پیاده روی در بلوار باتومی

پربازدیدترین ها

گردشگری 09 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

بلوار باتومی

بلوار باتومی، یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر ساحلی باتومی در کشور گرجستان می‎باشد. این بلوار در امتداد دریای سیاه قرار دارد و صدای امواج دریا در زمان قدم زدن در این بلوار، گوشتان را نوازش می‌کند. اگر در ساعات شب به این بلوار سری بزنید، منظره برج‌های اطراف بلوار و فواره‌های اطراف آنها بسیار دیدنی و جذاب است. بزرگترین چرخ و فلک باتومی نیز در این بلوار واقع شده است، می‌توانید برای استفاده از آن به این بلوار بروید و با سوار شدن در آن از تماشای منظره بلوارو دریای سیاه لذت ببرید. غروب‌های بلوار ساحلی باتومی بسیار معروف است و بسیاری از توریست‎ها فقط برای دیدن این غروب زیبا، در حوالی ساعت غروب آفتاب راهی بلوار باتومی می‌شوند.

در این بلوار کافه‌ها و رستوران‌های جذاب ساحلی برای غذا خوردن وجود دارد، که طعم جذاب غذاهای آنجا به جذابیت‌های این بلوار افزوده‌ است. 

بلوار باتومی، بلواری در امتداد دریای سیاه

بلوار باتومی از جایگاه ویژه‌ای در این شهر برخوردار است و یکی از دلایل سفر بسیاری از گردشگران به باتومی بازدید از این بلوار می‌باشد. بلواری بسیار زیبا و دوست داشتنی که در امتداد ساحل دریا در شهر زیبای باتومـی در کشور گرجستان قرار دارد، چندسالی است که با امتداد این بلوار آن را به دوبخش بلوار قدیم و جدید تقسیم کرده‌اند. از جاذبه‌های تفریحی بلوار باتومی می‌توان به دوچرخه سواری، تفریحات آبی، چرخ و فلک بزرگ شهر باتومی که در این بلوار واقع شده‌است، اشاره کرد. در شمال بلوار باتومی، مرکز کرایه دوچرخه باتوم ولو (Batumvelo) قرار دارد که می تواند انتخاب جذابی برای گردش در این بلـوار باشد.۱۰۱۰

علاوه برجاذبه‌های تفریحی که در این بلوار وجود دارد و می‌تواند برای شما لحظات خوبی را رقم بزند، جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز در اطراف این بلوار قرار دارد. بسیاری از ساختمان‌های بلند و برج‌های معروف شهر باتومی در حوالی این بلوار قرار گرفته‌اند، از جمله این برج‌ها می‌توان به برج چاپا، برج باتومی و برج الفبا اشاره کرد. 

 

بلوار باتومی

تاریخچه بلوار باتومی

بلوار ساحلی باتومی در سال ۱۸۸۱ ساخت و ساز آن آغاز شد. ساخت این بلوار در پی قرارداد دولت گرجستان با یک باغدار آلمانی به نام رسلر بست برای ساخت یک پارک در حاشیه دریای باتومی، انجام شد. با گذشت زمان این بلوار طولانی‌تر شد و امروزه حدود ۷ کیلومتر طول دارد و یکی ازجاذبه‌های گردشگری باتومی در کشور گرجستان محسوب می‌شود. این بلوار در حال حاضر به دو قسمت بلوار قدیم و جدید تقسیم شده‌است.

  • میدان پیازا

میدان پیازا به سبک معماری ایتالیایی طراحی شده است. در معماری این میدان از موزاییک‌ها و هنر رنگ آمیزی شیشه استفاده کرده‌­اند. در اطراف این میدان یک هتل، دو رستوران و یک کافه قرار دارند، همچنین همه روزه در این میدان موسیقی زنده اجرا می‌شود.

بلوار باتومی

  • تماشای منظره دریا از بلوار باتومی

مسیر ۱.۵ کیلومتری بلوار باتومی که در کنار ساحل این شهر بندری قرار دارد، یکی از زیباترین مناطق شهر باتومی برای پیاده‌روی و تماشای دریا می‌باشد. اگر شب‌ها به این منطقه بروید، می‌توانید نسیم خنکی که می‌وزد را در هنگام پیاده‌روی احساس کنید و از خنکی شب و زیبایی منظره لذت ببرید.

  • پارک معجزه، سمبل عشق در باتومی

یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی، پارک معجزه می‌باشد. این پارک در ایام مختلف سال همچون کریسمس و سال نو محل برگزاری جشن‌های شهر باتومی است. در پارک معجزه مجسمه‌ای به نام ” مجسمه عشق” وجود دارد، این مجسمه ۷ متری براساس داستان عاشقانه علی و نینو دوعشق اسطوره‌ای ساخته شده‌است. این مجسمه یکی از نمادهای شهر باتومی می‎باشد و بسیاری از گردشگران برای بازدید از این مجسمه  و گرفتن عکس یادگاری با آن به پارک معجزه در بلوار باتومی می‌آیند.

دوچرخه سواری در بندر باتومی

  • بازدید از برج چاپا

برج چاپا، یک برج ساعت به ارتفاع ۲۵ متر در شهر باتومی می‌باشد. این برج به دلیل ۴ فواره‌ آبی که در اطراف آن قرار دارد، به برج فواره‌ نیز شهرت پیدا کرده‌است. فواره‌های اطراف این برج زیبا هر شب ساعت ۷ روشن می‌شود و منظره بسیار زیبایی را در نور شب می‌سازد. این برج به سبک معماری عثمانی و توسط ریموند چارلز معمار فرانسوی ساخته شده‎است.

  • برج الفبا، نمادی زیبا از حروف الفبای گرجی در بلوار باتومی

برج الفبا یکی از برج­‌های بلند شهر باتومی، به ارتفاع ۱۴۵ متر می‌­باشد. این برج نمادی از الفبای منحصر به فرد گرجستان می‌­باشد، ساختمان این برج  براساس ساختار DNA ساخته شده‌­است و۳۳  حرف الفبا گرجی را مابین آن نوشته‌اند.

  • بازدید از ساعت نجومی باتومی

یکی از دیدنی‌های گرجستان، ساعت نجومی این شهر می‌باشد. ساعت نجومی باتومی روی یک ساختمان قرار گرفته‌است، که معماری این ساختمان بسیار منحصر‌به‌فرد است. این ساعت اطلاعات جالبی همچون زمان دقیق، موقعیت ماه، موقعیت خورشید، صور فلکی و برخی سیارات بزرگ را نشان می‌دهد.

ساعت نجومی در باتومی

  • برج باتومی

در زمان قدم زدن در بلوار باتومی می‌توانید بلندترین برج شهر یعنی، برج باتومی را از نزدیک ببیند. این برج که ارتفاعی حدود ۲۰۰ متر دارد، در نوع خود بی‌‌نظیر است. چرخ و فلک بزرگ و معروف بلوار باتومی در نزدیکی این برج قرار دارد.

  • کلیسای روح مقدس

این کلیسای در نزدیکی دریای سیاه واقع شده و یکی از جاذبه‌های تاریخی بلوار باتومی محسوب می‌شود.

  • دریاچه مصنوعی

اگر به سمت جنوب بلوار باتومی بروید، می‌توانید از دریاچه مصنوعی که در آن بخش قرار دارد، دیدن کنید. در کنار این دریاچه چند فواره رقصان تماشایی وجود دارد، که در شب‌ منظره‌ زیبایی به این بلوار می‎دهد.

بهترین هتل های باتومی

  • فانوس دریایی باتومی

در شهر باتومی سه فانوس دریایی وجود دارد. اولین فانوس دریایی در شهر ساحلی باتومی در سال ۱۸۶۳ میلادی در زمان امپراتوری عثمانی در گرجستان ساخته شده‌است، که در نزدیکی بلوار باتومی قرار دارد. دومین فانوس دریایی باتومی نیز در سال ۱۸۷۸ میلادی در زمانی که گرجستان بخشی از جمهوری شوروی بود‌ه‌ است، ساخته شد. سومین فانوس دریایی نیز در میراکل پارک این شهر واقع شده و در سال ۱۸۸۱ توسط مهندسی فرانسوی، به سبک خانه‎های مسکونی ساخته شده‌ است.

  • بهترین زمان بازدید از بلوار باتومی

اگر قصد سفر به گرجستان و شهر باتومی را دارید و می‌خواهید از بلوار ساحلی باتومی بازدید کنید، بهترین زمان برای سفر فصل تابستان می‌باشد. بلوار باتومی در سه ماه تابستان جذاب‌ترین روزهایش را سپری می‌کند. در این سه ماه کافه‌ها، رستوران‌ها و کلاب‌های  بلوار باتومی از هر زمان دیگری فعال‌تر می‌باشند و می‌توانید لحظات بی‌نظیری را در آنجا سپری نمایید.

البته بلوار ساحلی باتومی در سه فصل بهار، پاییز و زمستان هم جذابیت‌های ویژه خود را دارد. در هر فصلی می‎توانید در این بلوار قدم بزنید و ازجاذبه‌های دیدنی، اماکن تاریخی و آب نماهای این بلوار ساحلی دیدن کنید.

بلوار باتومی

  • دسترسی به بلوار باتومی

دسترسی به بلـوار باتومـی بسیار آسان است و می‌توانید با پای پیاده، دوچرخه و یا با اتوبوس از مرکز شهر باتومی به راحتی به بلوار ساحلی این شهر بروید. حتما وقتی به این بلوار می‌روید، زمان کافی داشته باشید و جوری برنامه ریزی کنید که بتوانید از تفریحات گوناگون این بلوار استفاده نمایید. از جمله تفریحاتی که می‌توان دراین بلوار انجام داد، دوچرخه سواری، قدم زدن در ساحل، تفریحات آبی، کافه گردی، رستوران گردی و بازدید از جاهای دیدنی که در طول این بلوار قرار دارد، می‌باشد. البته شاید در یک روز نتوانید از تمامی تفریحات و جاذبه‌های این بلوار استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. بلوار باتومی در امتداد کدام دریا قرار دارد؟

بلوار باتومی در کنار ساحل شهر باتومی و در امتداد دریای سیاه قرار گرفته‌است.

  1. “مجسمه عشق” در کدام قسمت بلوار باتومی قرار گرفته‌است؟

در پارک معجزه مجسمه‌ای به نام ” مجسمه عشق” وجود دارد.، این مجسمه ۷ متری براساس داستان عاشقانه علی و نینو دوعشق اسطوره‌ای ساخته شده‌است. این مجسمه یکی از نمادهای شهر باتومی می‎باشد.

  1. چه جاذبه‌های تفریحی و گردشگری در مسیر برج باتومی وجود دارد؟

از جاذبه‌های تفریحی بلوار باتومی می‌توان به دوچرخه سواری، تفریحات آبی، چرخ و فلک بزرگ شهر باتومی که در این بلوار واقع شده‌است، اشاره کرد. در شمال بلوار باتومی، مرکز کرایه دوچرخه باتوم ولو (Batumvelo) قرار دارد که می تواند انتخاب جذابی برای گردش در این بلوار باشد. علاوه‌بر جاذبه‌های تفریحی که در این بلوار وجود دارد و می‌تواند برای شما لحظات خوبی را رقم بزند، جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز در اطراف این بلوار قرار دارد. بسیاری از ساختمان‌های بلند و برج‌های معروف شهر باتومی در حوالی این بلوار قرار گرفته‌اند، از جمله این برج‌ها می‌توان به برج چاپا، برج باتومی و برج الفبا اشاره کرد.

بلوار باتومی

نتیجه‌گیری

بلـوار باتـومی بی‌شک یکی از جذاب‌ترین مکان‌های شهر ساحلی باتومـی می‌باشد. این بلوار به دلیل منظره زیبا و جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، توانسته به یکی از مناطق پربازدید شهر باتـومی تبدیل شود. این بلوارپیاده‌راهی ۷ کیلومتری می‌باشد که در امتداد دریای سیاه و در کنار ساحل باتومی قرار گرفته‌است. در طول مسیر این بلوار نیمکت‌هایی قرار دارد که می‌توانید لحظاتی بر روی آنها بنشینید و از تماشای منظره لذت ببرید. در اطراف بلـوار باتومـی تعداد زیادی کافه و رستوران قرار دارد که همواره مملو از جمعیت می‌باشد. عطر و بوی غذای این رستوران‌ها هر رهگذری را وسوسه می‌کند که در آنجا بنشیند و غذایی نوش جان کند. 

تور های ویژه