معرفی بهترین تفریحات روسیه

پربازدیدترین ها

گردشگری 08 مهر ، 1403 5 دقیقه
تفریحات روسیه

روسیه یکی از پهناورترین کشورهای دنیاست و با جاذبه‌های گردشگری گوناگون و متنوعی که در خود جای‌داده هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به‌سوی خود می‌کشاند. اما یکی از سؤالاتی که ذهن هر گردشگری را به خود مشغول می‌کند این است که چه تفریحاتی می‌توان در این کشور انجام داد؟ با سفرهای پایتخت در این مقاله همراه باشید تا به معرفی برخی از بهترین تفریحات روسیه بپردازیم.

چه مواردی شامل تفریحات روسیه می ‌شوند؟

همان‌طور که گفتیم روسیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیاست و اگر اهل جهان‌گردی و سفر به نقاط مختلف دنیا باشید حتماً باید از این کشور پهناور و دیدنی هم دیدن کنید. اما ممکن است بخواهید بدانید تفریحات روسیه شامل چه مواردی می‌شود؟

به بیان دیگر چه فعالیت‌های فرح‌بخشی می‌توانیم در روسیه انجام دهیم؟ روسیه جاذبه‌های گردشگری متفاوتی دارد که می‌توان از آنها بازدید کرد و لذت برد. اما به جز بازدید از این جاذبه‌ها تفریحات دیگری هم هستند که می‌توانید در روسیه انجام دهید.

در ادامه با سفرهای پایتخت همراه باشید تا به معرفی برخی از جالب‌ترین تفریحات روسیه بپردازیم.

تفریحات روسیه

۱. متروگردی

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما یکی از تفریحات روسیه متروگردی به‌خصوص در شهر مسکو است. در حقیقت باید گفت یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی کشور روسیه متروهای آن هستند که بازدید از آنها رایگان است و هر کسی می‌تواند از آنها دیدن کند و لذت ببرد.

در ایستگاه‌های متروی مسکو نقاشی‌ها و مجسمه‌های بسیار زیبایی وجود دارند که چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند. متروهای روسیه به‌قدری دیدنی، منحصربه‌فرد و جالب هستند که این کشور را به‌عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی در جهان شناخته شده کرده است.

لازم است بدانید هر قسمت از این ایستگاه‌ها و هر اثر هنری داستان مخصوص به خود را داشته و به‌وسیله هنرمندان مختلف طراحی، ساخته و اجرا شده‌اند.

متروگردی روسیه

۲. بازدید از کلیساهای ارتدوکس روسیه

یکی از مهم‌ترین تفریحات روسیه بازدید از بناهای تاریخی به‌خصوص کلیساها است. کشور روسیه و به‌ویژه شهر مسکو به دلیل دارابودن آثار فرهنگی و معماری‌های بی‌نظیر خود در دنیا به‌عنوان مقصدی فرهنگی تاریخی شناخته می‌شود.

کلیساهای ارتدوکس مسکو هم بخش مهمی از این آثار را تشکیل می‌دهند و موردتوجه علاقه‌مندان به آثار فرهنگی هستند. علاوه بر این، این کلیساها بسیار مورداحترام مردم بومی، محلی و حتی گردشگرانی که به مکان‌های مذهبی علاقه دارند هستند.

قدری بیشتر درباره بازدید از کلیساها

 نکته مهمی که درباره این مورد از تفریحات روسیه باید ذکر کرد این است که برای بازدید از این اماکن مقدس مردان نباید شلوارک بپوشند و زنان هم نباید لباس باز بپوشند. زنان همچنین لازم است موهای سر خود را به هنگام ورود بپوشانند.

از مهم‌ترین و برجسته‌ترین کلیساهای ارتدوکس ساخته شده در روسیه که در تفریحات روسیه می‌گنجند باید به کلیسای جامع سنت باسیل، کلیساهای منطقه کرملین، کلیسای عیسی منجی، کلیسای نوودیچی، کلیسای الیاس پیامبر و کلیسای یلوخوف اشاره کرد.

بازدید از کلیساهای ارتدوکس روسیه

۳. حضور در جشنواره‌ های موسیقی

از دیگر مواردی که در لیست تفریحات روسیه جای می‌گیرد باید به شرکت در جشنواره‌های موسیقی اشاره کرد. یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین تفریحات در این کشور جشنواره‌های موسیقی هستند که در بسیاری از بارها، کافه‌ها و بعضی اماکن خاص و در بخش‌های مختلف برگزار می‌شوند.

لازم به ذکر است برای شرکت در اغلب این جشنواره‌ها نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای ورودی و امکان حضور و شرکت‌کردن در هریک از آنها به‌سادگی برای همگان امکان‌پذیر است.

۴. اسکی کردن روی یخ

همان‌طور که حتماً می‌دانید روسیه کشوری سردسیر است و میزان بارش برف‌وباران آن بالاست و اصلاً به دلیل برفی بودن در دنیا شناخته شده است. پس دورازذهن نیست که یکی از بهترین تفریحات روسیه برای گردشگران و مردم اسکی روی یخ باشد.

تنها کافی است کفش‌های مخصوص اسکیت داشته باشید تا به‌راحتی و به‌صورت رایگان به این تفریح هیجان‌انگیز و لذت‌بخش بپردازید. حتی اگر کفش نداشتید هم می‌توانید آن را اجاره کنید و درصورتی‌که اسکی بلد نباشید هم با کمک‌مربی می‌توانید به‌راحتی از این تفریح فرح‌بخش نهایت لذت را ببرید.

لازم به ذکر است که رینگ اسکیت گام و همچنین چیستای پاتریاچ بوندز از محبوب‌ترین و مشهورترین پیست‌های اسکی ساخته شده در کشور روسیه هستند که اگر به این کشور سفر می‌کنید حتماً باید از آنها دیدن کنید.

اسکی کردن روی یخ

۵. بازدید از اماکن تاریخی روسیه

همان‌طور که گفتیم روسیه از جمله کشورهایی با تاریخ و فرهنگی غنی به شمار می‌رود و دارای بناها و اماکن تاریخی باشکوه و دیدنی و ساختمان‌هایی با معماری‌های خاص و ویژه است. پس می‌توان نتیجه گرفت یکی از تفریحات روسیه که حتماً باید انجام دهید بازدید از این بناهای تاریخی است.

هر توریست و گردشگری در سفر خود به کشور روسیه به‌سادگی و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه ورودی می‌تواند به هنگام پیاده‌روی و گشت‌وگذار از این ساختمان‌های دیدنی در مناطق و محله‌های مختلف دیدن کرده و همچنین عکس‌های یادگاری بی‌نظیری بگیرد.

۶. بازدید از مرکز پلنتاریوم

یکی از دیدنی‌ترین جاهای روسیه که باید بازدید از آن را در لیست تفریحات روسیه خود بگنجانید مرکز پلنتاریوم است. این مجموعه جایی زیبا و رؤیایی برای کسانی است که عاشق سفر به شکل مجازی در دنیای تکنولوژی و الکترونیک هستند.

همچنین درباره این مورد از تفریحات روسیه باید اضافه کرد چنانچه بخواهید می‌توانید برای بازدید از قسمت‌های مختلف این مجموعه و لذت‌بردن بیشتر و درک درست‌تر از این مرکز از راهنمایی که مسلط به زبان‌های آلمانی، چینی، انگلیسی و روسی هستند هم استفاده کنید.

بازدید از مرکز پلنتاریوم

۷. تماشای هاکی روی یخ

همان‌طور که شاید شنیده یا دیده باشید یکی از محبوب‌ترین تفریحات روسیه و ورزش‌های مخصوص فصل زمستان هاکی روی یخ است و شرکت در این مسابقات و همچنین تماشای آنها هر گردشگری را به وجد می‌آورد.

اگر شما هم به این ورزش هیجان‌انگیز که مهد آن روسیه است علاقه دارید می‌توانید برای تماشای مسابقات به قصر یخی در این کشور رفته و بازی‌های بسیار دیدنی و زیبایی را تماشا کنید. گرچه باید اضافه کرد که قیمت بلیط این نوع از مسابقات ارزان نیستند و لازم است کمی پول خرج کنید!

تماشای هاکی روی یخ

۸. شبگردی در میدان سرخ مسکو

میدان سرخ شهر مسکو که در کشور روسیه واقع شده یکی از مشهورترین میدان‌های موجود در دنیا است که اگر به روسیه سفر می‌کنید شبگردی در آن را باید حتماً در لیست تفریحات روسیه خود بگنجانید. از آن جایی که این میدان در شب بسیار دیدنی است بسیاری از گردشگران شب را برای بازدید برمی‌گزینند.

همچنین باید اضافه کرد که در اطراف این میدان ساختمان‌ها و بناهای تاریخی متعددی ساخته شده‌اند که هر یک دارای معماری منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ای هستند و به هنگام شب با نورآرایی‌های زیبا جلوه و شکوه این میدان دیدنی را چندبرابر می‌کنند.

شبگردی در میدان سرخ مسکو

۹. رفتن به از پارک گورکی

پارک گورکی در مسکو یکی از زیباترین پارک‌ها و فضاهای سبز تفریحی ساخته شده در کشور روسیه به شما می‌رود که میان مردم این کشور و حتی گردشگرانی که به روسیه سفر می‌کنند هم بسیار شناخته شده و محبوب است.

به همین خاطر اگر به روسیه و شهر مسکو سفر می‌کنید حتماً باید بازدید از این پارک را در تفریحات روسیه تجربه کنید.

 این پارک همچنین دارای دریاچه زیبایی است که در زمستان مکانی برای اسکی می‌شود و در واقع به پیست اسکی مبدل می‌گردد. این دریاچه همچنین در فصل‌های دیگر سال با زیبایی خود و آب زلال و شفافی که در آن در جریان است در کنار طبیعت سرسبز و دیدنی پارک جلوه‌گری می‌کند.

پارک گورکی

۱۰. بازدید از موزه فضانوردی

موزه فضانوردی در مسکو یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که بازدید از آن را حتماً باید در لیست تفریحات روسیه خود قرار بدهید. بازدید از این موزه شما را با کاوشگران فضایی به سفری در تاریخ فضانوردی روسیه خواهد برد و چگونگی تکامل تجهیزات فضایی را پیش چشمتان مجسم می‌کند.

لازم به ذکر است که در این موزه تکه‌های بازمانده از تجهیزات فضایی گوناگونی همچون اولین ماهواره مصنوعی اسپاتنیک، اولین موتور راکت شوروی و ماه پیمای لونوخود را خواهید دید. همچنین از نزدیک کپسول فضایی یوری گاگارین را مشاهده خواهید کرد.

هزینه بازدید از این مورد از تفریحات روسیه خیلی زیاد نیست و به‌راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون مترو خود را به آنجا برسانید و از حضور خود در این کشور شگفت‌انگیز لذت ببرید.

۱۱. شرکت در تورهای تفریحی رایگان مسکو

یکی دیگر از تفریحات روسیه و فعالیت‌های فرح‌بخشی که به‌صورت رایگان می‌توانید در مسکو انجام دهید شرکت در تورهای تفریحی است. لازم به ذکر است که این تورهای پیاده‌روی همه‌روزه از ساعت ۱۰.۴۵ صبح توسط راهنما‌های محلی برگزار می‌شوند.

خوب است بدانید در اغلب این تورهای گردشگری شما را از مرکز شهر مسکو عبور می‌‌دهند تا بتوانید از میدان سرخ، کلیسای جامع سنت باسیل، فروشگاه بزرگ کرملین و گام و همچنین تئاتر بولشوی دیدن کنید. اگر به پیاده‌روی در شهر علاقه‌مندید این مورد از تفریحات روسیه را فراموش نکنید.

شرکت در تورهای تفریحی رایگان مسکو

جمع بندی

در این مقاله از سفرهای پایتخت به معرفی بهترین تفریحات روسیه، این کشور گردشگرپذیر و توریستی و پهناور پرداختیم. تفریحاتی که خاص این کشور دیدنی هستند و تنها در روسیه می‌توانید آنها را انجام دهید. اگر شما هم قصد سفر به روسیه را دارید حتماً لیستی که ذکر کردیم را در یاد داشته باشید.

سؤالات متداول

محبوب‌ ترین تفریحات روسیه شامل چه مواردی می ‌شود؟

محبوب‌ترین این تفریحات شامل مترو گردی، شرکت در جشنواره‌های موسیقی، اسکی روی یخ، هاکی روی یخ و بازدید از اماکن تاریخی می‌شود.

آیا تفریحات روسیه رایگان هستند؟

بله برخی از این تفریحات را می‌توان به صورت رایگان انجام داد.

بیشترین تفریحات روسیه را در چه شهری از این کشور می ‌توان انجام داد؟

بیشترین این تفریحات را می‌توان در شهر مسکو انجام داد.

تور های ویژه