۱۵ مورد از کارهایی که برای داشتن سفری شاد می توانیم انجام دهیم!

پربازدیدترین ها

گردشگری 09 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

مزیت های سفر

شادی و تفریح در سفر

تمامی افراد برای داشتن اوقات شاد و تفریح در سفر به مسافرت می روند. داشتن تفریح در سفر بسیار مهم است و اصلا فکر نکنید که این تفریح ها، باید تفریح های لوکس و لاکچری در سفر باشند بلکه می توانید با انجام چند کار ساده روز خود را متفاوت بسازید. بسیاری از وب سایت های بزرگ زمینه سفر این راهکارها را ارائه می دهند. 

تفریح در سفر برای هر کسی معنا و مفهوم خاصی دارد ممکن است یکی با داشتن مدیتیشن و سکوت در کنار پدیده های طبیعی لذت ببرد و فردی هم با گوش دادن موسیقی از طبیعت لذت ببرد. به تعداد افراد باید بدانیم که سبک سفری هست و در وهله ی اول با شناخت خود تفریح در سفر را برای خودتان مشخص کنید و یا توجه به روحیات خود سفر بروید.

۱-داشتن برنامه ریزی در سفر

اولین کاری که برای هر سفری باید داشته باشید داشتن برنامه ریزی برای سفر است. اقامت خود و وسایل حمل و نقل را چک کنید و از مسیر خیالتان راحت باشد. اگر اهل ریسک نیست و یا با خانواده و فرزندان خود سفر می روید و یا حتی قصد کمپینگ دارید برنامه ریزی سفر را  نباید فراموش کنید. به طور مثال چه ساعتی باید حرکت کنید که دور از ترافیک باشد، برای اقامت در محل کمپ چه مکانی را انتخاب می کنید. تمامی این موارد اگر چه شاید به چشم نیاد اما از ضروری‌ترین بخش سفر است که موجب می شود شما در مراحل بعد تفریح در سفر داشته باشید و از آن لذت ببرید.

برنامه سفر

۲-داشتن لبخند

امروز برای همه ی ما ثابت شده که انرژی مثبت بسیار مهم است و همه ی روان شناس ها بر این امور تاکید کرده اند.گاهی ممکن است پرواز سفری و یا حتی محل اقامتی ما دلخواه نباشد، اما با غر زدن هم در آن وضعیت فعلی هیچ  چیز درست نمی شود. اشتباه نکنید با آرامش اعتراض و نارضایتی خود را انتقال دهید و لبخند را فراموش نکنید .به خصوص اگر به سفر خانوادگی می روید و یادتان باشد همواره خاطره های سفر به یاد ماندنی می شوند پس خلق خاطرات خوب را باید با انرژی خوبی داشته باشید و در طول مسیر و هر مشکلی لبخند زدن را فراموش نکنید. لبخند زدن یکی از ساده ترین  راه هایتفریح در سفر است که نباید آن را فراموش کنید.

۳-استفاده از موزیک های شاد و مهیج

هر فردی نیاز به زمانی برای استراحت دارد تا از زندگی روتین خود جدا شود و پوشیده بر ما نیست که همه ی ما به خاطر مسایل اقتصادی و کاری درگیر زندگی روتین و یکنواخت شده ایم و برای تغییر آن باید حتما سفر کنیم. با سفر است که روحیه هر فرد تازه و شاداب می شود. در طول مسیر از موزیک های دلخواه خود استفاده کنید و سعی کنید موزیک شاد را بیشتر گوش کنید. گوش دادن به موسیقی شاد یکی از راهکارهای تفریح در سفر است. البته موسیقی در خودرو شخصی خود گوش کنید و اگر در مکان های تا عمومی هستید از هد ست یا هنس فری استفاده کنید و با استفاده از اسپیکر های مختلف موسیقی مورد علاقه خودتان را برای دیگران پخش نکنید.

تفریح در سفر

۴-دیدن طلوع و غروب زیبای خورشید

بسیاری به خاطر زندگی شهری به خصوص در شهرهای بزرگ نعمت دیدن غروب و طلوع های آسمان را به خاطر  برج های آسمان خراش از دست داده اند پس یادتان باشد که در هر سفری که می روید چشم انداز بزرگ طلوع و غروب را از دست ندهید و در برنامه ریزی سفرتان حداقل یک بار آن را تجربه کنید. جدا از آن هم می توانید عکس های زیبایی را به یادگار بندازید. دیدن طلوع و غروب در سفر یادتان باشد که یکی از راهکارهای تفریح در سفر است.

۵-در جاده هر چند ساعت یکبار پیاده شوید

اگر خودتان سفر می روید و با خودروی شخصی هستید جاده را بخشی از سفر بدانید و از ماشین پیاده شوید، هوای تازه را نفس بکشید و از نوشیدنی و خوراکی های خود لذت ببرید و به اطراف جاده نیز نگاه کنید. بسیاری جاده را برای خود امری خسته کننده می دانند و رسیدن به مقصد برایشان مهم است اما یک گردشگر حرفه ای کم شتاب سفر کردن  را ترجیح می دهد و بیشتر زمان خود را به تفریح در سفر می گذارند.

سفر زمینی به ارمنستان

۶-خوب بخوابید

اگر در سفر  خواب کافی نداشته باشید به سرعت تاثیر آن بر روح و جسم شما اثر می گذارد به خصوص اگر سفرهای طولانی بروید به یاد داشته باشید که خواب کافی یکی از امور مهم در سفر است. با داشتن خواب کافی شما فردی با نشاط می شوید و می توانید تفریح در سفر برای خودتان مهیا سازید.

۷-به غذای خود توجه داشته باشید

برای اینکه در سفربتوانید شاد باشید و تفریح در سفر داشته باشید باید به سلامت خود اهمیت دهید و باتوجه به رژیم غذایی خود غذای خود را انتخاب کنید. اگر به مواد غذایی حساس هستید در سفر آن را به هیچ عنوان استفاده نکنید. یادتان باشد غذای شهر مقصد را تجربه کنید و از طعم جدید آن لذت ببرید و حتما یک بار در برنامه ی سفری خود بگذارید.

۸- فعالیت بدنی داشته باشید

در سفر یادتان باشد ورزش امر تاثیر گذار و باعث افزایش دوپامین در مغز می شود. بنا به مقصد خودتان می توانید از انواع ورزش ها استفاده کنید. کوه پیمایی به شرط وجود داشتن در مسیر باعث نشاط شما می شود. اما اگر به شهرگردی رفته اید و امکان ورزش های مهیج را ندارید، پیاده روی بلند مدت، دوچرخه سواری یکی از گزینه های مناسب برای شما است. ورزش یکی از ساده ترین راهکارهای تفریح در سفر است که روزتان را سرشار از انرژی می سازید. اگر اهل ورزش یوگا هستید انجام یوگا در طبیعت را ازدست ندهید.

یوگا در سفر به پرو

۹-شنا کردن و یا آب بازی در سفر

با توجه به به مقصدی که می روید اگر دارای آبشار و چشمه در محیط امن و در فصل گرم بود از شنا یا آب بازی غافل نشوید. به خصوص برای کودکان در سفر یکی از بهترین و ارزان ترین تفریح در سفر به شمار می رود. اما جوانب احتیاط را داشته باشید و به قول معروف بی گدار به آب نزنید.

۱۰-ماجراجویی کشف و مشاهده

در هر مقصدی محله گردی داشته باشید و ماجراجویی کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می گوید شنیدن کی بود مانند دیدن، بسیاری از آنچه در سفر نامه و یا دنیای مجازی نوشته و یا تصویر برداری می شود متفاوت است و سعی کنید خودتان به تجربه و مشاهده گری بپردازید. فرانک بورمن فضانورد آمریکایی نیز نوشته است “اکتشاف در واقع روح جوهر انسان است”. از تجربه ی مسیرهای تازه لذت ببرید. از تفریح در سفر داشتن روحیه مکاشفه گری است. یادتان باشد بسیاری از روستاها و پدیده ها در سفر نیازمند مشاهده گری هستند. و حس و حال خود را از تجربه های تازه در سفر بنویسید. پذیرای درک فرهنگ های مختلف باشید

سنت آگوستین یکی از فیلوسان دوران قرون وسطی درباره ی سفر گفته است دنیا یک کتاب است و کسانی که سفر نمی کنند فقط یک صفحه می خوانند. برای خواندن تمام صفحه های دنیا می توانید سفر کنید و از دیدن فرهنگ های مختلف لذت ببرید. اگر دوست دارید این مشاهده گری و درک فرهنگ های مختلف را داشته باشید کتاب سفرنامه برادران امیدوار یکی از بهترین تجربه ها می تواند برایتان باشد‌‌.

سفر یک روزه به آنتالیا

یکی از شگفت انگیز ترین تفریح در سفر یادگیری در مورد فرهنگ های مختلف است و یادتان باشد که یادگیری فرهنگ های مختلف در وهله ی اول تعصبات را ازبین می برد و افق دیدگاه را نسبت به جهان گسترش می دهد و به راحتی دانش شما افزایش پیدا می کند. یادتان باشد سعدی سخن سرا نیز سروده است بسیار سفر باید تا پخته شود خامی و این زمانی اتفاق می افتد که بیشتر مشاهده کنید و بیشتر کشف مسایل تازه بپردازد.

۱۱-در سفر برای خودتان وقت می گذارید

اگر هم سفر گروهی می روید اگرچه که تمام مدت با گروه هستید اما وقتی برای مدیتیشن و مرور ذهن خود نیز بگذارید. مدیتیشن  فواید بسیاری دارد و هم چنین از نظر فیزیکی بر عضلات، اعصاب، مفاصل و حتی اندام های حیاتی فرد تاثیر می گذارد. این استراحت را حتما در سفر به خود هدیه دهید و این را نیز از موارد تفریح در سفر بدانید.

۱۲-سفرهای بازدید از اماکن تاریخی و مکان های طبیعی

بهترین زمان بازدید از هر مکانی در صبح است. سحرخیز باشید و با انرژی بالا به گشت و گذار بروید. بسیاری از اماکن بازدیدی در صبح خلوت تر هستند هم از زمانتان استفاده می کنید و هم آثار را در محیطی خلوت تر مشاهده می کنید. اگر چه کار بسیاری ساده ای است اما بسیاری از افراد خواب صبح را ترجیح میدهند و در این صورت باید در صف های طولانی و فضاهای شلوغ قرار بگیرند.

۱۳-بازی های مختلف انجام دهید

بازی های گروهی باعث شور و نشاط می شود و یادتان باشد حتما در سفر یک بازی گروهی داشته باشید و از بازی جمعی لذت ببرید. یادتان باشد به دنبال برد و باخت نباشید و آن قدر بازی را جدی نگیرید و بازی قرار است فقط برای شما اوقات شادترین بسازد.

تفریح در سفر

بنا به سلیقه گروهی یک بازی را انتخاب کنید. بسیاری از خانواده از انجام بازی با کودکان اجتناب می کنند اما یادتان باشد که برای کودکان بسیار مهم است که تجربه بازی با بزرگسالان داشته باشند و این امر محیطی شاد و ارزان را به وجود می آورد. مثل یک بادبادک هوا کردن، بازی پانتومیم ،طناب کشی، دارت بازی کردن همه ی این ها می تواند یک سفر خانوادگی به بهترین موقعیت تبدیل کند و یکی از بهترین راهکارهای تفریح در سفر باشد.

۱۴-استفاده یک تفریح خاص

با توجه به مقصدی که می روید یک تفریح شاد و مفرح و خاص را حتما برای خودتان انتخاب کنید و در برنامه ریزی سفر هزینه ی آن را درنظر بگیرید مانند پاراسل سواری، چتربازی، جت اسکی، استفاده از تلکابین یا تلسژ همه ی این ها می توانند سفر شما را دلپذیر کنند. اگر چه ممکن هر کدام از آن ها گران باشد اما یادتان باشد یک بار تجربه آن می ارزد و شما ویک تفریح در سفر را داشته باشید.

۱۵-عکاسی در سفر داشته باشید

تا پنجاه سال و یا بیست سال پیش عکاسی بسیار سخت بود و بسیاری باید نگاتیو برای دوربین های خودشان می خریدند و اینکه در نهایت نگاتیو دوربین سالم  از آب دربیاد و شما و شما خاطره ای از سفرتان داشته باشید. امروزه به خاطر گوشی های هوشمند همه می توانید تصویری را ثبت کنید. خوب است که اوصول عکاسی را بتوانید آموزش ببنید و در سفرهایتان عکس های زیبایی را به ثبت برسانید. یکی از ساده ترین راهکارهای تفریح سفر امروزه عکاسی نیز هست که از آن غافل نشوید به خصوص اگر آموزش عکاسی با گوشی داشته باشید و از نرم افزارهای اصولی بهره ببرید .به هر مکانی که سفرمی کنید همیشه یاد داشته باشید ممکن است آخرین باشد پس از آن جاذبه عکس خوبی تهیه کنید.

در این مقاله تمام راهکارهای شاد سفر کردن  را برای شما مخاطب اهل سفر شرح داده شد. 

تور های ویژه