چطور از فرودگاه کلمبو سریلانکا به مرکز شهر برویم؟

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 21 بهمن ، 1402 7 دقیقه
حمل و نقل فرودگاه کلمبو

حمل و نقل فرودگاه کلمبو شامل چه وسایل نقلیه ای شده و چطور از فرودگاه کلمبو سریلانکا به مرکز شهر برویم؟

این ها سوالاتی هستند که بسیاری از مسافران به مقصد کلمبو سریلانکا پرسیده اند.

حمل و نقل فرودگاه کلمبوفرودگاه بین المللی باندرانیک (Bandaranaike Airport) که فرودگاه کلمبو نیز نامیده می شود فرودگاه اصلی کشور سریلانکا محسوب می‌شود. این فرودگاه در فاصله ۳۵ کیلومتری پایتخت تجاری سریلانکا، یعنی کلمبو قرار گرفته است. کلمبو بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سریلانکا است و به همین دلیل اکثر گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند بلیط هواپیمای خود را به مقصد فرودگاه کلمبو رزرو می‌کنند.

زمانی که در فرودگاه بین المللی باندرانیک از هواپیما پیاده می‌شوید، احتمالا خسته و سر درگم هستید و به دلیل عدم آشنایی با محیط و شهر مقصد، نمی‌دانید بهترین راه رسیدن به اقامتگاه یا مقصد خود در کلمبو کدام است. خوشبختانه فرودگاه باندرانیک کلمبو گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید. اگر قصد سفر هوایی به کلمبو سریلانکا را دارید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری سفرهای پایتخت را به هیچ عنوان از دست ندهید.

دسترسی از فرودگاه کلمبو به مرکز شهر

فرودگاه کلمبو دارای سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی است. این فرودگاه اصلی ترین فرودگاه سریلانکا و شاهراه اصلی ورود گردشگران به این کشور شگفت انگیز است. فرودگاه باندرانیک کلمبو قطب اصلی فعالیت های هواپیمایی ملی سریلانکا یعنی سریلانکن ایرلاینز است و ایرلاین های دیگری مثل امارات، فلای دبی KLM، قطر ایرویز، ماهان ایر و ترکیش ایرلاینز پروازهایی را در این فرودگاه انجام می‌دهند. همان طور که گفتیم فرودگاه باندرانیک کلمبو با مرکز شهر ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و گزینه‌های متعدد حمل و نقل فرودگاه کلمبو دسترسی آسان و مناسبی به مرکز شهر فراهم می‌کنند. اگر با تور کلمبو به سریلانکا سفر می‌کنید لازم نیست نگران حمل و نقل  باشید، چرا که سرویس ترانسفر فرودگاهی معمولا از سوی مجریان تور ارائه می‌شود. اما اگر به صورت شخصی به سریلانکا سفر می‌کنید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه کلمبو است لازم است اطلاعاتی در این مورد داشته باشید. شما با استفاده از انواع اتوبوس و مینی بوس، تاکسی و ترانسفر هتل می‌توانید خود را به مقصد در مرکز شهر برسانید.

حمل و نقل فرودگاه کلمبو با اتوبوس

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین وسایل حمل و نقل فرودگاه کلمبو، اتوبوس‌های این فرودگاه هستند. نه تنها در فرودگاه باندرانیک ایستگاه‌های اتوبوس متعددی وجود دارد، بلکه اتوبوس‌های متنوعی هم در اختیار مسافران قرار داده شده است تا بتوانند از بین آن ها انتخاب کنند. در ادامه این بخش درباره انواع مختلف اتوبوس‌های کلمبو توضیحات بیشتری ارائه شده است.

حمل و نقل فرودگاه کلمبو

اتوبوس‌های اکسپرس بخشی از سیستم حمل و نقل فرودگاه کلمبو هستند. این اتوبوس‌ها هر روزه از ساعت ۵:۳۰ صبح شروع به کار کرده و آخرین اتوبوس ساعت ۲۰:۳۰ حرکت می‌کند. زمانی که از فرودگاه کلمبو خارج می‌شوید، کافی است کمی به اطراف نگاه کنید تا اتوبوس‌های آبی رنگ اکسپرس کلمبو را مشاهده کنید. این اتوبوس‌ها در فاصله ۵۰ متری در خارج از فرودگاه قرار گرفته‌اند. مسیر این اتوبوس‌ها در ایستگاه مرکزی، قلعه پتاه و قلعه کلمبو خواهد بود. برای برگشت به فرودگاه هم می توانید از هر یک از این ایستگاه ها برای سوار شدن در اتوبوس های اکسپرس استفاده کنید. زمان رسیدن اتوبوس‌های اکسپرس به مرکز شهر کلمبو تنها ۱ ساعت خواهد بود. قیمت بلیط این اتوبوس‌ها هم بسیار ارزان بوده و تنها ۱۱۰ روپیه سریلانکا یا ۱.۳۰ دلار آمریکاست.

اتوبوس‌ های عادی فرودگاه کلمبو

در سیستم حمل و نقل فرودگاه کلمبو، علاوه بر اتوبوس‌های سریع السیر یا اکسپرس، اتوبوس‌های عادی هم مشاهده می‌شوند. بر خلاف اتوبوس‌های اکسپرس، این اتوبوس‌ها ۲۴ ساعته فعالیت داشته و هر ۴۵ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند. این اتوبوس‌ها در نزدیکی فرودگاه نیستند و نمی توانید به محض خروج از آن، ایستگاه های اتوبوس را مشاهده کنید. اما می توانید با استفاده از شاتل های مخصوص و رایگان، به ایستگاه اتوبوس‌های عادی فرودگاه کلمبو دسترسی داشته باشید. برای برگشت به فرودگاه هم تنها کافی است که به نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس رفته و سوار خط #۱۸۷ شوید. قیمت این اتوبوس‌ به اندازه همان اتوبوس‌های اکسپرس بوده و باید بلیط آن را با قیمت ۱۱۰ روپیه سریلانکا یا ۱.۳۰ دلار آمریکا تهیه کنید. دلیل این موضوع هم این است که این اتوبوس‌ها در بسیاری از ایستگاه‌های داخل شهر توقف داشته و مسافران می‌توانند به بیشتر نقاط شهر دسترسی داشته باشند. زمان رسیدن از فرودگاه کلمبو به مرکز شهر با استفاده از اتوبوس‌های عادی حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت است. این اتوبوس‌ها خیلی راحت نیستند، به همین دلیل اگر چمدان یا بار زیادی دارید، چندان گزینه مناسبی نیستند.  در نظر داشته باشید برای این که چمدان در کنار شما باشد باید یک بلیط اضافی تهیه کنید.

حمل و نقل فرودگاه کلمبو با قطار

هرچند که قطار محبوب ترین وسیله در سیستم حمل و نقل فرودگاه کلمبو نیست، اما باز هم رسیدن به مرکز کلمبو با استفاده از قطار امکان پذیر است. نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به کلمبو سریلانکا، ایستگاه کاتونایاکاست. این ایستگاه در یک کیلومتری فرودگاه کلمبو قرار داشته و با استفاده از تاکسی، اتوبوس یا توک توک‌های مخصوص می‌توانید به این ایستگاه برسید. سفر با قطار سریع‌ترین گزینه نیست، اما می‌تواند ارزان ترین گزینه باشد. قیمت بلیط های قطار فرودگاه باندرانیک به مرکز کلمبو تنها ۳۰ روپیه سریلانکا بوده و در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل  بسیار ارزان است. سفر پس از راه افتادن قطار حدود ۱ ساعت طول می‌کشد. اما بیشتر اوقات زمان شروع حرکت قطار فرودگاه کلمبو تاخیر داشته و در زمان تعیین شده حرکت نمی‌کند. گاهی این تاخیر به ۱ ساعت هم می‌رسد. بنابراین در صورتی که عجله دارید تا زودتر به مقصد برسید، قطار فرودگاه کلمبو خیلی گزینه مناسبی برای شما نیست.

حمل و نقل فرودگاه کلمبو

حمل و نقل فرودگاه کلمبو با ترانسفر

یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های حمل و نقل فرودگاه کلمبو، کرایه سرویس ترانسفر است. در صورتی که یک سرویس ترانسفر اجاره کرده باشید، یک راننده شخصی به محض رسیدن شما به فرودگاه منتظر شما خواهد بود. راننده در فرودگاه با یک تابلو که نام شما روی آن نوشته شده است منتظر خواهد بود. بنابراین به محض رسیدن می‌توانید سوار خودرو شده و به مقصد خود حرکت کنید. این روش سفر بی شک ارزان‌ترین روش سفر نیست و هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد. اما باعث صرفه جویی در زمان شده و یک روش مطمئن است. در شرایطی که زمان شما محدود است بهترین روش حمل و نقل فرودگاه کلمبو برای شما کرایه ترانسفر است. راننده ترانسفر به طور معمول ۴۵ دقیقه از زمان رسیدن هواپیما منتظر شما خواهد ماند. برای استفاده از سیستم ترانسفر فرودگاهی، باید قبل از سفر برای رزرو اقدام کنید.

حمل و نقل فرودگاه کلمبو با تاکسی و ون

یکی دیگر از وسیله‌های حمل و نقل فرودگاه کلمبو، تاکسی‌ها و ون‌های فرودگاه هستند. تاکسی‌ها بسته به میزان بار مسافران حدود ۳ یا ۴ مسافر را سوار کرده و در کمترین زمان ممکن به مقصد می رسانند. زمان رسیدن به مرکز شهر کلمبو، با توجه به ترافیک شهری می تواند ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول بکشد. قیمت تاکسی‌ها هم با توجه به تعداد مسافران، میزان بار مسافر و ایستگاهی که قصد پیاده شدن در آن را دارد متفاوت است.  اگر می‌خواهید با تاکسی به مرکز شهر کلمبو بروید، باید حدود ۲۷۰۰ روپیه سریلانکا یا ۳۰ دلار آمریکا هزینه کنید. در صورتی که بار زیادی دارید، بهتراست از ون‌ها استفاده کنید. استفاده از تاکسی‌های داخل فرودگاه نیز امکان پذیر است.در صورتی که به دنبال یک راه ارزان‌تر هستید، می‌توانید از سرویس‌هایی مانند اوبر، پیک می یا تاکسی گو هم استفاده کنید. این گزینه‌ها ارزان تر بوده و به دلیل وجود نظارت بیشتر، امن‌تر هستند.

حمل و نقل فرودگاه کلمبو

اجاره خودرو در فرودگاه کلمبو سریلانکا

یکی دیگر از روش‌های حمل و نقل در کلمبو سریلانکا، اجاره خودرو است. این روش به هیچ عنوان روش ارزانی نبوده و برای این که بتوانید خودرو را در سطح شهر برانید، نیاز به گواهینامه بین المللی دارید. البته اجاره خودرو به همراه راننده هم امکان پذیر است که باز هم هزینه‌های بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. در فرودگاه مراکز متعددی برای اجاره خودرو وجود دارد. می توانید قبل از شروع سفر، تاریخ پرواز خود را به یکی از این مراکز اعلام کرده و خودروی خود را کرایه کنید. در صورتی که در بسیاری از نقاط شهر کارهای ضروری داشته باشید، این روش حمل و نقل می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد.

کلام آخر در خصوص حمل و نقل در کلمبو

در این  مطلب با بهترین روش‌های حمل و نقل فرودگاه کلمبو سریلانکا آشنا شدیم. برنامه ریزی برای روش حمل و نقل و نحوه رسیدن به مقصد بسیار مهم است. چرا که هنگام رسیدن به یک شهر غریبه ممکن است کمی سردرگم و خسته شوید. در صورتی که وسایل زیادی با خود ندارید، استفاده از اتوبوس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ارزان‌ترین روش حمل و نقل فرودگاه کلمبو سریلانکا استفاده از قطار این فرودگاه است. اما اگر به دنبال امن‌ترین و سریع‌ترین روش رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه هستید، ترانسفرهای فرودگاهی گزینه بهتری هستند. برای استفاده از خدمات ترانسفر فرودگاهی یا سایر خدمات مانند رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل و بسیاری خدمات دیگر، می‌توانید با کارشناسان سفرهای پایتخت در تماس باشید. از این که در مطلبی دیگر ما را همراهی کردید از شما سپاس گزاریم.

  سوالات متداول درباره حمل و نقل به مرکز شهر کلمبو سریلانکا

۱-ارزان ترین روش حمل و نقل فرودگاه کلمبو کدام است؟

ارزان‌ترین روش حمل و نقل  کلمبو، استفاده از قطار این فرودگاه است. برای رسیدن به این ایستگاه قطار باید یک مسیر یک کیلومتری را با استفاده از تاکسی، اتوبوس یا توک توک سپری کنید.

۲-سریع‌ ترین روش حمل و نقل فرودگاه کلمبو کدام است؟

رزور ترانسفر فرودگاهی و پس از آن گرفتن تاکسی از جمله سریع ترین روش‌های حمل و نقل فرودگاه کلمبو هستند.

۳-چگونه می‌ توان از فرودگاه کلمبو به مرکز شهر رفت؟

با استفاده از روش‌های حمل و نقل متعددی مانند تاکسی، قطار، اتوبوس، ترانسفر فرودگاهی می‌توان از فرودگاه کلمبو به مرکز شهر رفت.

۴-امن‌ ترین روش حمل و نقل فرودگاه کلمبو کدام است؟

یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌های حمل و نقل در فرودگاه کلمبو، استفاده از ترانسفرهای فرودگاهی است که باید پیش از سفر رزرو شوند.

تور های ویژه