آشنایی با بهترین رستوران های گیاهی تهران

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 16 بهمن ، 1402 7 دقیقه
رستوران های گیاهی تهران

امروزه با تغییر سبک زندگی، بسیاری از افراد جامعه به گیاهخواری روی آورده‌اند. در این رژیم غذایی که به «وگانیسم» هم معروف است غذاهای تهیه شده از گوشت حیوانات و فراورده‌هایی مانند عسل و تخم‌مرغ استفاده نمی‌شود. پایه و اساس زندگی افراد گیاهخوار رعایت حقوق حیوانات، حفظ سلامت و حفاظت از محیط زیست است. در سال‌های اخیر رستوران‌های زیادی به خصوص در شهر تهران برای این افراد راه‌اندازی شده‌اند و گیاهخواران به راحتی می‌توانند برخی از وعده‌های غذایی خود را در این رستوران‌ها نوش‌جان کنند. در ادامه با بهترین رستوران های گیاهی تهران آشنا می‌شویم.

۱.رستوران زمین، یکی از اولین رستوران های گیاهی تهران

رستوران زمین، یکی از اولین رستوران های گیاهی تهران در شهرک غرب است. این رستوران توسط فردی به نام «هومن حکمتی» راه‌اندازی شده و در آن می‌توان غذاهای %۱۰۰ گیاهی را نوش‌جان کرد. منوی رستوران گیاهی زمین شامل انواع پیتزا، پاستا، دسر، پیش‌غذا، سالاد، برگر، ساندویچ، غذاهای ویژه و کبا‌ب‌های مخصوص، چلو چنجه گیاهی، سوشی گیاهی، دیزی گیاهی و سینی رهایی زمین است. همچنین انواع نوشیدنی سرد و گرم در این رستوران سرو می‌شود.

کافه و رستوران زمین یک فروشگاه گیاهی هم دارد که در آن انواع آردها، ادویه‌ها، دال‌ها، مواد لازم برای شیرینی‌پزی، دمنوش‌های گیاهی، عسل، روغن زیتون، سویا، عود، پنیر توفو، انواع شیرینی‌های خشک و تر بدون تخم‌مرغ، غذاهایی مانند سوسیس، کالباس، کتک و برگر گیاهی، جایگزین‌های گوشت مانند مامسان، انواع سس و چاشنی‌ها به فروش می‌رسند.

علاوه بر غذاهای گیاهی، فضای خودمانی و آرام رستوران زمین باعث می‌شود مشتریان در یک فضای آرامش‌بخش و صمیمی غذاهایشان را نوش‌جان کنند. همچنین افرادی که حیوانات خانگی دارند می‌توانند سگ، گربه یا هر حیوان خانگی دیگری را به این رستوران ببرند. نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی رستوران زمین وجود تخفیف ۳۰درصدی نوشیدنی‌های درمانی برای کودکان سرطانی و خلبانان شکاری است. اگر فرصت رفتن به این رستوران را ندارید می‌توانید غذاهای گیاهی دلخواهتان را از رستوران زمین به صورت آنلاین سفارش دهید.

وب‌سایت: www.zaminvegan.ir

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب

شماره تلفن: ۸۸۵۸۰۵۵۵-۰۲۱

آدرس: شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، شهرک پردیسان

۲.رستوران گیاهی آناندا، با فضای همیشه سبز

رستوران گیاهی آناندا، با فضای همیشه سبز و صمیمی یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران است که از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این رستوران در خیابان اختیاریه قرار دارد. منوی این رستوران گیاهی شامل انواع غذاهای گیاهی سنتی ایرانی و خارجی در چهار دسته‌ی

منوی گیاه‌خواران تخم‌مرغی و لبنی، منوی گیاهخواران تخم‌مرغی، منوی گیاهخواران لبنی و منوی وگان‌ها است. معمولاً تصور عموم از غذاهای گیاهخواری مجموعه‌ای از سبزیجات آب‌پز بدون مزه و تنوع است اما این رستوران ثابت کرده غذاهای بدون گوشت هم می‌توانند بسیار لذیذ و خوشمزه باشند.

در رستوران آناندا غذاها با استفاده از مواد اولیه‌ی تازه و باکیفیت به صورت روزانه تهیه می‌شوند و به غیر از آیتم‌های ثابت، هر روز یک خورشت، سوپ، پلو، سالاد، دسر و نوشیدنی هم به مشتریان ارائه می‌شود. جالب است بدانید بیشتر مشتریان ثابت آناندا افراد غیرگیاهخواری هستند که از تنوع و طعم غذاهای گیاهی این رستوران لذت برده‌اند.

وب‌سایت: www.anandaveg.com

ساعت کاری: همه‌ روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰:۳۰ شب

شماره تلفن: ۲۲۵۵۶۷۶۷ و ۲۲۷۷۲۸۱۷-۰۲۱

آدرس: پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات، پلاک ۱۸

رستوران های گیاهی تهران

۳.رستوران گیاهی درخت بانیان، با غذاهای گیاهی متفاوت و سالم

رستوران گیاهی درخت بانیان با غذاهای گیاهی متفاوت و سالم یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران است. این رستوران در خیابان شریعتی قرار دارد و برخلاف فضای کوچک، دارای محیط بسیار گرم و صمیمی است. در رستوران درخت بانیان خبری از مواد کنسروی، مواد نگهدارنده و فریز شده و شکر سفید نیست و تمامی غذاها و دسرها از مواد اولیه‌ی تازه و طبیعی، نان، آرد، برنج، ماکارانی سبوس‌دار و تمام غله تهیه می‌شوند. همچنین در این رستوران مشتریان می‌توانند از خوردن کباب‌های گیاهی لذت ببرند.

ساعت کاری: از ساعت ۱۱ تا ۲۳ شب

شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۶۳۱۰۱۷

آدرس: تهران، خ شریعتی، پائین‌تر از دولت، شهید کلاهدوز، نبش کوچه امان پور، پلاک ۳

۴.رستوران تیلیت، دارای منوی مخصوص گیاهخوارن و گوشت‌خواران

رستوران تیلیت، دارای منوی مخصوص گیاهخواران و گوشت‌خواران است و هر دو گروه می‌توانند از خوردن دیزی‌های خوشمزه‌ی این رستوران لذت ببرند. این رستوران در خیابان سعدی تهران قرار دارد. در رستوران تیلیت سنت و مدرنیته تلفیق شده و برخلاف فضای مدرن و جذاب، غذاها در ظرف‌های سنتی سفالی سرو می‌شوند. همانطور که از نام این رستوران پیداست در تیلیت می‌توانید طعم دیزی‌های مختلف را همراه با انواع ترشی و سبزی تازه بچشید. تیلیت یکی از رستوران‌های گیاهی تهران است که دیزی گیاهی هم سرو می‌کند. اما اگر علاقه‌مند به خوردن این غذا باشید باید یک روز قبل آن را سفارش دهید.

ساعت کاری: از ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر

شماره تلفن: ۰۲۱۳۳۹۸۴۶۹۰

آدرس: سعدی شمالی، روبروی منوچهری، کوچه مصباح، پلاک ۱۹۴ 

رستوران های گیاهی تهران

۵.رستوران پیور، یک مجموعه جذاب پر از غذاهای گیاهی

رستوران پیور، یک مجموعه جذاب پر از غذاهای گیاهی است که در برج ASP تهران قرار دارد. این رستوران علاوه بر داشتن غذاهای متنوع و طعم‌های بی‌نظیر، دکوراسیون بسیار دلچسبی هم دارد و مشتریان می‌توانند در یک فضای عالی غذاهایشان را نوش‌جان کنند. رستوران پیور با مدیریت خانم منتظر در زمستان سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده و هدف از ایجاد آن، ساختن فضایی مخصوص برای گیاهخواران و ایجاد فرصت انتخاب برای افراد غیر گیاهخوار بوده است.

رستوران پیور یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران محسوب می‌شود که دارای منوی صبحانه در روزهای پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها است. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از فروشگاه این رستوران انواع دمنوش، سس، حمص، کیک، برگر، مواد سویا و مواد بریانی را خریداری کنید. از دیگر مزیت‌های این رستوران می‌توان به کارکنان حرفه‌ای آن اشاره کرد. جالب است بدانید پرسنل پیور کاملاً به زبان انگلیسی مسلط هستند و در صورت نیاز منو را برای مشتریان توضیح می‌دهند تا آن‌ها بتوانند غذای خوبی را انتخاب کنند.

رستوران پیور موفق به دریافت گواهی پنج ستاره Happy Cow و تندیس طلایی از کنفراس بین‌المللی طعم و مزه شده است. همچنین این رستوران در لیست ۱۰ رستوران برتر تهران از نظر مجله‌ی اینترنتی TOPTENTEHRAN قرار دارد.

وب‌سایت: www.pureveg.ir

ساعات کاری: ۱۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰

شماره تلفن: ۸۸۶۰۳۹۹۰-۰۲۱

آدرس: شیخ بهایی، برج‌های آ.اس.پ، واحد ۳۵

۶.رستوران خوشبین یا رستوران حسن رشتی

رستوران خوشبین یا رستوران حسن رشتی از محبوب‌ترین رستوران های گیاهی تهران است. این رستوران غذاهای گیلانی خوش‌طعم را برای مشتریان خود سرو می‌کند. محیط ساده، صمیمی و قدیمی رستوران حسن رشتی باعث شده روزانه افراد زیادی برای خوردن وعده‌های غذایی به این رستوران سر بزنند. از خوشمزه‌ترین غذاهای گیاهی رستوران خوشبین می‌توان به میرزا قاسمی و باقالی قاتوق اشاره کرد. اگر مسافر رشت بودید می‌توانید به شعبه‌ی دوم رستوران حسن رشتی هم سر بزنید.

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۱۶ عصر

شماره تلفن: ۰۲۱۳۳۹۰۲۱۹۴

آدرس: خیابان سعدی شمالی، پایین تر از چهار راه سید علی، پلاک ۵۱۰        

۷.رستوران چارمیز با پاستاهای خوشمزه

رستوران چارمیز با پاستاهای خوشمزه‌ی خود، یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران است که در خیابان حافظ قرار دارد. در این رستوران غذاها توسط آشپز پشت شیشه آماده می‌شود و مشتریان می‌توانند تمام مراحل آماده‌سازی غذا را تماشا کنند. منوی رستوران گیاهی چارمیز شامل انواع غذاهای ایتالیایی، پاستا، سس‌های مخصوص و غذاهایی با طعم خانگی است. حداکثر ظرفیت این رستوران ۲۵ نفر است. همچنین جای پارک در حوالی رستوران چارمیز وجود دارد و مشتریان با خیالی آسوده می‌توانند غذای خود را در فضای زیبای این رستوران نوش‌جان کنند.

ساعت کاری: از ۱۲ تا ۱۶ عصر و از ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ شب 

شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۴۶۰۸۲۹

آدرس: تهران، خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، کوچه البرز، پلاک۲/۱ 

رستوران های گیاهی تهران

۸.رستوران خانه هنرمندان، پاتوق گیاه خواران حرفه‌ای

رستوران خانه هنرمندان، پاتوق گیاه خواران حرفه‌ای است. این رستوران در سال ۱۳۷۹ به منظور ترویج فرهنگ غذای سالم فعالیت خود را در مرکز شهر و در پارکی زیبا به نام «ایرانشهر» آغاز کرد. رستوران خانه هنرمندان در ضلع شرقی خانه‌ی هنرمندان ایران قرار دارد و منوی کاملی از غذاهای گیاهی و دسرهای خوشمزه را به مشتریان ارائه می‌دهد. این رستوران با پرسنل مجرب و حرفه‌ای خود این روزها به یکی از بهترین رستوران های گیاهی تهران تبدیل شده است. در رستوران خانه هنرمندان می‌توان انواع فست‌فود مانند لازانیای اسفناج، انواع خورشت‌های ایرانی و کباب‌های گیاهی را در فضای روباز نوش‌جان کرد.  

ساعت کاری: از ۱۱ صبح تا ۲۳ شب  

شماره تلفن: ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۶۲

آدرس: خیابان طالقانی، موسوی شمالی، باغ هنرمندان، رستوران گیاهی خانه هنرمندان ایران

۹.رستوران مهر میترا، جایی برای چشیدن بهترین طعم‌های گیاهی

رستوران مهر میترا، جایی برای چشیدن بهترین طعم‌های گیاهی است زیرا غذاهای این رستوران با عشق، ایمان و مهر پخته می‌شوند. مدیریت این رستوران به عهده‌ی میترا و علی است. رستوران مهر میترا یکی دیگر از بهترین رستوران های گیاهی تهران است که دو شعبه دارد. شعبه‌ی لواسان از ١٢ ظهر تا ١٢ شب وعده‌های ناهار و شام را برای مشتریان سرو می‌کند و به جز رستوران بخش کافی‌شاپ هم دارد اما شعبه‌ی نیاوران رستوران مهر میترا به صورت بیرون‌بر فعالیت می‌کند. همچنین این رستوران در روزهای جمعه منوی صبحانه را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد.

وب سایت: www.mehremitra.com

آدرس شعبه‌ی حضوری: لواسان، ابتداى بلوار باستى، پلاک سه

آدرس شعبه‌ی بیرون‌بر: نیاوران، جماران، خیابان سبزى، پلاک ۱۶

رستوران های گیاهی تهران

۱۰.رستوران وگشیم(گریلند سابق)، بهترین رستوران گیاهی سعادت آباد

رستوران وگشیم (گریلند سابق)، بهترین رستوران گیاهی سعادت آباد است. این رستوران اولین فست‌فود تهران محسوب می‌شود که در آن مشتریان می‌توانند از طعم فست‌فودهای گیاهی لذت ببرند. منوی رستوران گیاهی وگشیم شامل پیتزا، لازانیا، ساندویچ، ورگر، پاستا و سالاد است. نکته‌ی جذاب درباره‌ی این رستوران این است که آشپزهای وگشیم هر چند وقت یکبار غذاهای جدیدی را می‌پزند و نام‌های خاصی را روی آن‌ها می‌گذارند. مثلاً یکی از ساندویچ‌های پروتئینی مخصوص این رستوران مگاپرو نام دارد. مدیران این رستوران در فضای مجازی بسیار فعال هستند و راه‌حل‌های خوبی را برای آشپزی گیاهی به دوستداران و علاقه‌مندان ارائه می‌دهند. همچنین برگزاری انواع تورهای گیاهخواری و ورکشاپ‌های گیاهی و ارائه‌ی خدمات مشاوره تغذیه‌ای از دیگر خدمات این رستوران هستند.

ساعت کاری: همه‌روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

شماره تلفن: ۸٨۵۶١٠٠۸-۰۲۱

آدرس: سعادت‌آباد، بلوار دریا، مطهری شمالی، ارغوان (عباسی اناری) شرقى، پلاک ٣۲

۱۱.کافه رستوران بید مجنون با منوی متنوع

کافه رستوران بید مجنون با منوی متنوع گیاهی و گوشتی یکی دیگر از بهترین رستوران‌های گیاهی تهران است. در این رستوران مشتریان می‌توانند انواع غذاهای ایرانی و فرنگی گیاهی را سفارش دهند. رنگ غالب دکورسیوان رستوران بید مجنون سبز است و حس طبیعت‌ دوستی را بیشتر منتقل می‌کند. مشتریان این کافه رستوران در همان بدو ورود یک درخت بید مجنون بزرگ و زیبا را مشاهده می‌کنند که نام رستوران برگرفته از آن است. اگر هوس یک وعده‌ی غذای گیاهی خوشمزه مانند ترش کباب گیاهی را کردید حتماً سری به کافه رستوران بید مجنون بزنید.

شماره تلفن: ۰۲۱۲۶۵۵۰۰۷۷

آدرس: لواسان، بلوار امام خمینی، خیابان ایثارگران، خیابان فرشته یکم

جمع‌بندی درباره بهترین رستوران های گیاهی تهران

در این مقاله ۱۱ مورد از بهترین رستوران های گیاهی تهران را معرفی کردیم. همانطور که گفته شد این روزها افراد بیشتر از گذشته به گیاهخواری روی آورده‌اند و تلاش می‌کنند غذاهای سالم مصرف کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید حتما سری به رستوران‌های معرفی شده بزنید و از خوردن غذاهای دلخواهتان لذت ببرند.

تور های ویژه