۹ مورد از بهترین بازارهای محلی سنگاپور

پربازدیدترین ها

گردشگری 14 بهمن ، 1402 8 دقیقه
بازارهای محلی سنگاپور - الی گشت

بازارهای محلی سنگاپور بهترین مکان برای گردش و تفریح شبانه در این کشور آسیایی است، شاید بسیاری تصور کنند که سنگاپور فقط مملو از ساختمان‌های بلند مرتبه و مراکز خرید لوکس است، اما باید به شما بگوییم که این تصور خیلی هم درست نیست، زیرا برخی از بازارهای محلی سنگاپور بیش از پاساژها و مراکز خرید مدرن این کشور طرفدار دارد. بیشتر بازارهای محلی سنگاپور در نزدیکی مرکز شهر، در اطراف برخی از مناطق قومی محبوب همچون محله چینی‌ها، هندی ها و محله عربی ها در این کشور قرار دارند در واقع این بازارهای محلی فرصت مناسبی برای شناخت فرهنگ و سبک زندگی مردم محلی می‌باشد.

این بازارهای پر جنب و جوش محل فروش اجناس مختلف دست ساز و عتقیه هم است و شما با قیمتی ارزان می‌توانید در این بازارهای محلی سوغاتی بخرید و با غذاهای سنتی کشورهای مختلف شکم خود را سیر کنید. اگر قصد سفر به کشورهای شرق آسیا را دارید و سنگاپور هم جز مقصدهای سفر شما است، این مقاله از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را تا انتها دنبال کنید تا در مورد بازارهای محلی سنگاپور و اجناسی که در این بازارها به فروش می‌رسد بیشتر به شما اطلاعات بدهیم.

مشهورترین بازارهای محلی سنگاپور – بازارهای محلی سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای مدرن جهان می‌باشد که در شرق آسیا در همسایگی کشورهای معروفی همچون مالزی، ویتنام و ژاپن واقع شده است و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان می‌باشد. بسیاری از مردم در جهان، سنگاپور را به دلیل مرکز تجارت جهانی که در این کشور قرار گرفته و برج‌های تجاری لوکس آن می‌شناسند ولی در این کشور کوچک در گوشه و کنار محله‌های مرکز شهر، بازارهای پر جنب و جوش محلی سنگاپور جا خوش کرده‌اند، این بازارهای رنگارنگ محلی در بین گردشگران خارجی سنگاپور طرفداران زیادی هم دارد.

اگر پس از غروب خورشید به یکی از بازارهای محلی سنگاپور بروید، گردشگران اروپایی و آسیایی بسیاری را می‌توانید در حین خرید از غرفه‌های بازارهای محلی سنگاپور ببینید که از فروشنده‌های دستفروش خرید می‌کنند. تنوع و تعداد بازارهای محلی سنگاپور بسیار زیاد است و از همین رو اغلب گردشگران در مدت زمان کوتاه سفر به این کشور ترجیح می‌دهند، فقط از مشهورترین بازارهای محلی سنگاپور در این کشور برای خرید یادگاری و سوغاتی بازدید کنند. در بازارهای محلی سنگاپور انواع اجناس دست ساز همچون زیورآلات، لباس و لوازم تزئینی به فروش می‌رسد، در بازارهای محلی سنگاپور می‌توانید طعم انواع خوراکی‌ها و میوه‌های بومی این کشور را هم بچشید و لحظات خوشی را با همسفران خود داشته باشید.

بازارهای محلی سنگاپور - الی گشت

۱.بازار محله چینی‌‌ها  – Chinatown Street Market

بازار محله چینی‌‌ها (Chinatown Street Market) یکی از مشهورترین بازارهای محلی سنگاپور می‌باشد که در محله چینی‌های در این کشور واقع شده و یکی از بازارهای رنگارنگ سنگاپور محسوب می‌شود، شما در زمان بازدید از مغازه‌های این بازار می‌توانید طعم انواع غذاهای سنتی چینی را هم بچشید و یا انواع سس‌ها و ادویه‌های سنتی این کشور را برای عزیزان خود به عنوان سوغاتی بخرید.

بازار محله چینی‌ها بهترین مکان برای خرید لباس‌های محلی این کشور و صنایع دستی چینی می‌باشد، در این بازار انواع مواد غذایی، صنایع دستی، لوازم تزئینی دست ساز، پارچه و پوشاک به فروش می‌رسد. در بازار چینی‌ها کالاهای عتیقه و دست دوم هم فروخته می‌شود، این بازار هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۸:۰۰ شب باز است ولی بعد از ظهرها مشتریان بیشتری برای خرید و گردش به این بازار محلی می‌آیند. برای خوردن غذا می‌توانید به اغذیه فروشی‌ها و یا فروشندگان دستفروش این بازار مراجعه کنید و طعم انواع غذاهای سنتی چینی همچون ساتای، اردک کباب، مرغ و برنج و کوای تیو را در سنگاپور بچشید. این بازار محلی در خیابان پاگودا، خیابان ترنگانو، ساگو لین و خیابان اسمیت در نزدیکی ایستگاه MRT محله چینی‌ها در خیابان معبد قرار دارد.

بازار محله چینی‌‌ها - بازارهای محلی سنگاپور - الی گشت

۲.بازار خیابان بوگیس – Bugis Street – بازارهای محلی سنگاپور

بازار خیابان بوگیس (Bugis Street) یکی از بزرگترین، ارزان‌ترین و شلوغ ترین بازارهای محلی سنگاپور است که در آن انواع لباس، لوازم الکترونیکی و لوازم دست دوم به فروش می‌رسد، این بازار همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برپا می‌شود. بازار خیابانی بوگیس یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی است، در این بازار محلی می‌توانید با ۱ دلار سنگاپور برای عزیزان خود انواع جاکلیدی، کارت پستال و یا لوازم تزئینی را به عنوان سوغاتی بخرید.

زیورآلات دست ساز ارزان قیمت، کیف‌ها و کفش‌ها رنگی و متنوع از جمله کالاهایی می‌باشد که در این بازار محلی در کشور سنگاپور عرضه می‌شود و گردشگران می‌توانند چند ساعتی را در این بازار خوش رنگ و لعاب بچرخند و از تماشای غرفه‌‌های رنگی این بازار لذت ببرند. در این بازار می‌توانید با قیمت ارزان لباس‌های نو و باکیفیت بخرید، شاید لباس‌ها خیلی مطابق مد روز نباشد ولی کیفیت آنها برای خرید راضی کننده و مطلوب است. اگر با صبر و حوصله غرفه‌های این بازار را بگردید، احتمالا اجناس با کیفیت و ارزان قیمت زیادی را برای خرید از این بازار محلی پیدا خواهید کرد.

۳.بازار تکا سنتر  – Tekka Centre

بازار تکا سنتر (Tekka Centre) یکی دیگر از بازارهای محلی سنگاپور است که در محله هند کوچک قرار دارد، این بازار حال و هوای سنتی خود را به خوبی حفظ کرده است و فضایی ساده و جذاب برای خرید محصولات غذایی دارد.

در این بازار شما به راحتی می‌توانید انواع ماهی و سبزیجات را به صورت تازه پیدا کنید، بازار تکا سنتر دو طبقه دارد و در طبقه دوم آن فروشگاه‌های پوشاک و لوازم الکترونیکی قرار گرفته‌ است. دستفروش‌های محلی زیادی هم در حاشیه این بازار غذاهای سنتی سنگاپور را با قیمت ارزان می‌فروشند. در طبقه همکف این بازار می‌توانید انواع میوه‎های عجیب و غریب گرمسیری، غذاهای خوشمزه هندی، مالایی و سنگاپوری را برای سیر کردن شکم خود پس از گردش در این بازار محلی پیدا کنید. این بازار همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب باز است و یکی از محبوب ترین بازارهای محلی در بین گردشگران خارجی محسوب می‌شود.

بازار تکا سنتر - الی گشت

۴.بازار میدان کاتونگ – Katong Square

بازار میدان کاتونگ (Katong Square) یکی از شلوغ‌ترین بازارهای محلی سنگاپور است، در این بازار محلی پر رونق اقلام مختلفی با قیمت ارزان به فروش می‌رسد و شما می‌توانید از غرفه‌های این بازار انواع زیورآلات دست ساز، پوشاک، ساعت، لوازم دکوری و صنایع دستی را به عنوان سوغاتی از سنگاپور تهیه کنید و با خود به خانه بیاورید.

اگر علاقه به اجناس وینتچ یا کلکسیونی دارید، حتما در زمان سفر به سنگاپور به بازار میدان کاتونگ سر بزنید. در این بازار محلی نان‌های سنتی سنگاپور را هم می‌توانید از دستفروش‌ها بخرید و برای رفع گرسنگی پس از گردش در بازار نوش جان نمایید. بازار محلی کاتونگ همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۲ شب برپا می‌شود و گردش در این بازار یکی از جذابیت‌های سفر به سنگاپور می‌باشد. اگر نظر ما را بخواهید این بازار محلی یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی در سنگاپور است، زیرا تنوع کالاهای عرضه شده در این بازار بسیار زیاد می‌باشد.

۵.بازار هند کوچک  – Little India – بازارهای محلی سنگاپور

بازار هند کوچک (Little India) یک بازار محلی در گوشه‌ای از محله هند کوچک با ساختمانی نارنجی رنگ خودنمایی می‌کند، این بازار سنتی برای خرید انواع پارچه، لوازم تزئینی و خانگی هندی بهترین مکان در کشور سنگاپور می‌باشد. این بازار محلی سرپوشیده است و در برخی از مغازه‌های آن می‌توانید انواع گیاهان خشک و یا ادویه‌های سنتی هندی را به عنوان سوغاتی بخرید، همچنین در این بازار محلی عودهای معطر و متنوع هندی هم به فروش می‌رسد. این بازار معمولا در طول روز خلوت است و اغلب گردشگران خارجی و مردم محلی پس از غروب آفتاب برای خرید و گردش به این بازار می‌روند. Little India یکی از بازارهای محلی سرپوشیده در کشور سنگاپور می‌باشد که این بازار در گوشه‌ای مخفی از محله هند کوچک در کشور سنگاپور قرار گرفته است.

حنای درجه یک هندی و غذاهای خوشمزه و تند این کشور هم در غرفه‌های بازار هند کوچک به فروش می‌رسد. بازار هند کوچک حال و هوای بسیار عجیبی دارد و در آن بسیاری از آداب و رسوم و فرهنگ غذایی مردم هند را می‌توانید از نزدیک به چشم خود ببینید. فروش پارچه و دوخت آن هم در این بازار محلی رونق زیادی دارد.

بازار هند کوچک - بازارهای محلی سنگاپور - الی گشت

۶.بازار واقعا رایگان – Singapore Really Really Free Market

شاید تعجب کنید اگر به شما بگوییم که در سنگاپور بازارهای محلی وجود دارد که شما بدون پرداخت پول می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید برای خودتان بخرید. بازار واقعا رایگان (Singapore Really Really Free Market) معمولا به صورت دوره‌ای و در مناطق مختلف این کشور با هدف فرصت مبادله کالاهای بلا استفاده برگزار می‌شود.

در این بازار شما نیازی نیست کیف پول همراه خودتان ببرید و شما فقط باید اشیا و لوازمی را که سالم هستند و به درد شما نمی‌خورند را با خود به این بازار برده و تحویل دهید. در این بازار محدودیتی برای کالاهایی که تحویل می‌دهید، تعریف نشده است و شما با خیال آسوده هر چیزی را که بدون استفاده است در این بازارها می‌توانید با خود ببرید و اقلام مورد نیاز را به خانه بیاورید، یکی از اهداف شکل گیری این بازارها کمک به محیط زیست می‌باشد.

۷.بازار گیلانگ سرای  – Geylang Serai – بازارهای محلی سنگاپور

بازار گیلانگ سرای (Geylang Serai) در خیابان سیمز یکی از پرترددترین خیابان‌های سنگاپور قرار دارد، این بازار جز قدیمی ترین بازارهای محلی سنگاپور می‌باشد و در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است. در این بازار محلی انواع مواد غذایی به فروش می‌رسد و اغلب مردم مسلمان سنگاپور که مالایی هستند برای خرید مایحتاج خود در ماه رمضان به این بازار می‌روند.

این بازار بزرگ ۴۲ سالن مختلف دارد و در بین مردم محلی هم از محبوبیت زیادی برخوردار است. بسیاری از مردم روزه دار در کشور سنگاپور برای وعده افطار به رستوران‌های هندی و مالایی این بازار می‌روند و با خانواده در این رستوران‌ها دور هم جمع می‌شود. توریست‌های خارجی هم به طعم و مزه غذاهایی سنتی که در این رستوران‌ها عرضه می‌گردد، علاقه زیادی دارند. در زمان سفر به کشور سنگاپور برای شکم گردی حتما به این بازار محلی سر بزنید، این بازار محلی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا نیمه های شب فعال است.

بازار گیلانگ سرای - الی گشت

۸. بازار هنرمندان و طراحان  – Market of Artists and Designers – بازارهای محلی سنگاپور

بازار هنرمندان و طراحان (Market of Artists and Designers) یکی از پر رونق ترین بازارهای محلی سنگاپور است، در این بازار می‌توانید آثار هنرمندان محلی را از نزدیک ببیند و با آنها در مورد آثارشان صحبت کنید. این بازار هنرمندان در کشور سنگاپور برای کسانی که دوست دارند از سفر به این کشور یک سوغاتی متفاوت برای عزیزان خود بیاورند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

این بازار یکی از بهترین بازارهای محلی سنگاپور است و در بین مردم محلی و همین طور گردشگران محبوبیت زیادی دارد. در زمان گردش و بازدید از غرفه‌های این بازار صدای شیرین موسیقی نوازنده‌های دوره گرد محلی هم شنیده می‌شود که برای گردشگران خارجی این موضوع بسیار جذاب و هیجان انگیز است. در داخل این بازار رستوران‌ها و کافه‌های زیادی هم وجود دارند و شما برای استراحت پس از گردش در بازار می‎تواند طعم غذاها و نوشیدنی‌های این بازار را امتحان کنید.

۹.بازار سو گالم  – So Gelam Market

در بازارها و مراکز خرید کشور ساحلی سنگاپور انواع صنایع دستی و محصولات دست ساز که مردم محلی اغلب تولید کننده آنها هستند، برای فروش به توریست‌ها و گردشگران خارجی عرضه می‌شود. بازار سو گالم (So Gelam Market) جز مشهورترین بازارهای محلی سنگاپور است که مردم محلی کالاهای دست ساز خود را برای فروش به این بازار محلی می‌آورند.

در این بازار سنتی می‌توانید به راحتی اجناسی را برای خرید به عنوان سوغاتی پیدا کنید، کالاهای متنوعی همچون انواع صنایع دستی، دست سازه‌های هنری، گل، حنا، بدلیجات و مواد غذایی در این بازار پر جنب و جوش فروخته می‌شود. بازار محلی سو گالم محل مناسبی برای چشیدن طعم غذاهای محلی هم می‌باشد، در گوشه و کنار این بازار اغذیه فروشی زیادی وجود دارد و شما پس از گردش در این بازار می‌توانید انواع اسنک، نوشیدنی و غذاهای خیابانی سنتی سنگاپور را نوش جان نمایید. این بازار در محله عرب‌ها در خیابان بغداد کشور سنگاپور قرار دارد، نوازنده‌های محلی بسیاری هم پس از غروب آفتاب در این بازار برای مردم آهنگ‌های محلی عربی و هندی را اجرا می‌کنند که لحظات شاد و مفرحی به خصوص برای گردشگران خارجی می‌باشد.

بازار سو گالم  - بازارهای محلی سنگاپور- الی گشت

جمع بندی ۹ مورد از بهترین بازارهای محلی سنگاپور

بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در سنگاپور کجا است؟ سوالی که اغلب توریست‌ها در زمان سفر به این کشور از راهنمای تور و یا از مردم محلی می‌پرسند. این سوال با توجه به سلیقه و هدف شما از خرید می‌تواند جواب‌های متفاوتی داشته باشد، ولی بدون شک بازارهای محلی سنگاپور بهترین مکان برای خرید انواع سوغاتی می‌باشد. در بازارهای این شهر حتما سوغاتی‌ها و هدایایی شگفت انگیزی را پیدا خواهید کرد که یادآور جذابی از سفر و اقامت شما در سنگاپور است. بازارهای محلی سنگاپور بهترین مکان برای معاشرت با مردم این کشور و خرید سوغاتی می‌باشد، در بازارهای محلی سنگاپور تنوع کالاها بسیار زیاد است و شما با هربودجه‌ای می‌توانید از این بازارهای برای خودتان یادگاری‌ بخرید و دست خالی از کشور سنگاپور به خانه برنگردید.

برای سفر به کشور سنگاپور در روزهای مختلف سال و گذراندن تعطیلات مهیج و رویایی در این کشور مدرن و زیبا می‌توانید بلیط پرواز و رزرو هتل خود را با بهترین قیمت از سایت سفرهای پایتخت انجام دهید، مجموعه سفرهای پایتخت سابقه طولانی در زمینه برگزاری تورهای تفریحی به کشور هند دارد.

سوالات متداول درباره بازارهای محلی سنگاپور

۱. بهترین زمان برای بازدید از مراکز خرید و بازارهای محلی سنگاپور چه زمانی است؟

توصیه می‌شود برای خرید از  مغازه‌های بازارهای محلی سنگاپور در ساعت‌های بعد از ظهر به این مراکز بروید تا زمان کافی برای گردش داشته باشید، اغلب بازارهای محلی این کشور همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب فعال هستند.

۲. بهترین اقلام برای خرید از بازارهای محلی سنگاپور چیست؟

عطر، وسایل تزئینی، عتیقه، زیورآلات و صنایع دستی از جمله بهترین کالاهایی است که می‌توانید به عنوان سوغاتی از بازارهای محلی سنگاپور خریداری کنید.

۳. بهترین بازار محلی سنگاپور کدام است؟

بازار محلی بوگیس استریت یکی از بهترین بازارهای محلی سنگاپور است و اگر با حوصله بگردید می توانید با قیمتی ارزان چیزهای خوبی پیدا کنید. انواع بدلیجات و زیورآلات رنگارنگ و سنتی گرفته تا پوشاک و لباس و وسایل الکترونیکی در این بازار به فروش می‌رسد.

۴. بزرگترین بازار محلی سنگاپور چیست؟

بازار خیابان بوگیس یکی از بزرگترین، مقرون به صرفه ترین و احتمالاً از شلوغ ترین مکان‌ها برای خرید در کشور سنگاپور است. در این بازار انواع سوغاتی‌های سنتی دست ساز سنگاپور همچون مجسمه‌های چوبی، زیور آلات دست ساز، لباس‌های محلی و کیف‌های دستی پارچه‌ای رنگارنگ توسط فروشندگان بومی به فروش می‌رسد.

۵. چند بازار محلی در سنگاپور وجود دارد؟

۱۰۷ بازار محلی در کشور سنگاپور وجود دارد که برخی از آنها به صورت روزانه و برخی فقط آخر هفته‌ها فعال هستند.

۶. پنج مورد از مشهورترین بازارهای محلی سنگاپور کدامند؟

  • بازار خیابان بوگیس (Bugis Street)
  • بازار محله چینی‌‌ها (Chinatown Street Market)
  • بازار تکا سنتر (Tekka Centre)
  • بازار میدان کاتونگ (Katong Square)
  • بازار هند کوچک (Little India)

۷.آیا رزرو بلیط هواپیما به مقصد سنگاپور از سایت سفرهای پایتخت امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشور سنگاپور را از سایت سفرهای پایتخت رزرو کنید و با خیالی آسوده در برای تفریح و گردش عازم این کشور در شرق آسیا شوید.

تور های ویژه