کدام ایرلاین ها بهترین غذا را سرو می کنند؟

پربازدیدترین ها

گردشگری 21 خرداد ، 1403 10 دقیقه

شکم گردی در هواپیما

وقتی می خواهیم برای سفر برنامه ریزی کنیم و بلیط هواپیما رزرو کنیم در مورد ایرلاین های موجود و کیفیت خدمات و امنیت پروازشان تحقیق می کنیم. اما نکته بسیار مهمی که در ارزیابی یک ایرلاین معمولا نادیده گرفته می شود غذای آن ایرلاین است. اکثر ما به قیمت بلیط و نوع هواپیمای استفاده شده توجه می کنیم و به غذا و کترینگ ایرلاین چندان توجهی نمی کنیم. اما جالب است بدانید که کیفیت غذا و خدمات کترینگ ارائه شده یکی از مهمترین فاکتورها برای رتبه بندی شرکت های هواپیمایی است. به طور مثال، هواپیمایی ترکیش ایرلاین بخاطر غذاهای خوشمزه ای که در هواپیما سرو می کند شهرتی جهانی پیدا کرده است و همیشه در میان چند ایرلاین برتر از نظر کیفیت خدمات بوده است. آیا می دانید بهترین غذای هواپیما را در کدام ایرلاین می توانیم امتحان کنیم؟ کدام ایرلاین ها خوشمزه ترین غذا را سرو می کنند؟ اگر اهل شکم گردی هستید می دانید در کدام ایرلاین می توانید لذیذترین غذاها را میل کنید؟ در این مطلب می خواهیم سری به هواپیمایی های مختلف در دنیا بزنیم و بهترین غذاهای ایرلاین ها را به شما معرفی کنیم. با سفرهای پایتخت همراه باشید.


ایر نیوزلند | Air New Zealand

این شرکت هواپیمایی پنج سال متوالی است که به دلیل کیفیت خدمات و سرویس دهی به مسافران به عنوان بهترین ایرلاین انتخاب می شود. عمر ناوگان هوایی، رضایت مسافران و البته کیفیت غذا و کیترینگ هواپیما از مولفه های مهم در انتخاب ایرلاین برتر است. ایرنیوزلند برای ارائه بهترین کیفیت غذا در پروازهای بین المللی خود از پیتر گوردون (Peter Gordon)، سرآشپز مشهور بین المللی کمک گرفته است. اگر با این ایرلاین سفر می کنید در مناسبت های خاص می توانید از طعم لذیذ و بی نظیر مرغ سوخاری با سس گوجه زعفرانی و حمص کدو حلوایی و لوبیا سفید لذت ببرید.


تای ایرویز | Thai Airways

تای ایرویز شرکت هواپیمایی تایلندی است که به ۸۰ فرودگاه در ۳۷ کشور جهان پرواز مستقیم دارد. این هواپیمایی هم به دلیل کیفیت بالای خدمات در چند سال گذشته جزو بهترین ایرلاین های دنیا شناخته شده است. غذای سرو شده در این ایرلاین حتی در پروازهای اکونومی هم به اندازه پرواز فرست کلاس باکیفیت و خوشمزه است و مسافران با غذاهایی شاهانه پذیرایی می شوند. لیست غذاهای این ایرلاین طیف متنوعی از غذاهای سنتی تایلندی مثل نودل بادام زمینی، برنج سرخ شده با سس چیلی و چیکن کاری است. خوشبختانه از سال ۱۳۹۵ پرواز مستقیم تای ایرویز از فرودگاه سووارنابومی به مقصد تهران راه اندازی شده است و هموطنان عزیز نیز می توانند با رزرو بلیط تای ایرویز از کیفیت بی نظیر خدمات و غذاهای خوشمزه این ایرلاین بهره مند شوند.


ترکیش ایرلاین | Turkish Airlines

این هواپیمایی متعلق به کشور ترکیه است و یکی از بهترین و خوشمزه ترین غذاها را در طول پرواز سرو می کند. خیلی از افراد بخاطر غذاهای خوشمزه این ایرلاین هم که شده سعی می کنند بلیط هواپیمای ترکیش ایرلاین را تهیه کنند. هرچه باشد تجربه غذایی با کیفیت و لذیذ در هواپیما می تواند شروع خوبی برای یک سفر خوب و به یادماندنی باشد. غذاهای سرو شده در هواپیمایی ترکیه بیشتر به سرویس دهی در رستورانی شیک شباهت دارند. علاوه بر طعم خوب غذاها، چیدمان و نحوه سرو غذاها نیز بسیار حائز اهمیت است. در پروازهای تجاری ترکیش ایرلاین با سرویس چای سنتی عثمانی (شامل سماور و استکان کمر باریک و باقلوا) از مسافران پذیرایی می شود. هواپیمایی ترکیش ایرلاین در ایران نیز فعالیت دارد و از شهرهای مختلف مثل تهران، تبریز، مشهد و .. به مقاصد مختلف در دنیا پرواز مستقیم دارد. با رزرو بلیط هواپیمای ترکیش ایرلاین می توانید علاوه بر امنیت بالای پرواز و کیفیت خدمات، از طعم لذیذ غذاهای سنتی ترکیه لذت ببرید.


هواپیمایی امارات | Emirates

این شرکت هواپیمایی متعلق به امارات متحده عربی است و دفتر مرکزی اش در دبی قرار دارد. امارات نیز نامی شناخته شده در بین ایرلاین های برتر دنیاست و به خاطر طعم لذیذ غذاهایش شهرت دارد. خوراک بره و انواع غذاهای خاورمیانه و عربی در پروازهای بین المللی امارات سرو می شود. در پروازهای فرست کلاس این ایرلاین اما یک ضیافت واقعی برپا می شود. در این پروازها با اردک سرخ شده تریاکی و سس زردآلو، انواع نوشیدنی، کمپوت سیب زعفرانی، نان گردویی و… از مسافران پذیرایی می شود.


سنگاپور ایرلاینز | Singapore Airlines

هواپیمایی سنگاپور یکی از بزرگترین و برترین ایرلاین های دنیاست که بارها به دلیل کیفت خدماتش مورد تقدیر قرار گرفته است. کیترینگ و غذای این ایرلاین نیز یکی از دلایل شهرت و محبوبیتش است. یکی از نکات جالب در مورد غذا خوردن در هواپیما و ارتفاع این است که طعم غذا در هواپیما کمی متفاوت از سطح زمین است. این موضوع دلایل جالبی هم دارد که می توانید در مطلب چرا طعم غذا در هواپیما متفاوت است در این مورد بیشتر بدانید. هواپیمایی سنگاپور مجهز به آزمایشگاه تست غذاست و هر غذا را در سطح زمین و در ارتفاع بارها امتحان می کند تا مطمئن شود طعم غذاهای سرو شده تا حد امکان به طعم غذا روی زمین نزدیک باشد. در حال حاضر سنگاپور ایرلاینز سرویس «رزرو غذای هواپیما» را در پروازهای بیزنس کلاس یا تجاری خود راه اندازی کرده است. در این سرویس  مسافران می توانند از ۲۴ ساعت قبل از پرواز از منوی متنوع هواپیما به دلخواه خود انتخاب کنند. در پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس در سرویس غذاخوری چینی از مسافران پذیرایی می شود.


آل نیپون ایرویز | All Nippon Airways

شرکت هواپیمایی آل نیپون بزرگ ترین ایرلاین ژاپن است و به اختصار آنا نیز نامیده می شود. این ایرلاین نیز یکی از بهترین ایرلاین های دنیا از نظر کیفیت خدمات و کیترینگ است. در این هواپیمایی می توانید بهترین طعم های آشپزی ژاپن را امتحان کنید. انواع غذاهای دریایی و غذاهای خاص ژاپنی مثل نیگاتا و شیگا با دسر گلابی کاراملی و تخم مرغ شکم پر از جمله غذاهای سرو شده در این ایرلاین است.


کانتاس ایرویز | Qantas Airways

این شرکت هواپیمایی استرالیایی بر طبق نظرسنجی های انجام شده یکی از بهترین غذاها را در پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس خود ارائه می کند. این ایرلاین چندی پیش به مناسبت جشن پانزدهمین سال تاسیس، منویی ویژه شامل محبوب ترین غذاهای خود در طول این سالها به مسافران ارائه کرد. این منو شامل پرطرفدارترین غذاهای کانتاس ایرویز مثل فیله ماهی سوخاری، بلوچیز و تارت بروکلی و آرگولا بود.

منبع: travelandleisure.com

تور های ویژه