هشدار حرفه ‌ای ‌ها درباره بسته ‌بندی چمدان

پربازدیدترین ها

گردشگری 04 مهر ، 1403 5 دقیقه

شاید فکر کنید بستن چمدان کار بسیار آسانی است؛ اما گاهی این کار به یک چالش تبدیل می‌شود. شما باید وسایل سفر خود را طوری درون چمدان قرار دهید که به هیچ‌کدام از آن‌ها آسیبی نرسد و در مواقع موردنیاز به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین درصورتی‌که از سفرهای هوایی استفاده می‌کنید باید لوازم خود را به‌صورت هوشمندانه انتخاب کنید تا اضافه‌بار به آن‌ها نخورد و مجبور به پرداخت هزینه بیشتر نشوید. در این مقاله نکات مهم بستن چمدان را با هم مرور می‌کنیم و توضیحاتی درباره اشتباهات رایج بسته‌بندی چمدان، در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

تهیه نکردن لیست وسایل سفر قبل از بستن چمدان

تهیه‌نکردن لیست وسایل سفر قبل از بستن چمدان یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که افراد مرتکب می‌شوند. حتماً چند روز قبل از سفر لیست کاملی از لوازم موردنیازتان را تهیه کنید. می‌توانید لیست را به چند دسته مانند دسته لباس، دسته مراقبت از پوست، دسته وسایل بهداشت شخصی و موارد دیگر تقسیم کنید تا یادآوری آن‌ها برایتان راحت‌تر شود. در زمان جمع‌کردن وسایل دوباره نگاهی به لیست خود بیندازید و وسایل غیرضروری را حذف کنید. با این کار از همراه بردن وسایل اضافی خودداری می‌کنید. سعی کنید بر اساس مکان‌هایی که قرار است از آن‌ها بازدید کنید و با توجه به آب و هوا لباس مناسب انتخاب کنید و لوازم اضافی همراه نبرید.

تهیه نکردن لیست وسایل سفر

انتخاب چمدان نامناسب

انتخاب چمدان نامناسب یکی از اشتباهاتی است که در زمان سفر استرس شما را بیشتر می‌کند. باید در زمان انتخاب چمدان به مواردی مانند وسیله نقلیه مورداستفاده (هواپیما، قطار، تاکسی یا ماشین شخصی) و ماهیت سفر مانند کوهنوردی یا سفر در جاده‌های ناهموار دقت کنید. در سفرهایی که قصد کوهنوردی دارید یا قرار است از جاده‌های ناهموار عبور کنید استفاده از چمدان‌های چرخ‌دار توصیه نمی‌شود. همچنین اندازه چمدان شما باید متناسب با نوع سفر و لوازمتان باشد. در صورت انتخاب چمدان بزرگ، لوازمی را همراه می‌برید که ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا نکنید. با انتخاب چمدان کوچک هم ممکن است وسایل شما درون آن جا نشود.

انتخاب چمدان نامناسب

اشتباه تا کردن لباس‌ ها در زمان بستن چمدان

اشتباه تا کردن لباس‌ها در زمان بستن چمدان باعث می‌شود فضای زیادی در چمدان اشغال شود و شما نتوانید از این فضا به‌صورت بهینه استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم این بار لباس‌هایتان را تاکرده و در پایان رول کنید و درون چمدان قرار دهید. البته این شیوه تا کردن برای پیراهن‌های یقه دار مناسب نیست؛ اما سایر لباس‌ها مانند شلوارها و تیشرت‌ها را می‌توانید به این صورت در چمدان قرار دهید.

اشتباه تا کردن لباس‌ ها در زمان بستن چمدان

جای دادن وسایل بزرگ در چمدان

جای‌دادن وسایل بزرگ در چمدان اشتباه دیگری است که معمولاً افراد در زمان بستن چمدان مرتکب می‌شوند. بخشی از وسایل موردنیاز در سفر متعلق به وسایل بهداشتی و مراقبت از پوست و مو هستند. اگر چه همراه‌داشتن این لوازم مانند ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده، شامپو و نرم‌کننده مو و دیگر لوازم ضروری است؛ اما بهتر است به‌جای همراه‌داشتن بسته‌بندی اصلی و بزرگ، مقداری از آن‌ها را درون پک‌ها و ظروف کوچک بریزید و درون چمدان قرار دهید. همچنین برخی از برندها به‌خصوص برندهای شامپو، خمیردندان و مسواک این لوازم را در بسته‌بندی‌های کوچک و مسافرتی به فروش می‌رسانند. برای راحتی بیشتر می‌توانید این نمونه‌ها برای سفر خریداری کنید.

چمدان

برداشتن وسایل اضافه در زمان بستن چمدان

برداشتن وسایل اضافه در زمان بستن چمدان یکی دیگر از اشتباهات رایج افراد است. سعی کنید لباس‌های خود را باتوجه‌به فعالیت‌ها، مقصد سفر و آب‌وهوا انتخاب کنید. باتوجه‌به سنگین و جاگیر بودن لباس‌های گرم فقط درصورتی‌که از سردی مقصد مطمئن هستید آن‌ها را در لیست لوازم موردنیاز قرار دهید. درصورتی‌که قصد ندارید از لباس رسمی در سفر استفاده کنید این نوع لباس‌ها را برندارید.

همچنین از بردن کفش‌های زیاد به سفر بپرهیزید. معمولاً کفش‌ها وزن زیادی دارند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.  کفش‌هایتان را باتوجه‌به لباس‌هایتان انتخاب کنید و سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها را در زمان سفر بپوشید تا از وزن چمدانتان کاسته شود. پس از رسیدن به مقصد می‌توانید از کفش دیگری استفاده کنید.

نکته مهم دیگر در زمان بستن چمدان، پرهیز از همراه‌داشتن وسایل مرتبط با تکنولوژی مانند تبلت، لپ‌تاپ، شارژر اضافی، اسپیکر و موارد مشابه است. به‌طورکلی سعی کنید دچار وسواس نشوید و به احتمالات و اتفاقات فکر نکنید. مثلاً اگر قرار نیست طبیعت‌گردی کنید و مدام داخل شهر هستید همراه‌داشتن تمامی وسایل کمک‌های اولیه توصیه نمی‌شود؛ زیرا در صورت بروز حادثه به‌راحتی می‌توانید این لوازم را از داخل شهر تهیه کنید. اما اگر قصد دارید به طبیعت بروید باید لوازم کمک‌های اولیه را به طول کامل همراه داشته باشید.

برداشتن وسایل اضافه در زمان بستن چمدان

عدم بررسی وزن بار پس از بستن چمدان

عدم بررسی وزن بار پس از بستن چمدان در سفرهای هوایی ممکن است باعث بروز مشکل شود. درصورتی‌که قصد دارید با هواپیما سفر کنید حتماً پس از بستن چمدان آن را وزن کنید تا در محدوده وزن مجاز باشد. در غیر این صورت در زمان پرواز باید هزینه بار اضافی را پرداخت کنید.

عدم بررسی وزن بار پس از بستن چمدان

در نظر نگرفتن فضای اضافی در چمدان

درنظرنگرفتن فضای اضافی در چمدان یکی دیگر از اشتباهات رایج در زمان بستن چمدان است. درصورتی‌که قصد دارید در مقصد سوغاتی، لباس و یا لوازم موردنیازتان را تهیه کنید باید کمی فضای خالی در چمدان خود باقی بگذارید. با این کار در زمان برگشت وسایل اضافی همراه نخواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید همه لوازمتان را درون چمدان بچینید.

چمدان

سخن پایانی درباره اشتباهات رایج در زمان بستن چمدان

در این مقاله درباره اشتباهات رایج در زمان بستن چمدان صحبت کردیم. باتوجه‌به توضیحات ارائه شده امیدواریم در سفر بعد چمدانتان را بهتر بسته‌بندی کنید و فقط لوازم ضروری را همراه ببرید. داشتن وسایل زیاد به‌خصوص در سفرهایی هوایی ممکن است هزینه اضافی را به شما تحمیل کند؛ بنابراین حتماً قبل از سفر چمدان و کیف‌های خود را وزن کنید تا در فرودگاه دچار مشکل نشوید.

تور های ویژه