بازدید از آکواریوم آنتالیا، یک تجربه فراموش‌نشدنی

پربازدیدترین ها

گردشگری 09 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

آکواریوم آنتالیا

در کشور ترکیه و شهر آنتالیا یک آکواریوم زیبا و عجیب به نام آکواریوم آنتالیا وجود دارد که از جاذبه‌های توریستی و گردشگری این منطقه است. اگرچه در کشور ترکیه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی وجود ندارد. اما جاذبه‌های مصنوعی زیادی مانند آکواریوم آنتالیا در این کشور سالانه تعداد زیادی توریست را جذب می‌کند.

آکواریوم آنتالیا

  شهر ساحلی آنتالیا در کشور ترکیه واقع شده است. شهری خوش‌سابقه و پرطرف‌دار در زمینه‌ی گردشگری محسوب می‌شود که به دلیل استقبال فراوان گردشگران و بازدیدکنندگان دارای امکانات تفریحی بسیار زیادی است. تعداد و تنوع اقامتگاه‌ها در کنار این سواحل بسیار زیاد است . همین باعث شده تا گردشگران زیادی این شهر ساحلی را به‌عنوان محل اقامت کوتاه‌مدت خود انتخاب کنند.

  از جاذبه‌های گردشگری این شهر، آکواریوم آنتالیا است. این آکواریوم یکی از وسیع‌ترین آکواریوم‌های دنیا به‌حساب می‌آید و مکانی شگفت‌انگیز و مهیج برای بازدیدکنندگان است. اولین چیزی که بعد از شنیدن نام آکواریوم آنتالیا به ذهن می‌رسد نمایش زیبای دلفین‌ها است. این آکواریوم زیبایی بسیار زیاد دیگری را نیز برای عرضه دارد.

آکواریوم آنتالیا کجاست؟

  نکته‌ی جالب در مورد این آکواریوم محل قرارگیری و موقعیت آن است. آکواریوم آنتالیا در مرکز این شهر، بین مرکز خرید میگروس و مینی‌سیتی قرار گرفته است. برای دسترسی به این مکان روش‌های زیادی وجود دارد و با وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. در صورت تمایل می‌توانید از هتل تاکسی دربست بگیرید و به سمت آکواریوم بروید. جمعه‌ها و شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب و بقیه‌ی روزها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب می‌توانید از این مکان دیدنی بازدید کنید.

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یک آکواریوم بسیار بزرگ با مساحت حدود ۳ هزار هکتار است که ۴۰ آکواریوم متنوع و مختلف دارد. یکی از بزرگترین سرگرمی گردشگران در کشور ترکیه محسوب می شود. در اطراف این آکواریوم، کافه ها، رستوران ها و تفریحات زیادی برای بازدیدکنندگان و گردشگران وجود دارد. این آکواریوم در غرب آنتالیا و در ۷۰ متری ساحل کنیالتی قرار گرفته است. بزرگترین تونل زیرآبی جهان است که گونه های متعدد و مختلف آبزیان را در خود دارد.

  تونل طراحی شده در این آکواریوم ۱۳۱ متر طول و ۳ متر عرض دارد. بیش از ۵ میلیون لیتر ظرفیت دارد. ساخت آکواریوم آنتالیا از سال ۲۰۱۱ شروع شد و در سال ۲۰۱۲ تکمیل و به بهره‌برداری رسید. در داخل این آکواریوم ۴۰ بخش متنوع و مختلف وجود دارد که موضوعات متفاوتی دارند. از ابتدای تأسیس تا به امروز گردشگران زیادی از آن بازدید کرده‌اند.

مواد به کار رفته در ساختار این آکواریوم

 شاید جالب باشد بدانید که بدنه و مخزن اصلی این آکواریوم را فردی به نام بندتی طراحی کرده است. یکی از معماران ماهر ایتالیایی است و در طراحی این آکواریوم از مواد مختلفی بهره برده است.

 شگفتی‌ها و امکانات آکواریوم

   آکواریوم آنتالیا شبیه یک شهر دریایی است. درست مانند کارتون‌هایی که در دوران بچگی تماشا کرده‌ایم که در آن تمام اتفاقات زیر دریا است. امکانات این آکواریوم بسیار متنوع و متفاوت است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 در آکواریوم آنتالیا شما مدام با موارد غافلگیرکننده روبرو می‌شوید. معمولاً قسمت‌هایی از آکواریوم که جمعیت زیادی در صف ایستاده‌اند مربوط به غذادادن به آبزیان است. در ابتدا که به آکواریوم وارد می‌شوید یک شیشه‌ی شیر بزرگ به شما داده می‌شود و بعد باید به ماهی‌های بزرگی که سرشان را از آب بیرون می‌آورند غذا بدهید. البته نباید نگران باشید یا بترسید. چون این ماهی‌ها بسیار آرام هستند و طبق عادت خود سرشان را برای خوردن غذا بیرون می‌آورند. قسمت مربوط به آبزیان یکی از مهیج‌ترین قسمت‌های مربوط به آکواریوم است.

هایپر لوکس و مجهز دنیای ماهیان

  آکواریوم شهر آنتالیا فقط برای تفریح و سرگرمی نیست. بلکه مجهز به فروشگاه‌های لوکس و بزرگی است که می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها خرید کنید. در حین خرید از وجود آبزیان و ماهیان هم بهره ببرید و شاد باشید. برای مثال تصور کنید که در حال خرید هستید و ناگهان یک دلقک ماهی کنجکاو به شما نگاه می‌کند . لذت خرید شما را دوچندان می‌کند. بنابراین اگر به آکواریوم آنتالیا رفتید، بازدید و خرید از فروشگاه‌های لوکس و مجهز آن را فراموش نکنید.

هیجان زیاد در بازدید از خزندگان آکواریوم آنتالیا

 از نکات جالب این آکواریوم وجود خزندگان و آبزیان در کنار هم است. در قسمت مربوط به خزندگان موجودات عجیب‌وغریبی وجود دارند که حتی شاید یک‌بار هم در عمر خود آن‌ها را ندیده باشید. بعضی از این خزندگان آن‌قدر آرام و ساکت هستند که در دقایق ابتدایی حضورتان در آکواریوم متوجه وجود آن‌ها نخواهید شد. اما اگر صبور و کنجکاو باشید بعد از مدتی متوجه حضور آن‌ها خواهید شد. در قسمت خزندگان آکواریوم گونه‌های نادری وجود دارند که حتی تا پایان عمر خود دیگر موجوداتی شبیه آن‌ها را نبینید.

  سفری سرد با چاشنی یخ‌بندان

 از جذابیت‌های بعدی آکواریوم آنتالیا این است که شما در زیر دریا با قطب و یخ‌بندان آشنا می‌شوید. در ابتدا بسیار متعجب خواهید شد؛ چون انگار شبیه این است که از یک‌دنیا به دنیای دیگری پرتاب می‌شوید. خانه‌های چوبی که بر روی آن‌ها برف نشسته است. اگر از برف‌بازی لذت می‌برید بدون هیچ احساس بدی می‌توانید همراه با کودکان و دوستان خود به برف‌بازی بپردازید و از غلتیدن روی برف‌ها، ساختن آدم‌برفی و طراحی مجسمه‌های مختلف با برف لذت ببرید.

سینمای مجازی و دنیای 3 بعدی در <yoastmark class=آکواریوم آنتالیا

 احتمالاً بعد از مدتی گشت‌وگذار و قدم‌زدن در مجموعه‌ی بزرگ آنتالیا تا حدی خسته خواهید شد به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم تا با اطرافیان خود به سینما بروید و مدتی را به تماشای یک فیلم مهیج بگذرانید. روبروشدن با افرادی که به‌تازگی از سینما بیرون‌آمده‌اند و در حال تعریف‌کردن در مورد اتفاقات مهیج مربوط به فیلم هستند شما را بیش‌ازپیش به تماشای فیلم و گذراندن مدتی هر چند کوتاه در سینما ترغیب می‌کند. بعد از خریداری بلیت در سینما به شما عینک‌های ۳ بعدی نیز داده می‌شود که با استفاده از آن‌ها حس واقعی‌تر بودن فیلم به شما القا می‌شود و این لذت تماشای فیلم را چندین برابر می‌کند.

  سرو غذاهایی مانند اره‌ماهی در حضور سرآشپز

  بدون شک بعد از گشت‌وگذار در آکواریوم بزرگ آنتالیا گرسنه خواهید شد و نیاز دارید که غذای مفصلی میل کنید. خوشبختانه رستوران‌های مجهز و بسیار عالی وجود دارند که با غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ی خود شما را غافلگیر خواهند کرد. در نتیجه اگر خسته، گرسنه و یا تشنه شدید این رستوران‌های مجهز نجات‌بخش خواهند بود و خاطره‌ی بسیار خوب و لذت بخشی برای شما به‌جای خواهند گذاشت.

رستوران‌ها، هتل‌ها و اماکن تفریحی اطراف آکواریوم آنتالیا

 در اطراف آکواریوم آنتالیا اماکن تفریحی مانند پارک ساحلی آنتالیا، پارک فرهنگی آتاتورک، پارک آبی دلفین لند آنتالیا و مجموعه‌ی ساحلی فلامینگو آنتالیا با فاصله‌ی ۱ تا ۲ کیلومتر قرار گرفته‌اند. همین‌طور هتل سو با فاصله‌ی ۴۰۰ متر، هتل پرلا مار با فاصله‌ی ۱ کیلومتر، هتل تایماز کار داشلار با فاصله‌ی ۱ کیلومتر و هتل کرنر پارک با فاصله‌ی ۲ کیلومتر از این آکواریوم قرار گرفته‌اند. البته رستوران‌هایی اطراف آکواریوم آنتالیا با فاصله‌ی ۱۷۰ متر تا ۱ کیلومتر از آن قرار گرفته‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

 رستوران‌های مک‌دونالد، رستوران اوز سوت پارک، رستوران کرمیزی، رستوران محمت، رستوران مادو و… که انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی را دارند.

راه های دسترسی به <yoastmark class=آکواریوم آنتالیا

  برای دسترسی به آکواریوم آنتالیا می‌توانید از وسایل نقلیه‌ی عمومی مانند اتوبوس و تاکسی و… استفاده کنید. مثلاً اگر تصمیم دارید از اتوبوس استفاده کنید باید بلیت‌های TK36 و یا VF2 را خریداری کنید و به مقصد آکواریوم آنتالیا بروید. از کم‌بودن تعداد اتوبوس‌ها نگران نشوید؛ چون هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یکبار اتوبوس‌ها حرکت می‌کنند و مسافران و گردشگران را به مقصد می‌رسانند.

امکانات بسیار جالب آکواریوم آنتالیا برای کودکان

 همه‌ی ما از این واقعیت آگاه هستیم که سفر با کودکان دشوار است و کودکان معمولاً حوصله‌ی مسیرهای طولانی را ندارند و زود حوصله‌شان سر می‌رود؛ ولی بااین‌همه سفر به آنتالیا می‌تواند یک تجربه‌ی جالب برای کودکان باشد. در این آکواریوم امکانات متنوع و شگفت‌انگیزی برای کودکان گنجانده شده است که به‌راحتی کودکان را سرگرم می‌کند و خاطره‌ی خوشی را برای آن‌ها رقم می‌زند. از این امکانات می‌توان به موارد زیر برای کودکان اشاره کرد: زمین‌های بازی بزرگ، کنسول‌های بازی، سینمای کوچک، سه کلبه اسکیمو، یک کافه و خانه بابانوئل و…

آکواریوم آنتالیا سفری واقعی به عمق اقیانوس

  گاهی اوقات افراد به دلیل ترس از آب یا مکان‌های تنگ و تاریک تمایلی به انجام تفریحات آبی و شنا و غواصی در دریا ندارند، به همین دلیل مجموعه‌ی تفریحی آنتالیا فرصتی استثنایی برای این افراد است تا با حس امنیت و آرامش تا از دنیای جذاب و حیرت‌انگیز زیر آب لذت ببرند.

رزرو بلیت <yoastmark class=هواپیمای آنتالیا

  از آن جا که آنتالیا یکی از مقصدهای پرطرف‌دار گردشگری برای ایرانیان است، به‌راحتی می‌توان بلیت برای این مقصد را خریداری کرد.  باید تعداد مسافران، کلاس پروازی و نوع پرواز را مشخص کرد و در بازه‌های زمانی موردنظر پرواز را جستجو کرد.

 همچنین با اعمال فیلترهایی نظیر قیمت، زمان پرواز، ایرلاین و… می‌توان جستجوهای خود را دقیق‌تر کرد.

ارزان‌ترین بلیت آنتالیا در نیمه ی دوم سال به جز تعطیلات سال نو میلادی به فروش می‌رسد. پرسفرترین فصل برای سفر به آنتالیا فصل تابستان است و به همین دلیل قیمت بلیت در این فصل به بالاترین حد خود می‌رسد. سرگرمی‌ها و تفریحات آکواریوم آنتالیا تا فصل سرد ادامه پیدا می‌کند. معمولاً پیشنهاد می‌شود تا در ماه‌های خرداد، شهریور و یا اوایل مهر بلیت تهیه کنید و با گرفتن بلیت رفت‌وبرگشت در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. در ضمن پیشنهاد می‌شود فرودگاه اسپارتا را انتخاب نمایید چون امکانات قابل‌قبولی برای مسافران فراهم کرده است.

تور های ویژه