بهترین لوکیشن های تهران برای عکاسی پاییزی

پربازدیدترین ها

گردشگری 16 مهر ، 1403 7 دقیقه
لوکیشن های عکس پاییزی

یکی از زیباترین فصل‌های سال که با آب و هوا و طبیعت رنگارنگش جلوه‌گری می‌کند، فصل پاییز است. همگی دوست داریم در این فصل زیبا از خانه بیرون بزنیم و به همراه دوستان و خانواده به گشت و گذار بپردازیم. اما اگر دوست دارید در این مسیر عکاسی هم بکنید با سفرهای پایتخت همراه باشید تا در این مقاله به معرفی بهترین لوکیشن های عکس پاییزی در تهران بپردازیم.

آشنایی با تهران

اما شاید بهتر باشد پیش از آن که به معرفی بهترین لوکیشن های عکس پاییزی در تهران بپردازیم قدری درباره خود این شهر به عنوان پایتخت کشورمان بدانیم. تهران، پایتخت ایران، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور به شمار می‌رود.

شهری که به مدت بیش از ۲۰۰ سال به عنوان پایتخت انتخاب شده و بیشتر تصمیم‌های مهم اداری، اجرایی و سیاسی در آن گرفته می‌شود. تهران با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربع، قلب تپنده ایران به حساب می‌رود و بسیاری از جنبه‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و سیاسی کشور متاثر از فعالیت‌های آن است.

تهران همچنین جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی، ورزشی، هنری، فرهنگی و طبیعی گوناگونی را در خود جای داده و بسیاری از افراد از شهرهای دیگر برای نزدیک بودن به این امکانات و جاذبه‌ها به تهران مهاجرت می‌کنند.

تهران یکی از پنج مقصد برتر گردشگری ایران هم به حساب می‌رود.

لوکیشن های عکس پاییزی

معرفی بهترین لوکیشن های عکس پاییزی در تهران

حالا که قدری با شهر تهران آشنا شدیم بهتر است برویم به سراغ بحث اصلی این مقاله یعنی معرفی بهترین لوکیشن های عکس پاییزی در تهران. فرقی نمی‌کند عکاس حرفه‌ای باشید یا تنها گاه‌به‌گاه با تلفن همراهتان به عکاسی بپردازید، پاییز و طبیعت پاییزی همه را به عکاسی مشتاق می‌کند.

به خصوص اگر از آن دسته افرادی باشید که در این فصل به گشت و گذار در شهر می‌پردازند حتماً دوست دارید بدانید چه مناطقی در شهر تهران برای عکاسی در این فصل زیبا مناسب‌ترند. در ادامه با سفرهای پایتخت همراه باشید تا به معرفی برخی از این مکان‌های زیبا برای ثبت عکس پاییزی بپردازیم.

۱. پارک جمشیدیه

یکی از زیباترین مکان‌ها برای ثبت عکس پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. پارک جمشیدیه واقع در شمال تهران با منظره‌ای تماشایی و درختانی بلند با قدمت چندین ساله هر گردشگر و شهروندی را به وجد می‌آورد.

اگر به پیاده‌روی علاقه‌مندید، پارک جمشیدیه تهران یکی از گزینه‌های عالی برای شماست. در این پارک زیبا می‌توان برای چند لحظه چشمان خود را بست و به صدای باد که از لابه‌لای برگ‌های درختان می‌وزد، گوش داد و از شنیدن صدای پرندگان و خش‌خش برگ‌های پاییزی لذت برد.

بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از پارک جمشیدیه این مورد از مکان‌های جذاب برای گرفتن عکس پاییزی است. علاوه بر برگ‌های پاییزی، راه‌رفتن روی پله‌های سنگی پارک جمشیدیه هم بسیار لذت‌بخش خواهد بود. لازم به ذکر است که ایستگاه مترو تجریش نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک جمشیدیه است.

پارک جمشیدیه

۲. باغ فردوس

باغ فردوس هم از دیگر جاهای دیدنی برای گرفتن عکس پاییزی در تهران به شمار می‌رود. باغ فردوس در واقع باغ و کاخی متعلق به دوران قاجار  و مجموعه‌ای ۲۰۰۰۰ متری است. این مکان به دلیل داشتن درختان کهن‌سال و چنارهای سرسبز، از جمله زیباترین مناطق تهران در فصل پاییز به حساب می‌رود.

در داخل این باغ تماشایی، عمارتی بزرگ و زیبا هم وجود دارد که زیبایی این مکان را چند برابر کرده است. ویلای باغ فردوس مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع و ۲۶ متر عرض و ۳۴ متر طول دارد. این عمارت با ستون‌های گرد و دیدنی و گچ‌بری‌های زیبا پر شده است.

باغ فردوس به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های ثبت عکس پاییزی شناخته می‌شود و افراد زیادی برای گرفتن عکس‌های زیبا به خصوص در فصل پاییز به این باغ می‌روند. این محل که نزدیک میدان تجریش قرار دارد به موزه سینما اختصاص داده شده و پاتوق هنردوستان هم هست.

باغ فردوس

۳. خیابان ولیعصر

یکی دیگر از مناسب‌ترین مکان‌ها برای گرفتن عکس پاییزی در تهران خیابان خاطره‌انگیز ولیعصر است که اگر اهل تهران باشید حتماً بارها گذارتان به آن افتاده است. این خیابان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و بسیار زیبا است.

 خیابان ولیعصر جنوب شهر را به شمال آن متصل می‌کند و در آغاز به افتخار آخرین خاندان حاکم در ایران، خیابان پهلوی نامیده شد؛ اما بعد از انقلاب، به خیابان ولیعصر تغییر نام داد.

خیابان ولیعصر تهران خیابانی ۱۸ کیلومتری است که با درختان انبوه بزرگ و قدیمی پوشیده شده و در پاییز، چشم اندازی تماشایی به این مسیر می‌بخشند. ساده‌ترین راه برای پیمودن مسیر در خیابان ولیعصر، اتوبوس‌هایی هستند که از جنوب تا شمال خیابان در رفت و آمدند و ایستگاه‌های مختلف دارند.

خیابان ولیعصر همچنین پر است از مغازه‌ها و جاذبه‌های دیگری همچون سینما و مراکز خرید که موجب جذابیت بیشتر آن شده‌اند.

خیابان ولیعصر

۴. کاخ سعد آباد

مجموعه کاخ سعد آباد در دامنه شمیران تهران و دامنه کوه‌های البرز از دیگر جاذبه‌های گردشگری تهران متعلق به دوران پهلوی از دیگر جاهای دیدنی تهران برای ثبت عکس پاییزی است.

مجموعه کاخ سعد آباد ۳۰۰ هکتار وسعت دارد و اقامتگاه تابستانه خاندان پهلوی بوده است. این کاخ مکانی مناسب برای کشف تاریخ، اساطیر و فرهنگ ایران به حساب می‌رود. مجموعه سعد آباد شامل عمارت‌ها و کاخ‌ها و باغ‌ها و قنات و موزه می‌شود.

همان‌طور که گفتیم این تفرجگاه در منطقه شمیران، نزدیک دربند و در دامنه رشته کوه البرز ساخته شده و در فصل پاییز به علت بافت جنگلی طبیعی و پر درخت، فضایی با نشاط و زیبا پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.  

کاخ سعد آباد

۵. کاخ نیاوران

کاخ نیاوران در محله نیاوران تهران از دیگر لوکیشن‌های دیدنی و جذاب برای ثبت عکس پاییزی به شمار می‌رود. این مکان نه تنها در فصل پاییز، بلکه در فصل بهار هم به دلیل فضای سبز وسیع و رنگارنگ خود بسیار دیدنی است.

 این کاخ در باغی زیبا  واقع شده که درختان تنومند آن سر به فلک کشیده‌اند و از جمله مکان‌های دیدنی تهران در پاییز است. همچنین وجود کافه‌ای در محوطه کاخ نیاوران لذت بردن از هوای پاییزی را دو چندان می‌کند.

کاخ نیاوران ییلاق خاندان پهلوی بوده که بعد از انقلاب به موزه تاریخی تبدیل شده است. قرار گرفتن این کاخ در ارتفاعات شمالی تهران باعث شده آب و هوایی سرد و  دلپذیر داشته باشد و آن را به مکانی مناسب برای سفرهای پاییزی در تهران تبدیل کرده است.

کاخ نیاوران

۶. پارک ملت 

پارک ملت یکی از دیگر جاهای دیدنی و مناسب برای ثبت عکس پاییزی در تهران به شمار می‌رود و در فصل پاییز، رنگ و بوی دیگری دارد. مسیر این پارک در میان درختان بلند و قطور واقع شده، به همین خاطر قدم زدن در آن در فصل پاییز بسیار لذت‌بخش است.

پارک ملت حدود ۲۳ هکتار چمن دارد و از دیگر جاذبه‌های آن، می‌توان به پردیس سینمایی، باغ وحش و دریاچه مصنوعی اشاره کرد. همچنین با قدم زدن در این منطقه، می‌توانید انواع گونه‌های گیاهی را هم مشاهده کنید که در فصل پاییز، زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

پارک ملت از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران به شمار می‌رود که در خیابان ولیعصر واقع شده و دارای امکانات بسیار متنوع است. به همین خاطر یکی از مهمترین مراکز گردشگری تهرانی‌ها به حساب می‌رود. بازدید از محیط دلنشین بوستان ملت و ثبت عکس پاییزی در آن روزی به یادماندنی را برای شما می‌سازد.

پارک ملت 

۷. پارک طالقانی

پارک طالقانی تهران از دیگر لوکیشن‌های جذاب برای گرفتن عکس پاییزی است که در مجاورت پل طبیعت و پارک آب و آتش واقع شده و پل طبیعت، پارک طالقانی و پارک آب و آتش را به هم متصل می‌کند.

پارک طالقانی در منطقه حقانی و در نزدیکی پل طبیعت قرار گرفته و مساحتی معادل با ۲۱۴ هکتار دارد و یکی از بزرگترین پارک‌های تهران به شمار می‌رود. این پارک از جمله دیدنی‌ترین و محبوبترین جاذبه‌های طبیعی تهران است.

پارک طالقانی با درختان سر به فلک کشیده، آب نماهای تماشایی و محوطه‌سازی زیبا از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی تهران به خصوص در فصل پاییز است و با داشتن پوشش گیاهی خوب، هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد.

پارک طالقانی

۸. بلوار کشاورز

بلوار کشاورز تهران از دیگر مناطق دیدنی شهر برای ثبت عکس پاییزی است. با شروع فصل پاییز، این بلوار در تهران جلوه خاصی پیدا می‌کند که آن را برای پیاده‌روی و عکاسی به مکانی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

بلوار کشاورز قبلاً بلوار الیزابت نام داشته و از زیباترین و مدرن‌ترین خیابان‌های تهران به شمار می‌رود که در نزدیکی پارک زیبای لاله واقع شده و طولی حدود ۲ کیلومتر دارد.

علاوه بر این در وسط بلوار کشاورز نهری ساخته شده که هنوز هم آب در آن جریان دارد. این خیابان را املاک تجاری و لوکس، رستوران‌ها و پارک پوشانده و از جمله جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی شهر تهران است.

بلوار کشاورز

۹. باغ گیاه شناسی

یکی از باغ‌های بزرگ پایتخت و دیگر مناطق دیدنی برای ثبت عکس پاییزی، باغ گیاه‌شناسی تهران است. گونه‌های متعدد گیاهان مختلف در این باغ پرورش داده می‌شود. همچنین در باغ گیاه‌شناسی گلخانه‌های زیادی وجود دارند که مجموعه گیاهان بومی و غیر بومی در آن رشد می‌کنند.

مساحت این باغ حدوداً ۱۴۵ هکتار است و بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی خاورمیانه بوده و از جمله ده باغ برتر جهان به حساب می‌رود. باغ گیاه شناسی ملی ایران در غرب تهران در منطقه چیتگر قرار گرفته و دارای آبشار و تالاب و دریاچه‌های مصنوعی هم هست.

باغ گیاه شناسی

جمع بندی

در این مقاله از سفرهای پایتخت به معرفی ۹ مورد از بهترین لوکیشن‌های تهران برای گرفتن عکس پاییزی پرداختیم. اگر شما هم در شهر تهران ساکنید یا به این شهر سفر می‌کنید و به گرفتن عکس در فصل پاییز علاقه دارید، مناطقی که معرفی کردیم را در ذهن داشته باشید.

سؤالات متداول

بهترین لوکیشن های تهران برای عکس پاییزی کدام هستند؟

از جمله این لوکیشن‌ها می‌توان از خیابان ولیعصر، باغ فردوس، بلوار کشاورز، کاخ نیاوران، کاخ سعد آباد و پارک ملت نام برد.

آیا برای رفتن به لوکیشن های عکس پاییزی در تهران باید هزینه‌ پرداخت؟

برای ورود به بعضی از این لوکیشن‌ها همچون مجموعه کاخ‌ها باید هزینه ورودی بپردازید؛ اما برای باقی آنها نیازی به پرداخت هزینه نیست.

اغلب جاهای دیدنی تهران برای عکس پاییزی در کدام ناحیه تهران قرار دارند؟

اغلب این مناطق در شمال تهران واقع شده‌اند.

تور های ویژه