معرفی بهترین پارک های آبی ایران برای نوروز

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 22 اسفند ، 1402 5 دقیقه
بهترین پارک های آبی ایران

اگر به تفریحات آبی مهیج علاقه دارید و در طول سال گذشته فرصت گشت و‌ گذار و آبتنی نداشته‌اید، نوروز امسال بهترین زمان برای این تجربه هیجان انگیز است! فرقی نمی‌کند تعطیلات را به کجای ایران سفر کنید، در همه شهرهای کشور پارک‌های آبی با سرسره‌ها و استخرهای موج و امکانات رفاهی متنوع وجود دارند که لحظات خاطره انگیزی را برای شما رقم می‌زنند. با انتخاب بهترین پارک‌ های آبی ایران، می‌توانید در طول نوروز بهترین تفریحات آبی را تجربه کنید. در ادامه این مطلب از سفرهای پایتخت، به معرفی برخی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی کشور در شهرهای مختلف می‌پردازیم.

بهترین پارک های آبی ایران در کدام شهرها قرار دارند؟

برای تجربه‌ای هیجان انگیز و‌ مفرح در نوروز، بدون شک پارک‌های آبی بهترین گزینه هستند! پارک‌های آبی و سواری در سرسره‌های جذاب آن تفریحی ایده آل برای هر قشر و سنی در تمام فصول سال هستند. اما با گرم شدن هوا و پایان فصل زمستان و همچنین افزایش گردشگران داخلی در شهرهای مختلف، این پارک‌ها شلوغ‌تر از همیشه هستند. اگر شما هم نوروز امسال قصد دارید به شهرهای مختلف کشور سفر کنید، پس بهتر است با بهترین پارک های آبی ایران که در ادامه این مقاله از سفرهای پایتخت معرفی می‌کنیم، آشنا شوید.

بهترین پارک های آبی ایران: اوپارک تهران

اوپارک تهران یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین‌ پارک‌های آبی در کشور است که  در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد و می‌تواند به صورت همزمان به ۳۰۰۰ نفر خدمات ارائه دهد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به استخر و پارک‌های آبی و آب‌های تصفیه نشده آن‌ها حساسیت دارید، در این پارک دیگر لازم نیست هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این مورد داشته باشید! این پارک دارای سیستم تصفیه آب هوشمند است که با استاندارد‌های جهانی کار می‌کند. علاوه بر ظرفیت بالا و سیستم تصفیه مجهز، این پارک آبی بهترین سرسره‌ها و امکانات را با امنیت بالا ارائه می‌دهد. تمامی تجهیزات اوپارک تهران توسط یک شرکت کانادایی به نام white water تولید شده است که در زمینه تولید این تجهیزات حرف اول را در جهان می‌زند. اوپارک تهران با ۱۴ سرسره مهیج و بلندترین سرسره پارک آبی با ارتفاع ۱۹.۵ متری، یکی از بهترین پارک‌ های آبی ایران به شمار می‌رود.

  • آدرس: اتوبان تهران-کرج. بعد از آزادگان. خروجی شهرک گلستان. انتهای خیابان شمیم. اُپارک
  • شماره تماس: ۰۲۱۴۹۲۶۴

دهکده آبی پارس تهران

دهکده آبی پارس یکی دیگر از بهترین پارک های آبی ایران با استانداردهای بین‌المللی است که در تمامی فصول سال آماده ارائه خدمت به بانوان و آقایان می‌باشد. استخر‌های متنوع، رودخانه خروشان، دریاچه موج، سرسره‌های سرعتی، چاله فضایی، سرسره‌های یو، سرسره‌های مارپیچی، سیاه چاله و بسیاری موارد دیگر جزو هیجان‌انگیزترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات این مجموعه هستند. در بخشی از این پارک آبی که به بانوان اختصاص داده شده است، استخر مخصوصی برای کودکان و همچنین محل نگهداری کودکان تعبیه شده است. دهکده آبی پارس تهران دارای سه قسمت مختلف است که شامل پارک آبی، مرکز خرید و بخش VIP می‌شود. بخش وی آی پی این پارک آبی خدماتی مانند سالن بدنسازی، سونای خشک و بخار، اتاق برف، جکوزی و استخر را به مشتریان ارائه می‌دهد.

  • آدرس: تهران، اتوبان همت، انتهای اتوبان شهید خرازی، خروجی گرمدره، خیابان شهدا.
  • شماره تماس: ۰۲۱۰۲۶۳۶۱۱۶

تم پارک آبی اوشن کیش

تم‌ پارک آبی اوشن کیش در مساحتی به وسعت ۵.۶ هکتار قرار گرفته و یکی از اولین پارک‌های آبی روباز در کشور می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید، تم پارک‌ها بر اساس یک داستان مشهور طراحی و ساخته می‌شوند. پارک آبی اوشن کیش نیز بر اساس داستان «راز قلعه خورشید» ساخته شده است که در دیدگاه اول توجه بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کند. این پارک آبی جذاب و شگفت انگیز در منطقه پرواز ممنوع کیش واقع شده و هیچ ساختمان مرتفعی در کنار و اطراف آن وجود ندارد. بنابراین یکی از اولین پارک‌های آبی روباز در کشور است که به بانوان نیز خدمات ارائه می‌دهد. تمامی تجهیزات و سرسره‌های این پارک نیز توسط  شرکت‌های کانادایی White Water West ساخته شده‌ که امنیت بالایی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در تم پارک آبی اوشن کیش نیز می‌توانید فعالیت‌های بسیار هیجان انگیزی از جمله موج سواری مصنوعی را تجربه کنید.

  • آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، تم‌پارک آبی اوشن
  • شماره تماس: ۰۷۶۴۴۰۰۰

آبی اوشن کیش

پارک آبی آریا موج البرز

پارک آبی آریا موج البرز نیز دیگر از بهترین پارک های آبی ایران است که در صورت سفر به این استان می‌توانید از آن بازدید کرده و تفریحات آبی هیجان انگیزی را تجربه کنید. آریا موج البرز با وسایل بازی مهیج این امکان را برای ساکنین و گردشگران فراهم کرده تا در تمامی فصول سال بتوانند خاطرات شادی را برای خود رقم بزنند. این پارک آبی با ظرفیت ۲۰۰ نفره، خدمات خود را به بانوان و آقایان در سانس‌‌‌های مختلف ارائه می‌دهد. از جمله امکانات پارک آبی آریا موج البرز می‌توان به سرسره‌های مارپیچی، سرسره‌های سرعتی، استخر کودکان، اتاق ماساژ، تونل مه، سونای بخار و خشک و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

  • آدرس: البرز، شهر کرج، فردیس سه راه حافظیه، پیچ دهکده، کوچه احمدی انتهای کوچه، مجموعه ابی اریا موج
  • شماره تماس: ۰۹۱۰۹۷۰۰۰۴۵

 بهترین پارک های آبی ایران : سرزمین موج های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی اولین و بهترین پارک آبی ایران و همچنین اولین پارک سرپوشیده در خاورمیانه است که دارای دو قسمت مجزا می‌باشد که به صورت هم‌زمان هم به آقایان و هم به بانوان خدمات ارائه می‌دهد. سرزمین موج‌های آبی مشهد که یکی از بهترین پارک های آبی ایران است که تا سال ۲۰۰۸ عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی قاره آسیا را به خود اختصاص داده بود. همچنین سرسره «تاپسی توروی» نیز در سال ۲۰۱۰ از طرف انجمن پارک‌ های آبی جهان به عنوان بهترین سرسره آبی شناخته شده بود. از دیگر امکانات تفریحی این پارک آبی سرپوشیده می‌توان به سرسره تاپسی توروی، سرسره تویستر، سرسره تورنادو، سرسره جت موج (طولانی‌ترین سرسره)، سرسره پیچشی، سرسره‌های آهسته، رودخانه آرام و خروشان، چاله‌های فضایی، سرسره سقوط آزاد، جکوزی سرد و گرم، سونای بخار و خشک، محل بازی کودکان، سالن ماساژ، حمام ترکی، فروشگاه لوازم شنا و همچنین رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

  • آدرس: مشهد – بزرگراه امام علی – بلوار اندیشه – نبش اندیشه ۸۱
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۶۰۰۸

پارک آبی ایرانیان

پارک آبی ایرانیان، یکی دیگر از بهترین پارک های آبی ایران است که در شهر مشهد واقع شده است. این پارک آبی جزو مجهزترین پارک‌های آبی مشهد با استانداردهای جهانی و امنیت بالا است که در منطقه  قاسم آباد شهر مشهد واقع شده و مسیر دسترسی به آن از هر نقطه شهر آسان است. آقایان و بانوان در روزها و سانس‌های مختلف می‌توانند از امکانات این پارک آبی بهره‌مند شوند. تفریحات مهیج و جذاب پارک آبی ایرانیان مشهد شامل سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های سقوط آزاد، چاله‌های فضایی، رودخانه مواج و خروشان، استخر و محل بازی کودکان، سونای خشک و بخار و ماساژ و حمام ترکی می‌شود.

این پارک‌ آبی همچنین به رستوران و کافی شاپ نیز مجهز شده است که پس از آب تنی و تجربه تفریحات مهیج، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از جمله قوانینی که برای ورود به این پارک آبی وضع شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ورود بانوان باردار ممنوع است
  2. به همراه داشتن تلفن همراه و طلا و سایر زیورآلات ممنوع است
  3. بازدید کنندگان باید تجهیزات شنا مانند مایو و کلاه را به همراه داشته باشند.

 

  • آدرس: مشهد، بلوار حجاب، نبش حجاب ۸
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۶۶۱۳۰۰۴

سرزمین موج های خروشان مشهد

سرزمین موج‌های خروشان یکی دیگر از پارک‌های آبی مشهد است که اخیراً در مساحتی به ۶۰۰۰۰ متر مربع در ۲ کیلومتری جاده شاندیز ساخته شده است. این پارک آبی نیز امکان ارائه خدمات به صورت همزمان به آقایان و بانوان را فراهم می‌کند. این پارک آبی با دارا بودن بیش از ۶۰ سرسره متنوع با استانداردهای جهانی و امنیت بالا، یک روز هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای شما رقم می‌زند. سرزمین موج‌های خروشان همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب آماده ارائه خدمات به ساکنین و مسافران مشهد است. فست فود، رستوران سنتی، کافی شاپ و پارکینگ اختصاصی از دیگر امکانات این مجموعه آبی هستند.

  • آدرس تماس: مشهد – ابتدای جاده شاندیز – پارک آبی پارک آبی سرزمین موج های خروشان
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۵۱۴۴۰۰۱

موج های خروشان مشهد

پارک ساحلی آفتاب

پارک ساحلی آفتاب از جمله بهترین پارک های آبی ایران در مشهد است که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از بهترین امکانات برای میکروب زدایی و تصفیه آب، عنوان بهداشتی‌ترین پارک آبی کشور را نیز به خود اختصاص داده است. یکی از مزایای اصلی این پارک آبی، ارائه خدمات به صورت هم‌زمان به آقایان و بانوان است. بخش بانوان این پارک آبی در دو طبقه و به ارتفاع ۲۵ متر ساخته شده که سرسره سرعتی، سرسره تونلی، سرسره U و سرسره‌های مارپیچ، سونای بخار و خشک و همچنین جکوزی از امکانات آن به شمار می‌آیند. این پارک آبی در بخش آقایان نیز فضایی مجهز با بزرگ‌ترین سرسره قایق فضایی، سقوط آزاد، استخر غواصی و سرسره‌های مارپیچی ارائه می‌کند که خاطرات مهیج و بی‌نظیری را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند.

  • آدرس: مشهد – انتهای بلوار خیام شمالی- میدان بهارستان- جنب الماس شرق
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۷۰۳۷

 بهترین پارک های آبی ایران: پارک آبی آب و تاب قم 

از آنجایی که شهر قم یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی در کشور است و در بیشتر ماه‌های سال میزبان گردشگرانی از سراسر شهرها می‌باشد، امکانات جذابی فراهم کرده است تا گردشگران بتوانند لحظات لذت بخشی را در این شهر تجربه کنند. پارک آبی آب و تاب قم یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی این شهر است که در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و امکانات متنوعی را به بازدید کنندگان ارائه می‌دهد. این پارک آبی در مساحتی به وسعت  ۳ هکتار واقع شده و از به‌روزترین تجهیزات برای تصفیه آب و میکروب زدایی استفاده می‌کند. از جمله امکانات تفریحی جذاب این پارک آبی می‌توان به سرسره‌های سقوط آزاد، سرسره‌های مارپیچ، استخرهای موج، رودخانه خروشان و همچنین امکاناتی مانند ماساژ، رستوران و کافه، فروشگاه‌های لوازم شنا و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. برخی قوانین پارک آبی آب و تاب قم عبارت‌اند از:

ممنوع بودن ورود به پارک و استفاده از امکانات تفریحی برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، صرع و بیماری‌های پوستی

ممنوع بودن افرادی که اخیراً جراحی شده‌اند

ممنوعیت ورود کودکان  زیر ۳ سال

ممنوع بودن ورود بانوان باردار

ممنوعیت استفاده افراد بیش از ۱۲۰ کیلوگرم از سرسره‌ها

ممنوع بودن ورود افراد با طلا و سایر زیورآلات

 

  • آدرس: قم، بلوار غدیر، بوستان غدیر، انتهای بوستان، پارک آب و تاب قم.
  • شماره تماس: ۰۲۵۳۱۳۹

 بهترین پارک های آبی ایران: پارک آبی آبسار اصفهان

باوجوداینکه اصفهان بیشتر با جاذبه‌های تاریخی خود شناخته می‌شود، اما امکانات تفریحی جذابی را نیز فراهم کرده است تا گردشگران سفر لذت بخشی را در این شهر باشکوه تجربه کنند. از جمله امکانات تفریحی  اصفهان، می‌توان به پارک آبی آبسار اشاره کرد که توجه بسیاری از ساکنین و گردشگران این شهر را به خود جلب کرده است. این پارک آبی با امکانات ورزشی، تفریحی و اقامتی در محیطی مدرن، تجربه مهیجی از سفر به اصفهان را به شما ارائه می‌دهد. این مجموعه تفریحی در دو فاز، فاز اول شامل استخر، رختکن، استخر شیرجه و استخر کودکان، سونا خشک و بخار و فاز دوم شامل وسایل بازی با ۱۳ سرسره روباز و تونلی، محوطه باز، دریاچه خروشان، رستوران و حمام ترکی احداث شده است.

  • آدرس: اصفهان سپاهان شهر بلوار شاهد مجموعه آبی آبسار
  • شماره تماس: ۰۳۱۳۶۵۱۱۱۱۵

پارک آبی آبسار اصفهان

پارک آبی اهواز

اگر قصد دارید نوروز امسال را به اهواز سفر کنید، بازدید از پارک آبی اهواز و تجربه تفریحات هیجان انگیز آبی در دمای بالای این شهر، بدون شک تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما خواهد. این پارک آبی در سال‌های اخیر افتتاح شده است اما در مدت زمان کمی که فعالیت می‌کند، به یکی از جذاب‌ترین تفریحات این شهر تبدیل شده است. این پارک آبی محدودیت سنی نداشته و به کودکان نیز خدمات ارائه می‌دهد. از جمله امکانات جذاب پارک آبی اهواز می‌توان به سرسره‌های مارپیچی  و سرعتی، سرسره U و  سرسره اژدها، استخر موج و رودخانه خروشان و همچنین استخر و سرسره مخصوص کودکان و رستوران و کافی‌شاپ و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

  • آدرس: اهواز- بزرگراه مدرس – رو به روی کیانشهر – ورودی ورزشگاه الغدیر
  • شماره تماس: ۰۶۱۳۳۹۰۷۷۱۰

پارک آبی تبریز

شاید یکی از منحصر به فردترین پارک‌های آبی کشور، پارک آبی تبریز باشد که اولین پارک آبی زیرزمینی در کشور است که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است. طراحی و ساخت این پارک آبی با حمایت‌ها و سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی انجام شد که مطابق با آخرین تکنولوژی و رعایت استانداردهای بین‌المللی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از جمله امکانات این پارک  آبی می‌توان چاله فضایی، سرسره‌های سرعتی و مارپیچ، رودخانه مواج، ران اوت تونلی، سرسره و استخر مخصوص کودکان، سونای خشک و بخار و جکوزی، فست فود و همچنین کافی شاپ را نام برد. این پارک آبی نیز برای برخی افراد محدودیت ورود دارد که شامل افرادی با آسیب دیدگی کمر و ستون فقرات، بانوان باردار و کودکان زیر ۳ سال می‌شود.

  • آدرس: تبریز، خیابان توحید، بعد از مخابرات، جنب پارک اوشاخلار باغچاسی
  • شماره تماس: ۰۴۱۳۳۸۵۳۰۴۰

پارک آبی هلیا

پارک آبی هلیا که به عنوان بزرگترین پارک آبی شمال غرب کشور شناخته می‌شود، یکی دیگر از بهترین پارک های آبی ایران است که در مساحتی به وسعت ۱۷۰۰۰ متر مربع واقع شده و امکان ارائه خدمات به صورت  همزمان آقایان و بانوان را ارائه می‌دهد. این پارک آبی دارای دو موتورخانه برای فیلترینگ و تصفیه آب در بخش‌های مجزا است که خیال افراد را بابت بهداشت و تمیزی مجموعه راحت می‌کند. از جمله امکانات پارک آبی هلیا می‌توان به ۱۳ سرسره آبی، سرسره U، چیلر هوا، رودخانه، استخر و سرسره کودک، جکوزی، اتاق ماساژ و همچنین رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

  • آدرس: آذربایجان شرقی، شهر تبریز، جاده تبریز، تهران، روبروی پمپ بنزین کندرود، مجتمع پارک آبی هلیا
  • شماره تماس: ۰۲۱۳۳۲۰۱۰۲۵

پارک آبی آبسار اصفهان

سخن پایانی

برای تجربه فعالیت‌های مهیج در طول سفرهای نوروزی دیگر لازم نیست نگران باشید! بیشتر شهرهای کشور امروزه به پارک‌های آبی با امکانات متنوع مجهز شده‌اند که با دوستان و خانواده خود می‌توانید اوقات خوشی را در این پارک‌ها سپری کرده و لحظات لذت بخشی را تجربه کنید. در این راهنما به معرفی برخی از بهترین پارک های آبی ایران پرداختیم تا آن‌ها را به خاطر بسپارید و در طول سفرتان به شهرهای تهران، کرج، قم، تبریز، اصفهان، مشهد و کیش تجربه متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

 

سؤالات متداول

۱- پارک‌های آبی روباز در کجا قرار دارند؟

تم پارک آبی اوشن واقع در کیش در حال حاضر تنها پارک آبی روباز در کشور است.

۲- بهترین پارک‌های آبی تهران کدام‌ها هستند؟

اوپارک و دهکده آبی پارس جزو بهترین پارک‌های آبی در تهران به شمار می‌روند.

۳- کدام شهرها دارای پارک‌های آبی هستند؟

شهرهای بسیاری از کشور دارای پارک‌های آبی با امکانات متنوع هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شهرهای تهران، کرج، قم، تبریز، اصفهان، مشهد و کیش اشاره کرد.

تور های ویژه