راهنمای سفر به دیدیم در ترکیه

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 17 تیر ، 1403 5 دقیقه
شهر دیدیم

شهر دیدیم ترکیه تنها یکی از شهرهای پرطرف‌دار توریستی و جذاب کشور ترکیه است که سالانه گردشگران و مسافران زیادی در آن رفت‌وآمد می‌کنند. ترکیه در همسایگی کشور ما ایران قرار دارد و به دلیل نزدیکی به لحاظ بعد مسافت و همین‌طور شبیه بودن فرهنگ و آداب و رسومشان به ایران، یکی از مقاصد محبوب برای ما ایرانیان هم محسوب می‌شود. این شهر ساحلی و کوچک، امروز مقصد سفر ماست تا تمام جاذبه‌ های آن را بررسی و با هم سفری تکرارنشدنی به آن را تجربه کنیم.

شهر دیدیم ترکیه برای دیدن نادیدنی‌ها

شهر دیدیم ترکیه دقیقاً در ۱۲۳ کیلومتری از مرکز استان آیدین در غرب کشور ترکیه قرار گرفته است. شهری متفاوت و بسیار کوچک که در سواحل دریای اژه سکنی گزیده و ساحل آن شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین نقاط این شهر است. جالب است بدانید که در اغلب روزهای گرم سال یعنی فصل‌های بهار و تابستان این ساحل همیشه مملو از جمعیت و گردشگر است. آب‌وهوای بی‌نظیر مدیترانه‌ای، جغرافیای منحصر به فرد، در مقابل دریای بسیار آرام، سبب شده است که در فصلی مانند زمستان هم آب‌وهوای مطبوع و مطلوبی در این منطقه در جریان باشد. به عبارتی شهر دیدیم هیچگاه از گردشگر خالی نیست.
ضمن اینکه آثار باستانی، تاریخی و جاذبه‌ های فرهنگی، طبیعی و تفریحی فراوانی هم در این جزیره وجود دارند. جالب است بدانید که این شهر در فاصله ۹۶ کیلومتری از بدروم، در فاصله ۷۷ کیلومتری از کوش آداسی و در فاصله ۶۲۰ کیلومتری استانبول قرار گرفته است.

جغرافیای دیدیم

شهر دیدیم به لحاظ جغرافیایی یک شهر ساحلی به حساب می‌آید که در غرب کشور ترکیه و در سواحل دریای اژه واقع شده است. این شهر از چند منطقه کوچک با نام‌های “آلتین کوم” به معنای ماسه و شن طلایی، “گوموش کوم” به معنای ماسه و شن نقره‌ای و “ساری کوم” به معنای ماسه و شن زردرنگ تشکیل شده است. مساحت شهر ساحلی و زیبای دیدیم ترکیه تقریباً در حدود ۳۳۳ کیلومتر برآورد شده و بر اساس آخرین سرشماری در سال ۲۰۱۲ تعداد ساکنین این شهر زیبا کمتر از ۵۰ هزار نفر است.

اطلاعات شهری شهر دیدیم

زبان رسمی در شهر دیدیم: ترکی استانبولی
واحد پول: لیر ترکیه
کد کشور: ۹۰+
نوع انرژی و برق شهری: ۵۰ هرتز / ۲۳۰ ولت
شماره‌ اتفاقات اضطراری: ۱۱۲
اختلاف ساعت تهران: یک ساعت و ۳۰ دقیقه از تهران عقب‌تر است

آب‌وهوای شهر دیدیم

آب‌وهوای این شهر کاملاً مطبوع و مدیترانه‌ای است. تابستان‌هایی گرم و خشک دارد و جالب است بدانید که متوسط دما در فصل تابستان در شهر دیدیم به ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. زمستان‌ها هم با اینکه در ترکیه بسیار سرد و بارانی است اما در دیدیم هوا همچنان مطبوع و بهاری بوده و با وجود باران و سرما، درجه هوا در این شهر در شش ماهه دوم سال نهایتاً به ۱۴ درجه سانتیگراد می ‌رسد. به همین دلیل است که این شهر یک شهر چهار فصل بوده که مسافرت در تمام اوقات سال به آن می تواند بهترین تصمیم باشد.

جاذبه‌ های دیدنی دیدیم

شهر دیدیم ترکیه جاذبه‌ های گردشگری فراوانی دارد. این جاذبه ها همگی در کنار تفریحات متنوع این شهر، آن را به مقصدی متفاوت تبدیل کرده‌اند.

معبد آپولو

مهمترین و البته بزرگ‌ترین معابد در دنیا یعنی معبد آپولو در شهر دیدیم قرار گرفته است. این معبد متعلق به قرن هشتم پیش از میلاد مسیح است که به نام آپولو یعنی خدای خورشید نام‌گذاری شده است. قدمت و تاریخچه‌ای طولانی دارد و حضور در آن می‌تواند برای شما جذاب و فراموش‌نشدنی باشد. معبد آپولو در شهر دیدیم را یکی از ۳ معبد بزرگ در تمام جهان می‌دانند که تنها حضور در این معبد می‌تواند دلیلی قانع‌کننده برای سفر شما به شهر دیدیم ترکیه باشد.شهر دیدیم

سواحل شهر دیدیم

در کنار این جاذبه، سواحل این شهر هم بسیار دوست‌داشتنی و پرطرف‌دار هستند. سواحل آلتینکوم و همین‌طور خلیج‌های زیبای آکبوک از جمله سواحلی هستند که همیشه شلوغ و مملو از گردشگر بوده و حضور در آن‌ها نسبت به دیگر سواحل در تمام دنیا می‌تواند احساسی متفاوتی را در شما خلق کند.

دریاچه بافا

دریاچه‌ای با نام بافا هم در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر دیدیم قرار گرفته که یک جاذبه بسیار منحصر به فرد، شگفت‌آفرین و طبیعی در این شهر است. جالب است بدانید که در این دریاچه چندین جزیره بزرگ و کوچک قرار دارند که همگی مملو از جاذبه‌ های متعدد باستانی هستند که از پیشینیان برجای‌مانده‌اند. ضمن اینکه در آن‌ها تقریباً بیش از ۲۰۰ گونه گوناگون پرنده هم زندگی می‌کند.

شهر تاریخی پریه نه

اگر به دیدیم سفر کردید فراموش نکنید که حتماً به شهر باستانی پریه نه هم سر بزنید که در فاصله اندک از دیدیم قرار گرفته است و تنها ۳۰ دقیقه با آن فاصله دارد. این شهر قدمتی ۴۰۰ساله دارد و با تمام تاریخی بودنش، نمود یک شهر کاملاً مدرنیته است. ضمن اینکه مناظر طبیعی این شهر به‌شدت مثال‌زدنی و توصیف‌ناپذیر هستند.

شهر دیدیم
همچنین جاذبه‌ های دیگری مانند حمام فائو ویستنا، پارک آبی شهر دیدیم، مجسمه‌های زیبا و نقش‌برجسته مدوسا و شهر باستانی و تاریخی میلتوس هم از دیگر جاذبه‌ های دیدنی دیدیم به حساب می‌آیند.

هتل‌های شهر دیدیم

این شهر هم مانند تمام شهرهای توریستی و تفریحی جهان هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف و متنوعی دارد. شما می‌توانید هم در هاستل‌ها و مسافرخانه‌ها اقامت کنید که البته میزان امکانات و امنیت آن‌ها می‌تواند نسبت به هتل‌ها متفاوت باشد. هم می‌توانید هتل‌ها را انتخاب کنید با درنظرگرفتن قیمت‌های مختلف، اقامت‌های متنوع و گوناگونی را برای شما رقم خواهند زد.

 هتل‌های پیشنهادی ما در شهر دیدیم

۱. هتل دِمارین اولین هتل ۵ ستاره‌ای است که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم. امکانات بی‌نظیر و متنوعی دارد و اقامتی متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.
آدرس: Camlik Mah. Pasa Cad. No: 4/A, Didim 09270, Turkey

۲. هتل رامادا ریزورت دومین پیشنهاد ما به شما است. هتلی ۴ ستاره که البته هزینه کمتری نسبت به هتل‌های ۵ ستاره دارد. اما همچنان با بهترین امکانات از گردشگران و مسافران خود پذیرایی می‌کند.
آدرس: Akbuk Mah. 3044 Caddesi No. 46 | Didim Aydın, Akbuk, Didim 09270, Turkey

۳. سومین پیشنهاد ما برای اقامت در هتل‌های شهر دیدیم هتل Tuntas Suites AltInkum است که یک هتل ۳ ستاره بوده و فاصله کوتاه ۱۰۰ متری تا ساحل دارد. امکانات آن کامل است و جالب است بدانید که استخر و اینترنت هم در این هتل برای رفاه حال مسافران درنظر گرفته شده است.
آدرس: ‌۸۴ sk no 41 Altinkum, 09270 Altinkum/Didim/Aydın, Turkey

خورد و خوراک در شهر دیدیم و هزینه‌های پیش‌بینی نشده

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم ترکیه به هر نظر شباهت‌های بسیار زیادی به ایران دارد. فرهنگ، آداب‌ورسوم، سنت‌ها و حتی ذائقه غذایی ساکنان ترکیه به مردم ایران بسیار نزدیک است. به همین دلیل شما در این شهر برای تهیه و سرو غذا هیچ مشکلی نخواهید داشت. غذاهای گوناگونی مانند سیب‌زمینی شکم پر، انواع کباب‌ها، بورک و غذاهای دیگر در تمام رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی در غرفه‌های خیابانی پیدا می‌شوند که همگی باکیفیت، لذیذ و خوشمزه هستند.
در هر حال شما با در نظر گرفتن ذائقه خود می‌ توانید بهترین غذا را تهیه و نوش جان کنید. البته با توجه به انتخاب غذا در یک رستوران لوکس، یک کافه معمولی یا غرفه‌ های کنار خیابان، هزینه‌ های متنوعی را هم متحمل خواهید شد. ناگفته نماند که غذا هایی که در غرفه‌ های خیابانی عرضه می ‌شوند، هزینه کمتری نسبت به غذا های رستورانی دارند. ولی همچنان خوشمزه، با کیفیت و پرطرفدار هستند.شهر دیدیم

• رستوران‌های پیشنهادی ما در شهر دیدیم

۱. رستوران پلیکان یکی از بهترین رستوران‌های شهر دیدیم محسوب می‌شود که تنوع منوی غذایی آن سبب شده بیشتر گردشگران آن را انتخاب کنند. حتی برای انجام پذیرایی‌ها و دورهمی‌های بزرگ هم این رستوران یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید.
آدرس: Altinkum Mahallesi.76 Sokak.19/1 | Didim/Aydin, Altinkum, Didim, Turkey

۲. رستوران تاپکاپی یا توپ کاپی از رستوران ‌های بین‌المللی ترکیه است که البته هزینه بسیار زیادی برای غذاهای خود از شما دریافت می‌کند. غذاهای بین‌المللی جذابی دارد و منوی مخصوص گیاهخواران آن بسیار پرطرف‌دار است.
آدرس: Main Beach Infront | Topkapi Restaurant, Altinkum, Didim 09270, Turkey

۳. رستوران بعدی رستوران پاسار نام دارد که فضایی فوق‌العاده رمانتیک داشته و می‌تواند یک پیشنهاد ویژه برای سرو یک شام دونفره و عاشقانه باشد. تمام غذاهای مختلف در این رستوران سرو می‌شوند و منوی غذایی گیاهی، اروپایی و ترکیه‌ای آن یک منوی ویژه به حساب می‌آید.
آدرس: ‌Cumhuriyet | 1001. Cd, Akbuk, Didim 09295, Turkey

شهر دیدیم

چند نکته مهم برای سفر به شهر دیدیم ترکیه

در این قسمت چند نکته را به شما گوشزد خواهیم کرد. چون دانستن آن‌ها می‌تواند سفر بهتری را برایتان رقم بزند.
• نکته اول اینکه همان‌طور که می‌دانید کشور ترکیه یک کشور مسلمان محسوب می‌شود. به همین دلیل حتماً در زمان بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی پوشش لازم را رعایت کنید.
•  زمان حضور در تاکسی بادقت از کیف پول، جیب و وسایلتان مراقبت کنید.
• به هیچ عنوان در اماکن عمومی سیگار نکشیده یا بلند صحبت نکنید.
• باید بدانید که شهر دیدیم فرودگاه ندارد، به همین دلیل شما برای دسترسی به این شهر باید ابتدا خود را به ازمیر برسانید و سپس از آنجا با وسایل نقلیه مختلف به شهر دیدیم سفر کنید.

دیدیم را حتماً ببینید!

نکته مهمی که قبل از سفر به کشورهای خارجی باید آن را مدنظر داشته باشید این است که حتماً قبل از سفر از واحد پولی و معادل‌سازی آن با واحد ریالی کشور خودمان اطلاعات لازم را کسب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا با یک برآورد ساده تمامی هزینه‌ها را قبل از سفر در نظر گرفته و به میزان کافی پول به همراه داشته باشید. ضمن اینکه در زمان سفر به سایر نقاط جهان حتماً فرهنگ، آداب‌ورسوم، سنت‌ها و تفکرات آن‌ها را بدانید و به آن‌ها احترام بگذارید.

تور های ویژه