افرادی که در کار ساخت و ساز خانه در این محله فعالیت داشتند برای جلب نظر مشتریان دست به ابتکار جالبی زدند. آنها با استفاده از رنگ‌های مخصوص کفپوش آسفالت یکی از خیابان‌های شهر سن پترزبورگ در ایالات فلوریدا آمریکا را به صورت کامل به رنگ صورتی در آوردند.

آسفالت صورتی رنگ این خیابان که زمانی برای جلب توجه صاحب خانه‌ها طراحی شده بود هم به مرور زمان از بین رفته و در سال‌های اخیر بخشی از این آسفالت صورتی با آسفالت‌های معمول ترمیم شده است ولی نام این خیابان هنوز هم در لیست خیابان های صورتی در دنیا قرار دارد. خیابان صورتی شهر سن پترزبورگ ایالت فلوریدا در مجاورت ساحل واقع شده است و چشم انداز اغلب خانه‌های این محله مشرف به دریا می‌باشد. همچنین در مجاورت این محله یک پارک حفاظت شده هم قرار دارد و اغلب مردم محلی روزها برای پیاده روی به این پارک بزرگ و سرسبز می‌روند، چند رستوران و یک معبد معروف قدیمی هم در این خیابان صورتی قرار دارد.

  • نحوه دسترسی به خیابان صورتی سن پترزبورگ

دسترسی به خیابان صورتی سن پترزبورگ در ایالات فلوریدا کشور آمریکا با کمک گوگل مپ بسیار آسان است، شما فقط باید نام این خیابان را با عنوان ” Pinellas pink streets” جستجو کنید و به راحتی در یکی از نقاط معروف لیسبون قدم بزنید.

خیابان صورتی سنت پترزبورگ - الی گشت

سوالات متداول

۱. مشهورترین خیابان های صورتی در دنیا در کدام کشورها است؟

یکی از مشهورترین خیابان های صورتی در دنیا در شهر لیسبون کشور پرتغال و دیگر در شهر سنت پترزبورگ ایالت فلوریدا آمریکا قرار دارد.

۲. چطور خیابان‌های سنت پترزبورگ صورتی شده است؟

رنگ صورتی را به مخلوط بتن و آسفالت اضافه کردند تا رنگ این خیابان متمایز از سایر خیابان‌های شهر سنت پترزبورگ شود.

۳. خیابان صورتی لیسبون از چه زمانی در این شهر شکل گرفته است؟

خیابان صورتی لیسبون یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور پرتغال است. این خیابان به طور رسمی (Rua Nova do Carvalho) نام دارد. رنگ آمیزی این خیابان در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید. از آن زمان به بعد این خیابان، به عنوان ” Rua Cor de Rosa” به معنی خیابان صورتی شناخته شد.

جمع بندی خیابان های صورتی در دنیا کجاها هستند؟

در اغلب شهرهای جهان هزاران کوچه و خیابان عریض و طویل وجود دارد، ولی در هر شهری یک یا دو خیابان مشهورتر از سایر خیابان‌های آن شهر است و اغلب گردشگران و مردم محلی برای تفریح و گردش این خیابان‌ها را انتخاب می‌کنند. دلایل مختلفی برای انتخاب این خیابان‌ها وجود دارد، مراکز خرید، داشتن مراکز تفریحی، وجود بناهای تاریخی و یا عواملی همچون رنگ خیابان می‌تواند باعث جذب گردشگران به این خیابان‌های خاص شود. ما در این مقاله به سراغ خیابان های صورتی در دنیا رفتیم و دو مورد از مشهورترین خیابان های صورتی در دنیا را به شما معرفی کردیم، یکی از این خیابان‌ها در شهر لیسبون در کشور پرتغال و دیگر در ایالت فلوریدا کشور آمریکا قرار داشت.

دلیل خاص بودن این دو مکان رنگ صورتی استفاده شده برای کفپوش این خیابان‌ها بوده است. این خیابان‌ها و جاده‌های معروف در بیشتر عکس‌هایی که مسافران می‌گیرند به وضوح دیده می‌‌شوند و اغلب اوقات در ردیف مشهورترین خیابان‌های جهان قرار دارند. اگر شما هم دوست دارید به صورت حرفه‌ای به سفر بروید و از مشهورترین محله‌ها و خیابان‌های جهان بازدید کنید، حتما با مقاله‌های بعدی مجله گردشگری سفرهای پایتخت همراه باشید.

تور های ویژه