آشنایی با جشنواره سورپرایز دبی

پربازدیدترین ها

گردشگری 17 تیر ، 1403 7 دقیقه
جشنواره سورپرایز دبی

دبی با تفریحات و جاذبه‌های متفاوت خود یکی از بهترین مقاصد توریستی دنیاست. با فرا رسیدن تابستان این شهر کویری حسابی گرم می‌شود اما حتی در این فصل هم مسئولین دبی با ترفندهای ویژه‌ای مانند برگزاری انواع جشنواره‌ها، گردشگران را به این شهر زیبا و مدرن می‌کشانند. جشنواره سورپرایز دبی یا جشنواره سورپرایز تابستانی دبی(Dubai Summer Surprises) یکی از این جشنواره‌هاست که از ۸ تیرماه ۱۴۰۳ الی ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این جشنواره انواع فعالیت‌های سرگرم‌کننده و تخفیفات ویژه برای گردشگران در نظر گرفته شده است. با سفرهای پایتخت همراه باشید تا با فستیوال سورپرایز تابستانی دبی بیشتر آشنا شویم.


جشنواره سورپرایز دبی یا سورپرایز تابستانی دبی چیست؟

ابتدا بیایید ببینیم جشنواره سورپرایز دبی یا سورپرایز تابستانی دبی چیست؟ این جشنواره با نام اختصاری«DSS» یکی از رویدادهای جذاب دبی است که هر ساله در تابستان(تقریباً به مدت ۲ ماه) برگزار می‌شود و طی این دو ماه حراج‌ها، تخفیف‌های ویژه و تفریحات منحصربه‌فردی به گردشگران ارائه می‌شود.

در جشنواره سورپرایز دبی افراد با دوستان و یا خانواده‌ی خود می‌توانند فعالیت‌های هیجان‌انگیز و جدیدی را در سرتاسر شهر تجربه کنند، آن‌ها می‌توانند به سراغ غذاخوری‌های جذاب بروند و یا کالاهای دلخواه خود از برندهای معروف جهانی را به قیمتی باورنکردنی بخرند.

همچنین طی این جشنواره انواع کنسرت‌های جذاب، نمایش‌های فیلم، اقامت در هتل، استفاده از تفریحات پارک‌های آبی و خدمات اختصاصی اسپا با تخفیف‌ ارائه می‌شوند. در این ایام، دبی به یک مکان عالی برای خرید و خوش‌گذرانی تبدیل می‌شود و گردشگران می‌توانند بهترین لحظات سفر خود را در این شهر تجربه کنند.

تاریخ برگزاری فستیوال سورپرایز تابستانی دبی ۱۴۰۳

تاریخ برگزاری فستیوال سورپرایز تابستانی دبی ۱۴۰۳ از ۲۸ ژوئن الی ۱ سپتامبر( ۸ تیرماه ۱۴۰۳ الی ۱۱ شهریور ۱۴۰۳) به مدت ۶۶ روز است. طی این ایام انواع سرگرمی‌های تابستانی با جشن‌های باشکوه و افسانه‌ای، فروش‌های ویژه و تعداد زیادی سرگرمی خانوادگی ترکیب می‌شود و دبی را به مقصدی عالی برای سفرهای تابستانه تبدیل می‌کند.

تاریخچه جشنواره سورپرایز دبی

برای آشنایی با تاریخچه جشنواره سورپرایز دبی یا فستیوال سورپرایز تابستانی دبی باید به سال ۱۹۹۸ بازگردیم. با توجه به گرم و کویری بودن آب و هوای دبی این مسئله مطرح شده بود که «در تابستان چه کسی به دبی می‌آید؟» قطعا با گرم شدن هوا تعداد گردشگران این شهر هم کاهش پیدا می‌کرد. اما مسئولین دبی مانند همیشه، یک ابتکار عمل به خرج دادند و جشنواره‌ای با عنوان سورپرایز تابستانی دبی(DSS) راه‌اندازی کردند. هدف این جشنواره این بود که در تابستان، دبی نه تنها گردشگران خود را از دست ندهد بلکه شلوغ‌تر از همیشه باشد.جشنواره سورپرایز دبی

جشنواره سورپرایز دبی با نماد Modhesh به معنی باورنکردنی، شگفت‌انگیز و غیرمنتظره، کار خود را آغاز کرد. در ابتدا این جشنواره فقط شامل یک یا دو مرکز خرید، چندین هتل و سرگرمی‌های محدود بود اما باگذشت زمان تعداد آن‌ها افزایش پیدا کرد.  هم اکنون تعداد تفریحات و مراکزی که در این جشنواره شرکت می‌کنند بسیار زیاد است.

اگر چه این جشنواره در طی سال‌های برگزاری، تغییرات و فرازوفرودهای زیادی داشته اما امروزه به عنوان یکی از جذاب‌ترین و موفق‌ترین ایده‌های جذب گردشگر شناخته می‌شود.

فعالیت‌ها و سرگرمی‌های جشنواره سورپرایز دبی ۲۰۲۴

فعالیت‌ها و سرگرمی‌های جشنواره سورپرایز دبی ۲۰۲۴ در بیست و هفتمین سال برگزاری، فرصت‌های زیادی را در اختیار گردشگران قرار خواهد داد. این برنامه توسط دولت دبی هدایت می‌شود و آن‌ها وعده‌ی ۶۶ روز سرگرمی، تخفیف‌های باورنکردنی و حتی جوایز بزرگ را به مسافران داده‌اند.

طی این ایام برخی از محبوب‌ترین برندهای جهانی تا ۹۰ درصد تخفیف برای کالاهای خود ارائه می‌دهند و مشتریان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به این مراکز مراجعه کنند. همچنین کنسرت‌های متعددی در دبی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های آن‌ها را خریداری کنند.

موسیقی زنده در سورپرایز تابستانی دبی

برگزاری موسیقی زنده در سورپرایز تابستانی دبی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این جشنواره است. در این ایام ستاره‌های عرب و اسطوره‌های هیپ‌هاپ در شهر دبی به اجرا می‌پردازند و بزرگ‌ترین و جذاب‌ترین کنسرت‌های آفریقایی پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان هستند. اما امسال مجموعه کنسرت‌های سرپوشیده Beat The Heat پس از تجربه‌ی موفق سال گذشته باز هم تکرار می‌شوند و گردشگران شاهد اجرای هنرمندان بااستعدادی  مانند WEGZ، Cairokee، Massar Egbari، Dizzy Too Skinny، Balti، Disco Misr، Autostrad، Sharmoofers و DJ Aseel خواهند بود. این رویداد در روزهای ۱۵، ۲۲، ۲۹ جولای، ۱۲ و ۱۹ آگوست و ۱ سپتامبر در The Agenda برگزار خواهد شد.

  • فضای تفریحی Modesh World در سورپرایزهای تابستانی دبی

فضای تفریحی Modesh World در سورپرایزهای تابستانی دبی یک مکان عالی برای تفریح خانواده‌هاست. این فضا با بیش از ۲۲۰۰۰ مترمربع مساحت شامل شخصیت‌های محبوب کودکان، نمایش‌های زنده، سواری‌های هیجان‌انگیز، بازی‌های سرگرم‌کننده، یک پارک بادی با انواع تفریحات  و تجربه واقعیت مجازی است.جشنواره سورپرایز دبی

  • جشنواره Movie Magic در جشنواره سورپرایز دبی

جشنواره Movie Magic در جشنواره سورپرایز دبی به نمایش فیلم‌های محبوب دوران کودکی و فیلم‌های کلاسیک می‌پردازد. علاقه‌مندان به فیلم می‌توانند یک روز خانوادگی جذاب را در این جشنواره تجربه کنند. همچنین در این جشنواره افراد می‌توانند از تخفیف‌های ویژه کودکان استفاده کنند و یا درخواست نقاشی چهره داشته باشند.

  • قرعه‌کشی و جوایز با جشنواره سورپرایز دبی

قرعه‌کشی و جوایز با جشنواره سورپرایز دبی از محبوب‌ترین بخش‌های این جشنواره است. این قرعه‌کشی‌ها فرصت‌های زیادی برای برنده شدن پول نقد، انواع جواهرات، طلا و اتومبیل را برای گردشگران فراهم می‌کنند. جالب است بدانید فقط جوایز روزانه دبی فستیوال سیتی مال شامل ۲ خودروی لکسوس است. همچنین افرادی که بیش از ۳۰۰ درهم در مرکز خرید Wafi خرج کنند این شانس را خواهند داشت که برنده‌ی چند الماس بزرگ باشند.

  • خریدهای جذاب در سورپرایز تابستانی دبی

بدون شک مسافران و ساکنان دبی عاشق خریدهای جذاب در سورپرایز تابستانی دبی هستند. هم‌زمان با برگزاری این جشنواره بهترین برندهای عرضه‌کننده‌ی کالا در دبی روی کالاهایشان تا ۹۰ درصد تخفیف اعمال می‌کنند. این تخفیف‌ها از ابتدای شهریور بین ۲۵ تا ۷۵ درصد خواهد بود.

همچنین آخر هفته‌ها گردشگران می‌توانند به جز خرید، در سیتی مال(Dubai Festival City Mall)، مرکز خرید میردیف(Mirdif City Centre) و مرکز خرید امارات(Mall of Emirates) از اجرای موسیقی زنده و رویدادهای خانوادگی هم لذت ببرند.جشنواره سورپرایز دبی

  • گزینه‌های غذاخوری در جشنواره سورپرایز دبی

گزینه‌های غذاخوری در جشنواره سورپرایز دبی از ۲۳ اوت تا ۱ سپتامبر در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. در این بازه‌ی زمانی بیش از ۵۰ رستوران مستقر در مراکز خرید دبی منوهای اختصاصی خود را با تخفیف برای مشتریان سرو می‌کنند.

فعالیت‌های محبوب در طول جشنواره سورپرایز دبی

اگر در طول جشنواره تابستانی دبی به این  شهر زیبا سفر می‌کنید تفریحات و سرگرمی‌های زیادی در دسترس شما خواهد بود. از فعالیت‌های محبوب در طول جشنواره سورپرایز دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید بهترین برندها با تخفیف‌های عالی
  • لذت‌بردن از موسیقی زنده، اجراهای خیابانی و نمایش‌های فرهنگی
  • چشیدن طعم غذاهای محلی و بین‌المللی
  • بازدید از جاذبه‌های نمادین دبی، سافاری در بیابان‌های این کشور و تجربه‌ی ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز
  • لذت‌بردن از سرگرمی‌های خانوادگی، ورزش‌های آبی و پارک‌های موضوعی
  • تجربه‌ی زندگی پرجنب‌وجوش شبانه
  • استفاده از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مجلل شهر با تخفیف‌های عالی

نکاتی که باید به خاطر داشته باشید

  • تاریخ برگزاری جشنواره: ۸ تیر تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۳
  • وب سایت رسمی جشنواره: https://www.visitdubai.com/en/whats-on/dss
  • تخفیف‌ها: تا ۹۰ درصد تخفیف بر روی کالاهای برندهای مشهور
  • جوایز: قرعه‌کشی و جوایز متعدد از جمله پول نقد، طلا، جواهرات و خودرو
  • سرگرمی‌ها: موسیقی زنده، نمایش‌های خیابانی، نمایش‌های فرهنگی، غذاهای محلی و بین‌المللی، جاذبه‌های گردشگری، سافاری در بیابان، ورزش‌های آبی، پارک‌های موضوعی و …
  • هتل‌ها: تخفیف‌های ویژه بر روی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

سخن پایانی درباره جشنواره سورپرایز دبی

جشنواره سورپرایز تابستانی دبی (DSS) فرصتی عالی برای بازدید از این شهر شگفت‌انگیز و لذت بردن از تخفیف‌های فوق‌العاده، جوایز هیجان‌انگیز و سرگرمی‌های متنوع است. اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز در تابستان هستید، دبی و جشنواره DSS را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول

۱. بهترین زمان برای سفر به دبی در زمان جشنواره DSS چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به دبی در زمان جشنواره DSS از اواخر مرداد تا اوایل شهریور است. در این زمان هوا کمی خنک‌تر می‌شود و از ازدحام جمعیت کاسته می‌شود

۲. برای شرکت در جشنواره DSS چه نیازی است؟

برای شرکت در جشنواره DSS نیازی به ویزا یا ثبت نام نیست. فقط کافی است بلیط هواپیما و هتل خود را رزرو کنید و به دبی سفر کنید

۳. آیا در طول جشنواره DSS حمل و نقل عمومی رایگان است؟

خیر، حمل و نقل عمومی در طول جشنواره DSS رایگان نیست. با این حال، تخفیف‌هایی برای برخی از وسایل حمل و نقل مانند مترو ارائه می‌شود

۴. آیا در طول جشنواره DSS نیازی به رزرو رستوران است؟

بله، در طول جشنواره DSS به خصوص در آخر هفته‌ها و در رستوران‌های محبوب، رزرو رستوران توصیه می‌شود

تور های ویژه