معرفی مناطق توریستی و پربازدید آنتالیا

پربازدیدترین ها

راهنمای سفر 27 خرداد ، 1403 7 دقیقه
مناطق توریستی آنتالیا

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، بهتر است بدانید که این شهر توریستی و پرطرف‌دار مجموعه جذابی از جاذبه‌های گردشگری دارد که می‌توانید از آنها بازدید کنید. این شهر مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به تفریحات ساحلی و افرادی است که به دنبال جاذبه‌های گردشگری و تاریخی هستند. اگر شما هم قصد سفر به آنتالیا را دارید در ادامه با سفرهای پایتخت همراه باشید تا با مناطق توریستی و پربازدید آنتالیا بیشتر آشنا شوید.


شهر باستانی اولیمپوس | Olympos

شهر باستانی اولیمپوس در ساحل و در نزدیکی سیرالی، در سمت جنوبی کوه Tahtali واقع شده است. اولیمپوس که یکی از اعضای اتحادیه لیکیا بود، یک شهر تجاری دریایی شناخته میشد. این شهر بعد از افتادن به دست دزدان دریایی توسط فرمانده رومی ایزائوریکوس نجات یافت و در حال حاضر به دلیل قدمت تاریخی و بقایای به‌جامانده از گذشته در بین گردشگران بسیار مطرح شده است.

کاله ‌ایچی | Old Town (Kaleiçi)

کاله ایچی محل مناسبی برای قدم‌زدن در منطقه‌ای قدیمی و فوق‌العاده زیبا است. در این منطقه عمارت‌های سفیدرنگ عثمانی با سقف قرمز که بازسازی ‌شده و در خیابان‌های سنگ‌فرش قرار گرفته‌اند را خواهید دید که در حال حاضر هتل‌های بوتیک، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری و رستوران‌های زیادی در آنجا هستند. این منطقه قدیمی جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که از جمله آنها می‌توان به میدان اصلی (کاله کاپیسی) که دروازه دژ و برج ساعت پوشیده از سنگ در آنجا قرار دارد، مسجد تکلی مهمت پاشا که به دلیل کاشی‌کاری‌های خیره‌کننده‌اش معروف است و مناره زیبای Kesik Minare اشاره کرد.

دروازه هادریان | Hadrian’s Gate

دروازه هادریان یکی از اصلی‌ترین دروازه‌های ورودی به منطقه کاله‌ ایچی است. بخش‌های قابل‌توجهی از دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در ضلع شرقی شهر قدیمی حفظ شده و دروازه هادریان مهم‌ترین این بخش است. این دروازه مرمر سه طاقی عظیم که در سال ۱۳۰ پس از میلاد، توسط خود امپراتور هادریان ساخته شد، با برج‌های باشکوه احاطه شده و با تزیینات مجسمه‌ای زیبا تزیین شده است و سقف آن دارای کنده‌کاری‌های منحصربه‌فردی است.مناطق توریستی آنتالیا

بندر قدیمی آنتالیا | Old Harbor

بندر قدیمی آنتالیا که در شکافی در صخره‌ها قرار دارد، مجموعه‌ای زیبا از بوتیک‌ها، کافه‌های زیبا، بازارها و قایق‌های بادبانی است که در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارند. این بندر زمانی قطب اصلی اقتصادی آنتالیا بوده و از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم، این بندر یک بندر اصلی بوده که محل تجارت شهر و اطراف آن بود. در حال حاضر این منطقه یکی از مناطق توریستی آنتالیا و محل مناسبی برای خرید،، نوشیدن قهوه، تماشای غروب خورشید، گردش با یکی از قایق‌های توریستی و شنا کردن در دریای آرام مدیترانه است.

مسجد و مناره ییولی | Yivli Minare

یکی از متفاوت‌ترین اماکن دیدنی آنتالیا، مناره ییولی (مناره فلوت‌دار) است که توسط سلطان سلجوقی علاءالدین کیکوباد ساخته شده است. این مناره نمونه‌ای معمولی از معماری سلجوقی با پایه مربعی است که توسط یک طبل هشت‌ضلعی که میل فلوت‌دار را حمل می‌کند، پوشانده شده است. این مسجد متعلق به قرن چهاردهم است که هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. مناره درست در کنار دروازه ورودی کاله به شهر قدیمی است که در مقابل آن، برج ساعت آنتالیا قرار دارد که متعلق به دوره عثمانی است.

آسپندوس | Aspendos

آسپندوس که در شهر سریک در استان آنتالیا واقع شده، به دلیل آمفی‌تئاتر زیبا و سایر بقایای باستانی خود سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. تئاتر آسپندوس یکی از باشکوه‌ترین ساختمان‌های جهان است که توسط رومی‌ها ساخته شده و در حال حاضر این ساختمان مورد حفاظت قرار گرفته است. در نزدیکی تئاتر بازیلیکا، آگورا و خرابه‌های طولانی‌ترین قنات آناتولی وجود دارد که می‌توانید از آنها هم دیدن کنید.مناطق توریستی آنتالیا

پرگه | Perge

پرگه که در شرق آنتالیا قرار دارد، یکی از شهرهای مهم پامفیلیا بوده است که آثاری از نقاط مختلف شهر باستانی در جاده تا استادیوم به نمایش گذاشته شده است. دیدن ورودی شهر با دو برج، جاده طویل ستون‌دار با مغازه‌ها در دو طرف آن که زمانی با موزاییک پوشیده شده بود، آگورای وسیع و حمام‌های عمومی از جمله جاذبه‌های مهم در این منطقه هستند که می‌توانید از آنها هم دیدن کنید.

موزه‌ آنتالیا | Antalya Museum

اگر به تاریخ ترکیه علاقه دارید موزه آنتالیا را از دست ندهید. آثار خیره‌کننده در این موزه از سایت‌های حفاری در سراسر سواحل ترکیه کشف شده که در موزه آنتالیا نگهداری می‌شوند. همچنین در بخش بزرگ باستان‌شناسی این موزه، آثاری از عصر برنز تا بیزانس، با تأکید ویژه بر ویرانه‌های منطقه مجاور، به نمایش گذاشته شده‌اند. علاوه‌برآن گالری‌های موزاییک‌ سلوکیا، گنجینه نقره‌ای آسپندوس و مجسمه‌های الوهیت از دیگر بخش‌های جذاب موزه آنتالیا است که می‌توانید از آنها دیدن کنید.مناطق توریستی آنتالیا

موزه و خانه آتاتورک

موزه و خانه آتاتورک ، یکی از مناطق توریستی آنتالیا است که به یاد مصطفی کمال آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، بنا شده است. این خانه که در اوایل قرن بیستم ساخته شده، محل اقامت آتاتورک بوده و اکنون به موزه‌ای تبدیل شده که زندگی و دستاوردهای او را به نمایش می‌گذارد. در این موزه، بازدیدکنندگان می‌توانند از اتاق‌های مبله شده، عکس‌های تاریخی، اسناد و اشیای شخصی آتاتورک دیدن کنند و با زندگی و تأثیرات عمیق او بر تاریخ ترکیه آشنا شوند.

پارک ملی دره کوپرولو | Koprulu Canyon National Park

این پارک و دره کوپرولو در ۱۰۸ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. پارک  کوپرولو کانیون در میان بسیاری از زیبایی‌های طبیعی در دره‌ای حاصلخیز واقع شده است. این دره به طول ۱۴ کیلومتر تا رودخانه کوپروکای ادامه دارد و حداکثر ارتفاع آن به ۴۰۰ متر می‌رسد. همچنین شهر قدیمی سلگه و کوه بوزبورون در محدوده پارک ملی قرار دارند. پارک ملی کوپرولو کانیون، دارای پوشش گیاهی متنوع از جمله کاج قرمز، کاج سیاه، سدر، صنوبر، انواع بلوط و زیتون وحشی و میزبان بزرگ‌ترین جنگل سرو آسیای کوچک است و از مناطق توریستی آنتالیا به حساب می‌آید.

آبشار ماناوگات | Manavgat Waterfall

آبشار ماناوگات که در ۳ کیلومتری غرب منطقه ماناوگات قرار دارد یکی از شناخته شده‌ترین آبشارهای آنتالیا است. این آبشار بسیار چشمگیر است و از ارتفاع ۳ متری به‌آرامی جریان دارد. در این آبشار می‌توانید یک پیک‌نیک در کنار آبشار ترتیب دهید و در رستوران‌های اطراف آن ماهی تازه بخورید. این آبشار مکانی ایده‌آل برای ارتباط با طبیعت آنتالیا است.مناطق توریستی آنتالیا

آکواریوم آنتالیا | Antalya Aquarium

آکواریوم آنتالیا که در کنار ساحل کنیالتی قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آکواریومی جهان و محل مناسبی برای سرگرمی و آموزش است. پس از گشت‌وگذار در ۴۰ آکواریوم موضوعی، وارد بزرگ‌ترین آکواریوم تونلی جهان به طول ۱۳۱ متر و عرض ۳ متر خواهید شد. علاوه‌برآن، می‌توانید در دنیای برفی گلوله‌های برفی درست کنید، در خانه خزنده‌های گرمسیری سمی‌ترین، رنگارنگ‌ترین و جالب‌ترین گونه‌‌های جهان را مشاهده کنید. می‌توانید با فناوری فیلم‌های چندبعدی در سینمای Oceanride XD دریاهای جهان را مشاهده کنید.

ترمسوس | Termessos

ترمسوس یکی از بهترین شهرهای باستانی و برجسته‌ترین مکان‌های باستان‌شناسی ترکیه است. این شهر باستانی بکر و دست‌نخورده در دامنه تپه‌ای شیب‌دار و پوشیده از جنگل کاج ساخته شده و یکی از مناطق توریستی و پربازدید آنتالیا شناخته شده است.

زانتوس – لتون | Xanthos – Letoon

زانتوس که پایتخت لیکیاها بود و قدمت آن به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد، به عنوان بزرگ‌ترین مرکز لیکیا در دوران باستان شناخته می‌شود که همراه با لتون در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. شهر باستانی زانتوس که به شهر آثار معروف است در نزدیکی شهر کاس واقع شده و از دیگرمناطق توریستی آنتالیا به شمار می‌رود.

بهترین سواحل توریستی آنتالیا

آنتالیا، با زیبایی‌های طبیعی خود، مقصدی بی‌نظیر برای گردشگران از سراسر جهان است. این شهر تاریخی، به دلیل سواحل بکر و زیبایش شهرت دارد که با شن‌های طلایی، آب‌های فیروزه‌ای و مناظر خیره‌کننده، هر ساله میلیون‌ها مسافر را به سوی خود جذب می‌کند. سواحل معروف آنتالیا مثل کنیالتی و لارا، با امکانات رفاهی مدرن و مناظر طبیعی دیدنی، تجربه‌ای بی‌نظیر از آرامش و لذت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند از جمله بهترین سواحل آنتالیا و مناطق توریستی آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساحل چیرالی | Çıralı Beach

چیرالی که تنها با یک صخره از شهر مشهور المپوس جدا شده و یکی از زیباترین سواحل آرام در دریای مدیترانه را دارد و مانند المپوس، محل ویرانه‌های یونان باستان و مکان‌های تاریخی است. چیرالی به‌خاطر صخره‌های شعله‌ور با شعله‌های طبیعی که همیشه در دامنه کوهی در انتهای شمالی روستا می‌سوزد، معروف است.مناطق توریستی آنتالیا

ساحل آدرسان | Adrasan Beach

مناظر زیبای ساحل آدرسان که در کمر و سواحل عجیب‌وغریب تاریخی، این ساحل را به یکی از سواحل زیبای آنتالیا تبدیل کرده است. ساحل آدرسان با ارائه محیطی آرام  اجازه فرار از شلوغی زندگی شهری را به گردشگران می‌دهد و دارای خانه‌های ییلاقی عجیب‌وغریب است که به مهمانان اجازه یک اقامت ساده را ارائه می‌دهد و یکی از مناطق توریستی آنتالیا به حساب می آید.

ساحل المپوس | Olympos Beach

این ساحل  که در منطقه جنوبی آنتالیا واقع شده است، یکی از شناخته شده‌ترین سواحل ترکیه است. المپوس در نزدیکی کوه المپوس واقع شده است که دارای مکان‌های باستانی در کنار جاده‌های قدیمی، فضای سبز و شگفتی‌های طبیعی است و در بین گردشگران بسیار محبوبیت دارد.

ساحل کنیالتی | Konyaaltı Beach

ساحل کنیالتی در نزدیکی مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و یکی از سواحل معروف و البته شلوغ آنتالیا به شمار می‌رود. این ساحل تا پایان اکتبر بسیار شلوغ است و گردشگران اغلب برای شنا و آفتاب‌گرفتن به ساحل کنییالتی می‌روند. اگر مجبور به اقامت در مرکز شهر هستید، ساحل کنیالتی گزینه خوبی برای لذت‌بردن از دریای مدیترانه است.مناطق توریستی آنتالیا

ساحل لارا | Lara Beach

ساحل لارا یکی دیگر از سواحل دارای پرچم آبی در آنتالیا است. این ساحل ازآنجایی‌که به مرکز شهر نزدیک است، یکی از محبوب‌ترین سواحل در بین گردشگران داخلی و خارجی است. چیزی که ساحل لارا را بسیار محبوب می‌کند نه‌تنها آب‌های شفاف و ماسه‌های طلایی آن است، بلکه نمایشگاه قلعه شنی زیبای آن است که در آن می‌توانید مجسمه‌های شگفت‌انگیزی را که از دانه‌های سفید خالص شن ساخته شده‌اند، مشاهده کنید.

حرف آخر

آنتالیا، با ترکیبی از تاریخ باستانی و زیبایی‌های طبیعی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. این شهر، با جاذبه‌های توریستی فراوان همچون شهر قدیمی کاله ایچی با خیابان‌های سنگ‌فرش و خانه‌های عثمانی، آبشار ماناوگات و موزه‌های غنی از تاریخ و فرهنگ، مسافران را مجذوب خود می‌کند. علاوه بر این، سواحل زیبای آنتالیا نظیر کنیالتی و لارا با شن‌های نرم و آب‌های زلال، محیطی ایده‌آل برای استراحت و تفریح فراهم می‌کنند.

تور های ویژه