راهنمای کامل سفر به تایلند با طرح سندباکس!

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 30 خرداد ، 1403 7 دقیقه
سفر به تایلند

یکی از کشورهایی که ایرانی ها علاقه زیادی دارند تا از آن دیدن کنند کشور تایلند است. در این کشور سواحل زیادی وجود دارد و بالا بودن تعداد این سواحل در کنار جزیره های بکر و زیبای آن و فرهنگ کشور تایلند برای بسیاری از ایرانی ها جالب و جذاب به نظر میرسد.

تایلند قبل از شیوع کرونا یکی از پرگردشگرترین کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده و پس از گسترش بیماری کرونا، این کشور نیز مانند دیگر کشورهای دنیا مرزهای خود را به روی گردشگران بست و محدودیت‌ های بسیاری را برای آنان ایجاد نمود.

اما این روزها با پیشرفت واکسینه شدن مردم در تمامی نقاط جهان، مقاصد گردشگری با توجه به قوانین هر کشور مرزهای خود را برای گردشگران باز کرده اند. تایلند یکی از مقاصد مهم در گردشگری، پس از گذشت حدود دو سال از شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشورهای دنیا، تصمیم به بازگشایی مرزهای خود گرفته و برنامه‌ هایی را برای سفر گردشگران ترتیب داده و با اعلام طرح سندباکس، از لزوم ورود بدون قرنطینه و حذف محدودیت ‌های سفر بازدیدکنندگان خارجی واکسینه شده و شهروندان تایلندی، به این کشور خبر داد.

طرح سندباکس برای ورود گردشگران به کشور تایلند

سندباکس طرحی است که از سوی دولت تایلند درشهر پوکت اجرا شده و بر اساس این طرح، مسافرانی که واکسینه شده ‌اند بدون نیاز به قرنطینه ۷ روزه می ‌توانند وارد پوکت شوند. تا مدتی قبل به دلیل قرار گرفتن ایران در لیست کشورهای پر خطر، مسافران ایرانی حتی از طریق این طرح نیز اجازه ورود به تایلند را نداشتند. اما از تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ این محدودیت برداشته شده و مسافران ایرانی می ‌توانند از طریق طرح سندباکس به پوکت سفر کنند.

ورود گردشگران به تایلندواکسن‌های مورد تایید  تایلند

واکسن های مورد تایید این کشور شامل : فایزر، جان &جانسون، مدرنا، آسترازنکا، سینوواک، سینوفارم، اسپوتنیک می باشند.

مدارک برای سفر به  تایلند

گواهی واکسیناسیون (با مدت زمانی بیش از ۱۴ روز و کمتر از ۶ ماه)

دانلود اپلیکیشن «تایلند پلاس» و بارگزاری اطلاعات در آن

گواهی ورود یا “CoE” از سایت: coethailand.mfa.go.th

بیمه مسافرتی با پوشش بیماری کرونا

تأییدیه رزرو هتل(واچر)

نتیجه منفی آزمایش PCR مربوط به حداکثر ۷۲ ساعت قبل

ویزای تایلند

 آشنایی با کشور تایلند

کشور تایلند یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا است و یکی از توریست پذیرترین کشورهای دنیا لقب دارد. اغلب شهرهای این کشور جاذبه های خاص خود را داشته و این شرایط را برای شما فراهم کرده اند تا ساعاتی هیجان انگیز و شیرین را در آن تجربه کنید.

تایلند با کشورهای مالزی، برمه و لائوس همسایه است و خلیج تایلند نیز در جنوب این کشور قرار دارد. بانکوک پایتخت کشور تایلند بوده و از جلمه شلوغ ترین و پر رفت وآمدترین شهرهای این کشور می باشد. کشور تایلند ۷۰میلیون نفر جمعیت دارد و موضوعی که اسناد و شواهد نشان می دهد این است که این کشور قدمتی ۵۰۰۰ هزار ساله دارد.

مردم این کشور به زبان تایلندی با هم صحبت می کنند و خوب است بدانید که این کشور با کشورمان ایران حدود سه ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد. مهم ترین فرودگاه های این کشور فرودگاه بین المللی دن موئنگ، پاتایا و فرودگاه پوت است و تمامی آنها امکانات خوبی و مناسبی برای رضایت خاطر مسافرین فراهم کرده اند.

در مسافرت به کشور تایلند سعی کنید از تمامی وسایل خود به خوبی محافظت کنید و چهار چشمی حواستان به کیف و وسایل شخصی تان باشد. این کشور جمیعت زیادی دارد و علاوه بر آن تعداد توریست هایی که به آن وارد می شوند نیز زیاد بوده و همین عامل باعث شده که دولت کشور تایلند برای ایجاد امنیت در آن با مشکلاتی مواجه باشد.

راننده های تاکسی نیز در نوع خود بسیار جالب توجه هستند. برخی از رانندگان تایلندی مسافرین را از راه های طولانی به مقصد می رسانند تا هزینه بیشتری را از آنها دریافت کنند. به هنگام سوار شدن به تاکسی در مورد این مساله با آنها صحبت کنید و بر سر یک رقم به توافق برسید تا نتوانند هزینه بیشتری را از شما دریافت کنند.

تایلندآب و هوای کشور تایلند

این کشور در مجاورت دریا قرار گرفته است و به همین دلیل در اغلب روزهای سال می توان آب و هوای معتدل و مرطوبی را در آن مشاهده کرد. در قسمت های شمالی تایلند جنگل های زیادی وجود دارد و در مناطق مرکزی نیز زمین هایی که به کشت برنج اختصاص پیدا کرده اند قابل مشاهده هستند.

در فواصل دو ماه بهمن و خرداد خشکی در این کشور رو به افزایش گذاشته و دمای هوا به ۳۴ درجه سانتی گراد می رسد. از خرداد تا آبان نیز میزان بارندگی بالاست و ممکن است فرصت گشت و گذار در این کشور را از شما سلب کند.

میانگین دمایی در این بازه زمانی نیز حدود ۲۹ درجه سانتی گراد است. از آبان تا بهمن دمای هوا بسیار مطلوب و دوست داشتنی است و فرصت خوبی برایتان فراهم می کند تا از همه جای این کشور دیدن کنید و سفری همراه با خاطرات عجیب و به یادماندنی تجربه کنید.

بهترین زمانی که توصیه می کنیم برای رفتن به کشور تایلند انتخاب نمایید آبان تا بهمن است. در این زمان میزان بارندگی ها کاهش یافته و دمای هوا نیز نه خیلی بالاست که نتوان آن را تحمل کرد و نه خیلی پایین که سرد و اذیت کننده باشد.

در این چند ماه رطوبت هوا نیز کاهش پیدا کرده و شرجی بودن هوا شما را دچار مشکل نخواهد کرد. البته جشن آب بازی در فصل گرم این کشور می تواند بسیار هیجان انگیز ظاهر شود.

جاذبه های کشور تایلند

اگر به کشور تایلند سفر کردید حتما از جذابیت هایی که در ادامه سخن خواهیم گفت نیز دیدن کنید. این نکات دقیقا همان دلایلی هستند که باعث می شوند شما برای رفتن به این کشور اشتیاق بیشتری از خود نشان دهید. پس در اولین روزهای تعطیلی که در پیش رو دارید برای رفتن به این کشور برنامه ریزی مفصلی کنید.

پوکت در تایلندجزیره فانگ انگا در پوکت

شهر پوکت یکی دیگر از شهرهای کشور تایلند است که آن نیز در نوع خود آثار و جاذبه های دیدنی فراوانی را در خود جای داده است. از جمله این مناظر و جاذبه های طبیعی می توان به جزیره فانگ انگا اشاره کرد.

این جزیره را به عنوان جزیره جیمز باند می شناسند؛ زیرا یکی از فیلم های این مجموعه در این جزیره فیلم برداری شده است. علاوه بر این موضوع، وجود ساختارهایی که از آهک تشکیل شده اند از جمله جذابیت های این جزیره به شمار می روند.

این ساختارهای آهکی به صورت قائم در دریا قرار گرفته و صحنه ای زیبا و متفاوت را خلق کرده اند. غواصی، قایق سواری در غارهایی آهکی این جزیره و ماهیگیری از دیگر کارهایی است که می توان در این جزیره انجام داد.

جزایر فی فی در پوکت

از دیگر جذابیت هایی که در سفر به کشور تایلند و رفتن به شهر پوکت باید حتما از آن بازدید کنید جزایر فی فی در این شهر است. از شهر پوکت که حرکت به سمت این جزایر را شروع می کنید حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا به مقصد برسید.

برای رفتن به این جزیره باید سوار بر قایق شوید و از آنجایی که معمولا این قایق ها شلوغ هستند بهتر است به جای نگاه کردن به مسافرین از مناظر زیبایی که در اطرافتان مشاهده می کنید لذت ببرید.

خلیج مشهور مایا، غواصی و دراز کشیدن در لبه ساحل و استفاده از آفتاب گرم این منطقه از جمله جذابیت هایی که است رفتن به این جزیره برای شما فراهم می کند.

جزایر فی فی در پوکتچشمه های آب گرم پوکت

یکی از آرامش بخش ترین قسمت های سفر به کشور تایلند، چشمه های آب گرم شهر پوکت است. اگر در اثر مسافت زیادی که در هواپیما طی کرده اید سخته شده و دوست دارید تنی به آب بزنید و خستگی را از جسمتان دور کنید توصیه می کنیم حتما به چشمه های آب گرم شهر پوکت نیز سری زده و از فواید آب های گرم این منطقه استفاده نمایید.

البته اگر دوست دارید از فواید آب گرم استفاده کنید به مراکز مراجعه نمایید که مراکز درمانی واقعی هستند و می توانند شما را مهمان یک تجربه واقعی از ماساژ و استفاده از آب گرم مهمان کنند.

برخی از هتل های این خدمات را ارائه می کنند اما لذت واقعی یک چشمه آب گرم را نمی توان در آنها حس کرد. علاوه بر آب گرم می توانید ماساژ روغنی و ماساژ تایلندی را نیز امتحان کنید و خستگی را به طور کلی از وجودتان دور نمایید.

مجسمه بودای بزرگ در پوکت

در شهر پوکت نیز می توانید یکی دیگر از مجمسه های بودا را مشاهده کنید. این مجسمه ۴۵ متر ارتفاع دارد و حضور پیدا کردن در منطقه ای که این مجسه قرار گرفته فرصت خوبی را برایتان ایجاد می کند تا خلیج چالونگ که در شرق و سواحل کارون و کاتا را که در غرب قرار گرفته اند مشاهده کنید.

اگر می خواهید برای بازدید از این مجسمه وقت کافی داشته باشید بهتر است اول صبح به سمت منطقه ای که مجسمه بودا قرار گرفته رفته و از مناظری که پیشاپیش چشمانتان واقع شده در نهایت صبر و حوصله دیدن کنید.
مجسمه بودای بزرگ در پوکت

پرواز در پوکت

اگر سوار زیپ لاین شده باشید بدون شک می دانید که این تفریح هیجان زیادی داشته و هیجان شما زمانی که در یک منطقه زیبا و سرسبز زبیپ لاین سواری می کنید دو چندان خواهد بود. اگر از ارتفاع نمی ترسید و بیماری قلبی ندارید توصیه می کنیم حتما زیپ لاین های پوکت را امتحان کنید و مناظر زیبایی که اطرافتان وجود دارد را مشاهده کنید.

اصلا نگران امنیت و اینکه به سلامت پای خود را بر زمین بگذارید نباشید؛ زیرا راهنمای انگلیسی زبانی که در این مسیر شما را همراهی می کند هر لحظه مواظب شماست و اجازه نمی دهد که هیچ خطری جان شما را تهدید کند.

اگر دوست دارید هیجان را در این کشور تجربه کرده و میزان آدرنالین خون خود را افزایش دهید حتما امتحان کردن این تفریح را در برنامه های سفر خود جای دهید.

ساحل کاتا در پوکت

بعد از آنکه در زیپ لاین میزان آدرنالین خونتان افزایش پیدا کرد خوب است به ساحل بروید و دقایقی را در زیر نور آفتاب راه رفته و آرامش را نیز به وجودتان تزریق کنید.

ساحل کاتا در شهر پوکت به دو قسمت تبدیل شده است؛ یک ساحل بزرگ و یک ساحل کوچک. این دو ساحل به وسیله یک دماغه از هم جدا شده اند و به دلیل زیبایی وصف ناپذیر موجود در این ساحل، معمولا کاتا بسیار شلوغ و پر ازدحام است.

ماسه های درخشان و سفید این ساحل در کنار نور خورشید که در نهایت شفافیت به آنها می تابد فرصت خوبی را برای گردشگرها فراهم کرده تا تنها به زیبایی دریایی که رو به رویشان قرار دارد خیره شده و به هیچ چیز دیگری فکر نکنند.

تور های ویژه