مشهورترین و بهترین رستوران های آنتالیا

پربازدیدترین ها

گردشگری 02 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه


تور نوروز استانبول

آنتالیا، شهری معروف در ساحل غربی ترکیه، با آب‌وهوای معتدل و طبیعت زیبایی که ارائه می‌دهد، یک مقصد محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. این شهر همچنین به عنوان یک مکان برجسته برای عاشقان غذا و تجربه‌های رستورانی شناخته می‌شود. در واقع با صدها رستوران متنوع و باکیفیت، آنتالیا به عنوان پایتخت آشپزی ترکیه شناخته می‌شود. از رستوران‌ های لوکس و شیک تا رستوران‌ های سنتی و محلی، آنتالیا به همه سلیقه‌ها و ذائقه‌های غذایی پاسخ می‌دهد.

لیست بهترین رستوران های آنتالیا

در ادامه با ۱۵ مورد از بهترین رستوران های آنتالیا آشنا خواهیم شد

۱- رستوران آرما | Arma Restaurant

آرما یکی از بهترین رستوران های آنتالیا برای صرف غذاهای دریایی است. این رستوران در گذشته یک کارخانه آرد بوده است که هنوز آثار آن در تزیینات داخلی به چشم می‌خورد. رستوران دارای یک تراس باز با منظره‌ای زیبا از شهر قدیمی آنتالیا، بندر و کوهستان است که می ‌توان در آن غذاخورده و از چشم‌انداز لذت برد.

به دلیل موقعیت بی‌نظیر و مناظر زیبا، رستوران آرما بهترین جا برای صرف غذا و تماشای غروب آفتاب در آنتالیاست. به همین دلیل از جمله بهترین رستوران‌ های این شهر به شمار می‌رود. الزام به رزرو قبلی میز وجود دارد و روزهای خلوت‌تر برای بازدید پنجشنبه و یکشنبه هستند. رستوران آرما در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و ساعات کاری آن از ظهر تا نیمه‌شب است.

آدرس: Selçuk, Selçuk Mah No:75, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۲- رستوران آسمانی | Asmani Restaurant

رستوران آسمانی یکی دیگر از بهترین رستوران های آنتالیا است که در تپه‌ای که مشرف به بندر و بخش قدیمی شهر است واقع شده. این رستوران مکان مناسبی برای لذت‌بردن از غروب و هم‌زمان صرف غذاهای محلی و بین‌المللی است که یادگاری خوبی را از سفر به آنتالیا برایتان به ارمغان می‌آورد. منوی غذایی آن شامل غذاهای ترکی و بین‌المللی است. راویولی و سیباس دو گزینه محبوب غذایی این رستوران هستند. معمولاً مشکلی در پیداکردن میز نخواهید داشت اما برای صرف غذا در بام، بهتر است میز را قبلاً رزرو کنید. آدرس رستوران در منطقه مراد پاشا و ساعات ارائه خدمات از ظهر تا نیمه‌شب است.بهترین رستوران های آنتالیا

آدرس: Akra Hotel, 10 Muratpaşa, Lara Cd. No:24, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۳- رستوران یِمنِلی میهانسی | Yemenli Meyhanesi

رستوران سنتی یمنلی میهانسی در ساختمان تاریخی سنگی در مرکز شهر قدیمی آنتالیا و نزدیک به جاذبه ‌های گردشگری این شهر واقع شده است. بخشی از این رستوران دارای میزهای بیرونی در خیابان هستند. اینجا در یکی از بهترین رستوران های آنتالیا می‌توان در حین تجربه غذاهای محلی لذیذ به موسیقی زنده هم گوش داد. این رستوران دارای منوی گسترده‌ای از غذاهای دریای سیاه همچون ماهی و کالاماری است. اگر مایلید طعم انواع غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای را تجربه کنید، رستوران یمنلی میهانسی که یکی از بهترین رستوران ‌های آنتالیاست را به شما توصیه می‌کنیم. ساعات کاری این رستوران از صبح تا شب است.

آدرس: Kılınçarslan, Kaleiçi, Zeytin Sk. No:16, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۴- رستوران لارا بالیک | Lara Balık

رستوران لارا بالیک یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف غذاهای دریایی در شهر آنتالیاست. در لارا بالیک می ‌توان طعم ماهی‌های تازه صید شده از ساحل را تجربه کرد. این رستوران تراس بسیار زیبایی با منظره دریا دارد که می ‌توان در آن به همراه صرف غذا از ویوی بی‌نظیری هم بهره برد. منوی غذایی  اینجا در یکی از بهترین رستوران های آنتالیا شامل ماهی سیباس، کالاماری و میگو است. پیش‌غذاهای محبوب همچون کنگر فرنگی و آووکادو هم بسیار محبوب هستند. به دلیل موفقیت در دهه اخیر، لارا بالیک اکنون دو شعبه با مناظر دریایی شگفت‌انگیز دارد. پیشنهاد می‌شود از تراس این رستوران برای صرف غذا استفاده کنید.بهترین رستوران های آنتالیا

آدرس: Gençlik, Tevfik Işık Cd. No:8, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۵- رستوران بالیکچی میهانسی کاله ایچی | Balikci Meyhanesi Kaleici

رستوران بالیکچی میهانسی کاله ایچی در مرکز تاریخی شهر آنتالیا واقع شده است. این رستوران دیوارهای سنگی دارد و غذاهای دریایی بخش اصلی منوی آن را تشکیل می‌دهند. صرف غذا روی میزهای بیرونی در خیابان در یکی از بهترین رستوران های آنتالیا، بدون شک یادگاری بسیار خوبی از سفر به این شهر را به جا خواهد گذاشت. در پایان هفته به دلیل وجود موسیقی زنده، رستوران بسیار پررونق است. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، باید غذاخوردن در این رستوران را تجربه کنید. ساعات کاری رستوران بالیکچی میهانسی کاله ایچی از صبح تا فرارسیدن شب است.

آدرس: Kılınçarslan, Hıdırlık Sk. No:17, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۶- رستوران گون آیدین کباب و کساب استیک هاوس | Gunaydın Kebap & Kasap Steakhouse

رستوران استیک ‌خانه گون آیدین کباب و کساب یکی از بهترین رستوران های آنتالیا برای تجربه استیک، کباب و دونر در این شهر است. این رستوران با تخصص در غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای، غذاهایی مانند استیک آرژانتینی و حتی غذاهایی گیاهخواری را هم در اختیار مراجعین می‌گذارد. رستوران گون آیدین کباب و کساب استیک هاوس معمولاً پررونق و مملو از مشتری است، بنابراین برای پیداکردن میز ممکن است مجبور شوید کمی انتظار بکشید. اگر علاقه‌ای به جمعیت زیاد ندارید، پیشنهاد می‌شود در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه به رستوران مراجعه کنید. ساعات کار این رستوران از ظهر تا نیمه‌شب است.بهترین رستوران های آنتالیا

آدرس: Çağlayan, Lara Cd., 07230 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۷- رستوران وهاپ اوستا اِت | Vahap Usta Et Restaurant

رستوران وهاپ اوستا که یکی از بهترین رستوران ‌های آنتالیا به شمار می‌رود، انواع غذاهای سنتی ترکی را در منوی خود دارد. طبق نامش غذاهای گوشتی آبدار اصلی‌ترین غذاهای این رستوران هستند. از نظر کیفیت مواد اولیه، طعم غذا و محیط آرام، رستوران وهاپ اوستا اِت محبوب گردشگران آنتالیا است. شما می‌توانید بین سالن یا تراس برای صرف غذا یکی را انتخاب کنید. بدون رزرو، معمولاً باید انتظار ۱۵ دقیقه انتظار برای خالی‌شدن میز را داشته باشید. دوشنبه‌ها رستوران خلوت‌تر است. آدرس رستوران وهاپ اوستا اِت در منطقه کنیالتی و ساعات کار آن از صبح تا شب است. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه غذاهای سنتی ترکی است.

آدرس: Gürsu, Atatürk Blv. No:160, 07070 Konyaaltı/Antalya, Türkiye

۸- رستوران سراسر فاین داینینگ | Seraser Fine Dining Restaurant

رستوران سراسر فاین داینینگ یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های شهر آنتالیا است که در ساختمانی با تاریخی ۳۰۰ساله در مرکز قدیمی شهر قرار دارد. مشتریان می‌توانند در باغی با سبک مدیترانه‌ای یا در سالنی تزیین شده با مجسمه و صندلی‌های ابریشمی غذا بخورند. غذاهای محلی و بین‌المللی در منوی رستوران سراسر فاین داینینگ قرار دارند. با اینکه این رستوران همیشه پررونق است، اما به دلیل مهارت کارکنان، طول انتظار برای میز زیاد نخواهد بود. آدرس این رستوران در مرکز قدیمی و ساعات کاری آن از عصر تا نیمه‌شب است. رستوران سراسر فاین داینینگ انتخاب بسیار خوبی برای غذاخوردن در آنتالیاست.بهترین رستوران های آنتالیا

آدرس: Selçuk, Paşa Cami Sk. No:14, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۹- رستوران ۷ مهمت   Mehmet

رستوران ۷ مهمت یکی از بهترین رستوران ‌های آنتالیا برای امتحان کردن طعم‌ های محلی است. این رستوران انواع غذاهای ترکی و مدیترانه ‌ای مانند گوشت‌ های کبابی، غذاهای دریایی و لقمه ‌ها را به سبک خانگی عرضه می ‌کند. علاوه بر غذاهای باکیفیت، به دلیل موقعیت بالای تپه‌، این رستوران از مناظر زیبایی از شهر و ساحل برخوردار است. رستوران ۷ مهمت بسیار پررونق بوده و برای میز روی تراس، رزرو قبلی ضروری است. آدرس این رساوران در منطقه ملتم و ساعات کاری آن از صبح تا شب با امکان رزرو تلفنی است.

آدرس: Meltem Mahallesi, Atatürk Kültür Parkı, Dumlupınar Bulvarı No:201, 07030 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۱۰- رستوران مرمرلی | Mermeli Restaurant

رستوران مرمرلی مکان مناسبی برای لذت بردن از غذاهای ترکی با مناظر زیبای شهر قدیمی، بندر تفریحی و دریا است. کباب، استیک و دونر رستوران مرمرلی محبوب محلی هاست. مردم معمولا برای صرف غذاهای تازه دریایی مانند ماهی سیباس، کالاماری و میگو که با توجه به صید روزانه تعیین می‌ شوند به این رستوران مراجعه می ‌کنند. مرمرلی یکی از بهترین رستوران های آنتالیا است که به راحتی به ساحل دسترسی دارد. این نکته مرمرلی را به مکانی مطلوب برای صرف ناهار و شام تبدیل کرده است. در زمان غروب پیدا کردن میز در تراس دشوار است. ساعات کاری رستوران از صبح تا فرارسیدن شب است.بهترین رستوران های آنتالیا

آدرس: Selçuk Mah Iskele Cad. Bathroom Sokak, Uzun Çarşı Sk. No:25, 07100, Türkiye

۱۱- رستوران وانیل | Vanilla Restaurant

یکی دیگر از بهترین رستوران های آنتالیا رستوران وانیل است. این رستوران با استفاده از مواد غذایی بومی آنتالیا در هر فصل سال غذاهای متنوعی تهیه می‌کند. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به قورمه بره، مرغ تایلندی و سوپ نارگیل اشاره کرد.

رستوران وانیل تنها ۵ دقیقه از دروازه معروف هادریان فاصله دارد. در این رستوران منوهای ویژه ای برای گیاهخواران و افرادی که به گلوتن حساسیت دارند هم در نظر گرفته شده است. همچنین برخی از غذاهای این رستوران حلال هستند که محبوبیت آن را بین مسافران مسلمان بیشتر کرده است. این رستوران از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است.

آدرس: Barbaros, Hesapçı Sk. No:33, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۱۲- رستوران اوتانیک | Otantik cafe Restaurant

یکی دیگر از بهترین رستوران های آنتالیا، رستوران اوتانیک متعلق به هتلی با همین نام است. این رستوران در قلب منطقه تاریخی شهر واقع شده و با دکوراسیون ویژه ‌ای به سبک چوبی، محل مقبولی برای صرف غذا است.

در رستوران اوتانیک آنتالیا انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی تهیه می‌شود. همچنین منوی ویژه‌ای برای گیاه‌خواران در نظر گرفته شده است. ولی متأسفانه غذای حلال برای مسافران مسلمان در دسترس نیست. رفتار دوستانه کارکنان این رستوران موجب شده تا مشتریان بسیار زیادی را به خود جذب کند و از محبوبیت بالایی برخوردار باشد.بهترین رستوران های آنتالیا

آدرس: Elmalı, Bogazici iş Merkezi, 15. Sk. 10/B, 07040 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

۱۳- رستوران آسکا لارا | Aska Lara Snack Bar

یکی دیگر از بهترین رستوران ‌های آنتالیا، رستوران هتل آسکا لارا است. این رستوران انواع غذاها و خوراک‌های مختلف را برای مهمانان آماده می‌کند. مزیت بارز این رستوران این است که در منوی خود، مواد غذایی حاوی آلرژی را مشخص می‌سازد.

درصورتی‌که قصد اقامت در هتل را داشته باشید، صبحانه رایگان دریافت می‌کنید و می‌توانید از امکانات دیگر هتل مانند استخر، وای‌فای و مراقبت از کودکان نیز بهره‌مند شوید.

آدرس: Kemerağzı, Lara Turizm Yolu No:26711, 07119 Aksu/Antalya, Türkiye

۱۴- رستوران لا روزتا | La Rosetta Restaurant

رستوران لارزوتا در منطقه بلک آنتالیا قرار دارد و از معدود رستوران ‌های بین‌المللی این شهر است که غذاهای ایرانی هم در آن تهیه می‌شود. به همین دلیل لا روزتا بین گردشگران ایرانی به عنوان یکی از بهترین رستوران های آنتالیا  محبوب است.

این رستوران تنها غذاهای ایرانی را طبخ نمی‌کند، بلکه غذاهای گیاهخواری، ایتالیایی و بدون گلوتن را نیز در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. بنابراین لا روزتا می‌تواند انواع رژیم‌های غذایی را تأمین کند. این رستوران از ساعت ۱۲ تا ۲۳ برای ارائه خدمات غذایی باز است. رستوران لا روزتا به دلیل موقعیت مرکزی و تنوع غذاها، بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.بهترین رستوران های آنتالیا

آدرس: Belek, Iteri Başı Mevki Rixos Premium Belek No:116, 07505 Serik/Antalya, Türkiye

۱۵- رساوران کن کن | Can Can Pide Yemek Salonu

یکی از رستوران ‌های اقتصادی شهر آنتالیا، رستوران کن کن است که در نزدیکی دروازه معروف هادریان قرار دارد. باوجوداینکه فضای داخلی این رستوران چندان زیبا نیست اما کیفیت بسیار خوب غذاها و قیمت مناسب آن‌ها موجب شده تا تعداد زیادی مشتری جذب کند.

اکثر غذاهای رستوران حلال هستند و سرویس تحویل غذا نیز در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. این مکان در ساعات ناهار و شام باز است. رستوران کن کن به عنوان یکی دیگر از بهترین رستوران های آنتالیا از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب آماده ارائه خدمات غذایی به مشتریان خود است.

آدرس: H. İşcan Mah, Akkaşoğlu Apt, Arık Cd. 4/A, 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

کلام آخر

آنتالیا با تنوع بی‌نظیر رستوران‌هایش، برای هر سلیقه و ذائقه‌ای گزینه‌ای مناسب دارد. از رستوران‌های سنتی و محلی تا رستوران‌های لوکس و بین‌المللی، در این شهر برای هر نوع تجربه ‌ای رستورانی پیدا می‌شود. در این مقاله با ۱۵ مورد از بهترین رستوران های آنتالیا آشنا شدیم. این رستوران‌ها به دلیل کیفیت بالای غذا، خدمات و محیط ‌زیبای خود، محبوبیت زیادی بین گردشگران و مردم محلی دارند.

سوالات متداول

۱. برای صرف غذا در رستوران های آنتالیا نیاز به رزرو قبلی است؟

برای صرف غذا در برخی از رستوران های آنتالیا، به خصوص رستوران‌های لوکس و بین‌المللی، نیاز به رزرو قبلی است. اما برای رستوران‌های سنتی و محلی معمولاً نیازی به رزرو قبلی نیست.

۲. بهترین رستوران برای صرف غذاهای دریایی در آنتالیا کدام است؟

رستوران‌های لارا بالیک و بالیکچی میهانسی کاله ایچی دو مورد از بهترین رستوران های آنتالیا برای صرف غذاهای دریایی هستند.

۳. بهترین رستوران برای صرف غذاهای سنتی ترکی در آنتالیا کدام است؟

رستوران یمنلی میهانسی یکی از بهترین رستوران های آنتالیا برای صرف غذاهای سنتی ترکی است.

۴. بهترین رستوران برای صرف غذاهای ایرانی در آنتالیا کدام است؟

رستوران لا روزتا در منطقه بلک آنتالیا یکی از معدود رستوران ‌های بین‌المللی این شهر است که غذاهای ایرانی هم در آن تهیه می‌شود.

تور های ویژه