چطور از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 10 شهریور ، 1403 7 دقیقه
فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا یک فرودگاه بین‌المللی و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ترکیه است که سالانه به میلیون‌ها مسافر داخلی و خارجی خدمات‌رسانی می‌کند. این فرودگاه دارای دو ترمینال است که ترمینال ۱ برای پروازهای بین‌المللی و ترمینال ۲ برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود.

این فرودگاه حدود ۱۳ کیلومتر از مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد و با ماشین، تاکسی فرودگاه و حمل و نقل عمومی و ترانسفر خصوصی به راحتی قابل دسترسی است. همچنین چند اتوبوس شاتل و اتوبوس عمومی بین فرودگاه و مکان‌های مختلف آنتالیا فعالیت می‌کنند. تاکسی‌ها هم در خارج از ترمینال‌های فرودگاه به راحتی در دسترس هستند. اگر قصد سفر هوایی به آنتالیا را دارید در این مطلب از سفرهای پایتخت با ما همراه باشید تا با حمل و نقل فرودگاه آنتالیا آشنا شوید.


چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر برویم؟

بسته به بودجه و ترجیحات شما، چندین گزینه حمل و نقل مناسب برای سفر از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر در دسترس است که شامل موارد زیر می‌شود:

فرودگاه آنتالیا

اتوبوس های شاتل فرودگاهی

اتوبوس شاتل هاواس بین فرودگاه آنتالیا و مرکز شهر کار می‌کند. این اتوبوس‌ها هر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه حرکت می‌کنند و از جمله بهترین وسیله حمل و نقل فرودگاه آنتالیا هستند که تقریباً در مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه به مرکز شهر می‌رسند. برای خرید بلیت اتوبوس‌های شاتل فرودگاهی می‌توانید بلیت را از قبل در فرودگاه یا آنلاین خریداری کنید.

شاتل فرودگاهی از ۶ صبح تا ۱۰ شب فعال است و در ساعات ۴:۳۰ و ۵:۳۰ صبح هم دو سرویس اضافی فراهم کرده است.

اتوبوس های شاتل فرودگاهی

اتوبوس های تور

اتوبوس‌های تور یکی دیگر از گزینه‌های حمل و نقل از فرودگاه آنتالیا است که به راحتی مسافرانی را با تور به آنتالیا سفر می‎‌کنند به مرکز شهر آنتالیا می‌رساند. اگر با تور به آنتالیا سفر کردید، به محض ورود، می‌توانید اپراتور تور خود را در باجه‌های بیرون ترمینال پیدا کنید و بپرسید کدام اتوبوس شاتل به مقصد شما می‌رود. در پایان تعطیلات، اپراتور تور، شما را از هتل به فرودگاه می‌برد.

اتوبوس ۶۰۰ فرودگاه آنتالیا

شهرداری متروپولیتن آنتالیا، اتوبوس‌های عمومی را جهت حمل و نقل فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر برای مسافرانی که قصد سفر مقرون ‌به صرفه دارند، راه‌اندازی کرده است. شما می‌توانید از ترمینال ۱ با اتوبوس ۶۰۰ و از ترمینال ۲ با اتوبوس ۸۰۰ استفاده کنید. سفر تقریباً ۴۵-۶۰ دقیقه طول می‌کشد و کرایه مقرون به صرفه است.

اتوبوس‌های خط ۶۰۰ از ساعت ۶ صبح تا ۲۳:۳۰ شب کار می‌کنند و از ساعت ۱۲ شب به بعد، در سه ساعت ۱۲:۲۰ ، ۲:۳۰ و ۴:۳۰ بامداد به مسافران سرویس‌دهی می‌کنند. همچنین اتوبوس خط ۸۰۰ هم از فرودگاه آنتالیا حرکت کرده و به مقصد سواحل لارا و کنیالتی می‌رود که جزو سواحل معروف آنتالیا هستند. در صورتی‌که در نزدیکی این سواحل هتل خود را رزرو کرده باشید، بهترین گزینه برای شما سفر با اتوبوس خط ۸۰۰ است.

اتوبوس انتالیا

تاکسی های فرودگاه آنتالیا

تاکسی‌های فرودگاه آنتالیا، خارج از ترمینال ۱ و ترمینال ۲ در دسترس هستند. بسته به ترافیک، سفر از فرودگاه تا مرکز شهر تقریباً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. کرایه تاکسی از فرودگاه آنتالیا تا مرکز شهر بر اساس یک متر محاسبه می‌شود. هزینه تخمینی بسته به مسافت طی شده و زمان روز حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیر ترکیه است. لازم به ذکر است که کرایه تاکسی ممکن است در زمان اوج سفر یا اواخر شب به دلیل افزایش تقاضا بیشتر باشد. قبل از شروع سفر، کرایه تخمینی را با راننده تاکسی تأیید کنید تا مطمئن شوید که قیمت منصفانه‌ای از شما دریافت می‌شود.

تاکسی فرودگاهی

ترانسفر خصوصی از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر

حمل و نقل فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر با ترانسفر خصوصی همیشه گزینه‌ای، راحت، ایمن و سریع است. با AirportTransfer.com می‌توانید انواع خودروهای موردنظر خود را برای ترانسفر فرودگاه آنتالیا مثل سدان، مینی ون، SUV، مینی‌بوس، لیموزین انتخاب کنید و زمان رسیدن و قیمت خودروها را بپرسید. با سهولت پرداخت آنلاین، ترانسفر فرودگاهی آنتالیا با راننده خصوصی با کارت‌های اعتباری بین‌المللی، اپل پی و پی پال قابل‌انجام است. برای هر گونه کنسلی یا تغییر در تعطیلات خود، می‌توانید رزرو خود را به‌صورت رایگان تا ۴۸ ساعت گذشته لغو کنید و پول خود را به‌صورت کامل پس بگیرید.

ترانسفر خصوصی از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر دارای راننده‌های خصوصی است که انگلیسی صحبت می‌کنند، حرفه‌ای و مؤدب هستند و در کمترین زمان و بدون معطلی شما را به مقصد می‌رسانند. آنها شما را در زمان دقیق از فرودگاه یا نقطه‌ای که هستید، سوار می‌کنند و هرگز از شما هزینه اضافی به غیر از تعرفه خود شرکت نمی‌گیرند.

همچنین شما می‌توانید برای هر گونه خدمات اضافی که ممکن است در طول سفر خود نیاز داشته باشید، صندلی کودک، قفسه دوچرخه، وسیله نقلیه دوستدار حیوانات خانگی، وسیله نقلیه معلولین و غیره با راننده خود تماس بگیرید.

رفتن به مرکز شهر با تراموا

از سال ۲۰۱۶ یک خط تراموا مدرن ساخته شد که فرودگاه آنتالیا را به مرکز شهر در ایستگاه تراموا İsmet Paşa متصل می‌کند. تراموا مدرن AntRay Light Rail از فاتح تا اکسپو حرکت می‌کند و از فرودگاه بین‌المللی آنتالیا عبور می‌کند. تراموا یک سرویس حمل و نقل بسیار راحت از فرودگاه آنتالیا است، چون مستقیم است و زمان سفر به ایستگاه مرکزی تراموا به عصمت پاشا ۴۰ دقیقه است.

رفتن به مرکز شهر با تراموا

نکات مهم در حمل و نقل فرودگاه آنتالیا

– از فرودگاه آنتالیا می‌توانید با ترانسفر به دیگر شهرهای تفریحی سفر کنید. ابتدا باید به ایستگاه اتوبوس آنتالیا (با اتوبوس یا شاتل) برسید، سپس از ترمینال بین‌المللی یا ترمینال داخلی به سفر خود ادامه دهید.

– مطلوب‌ترین نرخ ارز توسط دستگاه‌های خودپرداز واقع در فرودگاه ارائه می‌شود. صرافی این عملیات را با نرخ نامناسبی برای گردشگران انجام می‌دهد.

– به منظور احساس اطمینان بیشتر در آنتالیا، رسیدن به فرودگاه و سایر نکات مهم، توصیه می‌شود مختصات نقشه هتل یا نشانه‌های مورد نظر را در Google Maps ذخیره کنید. بهتر است آدرس و نام هتل خود را نه تنها در گوشی خود بلکه روی یک کاغذ یادداشت کنید و همیشه آن را همراه خود داشته باشید.

– می‌توانید با تراموا، اتوبوس، شاتل هاواس، تاکسی یا ماشین کرایه‌ای به مرکز شهر بروید. تراموا و اتوبوس بهترین گزینه برای خانواده‌هایی است که با کودکان و مسافران با چمدان‌های زیاد نیستند و شاتل در این مورد یک گزینه ایده‌آل است. تنها عیب این نوع حمل و نقل، صرف زمان زیاد در مسیر است. بهترین راه برای رسیدن به مرکز شهر یا هتل، کرایه ماشین یا تاکسی است، اما گران‌تر هستند.

فرودگاه آنتالیا

حرف آخر

با توجه به گزینه‌های متنوع حمل و نقل فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر، انتخاب روشی که با نیازها و بودجه شما سازگار باشد، می‌تواند تجربه سفر شما را بهبود بخشد. شاید ترجیح شما تاکسی باشد یا به دنبال صرفه‌جویی با استفاده از حمل و نقل عمومی یا شاتل‌های فرودگاهی باشید. در هر حال هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و آگاهی از این گزینه‌ها و برنامه‌ریزی پیش از سفر، به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده‌ و بدون استرس، از لحظه ورود به آنتالیا، از سفر خود لذت ببرید.

تور های ویژه