پارک آبی مریال دوحه و تجربه اولین سرسره آبی چرخان

پربازدیدترین ها

گردشگری 27 تیر ، 1403 7 دقیقه
پارک آبی مریال

پارک آبی مریال بزرگ‌ترین پارک آبی قطر و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی این کشور بوده که در طول سال مسافران بسیار زیادی را مجذوب خود می‌کند. وسایل بازی، سرسره‌ها و بخش‌های مختلف این پارک آبی به صورتی است که می‌تواند در حین مهیج بودن، آموزنده و جالب هم باشند. در پارک علاوه بر وسایل بازی پارک‌های آبی، امکانات تفریحی و رفاهی زیادی هم وجود داشته که مسافران و بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اگر شما هم به دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز در قطر هستید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را به تجربه اولین سرسره آبی چرخان در پارک آبی مریال دوحه را دعوت کرده و با این پارک بیشتر آشنا کنیم.

معرفی پارک آبی مریال

پارک آبی مریال بزرگ‌ترین پارک آبی قطر است که در محیط ۶ هکتاری خود بازی‌ها، سرسره‌ها و امکانات بسیار زیادی برای شما جای‌داده است. در این پارک می‌توانید از تعداد زیادی سرسره و بازی استفاده کرده، در رستوران‌ها و کافه‌های آن غذا نوش جان کرده و یک روز هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز را همراه خانواده و دوستان خود داشته باشید. این پارک آبی محل ساخت یکی از بلندترین سرسره‌های آبی بوده و یکی از اولین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه با امکاناتی مانند دستگاه‌های واقعیت مجازی یا VR است.

بازی‌ها و سرسره‌های پارک آبی مریال

 محیط ۶ هکتاری پارک آبی مریال دوحه در کل ۴۵ بازی آبی و ۵۲ سرسره آبی وجود دارد.  بین این بازی‌ها، می‌توانید سرسره‌ها و بازی‌های مناسب برای تمامی سنین پیدا کنید. در واقع تمامی افراد خانواده با هر سن و سلیقه‌ای می‌توانند از تفریحات این پارک آبی لذت ببرند. جالب است بدانید که بیشتر این سرسره‌ها و بازی‌ها تمی بر اساس فرهنگ و نمادهای مهم قطر دارند. این خلاقیت سازندگان پارک آبی دوحه باعث شده تا هم توریست‌ها و هم کودکان و نوجوانان خود قطر بیشتر بافرهنگ این کشور آشنا شوند. در ادامه این بخش می‌توانید با برخی از معروف‌ترین سرسره‌های پارک آبی مریال آشنا شوید.

یکی از بزرگ‌ترین واتر اسلایدهای جهان

یکی از بزرگ‌ترین برج واتر اسلاید یا سرسره آبی‌های جهان با طول ۸۵ متر و نام The RIG 1938 در پارک آبی مریال قطر قرار گرفته است. بسیاری از افرادی که به قطر سفر می‌کنند، بازدید از این سرسره آبی غول‌پیکر را از دست نمی‌دهند. علاوه بر بلند بودن، سرسره The RIG 1938 ظاهر و ساختار پیچیده و جالبی هم داشته که آن را چندین برابر جالب‌تر می‌کند. این واتر اسلاید محدودیت سنی و قدی داشته و باید پیش از ورود به آن، این محدودیت را بررسی کنید.پارک آبی مریال

سرسره سرگیجه پارک آبی مریال

یکی از هیجان‌انگیزترین سرسره‌های پارک آبی مریال دوحه، سرسره سرگیجه است. همان‌طور که از نام این سرسره پیداست، ساختار پیچ در پیجی داشته و کافی است سوار آن شوید تا آدرنالین خون شما بالا برود. ساختار این سرسره به صورتی است که وقتی سوار آن می‌شوید، از یک مسیر پیچ‌درپیچ عبور کرده و احتمال این که برای دقایقی سرگیجه داشته باشید وجود دارد. اما مطمئن باشید که چند دقیقه سرگیجه، ارزش تجربه این هیجان را خواهد داشت. این سرسره محدودیت سنی داشته و کودکان نمی‌توانند سوار آن شوند.

سرسره سقوط آزاد پارک آبی مریال

زمانی که سوار سرسره سقوط آزاد پارک آبی مریال می‌شوید، در زمان کوتاهی با سرعتی باورنکردنی سرخورده و به انتهای آن می‌رسید. این سقوط آزاد با وجود کوتاه‌بودن، می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های شما در پارک آبی مریال هم باشد. سرسره سقوط آزاد قطر بی شک هیجان‌انگیز است، اما باید بگوییم که وجه تمایز چندانی با سایر سرسره‌های سقوط آزاد در دیگر پارک‌های آبی ندارد.

سرسره دیگ بخار

حتی اسم این سرسره هم می‌تواند هیجان‌انگیز و جالب باشد. در این سرسره دو سرسره کوچک‌تر دیگر دیده می‌شود که نام سرسره بالایی abyss و نام سرسره پایینی rattler است. این سرسره یکی از بزرگ‌ترین سرسره‌های پارک آبی مریال است و طرف‌داران بسیاری دارد. این سرسره هم محدودیت سنی داشته و افرادی که کودک به همراه دارند نمی‌توانند با کودکان خود سوار این سرسره شوند.

سرسره انفجار نفت

یکی از هیجان‌انگیزترین سرسره‌های پارک آبی مریال برای کودکان، سرسره انفجار نفت است. در این سرسره بخش‌های مختلفی از جمله استخر توپ، پدهای آبی، تفنگ آب‌پاش و بسیاری تفریحات دیگر وجود داشته که تمامی آن‌ها برای کودکان ایمن هستند. البته فراموش نشود که بزرگ‌ترها هم می‌توانند از این سرسره هیجان‌انگیز لذت ببرند.پارک آبی مریال

سرسره واقعیت مجازی

اگر دوست دارید تجربه‌های هیجان‌انگیز داشته باشید اما ترس‌های شما اجازه این کار را نمی‌دهند، سرسره واقعیت مجازی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. می‌توانید در امنیت کامل سوار این سرسره شده و سپس با دستگاه واقعیت مجازی یا VR به دنیاهای آبی مختلف رفته و در کنار موجوداتی مانند کوسه شنا کنید. این سرسره می‌تواند برای بسیاری از افراد یک تجربه هیجان‌انگیز و بی‌نظیر باشد.

گنجینه دوخان

گنجینه دوخان یک فواره و استخر سیاه‌رنگ است که می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده هیجان‌انگیز باشد. زمانی که وارد این فواره می‌شود، می‌توانید فلکه‌های آب را چرخانده، میله‌ها را جابه‌جا کرده و در کل در این استخر ماجراجویی کنید. هر بار که میله‌ای را چرخانده یا جابه‌جا می‌کنید، آب با سرعت و شدت متفاوتی جاری شده و تجربه هیجان‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد.

غارنوردی در پارک آبی مریال دوحه

یکی دیگر از پرطرف‌دارترین و محبوب‌ترین سرسره‌ها و بازی‌های پارک آبی مریال، غار این پارک است. زمانی که به این پارک قدم بگذارید، کاملاً وارد یک‌دنیای دیگر خواهید شد. می‌توانید در این غار شنا کرده، سوار سرسره شده یا از شبیه‌سازهای مهیجی که در آن جا قرار گرفته است استفاده کنید. در ضمن فراموش نشود که این غار برای تمام سنین مناسب بوده و محدودیتی برای ورود به آن نخواهید داشت.

طلای سیاه میدان مهزم

در این بخش از پارک آبی مریال دوحه، سوار یک کامیون شده و آماده یک سفر هیجان‌انگیز می‌شود. زمانی که دکمه استارت را بزنید، حوضچه اطراف کامپون پرازآب شده و با بازی‌های هیجان‌انگیز و جلوه‌های ویژه دیگری که در این حوضچه تعبیه شده است، می‌توانید چند دقیقه پر از هیجان و آدرنالین را تجربه کنید. این بازی پارک آبی مریال یکی از بازی‌های مناسب برای بیشتر اعضای خانواده است.

امکانات پارک آبی مریال دوحه

امکانات پارک آبی مریال قطر تنها محدود به سرسره و بازی‌های مهیج نمی‌شود. در این پارک آبی می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های زیبا و باکیفیت هم رفته و غذای خوشمزه‌ای نوش جان کنید. در این پارک آبی در کل ۶ کافه و رستوران اصلی وجود داشته که شامل رستوران آسیایی، کیوسک موج و استخر، فودکورت غذاهای بین‌المللی، رستوران کودکان، کیوسک ساحلی، رستوران ایتالیایی و یک کافه مخصوص سفارش‌های بیرون بر می شوند. علاوه بر این رستوران‌ها و کافه‌ها، ساندویچ‌فروشی و بستنی‌فروشی هم وجود دارد. بنابراین هر ذائقه‌ای هم که داشته باشید، می‌توانید در رستوران های پارک آبی مریال یک وعده‌غذای خوشمزه نوش جان کنید.پارک آبی مریال

علاوه بر رستوران و کافه، در پارک آبی مریال دوحه می‌توانید برای خرید سوغاتی هم بروید. در مریال مغازه‌ها و سوغاتی فروشی‌های بسیاری وجود دارد. اولین فروشگاهی که به چشم شما می‌خورد، یک لباس‌فروشی است که برای تمامی سنین و سلیقه‌ها لباس دارد. اما علاوه بر آن، مغازه‌هایی برای خرید صنایع‌دستی، وسایل سنتی و ماکت‌هایی از نمادهای قطر هم وجود دارد. در یک مغازه دیگر می‌توانید صنایع‌دستی بافتنی مانند گلیم، قالی و ساک‌های دستی تهیه کنید. بخش‌های برای عکاسی و ثبت خاطرات در پارک آبی مریال هم وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که این مغازه‌ها و اجناس آن‌ها زیبا هستند، اما قیمت بالایی هم داشته و نسبت به مغازه‌های بیرون کمی گران‌تر هستند.

ساعات کاری و هزینه‌های ورود به پارک آبی مریال

هزینه بلیت ورودی پارک آبی مریال برای بزرگسالانی که بیشتر از ۱متر و ۲۰ سانت قد داشته باشند ۳۱۰ ریال قطر است. کودکان بالای ۳ سال که زیر ۱ متر و ۲۰ سانت قد داشته باشند باید برای ورود به این پارک ۲۴۵ ریال قطر پرداخت کنند. ورود برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است. با تهیه این بلیت می‌توانید از تمامی سرسره‌های پارک آبی مریال لذت برده، به ساحل مریال دسترسی داشته و از مغازه‌های سوغاتی فروشی هم بازدید کنید. اما برای خرید سوغاتی، غذا و نوشیدنی و سایر تجهیزات مانند حوله، صندوق امانات و دیگر موارد این‌چنینی باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

ساعات کاری: همه‌روزه به غیر از دوشنبه‌ها از ۱۲:۰۰ تا ۲۰:۰۰

نکات مهم درباره پارک آبی مریال

برای لذت‌بردن از یک روز خاطره‌انگیز در پارک آبی مریال دوحه ابتدا باید به یک سری نکات توجه کنید.

  • پیش از ورود به پارک حتماً وسایل ضروری مانند لباس‌های اضافه، کلاه آفتاب‌گیر، کرم ضدآفتاب، حوله، کیف مخصوص استخر و عینک آفتاب‌گیر به همراه داشته باشید.
  • امکان این که نوشیدنی یا خوردنی از بیرون پارک به داخل آن ببرید وجود نداشته و نوشیدنی و خوراکی را باید از کافه و رستوران های داخلی تهیه کنید.
  • به‌همراه‌داشتن یک کارت شناسایی یا پاسپورت معتبر ضروری است.
  • پوشیدن لباس‌های شنایی که قسمت‌های زیادی از بدن را نمایش بدهد یا بدن‌نما باشد در این مکان ممنوع است.
  • خانم‌های باردار، افرادی که بیماری یا آسیب‌های جسمی دارند، افرادی که زخم باز دارند یا مبتلا به بیماری‌های مسری هستند اجازه ورود به این پارک را نخواهند داشت.
  • این مکان برای افرادی که به ویلچر نیاز داشته یا معلولیت‌های دیگر دارند بهینه‌سازی شده و ورود آن‌ها مشکلی ندارد.
  • ورود به پارک محدودیت سنی و قدی ندارد، اما برای استفاده از وسایل بازی و سرسره‌ها باید به محدودیت‌ها توجه داشته باشید.

در آخر باید یادآور شد امکان این که با لباس‌های شنای پوشیده به این پارک بیایید و پوشش سر داشته باشید هم وجود دارد. اما تمامی لباس‌های شما باید کاملاً جذب باشند و هیچ تکه یا تزییناتی که احتمال افتادن آن‌ها در آب  وجود دارد روی آن‌ها دیده نشود.پارک آبی مریال

سفر به‌دور دنیا با سفرهای پایتخت

در این مطلب سری به دوحه قطر زدیم و با بزرگ‌ترین پارک آبی این کشور آشنا شدیم. در این پارک سرسره‌ها و وسایل بازی بسیاری وجود داشته که The RIG 1938 یا یکی از بزرگ‌ترین سرسره آبی دنیا هم در آن قرار دارد. برای افرادی که از سرسره‌های واقعی می‌ترسند هم سرسره واقعیت مجازی یا VR با همان میزان هیجان وجود دارد. این پارک آبی برای تمامی افراد خانواده مناسب بوده و کودکان هم می‌توانند در بسیاری از بخش‌ها و سرسره‌های این پارک از روز خود لذت ببرند. فراموش نکنید که پیش از بازدید از پارک آبی مریال دوحه، حتماً نکات مهم و ضروری مربوط به بازدید از آن را مطالعه کنید. اگر دوست دارید تا بیشتر با جاذبه های گردشگری قطر و فستیوال‌های دوحه آشنا شوید، سایر مطالب سفرهای پایتخت را از دست ندهید.

سؤالات متداول

۱- پارک آبی مریال کجاست؟

پارک آبی مریال در دوحه، بزرگ‌ترین پارک آبی قطر و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی و مهم این کشور است.

۲- قیمت بلیت پارک آبی مریال چقدر است؟

قیمت بلیت پارک آبی مریال برای بزرگسالان ۳۱۰ ریال، برای کودکان بالای ۳ سال ۲۱۰ ریال و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

۳- بهترین سرسره‌های پارک آبی مریال کدام‌اند؟

بهترین سرسره‌های پارک آبی مریال شامل سرسره The RIG 1938، سرسره سقوط آزاد، سرسره دیگ بخار و سرسره واقعیت مجازی می شوند.

۴- امکانات پارک آبی مریال چیست؟

علاوه بر سرسره‌ها و بازی‌های مختلف در پارک آبی مریال، بازدیدکنندگان می‌توانند از امکاناتی مانند مغازه‌های خرید سوغاتی، رستوران، کافه، بستنی‌فروشی و ساحل مریال هم لذت ببرند.

تور های ویژه